Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:ik snap niet dat er zo gereageerd wordt op de 156pt.. [even voor goede orde : ze zijn ook niet van mij}
ik lees ook punten van dik in de 190 en daar reageerd dan niemand op?, ik vind dat erg hoog voor een paard dat haast de hele proef gekanteld loopt, geregeld de tong eruit steekt -dat mag als verzet aangerekend worden- in overgangen en tempowisselingen tegen de hand komt, overgangen niet vloeiend, niet aan t been. middengangen matig getoond, te weinig verschil en op voorhand.een ruiter die de hele proef klapperd met t been en te ver achterover zit.ik zie een proef van heel veel 5-en maar misschien leg ik de lat dan weer te hoog? en zal ook niet hoog eindigen in mn punten totaal ...
Blijheid schreef:@NewTotilas: Tip!
Er zijn op het KNHS centrum af en toe oefendressuurwedstrijden waarbij je groom in het juryhokje mag staan en filmen tijdens de proef. Zo heb je je proef op video, en ook gelijk het mondelinge commentaar erbij ingesproken. Echt leuk
gummie schreef:Iemand anders, kon het zo gauw niet terug vinden, formuleerde het wel mooi vond ik: het is niet zo dat ze steeds maar wil drijven, ze heeft gewoon moeite om haar benen stil te houden. Dat los je niet op door te zeggen "benen stiller houden". Kan met van alles te maken hebben, in de opsomming van moelijke redenen van klapperende onderbenen werd door die persoon o.a. zelfs de bouw van het paard genoemd.
Vond dat wel een goede post hierover!
Jurroen schreef:Als je een proef jureerd neem je enkel (objectief) waar dat de benen niet stil genoeg liggen. Waar de oorzaak ligt kun je niet in 5 minuten weten. Ook zit je niet in de positie om daar een oplossing voor te vinden.
Sansje schreef:Ik zal meteen ook mijn score plaatsen. Ik kwam uit op 179 punten, dus best veel lager dan jullie. In het wijken heb ik voor beide kanten een onvoldoende gegeven vanwege het kantelen. Verder ben ik het geheel met jullie eens dat het onderbeen van de amazone stiller moet. In de middengalop wil ik meer overgangen zien. Het geheel zou wat gemakkelijker mogen tonen, de amazone moet er best aan werken. Het kantelen en het aanleuningsprobleem heb ik in de proef vaker gezien en heb ik daarom ook onderaan nog meegenomen in het cijfer voor de aanleuning en rechtgerichtheid. De stap vond ik fijn. Ik denk dat als het paard op een wat kleinere beenhulp komt te staan en het kantelen opgelost kan worden, deze combinatie nog ver kan komen.