En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:11

Wel ietsje schaduw gelukkig, en ja dan heeft de dierenbescherming bellen geen zin. Hopelijk lost het probleem zich snel op, hebben ze geen enge ziektes oid onder de leden en blijven ze geen maanden staan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:12

Lees al even mee, vreemd dat je je telefoon niet beantwoord, je komt toch ook regelmatig bij je paarden lijkt mij dus moet je zo missen.... Straks zit je er nog het hele weekend mee...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:12

kan je het adres niet opzoeken?
en dan daar gaan kijken en desnoods aan buren vragen waar hij zijn paarden heeft staan en ze daar terug zetten.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:16

heb je ook een naam van deze mensen? wil ze wel een bezoekje gaan brengen als dat zou helpen?:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:16

Zit me net te bedenken dat de eigenaar misschien wel op vakantie is en dat hij voor een verzorger heeft gezorgd.

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:18

Juist, adres opzoeken bijvoorbeeld via "omgekeerd nummer zoeken".
Of heb je dat al gedaan? Vreemd ook dat de politie alleen probeert te bellen met de eigenaren en niet eens langs gaat.
Inderdaad eigenaren kunnen wel eens op vakantie zijn. Toch vreemd dat de "verzorger" zich dan nergens gemeld heeft.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:18

petraaken schreef:
Zit me net te bedenken dat de eigenaar misschien wel op vakantie is en dat hij voor een verzorger heeft gezorgd.

Haha dat zou kunnen, niet zo leuk voor TS. Ga er eens met je ouders langs inderdaad!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 13:19

Ik mag alleen niets terugzetten zonder de eigenaar die op de hoogte moet zijn... Ze moeten hier blijven totdat de eigenaar zich meldt, maar ik vrees er een beetje voor. Ze mogen van mij dit weekend blijven, maar maandag moet er een oplossing komen want ik kan niet eeuwig en 3 dagen voor de dieren blijven zorgen jammer genoeg.

Ik heb geen adres van de eigenaar, enkel naam en telefoonnummer en info over hoe deze is (klonk niet zo positief). Aangezien ik drama's liever mijd laat in de paarden hier en laat ik de politie het afhandelen met de eigenaar. Straks is het een complete gek die nog eens uithaalt, dat weet je niet. Paardjes staan goed en lekker rond :) . Jammer genoeg in mijn dominante merrie wel al 2 dagen in de stress met die 'indringers' maar dat zal ook wel weer gaan liggen.

Maar die verzorger belt toch de politie als de paarden ineens verdwenen zijn?
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 07-06-13 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:19

petraaken schreef:

Dit lijkt me erg logisch gezien ze de telefoon niet opnemen.
Maar die verzorgster zou ik nooit meer willen als die nu nog de paarden niet mist.

Ts, ik wel niet vervelend zijn, maar er komt toch bijna geen extra werk kijken of je nu 3 paarden water en hooi geeft of 5.
Dat kost geen 10 minuten extra.
Het zou anders zijn als ze de boel afbreken natuurlijk.

Het is dat ik in NL zit anders zou ik zeggen kom maar brengen, zou me echt voor een tijdje niets uitmaken.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:19

Wat belachelijk zeg! Hoe halen ze t in hun hoofd??? Veel succes met het oplossen hoor. pff!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:20

Amaris schreef:
russel schreef:
Ik zou wel eens willen weten waar de dichts bij zijnde paardenopvang hier in de buurt is...

Zou dat een asiel hier in Nederland zijn?

Paar maanden gelden nog een pony van de weg hier gehaald, wist gelukkig waar hij thuis hoorde, anders had ik hem misschien moeten laten. Hem meenemen, had mij een paar plakken hooi gekost of een strook gras.

Toch wel blij dat de politie in Nederland dit soort dingen niet doen, die laten ze lopen of schieten ze af als ze de veiligheid in gevaar brengen las ik al in het topic.

Overigens sowieso blij dat de politie geen aktie onderneemt als mijn paarden uitbreken, aan de haal gaan en bij een wei met paarden uitkomt....geen probleem hoor. Want als ik 1keer per week bij mojn paarden kom om te checken en ze staan er niet meer, laat ik ze lekker overwinteren bij een ander :D

Och jee woon in een paarden omgeving en heb regelmatig loslopende paarden gezien en zo ook 2 tinkers die werden gevangen en bij het eerste de beste weitje er op gezet. Wat olie dom toch van die politie...vond ze nl wel slim en sociaal om zich daar voor te lenen, maar er liep een weg langs, misschien was dat de reden dat ze in aktie kwamen. Zou ook niet weten wie de eigenaar is van de wei en van de tinkers...maar de politie vast wel...die kennen iedereen, moeten ze ook, is hun plicht!

Pfff. Dan zetten ze ze er nog niet eens tussen, wat bijdehand, misschien toch nog 1 hersencel extra die nadacht...maar goed niet wetende dat paardenvolk nu eenmaal een apart volkje is en niet zoals motorrijders saamhorigheid kennen...

Maar de gendarmerie in Belgie, daar moet je toch niet mee spotten? Althans dat zeggen ze in Nederland.

Ik snap niets van je post, maar volgens mij mis ik er niet veel aan... _O-

TS, ik ben héél benieuwd hoe dit gaat aflopen!!

Wens je ook veel sterkte TS en geloof een echte Hollandse maar op haar woord; Politie is allesbehalve je beste vriend, ook in NL _-:(

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:20

Och ik wou dat ik je wat stress uit handen kon nemen, dit is niet leuk meer en helemaal omdat je van het kastje naar de mur gestuurd word. Bah!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:23

want begrijp ik het nu goed , dat de politie dus ook al niet geneigd is om mee te werken aan het achterhalen van adres van eigenaar? Dat is tenslotte piece of cake voor ze... tjonge jonge zeg...

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 13:27

De tijd en het werk (ik geef water uit regentonnen die een eind verderop staan, met een zwakke rug is dat voor mij een extra inspanning als ik bijna dubbel zoveel water moet vervoeren maar dat terzijde) zijn zo'n probleem nog niet. Ik vind het vooral mentaal veel meer last en verantwoordelijkheid en dat is puur persoonlijk. Dat mijn merrie ook nog helemaal over de zeik is maakt mij niet veel vrolijker.
Ik zit midden in een examenperiode waar ik bijna 24/24 aan het studeren moet zijn wil ik ooit dierenarts worden, mijn tijd is mij nu kostbaarder dan tijdens de vakantie of het gewone schooljaar. Ik laat ze toch ook gewoon staan en verzorg ze ook hoor. Dát vind ik allemaal zo erg nog niet hoor, beestjes krijgen zelfs een aai en wat aandacht :j . Het is gewoon het gevoel van machteloosheid en het aan de kant te worden geschoven dat mij raakt.

Er is een bepaalde wetgeving waarom ze verplicht eerst de persoon op gesprek moeten uitnodigen en ze deze persoon dus niet thuis mogen opzoeken, dus verder dan bellen kunnen ze niet doen.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 07-06-13 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:27

Ik knoopte ze aan de deur van het politiebureau, en veel plezier ermee. Die beesten kunnen wel luizen/wormen hebben, heb jij dat straks in je wei. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt...........................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:28

Kan je geen adres opzoeken via 1207? Als het in de buurt is kan je altijd eens langsrijden met de auto, dan weet je in elk geval of er iemand thuis is. Zie het nog gebeuren dat die nu denkt om niet te reageren op telefoons met het idee "ik ben er vanaf" in de hoop dat de politie er nu ook niet meer verder mee gaat. Want hen lijkt het ook geen barst te kunnen schelen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 13:33

Telefoonnummer geeft geen resultaten bij 1207 -O- . Ik kan eens op naam zoeken. Maar aanbellen doe ik niet zomaar denk ik direct, wordt wel heel veel drama dan en dan heb ik het gevoel dat ik inderdaad alles zelf moet oplossen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:34

Ine23 schreef:
De tijd en het werk (ik geef water uit regentonnen die een eind verderop staan, met een zwakke rug is dat voor mij een extra inspanning als ik bijna dubbel zoveel water moet vervoeren maar dat terzijde) zijn zo'n probleem nog niet. Ik vind het vooral mentaal veel meer last en verantwoordelijkheid en dat is puur persoonlijk. Dat mijn merrie ook nog helemaal over de zeik is maakt mij niet veel vrolijker.
Ik zit midden in een examenperiode waar ik bijna 24/24 aan het studeren moet zijn wil ik ooit dierenarts worden, mijn tijd is mij nu kostbaarder dan tijdens de vakantie of het gewone schooljaar. Ik laat ze toch ook gewoon staan en verzorg ze ook hoor. Dát vind ik allemaal zo erg nog niet hoor, beestjes krijgen zelfs een aai en wat aandacht :j . Het is gewoon het gevoel van machteloosheid en het aan de kant te worden geschoven dat mij raakt.

Er is een bepaalde wetgeving waarom ze verplicht eerst de persoon op gesprek moeten uitnodigen en ze deze persoon dus niet thuis mogen opzoeken, dus verder dan bellen kunnen ze niet doen.

vervelend he, vooral als je alleen maar moet afwachten maar verder niks mag omdat jij nu verantwoordelijk bent
gelukkig duurde het hier maar een aantal uur.
Hoop dat de eigenaar van goodwill is, want hij zou niet eens wat hoeven vergoeden als ij dat niet wil, ik heb toen een hoop gedoe met de verzekering gehad, aangezien ze eerste de schade niet wilden uitkeren aangezien er nergens kapotte draden waren toen ze kwamen kijken. nee tuurlijk niet, die had ik allang gemaakt. Blij dat ik wel foto`s gemaakt heb toen.
Hoop dat je onkosten zoals tijd en voer wel vergoed gaat krijgen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:35

Ik geloof toch ook dat ik toch mijn best ging doen om het adres te achterhalen om ze eventueel weer op hun eigen plekje neer te zetten, waar ze horen :j

Even langs gaan om te kijken of je ze daar veilig achter kunt laten en dan heb je gewoon iedereen een handje geholpen door de in jouw wei gevonden paarden weer terug naar hun eigen plekje te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:37

Ine23 schreef:

Sorry TS maar nu maakt de politie er zich serieus met een jantje van lei er van af; want dat zou betekenen dat als eigenaar dus niet reageert , de politie niet eens de macht heeft om op verder onderzoek uit te gaan, wat lijnrecht tegen over het "andermans eigendom op jou land plaatsen en jou verplichten tot verantwoording/verzorging".

Ik dacht altijd dat de politie niet mocht liegen?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:41

Monster_tos schreef:
Wat een verhaal zeg!! Je zou die paardjes eigenlijk gewoon voor het politiebureau neer moeten zetten. Met een touwtje aan de voordeur.. Je doet het niet natuurlijk :Y) Maar wedden dat het dan een stuk snellel opgelost is :+

zo zou ik het dus wel gedaan hebben... ;)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 13:42

Maar als deze eigenaar de paarden echt heeft vrijgelaten wil ik ze liever niet terug zetten in de wei van die persoon, want wie weet wat gebeurt er dan? Zoals ik heb begrepen wilde deze persoon de paarden niet meer, maar dat kan natuurlijk gelogen/verzonnen zijn.

Via naam en telefoonnummer vind ik niets op het internet, op een facebookpagina na. Ik kan ze inderdaad opbellen en zeggen dat ik de paarden heb en ze wel weer breng als ik een adres krijg.

Politiebureau is 9km verderop en wij hebben geen trailer, dus dat is een heel eind :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:42

Minimelona dit is België en niet Nederland dus onze wetgeving zal wel verschillen op sommige gebieden. Het zou me niet eens verbazen als TS dan ook nog een boete kan krijgen als ze de paarden zonder hun medeweten weer terug zet.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 13:44

petraaken schreef:
Minimelona dit is België en niet Nederland dus onze wetgeving zal wel verschillen op sommige gebieden. Het zou me niet eens verbazen als TS dan ook nog een boete kan krijgen als ze de paarden zonder hun medeweten weer terug zet.

Daar vrees ik ook een beetje voor aangezien ik het idee heb dat ze werkelijk tot alles in staat zijn in die gemeente.

Algemeen over de politie alleen maar goede dingen, maar deze zone stelt me gewoon teleur.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:44

ja en als wat gebeurd ben JIJ verantwoordelijk, als je ze nu verplaatst