Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 18:54

Ow wat komen er leuke filmpjes en foto's voorbij.

Longeren doe ik verschillend maar momenteel veel dubbel lounge en cavaletties moet zeggen dat dat enorm helpt bij de balans dat doen we 1x in de 2 weken en anders gewoon met de bijzetteugels doet ie wel fijn. Longeren doe ik hem niet echt een plezier mee kan ie echt zo kijken van moet dit dit is saai hihi maar helaas moet ie soms.

Hals strekken oefenen wij echt pas op het einde als ie heel ontspannen is. Hij had in het begin er heel erg moeite mee viel enorm terug in zijn tempo om de balans te houden. Nu gaat het redelijk maar kan niet zeggen dat het voor een 10 is dus blijft hier ook een enorm aandachtspunt.

Hoe zit dat bij jullie eigenlijk met de middendraf hiero nog ff een ramp weinig verschil en als ie echt iets doet komt ie nogal graag van de hand af niet zo'n mooi gezicht dus.

xlisza

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:35

Wat baal ik van het weer, de bak was bevroren dus kon helaas niet rijden !
Hoop dat de bak snel ontdooit is :p want ze staat anders toch n geruime tijd stil elke keer.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:39

Ik ben ook erg blij met de binnenbak hier, hihi :o

Het verruimen is bij ons zeker (nog) verre van spectaculair, maar ze doet het wel :)

http://6.media.hyves-static.net/1507059 ... 59517.jpeg
http://5.media.hyves-static.net/1505045 ... 45692.jpeg
http://8.media.hyves-static.net/1516059 ... 59119.jpeg

Sorry, ik heb werkelijk overal (slechte kwaliteit) foto's van :')

De uitdaging ligt bij ons meer bij het terugrijden na de 'middendraf' ze wil nog wel eens erg enthousiast en heet worden. Ook zijn onze diagonalen niet recht als ik niet heel goed oplet :+

Vanavond had ik weer les, ze was nogal heet en kijkerig := Zaten alsnog wel fijn stukken tussen, gelukkig :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 06:34

Ik ben momenteel ook erg blij met de binnenbak! Zo richting stal en met de 3 jarige op pad voor de IBOP! Duimen allemaal haha. ;)

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 07:26

Ik meld me hier ook even :D!
Mijn paardje, Bolero (een Obelisk), is al wel 6 jaar, maar ik vind haar nog een jonkie! Ze is namelijk nog geen jaar zadelmak, omdat ze heel lang 'puppy' is gebleven en er dus echt nog niet klaar voor was om ingereden te worden.
Op het moment kan ik haar niet rijden, ze zit erg vast en de osteopaat moet komen, maar dat gaat helaas niet met dit weer. Dus wachten tot de blub voorbij is en het niet meer vriest! (En inderdaad heb ik ook hetzelfde probleem dat ik uberhaupt niet kan rijden omdat de bak bevroren is!!)

Ik heb al wel een oefenwedstrijdje gereden, daarbij had ik 191 punten, dus was wel tevreden!
Hier een foto van het losrijden (let niet op mijn houding :o ):
Afbeelding

En hier zie je dat ze er echt nog wel als een jonkie uitziet, ondanks dat ze al 6 is:
Afbeelding

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 09:14

Aukelizzy schreef:
Ik ben momenteel ook erg blij met de binnenbak! Zo richting stal en met de 3 jarige op pad voor de IBOP! Duimen allemaal haha. ;)

Heel veel succes vandaag *\o/*

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:09

Aukelizzy schreef:

Zo lekker vroeg! Veel succes!! :D

Welkom Zilverkenny! Leuk paardje hoor, inderdaad ziet er nog wel heel jong uit maar vaak als ze wat meer in het werk komen trekt dat ook wel snel bij. :j
Leukerd hoor!

Die van mij laat ook weinig verschil in middendraf zien als ik proefjes oefen, maar in de training kan die het wel echt super. Daar valt voor ons dus ook nog wel het e.e.a aan te sleutelen. ;)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:51

Aukelizzy schreef:

succes

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:51

Nog succes op de IBOP AukeLizzy! al ben je waarschijnlijk al daar :+

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:53

Succes vandaag Aukelizzy!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:07

zilverkenny schreef:
Mijn paardje, Bolero (een Obelisk), is al wel 6 jaar, maar ik vind haar nog een jonkie! Ze is namelijk nog geen jaar zadelmak, omdat ze heel lang 'puppy' is gebleven en er dus echt nog niet klaar voor was om ingereden te worden.
Op het moment kan ik haar niet rijden, ze zit erg vast en de osteopaat moet komen, maar dat gaat helaas niet met dit weer. Dus wachten tot de blub voorbij is en het niet meer vriest! (En inderdaad heb ik ook hetzelfde probleem dat ik uberhaupt niet kan rijden omdat de bak bevroren is!!)

Ik heb al wel een oefenwedstrijdje gereden, daarbij had ik 191 punten, dus was wel tevreden!
https://lh4.googleusercontent.com/-d178 ... .JPG?gl=NL

En hier zie je dat ze er echt nog wel als een jonkie uitziet, ondanks dat ze al 6 is:
https://lh5.googleusercontent.com/-o231 ... .JPG?gl=NL

Wat leuk! Hier ook een obelisk, maar dan een iets jongere. Vind ze nog aardig op elkaar lijken!

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1840_n.jpg

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0740_n.jpg

En een rijfoto van ons van een tijdje terug, zoals te zien is mogen wij nog flink oefenen!
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1661_n.jpg

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:17

Als ik al jullie verhalen hoor ben ik echt jaloers dat jullie er opzitten! Lijkt me zo onwijs gaaf, de eerste keer op mijn eigen gefokte paard zitten. Maar doordat we nu alleen in het weekend kunnen trainen schiet het niet echt op. Ik heb een buitenbak 500 meter verder op die ik mag gebruiken, is alleen geen licht en de bak is open. Niet echt ideaal dus met een jonkie. Wil toch graag de eerste paar keren in een afgesloten bak rijden.

Zo net oranje touwtjes gekocht om bij te zetten, past goed bij mijn oranje zet :D

Ben benieuwd hoe het op de IBOP is gegaan!!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:51

absque_dubio schreef:
zilverkenny schreef:

https://lh4.googleusercontent.com/-d178 ... .JPG?gl=NL

https://lh5.googleusercontent.com/-o231 ... .JPG?gl=NL

Wat leuk! Hier ook een obelisk, maar dan een iets jongere. Vind ze nog aardig op elkaar lijken!

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1840_n.jpg

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0740_n.jpg

En een rijfoto van ons van een tijdje terug, zoals te zien is mogen wij nog flink oefenen!
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1661_n.jpg

Hee wat leuk dat jij hier ook zit :D. Ik had al wel eens wat berichtjes van je gezien in het Obelisk-topic :).
Ze hebben inderdaad wel iets van elkaar weg.

Aukelizzy schreef:
Welkom Zilverkenny! Leuk paardje hoor, inderdaad ziet er nog wel heel jong uit maar vaak als ze wat meer in het werk komen trekt dat ook wel snel bij. :j
Leukerd hoor!

Dankje :D. Ik denk inderdaad dat je daar wel gelijk in hebt! Ik kan ook niet wachten om weer te kunnen gaan rijden en dan te gaan starten! Maar ik denk dat ik niet de enige ben die graag wil starten :).

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:54

Hey, die komt me qua naam en afstamming bekend voor, Zilverkenny :D Even in je profiel gekeken en nu is me duidelijk waarom, haha :D Het is een leuk paard! Nette punten voor zo'n eerste oefenwedstrijd zeg :j

Ik ben benieuwd hoe jouw jonkie het doet met de IBOP, Aukelizzy!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:04

Zal de onze (v. Zhivago) ook eens voorstellen:

Afbeelding

Afbeelding

Op bovenstaande foto's nog als bospony. :D Wordt tijd voor nieuw beeldmateriaal haha.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:12

Yelly schreef:
Hey, die komt me qua naam en afstamming bekend voor, Zilverkenny :D Even in je profiel gekeken en nu is me duidelijk waarom, haha :D Het is een leuk paard! Nette punten voor zo'n eerste oefenwedstrijd zeg :j

Thanks! Ik ben nu alleen wel benieuwd waar je haar van kent! (ik hoop dat het niet iets is wat ik zou moeten weten, want dan moet ik me gaan schamen denk ik, haha).

En wauw, wat een mooi paard Laurie!

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:12

Ook wij gaan voor B-debuut. Twee dochters met allebei sinds de zomer een jonkie. Tessa (22) heeft Echt Wel een 3-jarige ruin van San Remo van 1.75 hoog!! En Minoek (15) heeft Danique een 4 jarige merrie van Valeron. Ze moeten eigenlijk L starten dus gaan we tot april 1x in de maand B (hc) starten om een beetje buiten de deur te gaan wennen. Tessa en Echt Wel gaan dinsdag naar Bunschoten voor VSN. Er komt dus een spannend jaartje aan. Aukelizzy, succes!!!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:19

Ik heb Unique toen bij jullie gekocht, Zilverkenny! En mijn zadel komt bij Mariëlle vandaan :D Ik ken het paard zelf dus niet hoor, de naam en afstamming kwamen met enkel zo bekend voor, maar dat komt natuurlijk omdat ik Mariëlle wel eens over haar heb horen praten :j

Mooie bospony, Laurie :D

Spannend, Komiekblinkie. Leuk hoor!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:25

Oh ja natuurlijk! Ik had de link niet gelegd haha.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:37

Leuk paard Laurie! helemaal mijn type met die bles en witte benen :D

Yelly, leuk dat die van jou het zo goed doet! Ik weet nog dat ik gelijk met jou in het topic was waarin men op zoek was naar een nieuw paard, en we toen beide bij die Voice merrie zijn wezen kijken.

Aukelizzy, succes, ben benieuwd hoe het gegaan is!

Komiekbinkie, leuk, 2 van die jonkies!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:48

Waauw wat n gave paardjes allemaal!
Succes op de IBOP vandaag AukeLizzy.
Hoop dat het vanavond droog is en de bak goed, zodat ik toch nog eventjes een rondje kan rijden.

Whozigg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:59

Ik heb vanaf januari een startpas aangevraagd met mijn ''jonkie'' Ziggy.
Ziggy is een 8 jarige Namelus R die pas 2 maanden onder het zadel is. Behoorlijke heethoofd dus eerst maar eens kilometers maken :)
Verder start ik voor het tweede jaar met mijn andere ''jonkie'', een 7 jarige Flemmingh.

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:25

Afbeelding

Onze jonkies Echt Wel en Danique

Afbeelding

En Echt Wel de eerste keer buiten spelen. (Prinsenstad)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:30

Haha, Echt Wel weet nog niet wat hij van het ritje op locatie moet vinden zo te zien :D Leuke foto's!

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:33

We waren al heel blij dat hij niet dacht Echt Niet!!
Dank je Yelly.