De manegepony's in de loopstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:05

Ik ben echt onder de indruk van deze manege, wauw! Heerlijk om dit te zien, hier kunnen een hoop manege's een voorbeeld aan nemen. Dikke pluim voor de eigenaars en medewerkers :)

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:30

hannahaapje schreef:
Mandarijn schreef:
Leuke foto's weer!

En die tweede hond, dat is Bello toch? :D
Als ik het goed onthouden heb dan. :o

Ja, nu je het zegt, 't is inderdaad Bello. Heb je zelf nog foto's uit de tijd van je stage? :P

klopt, dat is bello :)

Marjo

Re: De manegepony's in de loopstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:37

Wat een mooie manier van huisvesten van manegepaarden en pony's!

Misschien is het al gevraagd, maar heb weinig zin om 10 pagina's door te lezen :')
Zitten er geen "gevaarlijke" pony's tussen? Dominante pony's bv, of pony's die eerder trappen/bijten?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:52

Manege stal van Brenk, jaren met plezier gereden. Ik ken zelfs nog de oude groene stal waar ze in stands stonden en de paarden in donkere kleine stallen. Het ziet er nu echt geweldig uit, om een puntje aan te zuigen.
Heb er een hele leuke tijd beleefd en ben blij dat ik destijds voor die manege heb gekozen!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 17:13

Megamutsj schreef:
Manege stal van Brenk, jaren met plezier gereden. Ik ken zelfs nog de oude groene stal waar ze in stands stonden en de paarden in donkere kleine stallen. Het ziet er nu echt geweldig uit, om een puntje aan te zuigen.
Heb er een hele leuke tijd beleefd en ben blij dat ik destijds voor die manege heb gekozen!

Zomaar een gokje, heet je Mandy? :Y)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:48

hannahaapje schreef:
Ja, nu je het zegt, 't is inderdaad Bello. Heb je zelf nog foto's uit de tijd van je stage? :P

Ik heb er nog wel een aantal ja. :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 21:13

@ Hierboven, posten? O:)

Er waren mensen die vroegen hoe de pony's dan gepoetst en opgezadeld werden, dus dat wou ik nog even laten zien. Sorry als ze af en toe wat on-scherp zijn, ik heb niet echt een vaste hand.

Afbeelding

Dit is Mango voor loopstal 1. Rechts zie je Iejoor.

Afbeelding

Banjo staat aan de deur van loopstal 3 vast. Banjo heeft de reputatie nogal gemeen te zijn tegen andere pony's, daarom staat hij er nooit tussenin als hij gepoetst of opgezadeld moet worden.

Afbeelding

Muis.

Afbeelding

Deze shetlander heet Jokertje. Op deze plaats staan meestal de pony's die een privé-les met een beginnende ruiter gaan lopen.

Afbeelding

Wanneer er dubbele lessen zijn is er niet genoeg plaats om alle pony's voor de loopstallen vast te zetten. In de winter staan ze dan in deze gang, 's zomers staan ze buiten. Het model op de foto is Mickey en dat is een geweldige pony.

Afbeelding

Cherry is net nieuw en moet nog even zijn draai vinden. ;) Het is een heel energiek en happy paardje, ook al kijkt die hier een beetje sip.

Volgende reactie nog meer foto's van de loopstallen en dergelijke, moet nu snel de laptop aan de lader leggen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:19

Wat super zo'n stal. Er zijn genoeg manegepony's die de hele dag aan een touwtje staan. Ze zien er allemaal super uit haha Mijn paarden zien er soms nog wilder uit. Toch lekker daar is het een paard voor lekker rollebollen in de blubber of stro.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 21:29

Afbeelding

Banjo & Blitz.

Afbeelding

<3

Afbeelding

Bixie.

Afbeelding

Het 3e oor van Kees moest bijgeknipt worden door iemand die stage loopt.

Afbeelding

Voedertijd. :+ Loopstal 2.

Afbeelding

Loopstal 3.

En dan nog even twee honden.

Afbeelding

Goofy op de mesthoop :') :') :')

Afbeelding

Milka. roets roetsj

Okey jullie zijn weer van me af. }>

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:00

Wat een heerlijke grote hokken zo op de foto +:)+

Als je dan toch moet ophokken, doe het dan zo :j

Die Muis is ook wel leuk zeg!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:16

"onze" manege doet het ook zo (niet van mij natuurlijk, maar wel mijn 'stammanege/pensionstalling'.

Daar staan de paarden in kuddeverband 24 uur per dag buiten, en kunnen ze kiezen of ze de stalgang inlopen en dus binnen willen staan. In de gang en de stallen ligt zand. Ze krijgen ook buiten te eten en te drinken, behalve als het erg slecht weer is, en ze staan binnen, dan krijgen ze binnen eten (drinken kan binnen altijd met de automatische waterbakken). Zij noemen het de Scharrelstal _/-\o_
http://www.inzicht-coaching.com/89777659

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:35

pmarena schreef:
Wat een heerlijke grote hokken zo op de foto +:)+

Als je dan toch moet ophokken, doe het dan zo :j

Die Muis is ook wel leuk zeg!

Ze staan ook heel veel buiten hoor. Pony's komen heel veel in de wei. Dacht dat ze in de zomer zelfs alleen binnen staan met de lessen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:51

Ik heb niet alles gelezen, maar was verbijsterd over een negatieve reactie. Ik vond het juist heel leuk om te zien hoe de paarden hier lekker in een ruime, schone stal staan, gewoon sociaal contact met elkaar kunnen hebben en de ruimte hebben.
Dat zie ik duizend keer liever dan schoongeboende paarden in een klein hokje in alle eenzaamheid.

Mijn complimentjes voor deze manege. Kunnen er veel een voorbeeld aan nemen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 21:53

liljebo schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar was verbijsterd over een negatieve reactie. Ik vond het juist heel leuk om te zien hoe de paarden hier lekker in een ruime, schone stal staan, gewoon sociaal contact met elkaar kunnen hebben en de ruimte hebben.
Dat zie ik duizend keer liever dan schoongeboende paarden in een klein hokje in alle eenzaamheid.

Mijn complimentjes voor deze manege. Kunnen er veel een voorbeeld aan nemen.

:D De pagina's doorlezen is 't waard, heb op pagina 6,7 en nog wel meer, nog meer foto's gepost van de paarden hoe ze in de paddock spelen. Maar 'k denk dat ik nu maar ophoud, tenzij er nog een heel bijzondere gebeurtenis oid gebeurd wat ik moet vastleggen en laten zien. :P

Oh ja, Spike (mini-fjord) ziet er super netjes en chique uit nu, ze is opnieuw geschoren en haar sokjes zijn weg en zo. Wil het steeds fotograferen maar of ze loopt of ze staat voorin te eten.

Gup01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:13

Hier krijg ik een warm hart van, wat een mooie plaatjes. En geen poepdrol te vinden op de foto's. Ik wou dat 'mijn' manege van vroeger dit als voorbeeld had gesteld. Nu duurde het echt wat jaartjes voordat ik leerde dat er andere manieren zijn om paarden te huisvesten dan hokjes van 3 bij 3. TOP! _/-\o_

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:20

KimD schreef:
Het spijt me zeer maar ik vind alle paarden ontzettend onverzorgd uitzien en teveel paarden in de stal.
Oh hemel.... :oo

Vindt je dat werkelijk? Het zijn manege ponys hoor... Ik denk dat heel veel ponys zouden willen dat ze er zo heerlijk bijstonden..
Ze zien er gezond uit in hun teddy pakje en lekker goed gevoed :)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:32

Misschien lees ik erover heen, maar is dit alleen voor de manegepaarden? Of is het als pensionklant ook mogelijk je paard hier in een loopstal te zetten?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 18:41

Saar4 schreef:
Misschien lees ik erover heen, maar is dit alleen voor de manegepaarden? Of is het als pensionklant ook mogelijk je paard hier in een loopstal te zetten?

Nee, het wordt niet aangeboden voor pensionpaarden.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:32

hannahaapje schreef:
Megamutsj schreef:

Zomaar een gokje, heet je Mandy? :Y)

Excuses voor de late reactie; Maar ja!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:43

En een schopje zodat het topic weer open gaat en de TS een update kan plaatsen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 18:52

Yes. :D
Nou er zijn heel wat dingen gebeurd. Ik wou laten zien:

Teuntje
Lammetjes & konijnen
Pony's in de wei
Manegepaarden in de wei

Okey nu dus Teuntje.
Er was een shetlander en die heet Joelle en die was drachtig. Maar dat wist men niet toen die gekocht werd :') 's Ochtends op Moederdag is hij geboren in de stal terwijl de rest van de shetlanders in die loopstal in de wei rondhingen.
Mensen konden een naam insturen. En er werden daarvan 7 of 8 namen uitgekozen waar dan via de site op gestemd kon worden. Heel leuk allemaal dus.
Die gestippelde pony ja ik heb geen flauw idee wie het is, hoe die heet, en dergelijke maar ach.
Ik hoop dat Teuntje nog heel lang blijft zodat we 'm op zien groeien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk toch. <3

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:58

Superlieff :)

xxdooxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:14

wat een lieve fotos!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 20:06

Okey nu tijd voor deel 2 van de 4 (van de pony's en paarden in de wei moet ik nog foto's maken ... gaat maandag gebeuren).
Naast de shetlanders zijn nu ook lammetjes. <3 En konijntjes. <3 In een aparte stal, niet bij elkaar. Ik ga eigenlijk elke dag wel even kijken. Ohw eigenlijk zijn het geen lammetjes meer maar flinke schapen. Maar ik blijf ze lammetjes noemen (soms ook schaapjes). De konijnen schijnen Piet, Puk, en Jantje te heten maar volgens mij is dit verzonnen. :') De lammetjes zijn trouwens heel stout want ze hebben de neuzen van me joppers kapot geknaagd terwijl die net een half jaar oud zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is ook een bruin konijn maar die foto's zijn mislukt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:00

Ha, daar is Teuntje. Wat een leuk ding is het toch.