De nieuwe uitdaging!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:27

Doe nou eens toch normaal. Weet je met welke paarden je medelijden zou moeten hebben? Paarden die mishandeld worden, of wacht even een voorbeeld: http://nl2.kapaza.be/vi/55553979.htm?ca=9_s of met deze paarden kijk maar is goed naar de filmpjes. Met zo een paarden moet je medelijden hebben, waarom zou je medelijden moeten hebben met de paarden die ik gehad heb? Omdat ze verkocht worden? Enkel en alleen daarom? Ik geef mijn paarden ALLES wat ze nodig hebben, maar als ik zie dat nib niet gelukkig is en ja daar kan misschien wel wat tijd overheen waaien dan maak ik liever de keuze voor mijn paard zelf als hem nog 3 maanden hier ongelukkig te zien. Sommige paarden hebben gewoon net nog iets anders nodig als dat sommige mensen kunnen bieden. Niet iedereen heeft het altijd zo simpel, had ik hier een stal met binnenpiste, buitenpiste en een weide dat eigenlijk mijn tuin moest voorstellen dan had hij gerust gebleven hoor. Maar dat heb ik niet, en daar kan ik niets aan veranderen.

Een handelaar, denk je dat echt? Denk je nu echt dat ik paarden koop en verkoop om er geld uit te slagen? Dan ben je verkeerd. Zoek het woord handelaar op, een handelaar denkt enkel aan geld. Al gaat Nib voor mij part weg voor 5 euro, een goede thuis is belangrijker als geld. En dan noem ik mezelf geen handelaar, maar iemand die nog altijd paarden graag ziet.

Freya101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:28

Arabiertje* schreef:
Een ander paard zal er zeker en vast wel komen, maar wat of hoe dat weet ik nog niet en ook niet direkt.

Meid,je hebt volgens mij al lang je oog op iets anders laten vallen.
Het ene paard verkopen en de andere staat al te wachten....

Anoniem

Re: De nieuwe uitdaging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:29

Je ziet inderdaad graag paarden. Je ziet ze alleen ook erg graag gaan geloof ik.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:30

Ja, zeker en vast hoor Freya. Die staat hier al in de stal... Nee helemaal niet. Want denk je nu, dat is iets wat je zou hopen ja je kent me niet eens dus kraam zo iets onbenulligs niet uit.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:31

Maar als je geen handelaar bent, waar blijf je dan het geld halen ? Je bent werkzoekend ? Blijven je ouders je dan steunen en alles netjes betallen ? ? ? ? ...

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:31

Citaat:
Heb ook al een fries gekocht die niets kende, en dat verliep beter

Dat verliep beter? En waar is die Fries gebleven dan? Ook verkocht!! Het maakt dus niet uit of een paard zich wel of niet snel aanpast, jij bent ze na een tijdje gewoon weer zat. Je doet alsof het gebruiksvoorwerpen zijn ipv levende dieren. Iemand als jij zou een verbod moeten krijgen op het houden van dieren!!

Mijn paard was 2 jaar toen ik haar kocht, denk je dat die alles al kon en wist? Nee, daar heeft heel veel tijd en geduld in gezeten. Met als gevolg dat we nu 12 jaar later nog steeds dikke maatjes zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:32

Arabiertje* schreef:
Een handelaar, denk je dat echt? Denk je nu echt dat ik paarden koop en verkoop om er geld uit te slagen? Dan ben je verkeerd. Zoek het woord handelaar op, een handelaar denkt enkel aan geld. Al gaat Nib voor mij part weg voor 5 euro, een goede thuis is belangrijker als geld. En dan noem ik mezelf geen handelaar, maar iemand die nog altijd paarden graag ziet.

Het gaat jou niet om het geld, maar om een goed tehuis? Waarom moest Nemo dan in eerste instantie €650,- opbrengen en niet minder? Terwijl jij dat bij lange nan iet voor hem betaald hebt.

Het gaat je wel degelijk om het geld. Het gaat je in ieder geval niet om de paarden, want dan zou je dit paard ook wel langer de kans geven om te wennen. Denk je echt dat een paard binnen twee weken gewend is? Dit kan maanden duren, schatje. Open je ogen. Word volwassen. En blijf weg van dieren, voor HUN veiligheid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-12 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Heukeltje

M'n bek valt werkelijk open!! Je roept het wel over jezelf af dat mensen elke keer zo reageren op je topics hoor. Ik heb je in je andere topics niet veroordeeld en je het voordeel van de twijfel gegeven maar dit is echt verschrikkelijk. Een paard heeft langer de tijd nodig om te wennen hoor. Ze gaan als zoete broodjes over de toonbank bij jou, en je hebt het zelf niet eens in de gaten. Gebruik toch eens je hersens als je ergens aan begint 8)7 Koop alsjeblieft geen paard meer, zoek een bijrijd paardje, of neem nu eens echt goed de tijd om op zoek te gaan naar een passend paard voor jou en niet impulsief een 'projectje' kopen waarvan je weet dat het je niet gaat lukken. Ook niet met begeleiding ( lees vriendinnen die denken verstand van paarden te hebben). Zoek gediplomeerde begeleiding! Ik ben niet tegen het verkopen van paarden hoor, maar wel als het verkopen voortkomt uit impulsieve ondoordachte aankopen. Maar als werkelijk geen enkel paard zich bij jou op zijn gemak of thuis voelt zul je je toch eens af moeten vragen aan wie het ligt!! Ik heb mijn paard nu een jaar, heb wel gediplomeerde begeleiding, maar we hebben alsnog periodes dat we flink moeten vechten, zo eens in de zoveel tijd bedenkt ze weer wat nieuws en neemt ze me in de maling. Dat hoort er nou eenmaal bij. Een paard is geen machine! Als je dat wilt kun je beter zoiets kopen
http://www.youtube.com/watch?v=oC-Ec_IBRZo

Papegara, ik hoop voor je dat je snel vervoer kunt regelen en dat dit paardje de leider krijgt die hij nodig heeft

Sharonaa_

Jeetje zeg heb met open mond dit gehele topic gevolgd en doorgelezen. Hier kan ik zo boos om worden. Meid als ik het zo lees ben je niet toe aan een eigen paard. En heb je totaal de kennis niet om een jong paard op te leren.
En dat noemt zich een paardenliefhebber. Weetje wat een paardenliefhebber is? Iemand die geduld heeft voor haar beestje. Hem rustig laat wennen en niet meteen alles verwacht. Vind je het gek dat hij stress heeft in het verkeer? je geeft hem niet de kans om er aan te wennen. En het ene paard heeft meer tijd nodig dan het andere. Ik zeg verder niet hoe je wel met een paard om moet gaan. Want ook ik wil dat dit paard zo snel mogelijk opgehaald wordt door de bokker. Dit paard moet hier zo snel mogelijk weg. en begin alsjeblieft niet weer aan een zogenaamd nieuw *projectje* want die vliegt binnen 2 maand toch de deur weer uit.

Mloes

Tuurlijk zijn mishandelde paarden zielig. Maar ik vind het ook een soort mishandeling dat je paarden inruilt alsof het schoenen zijn ofzo. Een paard moet de kans en de tijd krijgen om te wennen, en dat lukt niet binnen 2 weken. Dat je m nu weer kwijt wil om de volgende te kopen, die misschien wel 3 weken mag blijven (woooehoeee!!).. dat vnd ik ontzettend oneerlijk en ook een vorm van mishandeling. Koop lekker een hobbelpaard, geen haan die ernaar kraait als je die zat bent na een paar weken!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:33

Papegara ik hoop dat het je lukt het paardje op te halen,het is een erg leuk paard..

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:33

Kayleigh: Nemo is verkocht voor 450 euro. Als je paarden te koop zet, moet je altijd een prijs hoger zetten als dat je er voor zou willen, aangezien er zowiezo nog wordt afgeboden. Nemo was ook een dood braaf veulen, heb zelf aan Nemo 420 euro betaald, dus veel winst zal ik er niet op gemaakt hebben. Danku!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:34

Arabiertje* schreef:
Ik geef mijn paarden ALLES wat ze nodig hebben, maar als ik zie dat nib niet gelukkig is en ja daar kan misschien wel wat tijd overheen waaien dan maak ik liever de keuze voor mijn paard zelf als hem nog 3 maanden hier ongelukkig te zien

Toch gek hè dat al die (wat zijn het er inmiddels 8?) paarden niet gelukkig bij jou waren, want ze moesten allemaal weer weg. Aan wie zou dat dan liggen...

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:35

Thirteen schreef:
Maar als je geen handelaar bent, waar blijf je dan het geld halen ? Je bent werkzoekend ? Blijven je ouders je dan steunen en alles netjes betallen ? ? ? ? ...

Hier ben ik ook benieuwd naar, je bent 19 en werkloos. Waar haal jij in hemelsnaam het geld vandaan om een paard te kopen en te onderhouden??

Mloes

Brr ik zit me hier een potje op te vreten, wat ben jij echt verschrikkelijk. Sorry.
Ga je nu gauw je onderschrift veranderen? Op naar de volgende!

Thirteen

Het is vooral oneerlijk tegenover zo'n jong paard ... die moet het allemaal opnieuw kunnen verwerken ...

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:37

Arabiertje* schreef:

Hou het dan vooral lekker bij zien joh ! :wow:
is voor iedereen beter.
Laatst bijgewerkt door TLNLSDB op 15-11-12 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:37

Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik dat aan iemands neus zou moeten gaan hangen hoe ik aan geld geraak? Wat heeft dat er eigenlijk mee te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:38

Arabiertje* schreef:
Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik dat aan iemands neus zou moeten gaan hangen hoe ik aan geld geraak? Wat heeft dat er eigenlijk mee te maken?

Dat als jouw ouders/verzorgers hier in mee gaan al net zo geschift zijn als jij. Die zouden moeten ingrijpen.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:38

Het zijn er wel meer dan 8 ;)

nou iedereen wees blij , krijgt dit paard misschien een fatsoenlijke thuis met een eigenaar die weet waar hij/zij mee bezig is.
En het paard wel de kans geven.
En vermoedelijk een vriendje of zo die haar alles steunt, omdat ze zo geweldig is.
Natuurlijk heeft ze al andere plannen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:39

TLNLSDB schreef:
Arabiertje* schreef:

Hou het dan vooral lekker bij zien joh ! :wow:
is voor iedereen beter.

Hebben ze voor dit doel niet de paardenkalender uitgevonden ?
Heb je gewoon elke maand een ander :)*

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:39

Jij bent geschift, jij ziet spoken. Zolang jij mij niet persoonlijk kent, of nooit 1 voet in de stalling van mijn paard(en) gezet hebt. Heb jij het recht niet om zo een uitspraken over mij te doen, dus nope. Ik hang het niet aan je neusje.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:39

Mijn ouders zouden echt wel ingrijpen als ik op deze manier met dieren om zou gaan!! En aangezien jij zelf geen geld voor een paard kan hebben, want je bent werkeloos, zul je wel hulp van iemand moeten krijgen. Misschien dat het helpt dat iemand diegene eens verstand in het hoofd praat, want bij jou lukt het duidelijk niet!
Laatst bijgewerkt door Mexx op 15-11-12 14:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:40

Durf te wedden dat TS alweer zit rond te kijken voor een nieuw ''slachtoffer" arme paarden
Echt waar dat je ouders hiermee akkoord gaan. Net zo gek

Mexx

Re: De nieuwe uitdaging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:41

Ja joh, die nieuwe is allang weer gespot, daarom moet deze ook zo snel weer weg. Dat mens deugt voor geen meter!!