Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (3/3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (3/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:30

Ja, maar wel als het haar uitkomt hoor. Maar de dag van het filmen was het heel erg. Maar liever zo dan dat ze stil gaat staan en gaat staan plassen! :+

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:15

Ik gaf 218! Wijken vond ik erg netjes, en effect van de hulpen waren bij mij de echte uitschieters, alhoewel de hele proef eigenlijk wel een (positieve uiteraard) uitschieter is! :D

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:37

Ik heb mn punten niet opgeteld, want ik heb het protocol hier niet bij me, maar had vooral veel 8-en en 7-ens. Enkele 6-en, alleen voor de middengalop. Laatste cijfers: stap: 8, draf: 7, galop: 7, impuls: 8, recht/aanl: 8, houding: 8, rijvaar/effect: 7.
Vind het nog wel grappig dat sommigen een 6 geven voor t halststrekken en anderen een 8 of 9. Ik heb wel eens paarden in de ring gehad die meteen de hand naar beneden volgden, tot verder dan de knie, met de neus eruit, in hetzelfde tempo, de hele volte zo bleven lopen. Die heb ik wel eens een 10 of 9 gegeven. Met dat in mijn achterhoofd, heb ik het halsstrekken hier een 7 gegeven. Paard strekt mooi, blijft er lopen, tempo blijft gelijk, maar zakt maar tot borsthoogte, zou verder mogen zakken en de neus zou er meer uit mogen van mij voor een 8 of 9.

Remember: jammer dat ik je net niet heb gezien! Kim en ik hebben vrijdag en zaterdag trouw mee gejureerd en besproken! erg leuk en leerzaam (ook al ben ik al jury).

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:02

Ik vond het beeld erg prettig om naar te kijken erg vriendelijk gereden de draf stukken zijn erg netjes al mag ze in de hoeken hem proberen iets terug te zetten en na de hoek weer te gaan rijden dan krijg je ze en hou je ze meer op achter, de galop vond ik wat vlak maar wel correct in de middengalop zou ik meer verschil willen zien meer markeren bij het terug komen. Het stappen doet hij goed maar ook wat almeerder gezegt is zou hij in de middenstap meer mogen dalen in de hals .
Maar het is overal zeker een knappe proef er zijn een hoop ruiters die hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Ik kom op 210 pnt uit

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:21

moniek21 schreef:
Ik vond het beeld erg prettig om naar te kijken erg vriendelijk gereden de draf stukken zijn erg netjes al mag ze in de hoeken hem proberen iets terug te zetten en na de hoek weer te gaan rijden dan krijg je ze en hou je ze meer op achter, de galop vond ik wat vlak maar wel correct in de middengalop zou ik meer verschil willen zien meer markeren bij het terug komen. Het stappen doet hij goed maar ook wat almeerder gezegt is zou hij in de middenstap meer mogen dalen in de hals .
Maar het is overal zeker een knappe proef er zijn een hoop ruiters die hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Ik kom op 210 pnt uit

Bedoel je dit voor deze combinatie of zou je dat adviseren aan de gemiddelde L2 combinatie?

PS: waar blijft het vervolg? De jury-uitslagen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:27

moniek21 schreef:

Zou je misschien meer leestekens willen gebruiken?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:37

The_Stig schreef:
aerdenhout1 schreef:
Dan moet je toch eens een keer naar wedstrijden gaan kijken yelly... want menig Z ruiter zou in mijn ogen nog geen L2 mogen starten, maar dat ziet jammer genoeg niet iedereen zo!
En... het ene paard is het andere niet, je kan een paard GP klaar hebben en met de volgende niets kunnen beginnen, ben je wel GP ruiter, maar nog geen handige ruiter natuurlijk!

Zou je eens een filmpje willen plaatsen van een combinatie die in jouw ogen wel M-waardig is?
Beetje jammer dat hier geen reactie op komt...

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:48

Laten weten hoe het niet moet is altijd makkelijker dan laten zien of onderbouwen hoe het dan wel moet....

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:54

The_Stig schreef:
Laten weten hoe het niet moet is altijd makkelijker dan laten zien of onderbouwen hoe het dan wel moet....

mee eens !

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:28

[quote="Zooist"]

Bedoel je dit voor deze combinatie of zou je dat adviseren aan de gemiddelde L2 combinatie?

Het ging toch om deze combinatie ? Of heb ik een paar filmpjes gemist :o

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:32

Liselot schreef:
moniek21 schreef:

Zou je misschien meer leestekens willen gebruiken?

Je snapt toch wat er staat ? Er staan punten en komma's misschien zijn ze wat lang soms de zinnen ,maar dan ben ik aan het typen en blijf dan soms typen...... Maar daar gaat het niet over toch dit topic ...... Excuses !!! ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:47

Haha wat erg, je ziet nu 3x mijn naam bij het jureren :+

Ik heb deze combi 222 punten gegeven!

Ik kan me zo voorstellen dat een jury dit graag in de ring ziet, zo makkelijk, zo fijn om naar te kijken.
Vooral in de galop kun je zien dat je dat heel mooi verzameld kunt tonen, de voltes 15 m gaan mooi vloeiend.
Ontzettend leuk paard en combinatie!

Veel succes samen! :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:34

222 punten. Ben benieuwd wat een KNHS jury met deze proef doet. Het was voor mij iig een fijne proef om naar te kijken. KOn er geen onvoldoende kwijt en had voornamelijk 8-en :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:39

Hier ook 222 punten.
De andere 2 filmpjes heb ik 2x beoordeeld, 2e keer wat 'stelliger' in mijn punten.
Denk dat ik misschien nog wel iets hoger uitkom als ik dat hier ook doe.
Twijfelde vaak tussen de 7 en 8 en schreef dan toch een 7, dat zou de 2e keer een 8 worden.
Terwijl ik bij de andere proeven vaak naar beneden zou gaan bij de tweede keer kijken zou ik hier dus wat omhoog gaan. :Y)

Enige 6-jes waren voor de voltes 15 meter, vond ze te groot en ik moet toch ergens wat streng zijn. :+
Verruimingen behouden gereden maar steeds zichtbaar met vertrek en terug-rij punt, daarom wel een 7.
Houding 8, netjes.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:12

223 gepunt

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:46

Ik kwam uit op 209 pnt.
Hele nette proef!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:30

Worden de punten ook bekend gemaakt die door de juryleden zijn gegeven?

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 15:37

Daar is een apart topic voor geweest... Zou ik even moeten zoeken

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:40

Graag, ik dacht er opeens aan maar heb dan niet voorbij zien komen ;) vast bedankt!

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 15:54