Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Waves schreef:Ik heb niets tegen Gert, zijn kundigheid of zijn methode. Ik denk alleen dat het niet de eerste oplossing is waar je naar moet grijpen omdat het mentaal heel overdonderend kan zijn voor paarden. Het ene paard kan er beter tegen dan het andere, maar toch.
Daarnaast zijn het meestal toch rijkundige problemen die de dagelijkse ruiter zal moeten kunnen oplossen. Als het paard nooit linksom wil is het misschien ook scheef? Daar zal de dagelijkse ruiter dan ook op moeten trainen.
Ik zou persoonlijk eerst kiezen voor de andere aanpak, namelijk rustig vanaf de basis weer opbouwen, te beginnen met rechtrichten aan de hand. TO en haar familie hebben het paard 3 maanden, 12 weken... in die tijd kan je nooit iets opbouwen met een paard wat ook nog een ontsteking had. Ik vind het persoonlijk dan nogal een snelle beslissing om in 3 maanden tijd het paard een verhuizing, ontsteking, zelf wat trainen en hoppa Gert van het Hof eroverheen (waar het dier ook weer naar toe zal moeten en op stal gaat). Ik vind het nogal wat veel in korte tijd voor een vlucht- en kuddedier.
Mijn instructrice krijgt ook ELK paard weer goed, met nog ergere problemen dan dit paard. Alleen bij haar duurt het veel langer. Maar dat het een truukje is dat alleen de goeroe Gert van het Hof kan is natuurlijk onzin. Er zit nog een hele hoop tussen slacht of Gert van het Hof.
chikohaa schreef:Gert is voor ieder paard geschikt. HIj ziet namelijk in 1 oogopslag wat voor vlees hij in de kuip heeft en hoe hij dit moet aanpakken. Bij de ene is het een portie klappen, bij de ander alleen been en bij de volgende alleen een aai over de bol.
Dat is precies zijn kwaliteit, hij heeft verstand van paarden.

Zaina schreef:chikohaa schreef:Gert is voor ieder paard geschikt. HIj ziet namelijk in 1 oogopslag wat voor vlees hij in de kuip heeft en hoe hij dit moet aanpakken. Bij de ene is het een portie klappen, bij de ander alleen been en bij de volgende alleen een aai over de bol.
Dat is precies zijn kwaliteit, hij heeft verstand van paarden.
Die twee vet gedrukte stukjes gaan voor mij niet samen!
zeker niet, maar er zijn paarden die behoorlijk dominant zijn en die zullen bijvoorbeeld in een kudde ook wel eens een klappie oplopen van een ander dominant paard.Cassidy schreef:xSlvna schreef:Als het paard pijn heeft door een slecht passend zadel kun je imo niet verwachten dat het paard zich gedraagt.
Leg je een verkeerd passend zadel op de mijne krijg je er niks mee gedaan, vind je het gek.
Als de reactie van het paard door het zadel nu zoveel anders waren dan wat de eigenaresse krijgt, dan zou ik je gelijk geven.
En om het topic niet te vervuilen ga ik er nu geen ander filmpje bijhalen met een te corrigerend paard waar zadel ook niet helemaal jofel ligt.
De vraag is, wat verwacht je van een trainer? Een arsenaal aan zadels voor ieder mogelijke rug van een te corrigeren paard? Ze zouden er failliet van raken!
Zadel wat onder de rit van Gert op het paard ligt, zal ook niet van Gert zelf zijn, of wel?
Zaina schreef:Tja Sonja dan verschillen wij daarover van mening.
fargo schreef:Zaina schreef:Tja Sonja dan verschillen wij daarover van mening.
En wat doe jij dan als je paard je zijn kont toekeert in de stal en bijvoorbeeld lomp over je heen loopt. Dan geef je toch ook een brul, een tik of een schop om aan te geven dat dat niet mag.. Sommige situaties vragen om een duidelijke tegenreactie.
Wel eens in een hengstenkudde met opdringerige pubers in een opfok gelopen? Dan moet je ook wel eens een tik of een schoppie uitdelen om je ruimte te claimen. Niets mis mee en daar hebben ze ook niets van. Dit paard zie je ook echt niet onder de indruk of angstig zijn..
geerke schreef:Onderschrift van Kiwiko@....Een paard maakt gebruik van de mogelijkheden die hij krijgt.
Amaryllis schreef:Renske1987 schreef:Hoe zouden jullie dit op de volgens jullie vriendelijke manier dan doen?
Ik heb nog steeds NIEMAND hier gevonden die dit concreet weet te vertellen.....
Daar wacht ik ook nogsteeds op
Dat je het er niet mee eens bent is 1 ding, een alternatief noemen wat werkt een tweede.. Ik wacht
Renske1987 schreef:Een paard moet grenzen kennen en duidelijkheid hebben.
Dit geeft Gert dit paard en nogmaals hij slaat niet, schopt niet en trekt ook niet.
Ik vind dat hij erg veel geduld heeft. Hij wil heel simpel dit paard linksom hebben en hij blijft druk zetten totdat dit lukt.
Hoe zouden jullie dit op de volgens jullie vriendelijke manier dan doen?
Dit is duidelijk zo'n geval waarbij "aai paardje aai" mensen op Bokt als beste stuurlieden aan wal staan. Zoolgangster schreef:Renske1987 schreef:Een paard moet grenzen kennen en duidelijkheid hebben.
Dit geeft Gert dit paard en nogmaals hij slaat niet, schopt niet en trekt ook niet.
Ik vind dat hij erg veel geduld heeft. Hij wil heel simpel dit paard linksom hebben en hij blijft druk zetten totdat dit lukt.
Hoe zouden jullie dit op de volgens jullie vriendelijke manier dan doen?
Dit is duidelijk zo'n geval waarbij "aai paardje aai" mensen op Bokt als beste stuurlieden aan wal staan.
Citaat:Dit is duidelijk zo'n geval waarbij "aai paardje aai" mensen op Bokt als beste stuurlieden aan wal staan.
En mensen die het IQ van een rund hebben zo reageren.
Iedereen kan toch wel met de hersens die die gekregen heeft bedenken dat er zat andere manieren zijn.
Maar blijkbaar heeft niemmand dat geduld... hetzelfde als met een paard in de krul sjorren. Als je je hersens gebruikt moet toch iedereen kunnen bedenken waarom het paard in de krul gaat, en dat dat niet uit ontspanning en plezier is.
Maar het is makkelijker om niet na te denken maar gewoon te doen.
Paarden praten wel degelijk.... moet je het wel WILLEN zien.