Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Jammer genoeg in mijn dominante merrie wel al 2 dagen in de stress met die 'indringers' maar dat zal ook wel weer gaan liggen.
petraaken schreef:Zit me net te bedenken dat de eigenaar misschien wel op vakantie is en dat hij voor een verzorger heeft gezorgd.
Amaris schreef:russel schreef:Ik zou wel eens willen weten waar de dichts bij zijnde paardenopvang hier in de buurt is...
Zou dat een asiel hier in Nederland zijn?
Paar maanden gelden nog een pony van de weg hier gehaald, wist gelukkig waar hij thuis hoorde, anders had ik hem misschien moeten laten. Hem meenemen, had mij een paar plakken hooi gekost of een strook gras.
Toch wel blij dat de politie in Nederland dit soort dingen niet doen, die laten ze lopen of schieten ze af als ze de veiligheid in gevaar brengen las ik al in het topic.
Overigens sowieso blij dat de politie geen aktie onderneemt als mijn paarden uitbreken, aan de haal gaan en bij een wei met paarden uitkomt....geen probleem hoor. Want als ik 1keer per week bij mojn paarden kom om te checken en ze staan er niet meer, laat ik ze lekker overwinteren bij een ander![]()
Och jee woon in een paarden omgeving en heb regelmatig loslopende paarden gezien en zo ook 2 tinkers die werden gevangen en bij het eerste de beste weitje er op gezet. Wat olie dom toch van die politie...vond ze nl wel slim en sociaal om zich daar voor te lenen, maar er liep een weg langs, misschien was dat de reden dat ze in aktie kwamen. Zou ook niet weten wie de eigenaar is van de wei en van de tinkers...maar de politie vast wel...die kennen iedereen, moeten ze ook, is hun plicht!
Pfff. Dan zetten ze ze er nog niet eens tussen, wat bijdehand, misschien toch nog 1 hersencel extra die nadacht...maar goed niet wetende dat paardenvolk nu eenmaal een apart volkje is en niet zoals motorrijders saamhorigheid kennen...
Maar de gendarmerie in Belgie, daar moet je toch niet mee spotten? Althans dat zeggen ze in Nederland.
Ik snap niets van je post, maar volgens mij mis ik er niet veel aan...![]()
TS, ik ben héél benieuwd hoe dit gaat aflopen!!
. Het is gewoon het gevoel van machteloosheid en het aan de kant te worden geschoven dat mij raakt.Ine23 schreef:De tijd en het werk (ik geef water uit regentonnen die een eind verderop staan, met een zwakke rug is dat voor mij een extra inspanning als ik bijna dubbel zoveel water moet vervoeren maar dat terzijde) zijn zo'n probleem nog niet. Ik vind het vooral mentaal veel meer last en verantwoordelijkheid en dat is puur persoonlijk. Dat mijn merrie ook nog helemaal over de zeik is maakt mij niet veel vrolijker.
Ik zit midden in een examenperiode waar ik bijna 24/24 aan het studeren moet zijn wil ik ooit dierenarts worden, mijn tijd is mij nu kostbaarder dan tijdens de vakantie of het gewone schooljaar. Ik laat ze toch ook gewoon staan en verzorg ze ook hoor. Dát vind ik allemaal zo erg nog niet hoor, beestjes krijgen zelfs een aai en wat aandacht. Het is gewoon het gevoel van machteloosheid en het aan de kant te worden geschoven dat mij raakt.
Er is een bepaalde wetgeving waarom ze verplicht eerst de persoon op gesprek moeten uitnodigen en ze deze persoon dus niet thuis mogen opzoeken, dus verder dan bellen kunnen ze niet doen.

Ine23 schreef:De tijd en het werk (ik geef water uit regentonnen die een eind verderop staan, met een zwakke rug is dat voor mij een extra inspanning als ik bijna dubbel zoveel water moet vervoeren maar dat terzijde) zijn zo'n probleem nog niet. Ik vind het vooral mentaal veel meer last en verantwoordelijkheid en dat is puur persoonlijk. Dat mijn merrie ook nog helemaal over de zeik is maakt mij niet veel vrolijker.
Ik zit midden in een examenperiode waar ik bijna 24/24 aan het studeren moet zijn wil ik ooit dierenarts worden, mijn tijd is mij nu kostbaarder dan tijdens de vakantie of het gewone schooljaar. Ik laat ze toch ook gewoon staan en verzorg ze ook hoor. Dát vind ik allemaal zo erg nog niet hoor, beestjes krijgen zelfs een aai en wat aandacht. Het is gewoon het gevoel van machteloosheid en het aan de kant te worden geschoven dat mij raakt.
Er is een bepaalde wetgeving waarom ze verplicht eerst de persoon op gesprek moeten uitnodigen en ze deze persoon dus niet thuis mogen opzoeken, dus verder dan bellen kunnen ze niet doen.
petraaken schreef:Minimelona dit is België en niet Nederland dus onze wetgeving zal wel verschillen op sommige gebieden. Het zou me niet eens verbazen als TS dan ook nog een boete kan krijgen als ze de paarden zonder hun medeweten weer terug zet.