Hij is... Rijp voor de slacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:37

Super dit. Dekt helemaal de lading van mijn idee: "Geloof in je Paard".

Ik ga je niet vervelen met mijn hele geschiedenis, maar ook die van mij is al twee keer finaal afgekeurd en is daarbij ook nog eens een Haflinger. Actuele situatie: Z2 met winstpunten en nog volop in groei.

Zet hem op, geloven is het halve werk, dat blijkt maar weer.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:41

Pinda_Dipje schreef:
@Ragdollcat: Mooi om nog zo'n verhaal te horen, petje af! Doet me zo'n goed! Hopelijk hebben jullie samen nog veel mooie jaren voor de boeg!

Hij is nu al 2 en half jaar terug in mijn bezit, hij is nu 15 jaar.

Ik kocht hem toen hij 1 jaar oud was en ik verkocht hem vlak voordat hij 8 jaar werd. En als er wat is en ik vernam dat het niet goed ging met hem dan laat ik hem niet in de steek, ik heb hem zien opgroeien en zelf opgefokt. Hij was me na 4 jaren niet vergeten, hij zag onmiddelijk dat ik het ben en was erg blij me terug te zien, echt kippenvel moment. Ik had hem ook nooit moeten verkopen, nu heb ik hem terug en kan ik het dubbel en dwars goedmaken.

Hij is me ook zeer dankbaar, dat merk ik aan veel dingen en het mooie is hij is niets vergeten, meteen op zijn gemak op de eerste dag dat hij terug was, nu heeft hij het super op een boerderij in de buurt van waar ik woon.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 11-05-12 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:43

Respect voor je meid!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:45

saral schreef:
Super dit. Dekt helemaal de lading van mijn idee: "Geloof in je Paard".

Ik ga je niet vervelen met mijn hele geschiedenis, maar ook die van mij is al twee keer finaal afgekeurd en is daarbij ook nog eens een Haflinger. Actuele situatie: Z2 met winstpunten en nog volop in groei.

Zet hem op, geloven is het halve werk, dat blijkt maar weer.

Hier nog zo'n mooi verhaal. Blij dat er meer mensen zijn die niet te snel opgeven.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 22:59

Ik ben zojuist een beetje met een domper gevoel teruggekeerd van stal -O- Lagune stond bij aankomst nog heerlijk op de weide met de twee andere paarden, en ookal reageerde hij wel... Hij was zoooo vreselijk down, 0 response op zijn favo-snacks en hij strompelde maar wat achter me aan. Eenmaal op stal bleek hij vreselijke jeuk te hebben en viel hij om de haverklap bijna om als hij zichzelf wilden kriebelen. ;( Uiteindelijk dus maar een rosborstel te hand genomen om hem van die ellendige jeuk af te helpen... Daar verkregen we welliswaar geweldige dankbare reacties voor in de plaats maar op een 1 of andere manier bleef hij volledig uit zijn doen. Ineens oversteeg me weer even die twijfel; "doe ik hem hier nog wel een plezier mee?" -O-
Stom he? Volgens mij was hij enkel strontchago van al die jeuk en had het niets met zijn gezondheid Te doen hoor, ik eis gewoon een vrolijk paard met een pretbek natuurlijk /3 :')

Tevens nog een groot probleem: de sportmerrie die ik verleast heb om plaats te kunnen maken voor Lagune komt onverwachts terug uit de lease door externe omstandigheden. Heeft welliswaar geen haast, maar de merrrie staat nu stil wat doodzonde is.. En een nieuwe eigenaar is in deze markt niet 1,2,3 gevonden. Precies nu we midden in een verhuizing zitten, baanswissel etc. Maar door alle extra hoge kosten voor Lagune is het nu echt niet haalbaar om 3 paarden in pension te zetten, over tijd nog maar niet te spreken. Kortom ik moet gaan kiezen tussen de verkoop van de sportmerrie of van mijn eponyvriend *vreselijk* -O- en ik verkoop echt niet aan de 1e de beste.... Argh!

Fijne avond allemaal!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 23:01

@saral & ragdollcat: *\o/* *\o/* topmeiden!! Dat zijn alvast 3 paarden die mee kunnen lopen in een benefit of concours om een statement te maken :p

melaniemagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:19

Liedje schreef:
Wauw. Ik ben er even stil van. Wat een verhaal zeg...

ik dacht precies hetzelfde! respect..!!

amourFleur

Re: Hij is... Rijp voor de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:28

Wauw, geweldig wat een verhaal! Echt heel dapper van je dat je hebt volgehouden! daar heb ik diep respect voor! Ik hooop dat e nog lang van je dappere paardje kan genieten!
Ik bedenkme oppeens, wat kunnen manege's allemaal wel niet doen met een paard...):

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:37

wat goed dat je hem terug genomen hebt! Wel vind ik het ( sorry ) wel vreemd dat je zon paard verkoopt.. terwijl je nog 2 andere paarden hebt. Ik vraag me ook af of je hem hier wel een plezier mee doe als ik dit zo lees. Probeer realistisch te blijven, ik heb met mijn eigen paard jaren terug ook een weg afgelegd om hem steeds beter te krijgen, en dat vergt zoveel energie en tijd.. en hij mocht alsnog weg gebracht worden. Ik weet hoeveel kracht je dan hebt om er alles aan te doen, ik hoop voor jou dat het goed komt.. want zo te lezen heb je er alles voor over! Ik heb er respect voor!

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:51

jeetje, wat een verhaal, het lijkt een beetje op het verhaal van mijn pony,( [PP] wat een wonder! ) alleen reden wij dan gewoon B dressuur :o
ik kan me wel inbeelden hoe blij je nu wel niet bent! nog super veel plezier met je mooie paard! en ik denk dat je met dit verhaal veel mensen hoop hebt gegeven op de genezing van een peesblessure. :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 10:55

Lagune is vandaag jarig!!! 19 jaar alweer!! Hiep hiep hoera!
pinuts schreef:
wat goed dat je hem terug genomen hebt! Wel vind ik het ( sorry ) wel vreemd dat je zon paard verkoopt.. terwijl je nog 2 andere paarden hebt. Ik vraag me ook af of je hem hier wel een plezier mee doe als ik dit zo lees. Probeer realistisch te blijven, ik heb met mijn eigen paard jaren terug ook een weg afgelegd om hem steeds beter te krijgen, en dat vergt zoveel energie en tijd.. en hij mocht alsnog weg gebracht worden. Ik weet hoeveel kracht je dan hebt om er alles aan te doen, ik hoop voor jou dat het goed komt.. want zo te lezen heb je er alles voor over! Ik heb er respect voor!

Sorry, maar mijn andere 2 paarden had ik nog helemaal niet toen Lagune destijds verkocht werd? :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:12

oke nee duidelijk:) Wel jammer dat je net dat uit mijn post haalt en er dan zon smiley achter zet...

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:18

Pinda_Dipje schreef:
Ik ben zojuist een beetje met een domper gevoel teruggekeerd van stal -O- Lagune stond bij aankomst nog heerlijk op de weide met de twee andere paarden, en ookal reageerde hij wel... Hij was zoooo vreselijk down, 0 response op zijn favo-snacks en hij strompelde maar wat achter me aan. Eenmaal op stal bleek hij vreselijke jeuk te hebben en viel hij om de haverklap bijna om als hij zichzelf wilden kriebelen. ;( Uiteindelijk dus maar een rosborstel te hand genomen om hem van die ellendige jeuk af te helpen... Daar verkregen we welliswaar geweldige dankbare reacties voor in de plaats maar op een 1 of andere manier bleef hij volledig uit zijn doen. Ineens oversteeg me weer even die twijfel; "doe ik hem hier nog wel een plezier mee?" -O-
Stom he? Volgens mij was hij enkel strontchago van al die jeuk en had het niets met zijn gezondheid Te doen hoor, ik eis gewoon een vrolijk paard met een pretbek natuurlijk /3 :')

in mijn ervaring kunnen ze van jeuk behoorlijk ongelukkig worden, ik denk dat als je een paard hebt wat wilt werken, wat niks mag doen en het merendeel van de dagen toch nog happy is om je te zien, je al heel goed op weg bent :) ik heb mezelf in dergelijke periodes altijd een doel voor ogen gesteld, wat moet het paard nog kunnen doen? weegt de slechte periode op tegen de verwachtte goede periode die erna komt, of, als dat moeilijk in te schatten is, wegen de slechte dagen nog op tegen de goede? als je echt heel eerlijk bent, sluip je ook nog een keer naar stal toe om te kijken of hij ook happy is als je er niet bent, uiteindelijk brengt hij het grootste gedeelte van de dag door zonder jou :)
niks deprimerender dan een ongelukkig kijkend paard wat je niet kan vertellen waarom hij dingen niet mag doen, niet alleen voor hem, ook voor jou, omdat jij moet beslissen of hij nog voldoende plezier uit zijn leven haalt om het paardwaardig te maken.
vond het leuk om te lezen dat die van jou uitzicht lijkt te hebben op een goed pensioen *D

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:51

So, respect man! Echt een diepe buiging!
Ik snap dat je het hebt gedaan, maar ik denk dat er toch veel zijn die een keer slikken en denken: jammer dat het zo is gelopen, maar jij doet het gewoon! Wat zal je paardje je dankbaar zijn, ik snap dat hij nu weer helemaal opleeft.
Geniet ervan!

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:37

_/-\o_

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:25

ik heb onwijs veel respect voor jullie...!

xJanhy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:56

Als ik het zo lees ben jij de enige die echt met hem kan omgaan en weet wat hij nodig heeft. Ik zou hem als ik jou was nooit meer laten gaan! Zo'n paardje vind je maar 1 keer in je leven. Respect dat je hem ondaks je financiele situatie toch gekocht hebt en voor hem zorgt! Echte liefde hihi.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:23

Meidmeid,wat een verhaal.....
Wat een liefde voor een dier.

Heel veel respect voor jullie!!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 14:16

Gisteren liep ik de wei in zonder lekkers in mijn hand, en beiden heren waren overduidelijk te lui om naar het hek te komen. Terug op stal een paar worteltjes geritseld en meegenomen richting wei, alsof ze het wisten denderde ze in volle galop op me af. Lagune is dus zelfs bereid zijn baas plat te walsen, alles om eindelijk weer een wortel te mogen eten; Ivm zijn suikerziekte is dit één van de eerste dingen die ik geschrapt heb in zijn rantsoen, dus áls hij dan iets in de kleur oranje voorbij ziet komen is hij net weer een jong veulentje hahaha.

Met dat ik hem een aai over zijn bol gaf tevens zijn allereerste grijze haren ontdekt op zijn voorhoofd "Hey nu wordt je echt een Auchie" zei ik lachend tegen hem, "Of krijg je grijze haren van al dat denken?" die opmerking werd me niet in dank afgenomen en direct gaf meneer een stouw tegen mijn schouder. "Stommerd!" om snel een troostende lik over mijn wang te geven haha :D

Het probleem met de sportmerrie (en het plaatsgebrek) is voorlopig ook uit de wereld. Mijn moeder heeft de stoute schoenen aangetrokken en bij de buren van mijn vader aangebeld die daar net zijn komen wonen "Jullie hebben zo'n mooi weitje, zou de pony of het gepensioeneerde paard van mijn dochter daar misschien tijdelijk mogen staan?". Ze ontving direct een hele enthousiaste reactie, zeker omdat de pony vreselijk lief is voor kinderen en zij kleindochters blijken te hebben die helemaal idolaat zijn van de paardensport. Pony of Lagune mag daar dus gratis staan zodra het hekwerk rondom de wei is geleverd (8.000m2) en de garage is afgebouwd als grote stal van 5 x 5 meter met een betegelde uitloop. Deze mensen gelukkig, wij geholpen en er ontstaat zo automatisch weer een vrij plekje voor mijn sportmerrie die terug komt. Welliswaar ook kopers voor haar, maar ben er nog niet helemaal overuit of haar wel verkopen wil... Kijk het dus wat maanden aan, en als wellicht de juiste persoon op ons pad komt verkoop ik haar óf de pony alsnog. Lagune blijft hoe dan ook, dat heb ik hem ook beloofd...

Lagune heeft sinds deze week trouwens wat kale plekjes op zijn lijf, ik dacht eerst aan een schimmeltje maar na het verwijderen van een korstje kwam er een prachtig glad huidje onder vandaan... Eind deze week laten we voor de zekerheid even bloed prikken door de dierenarts. En gisteren ben ik begonnen met een extra vitamine supplement ter aanvulling op zijn rantsoen; Kale plekjes willen namelijk nog wel eens wijzen op een vitamine-tekort. Hoop dat het allemaal wel meevalt :)

leidalois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:49

echt zoveel geluk, top dat het goed met hem gaat.
en heel veel respect voor jullie

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:59

Aaah :+: , van dit soort verhalen maakt mijn hart toch altijd wel een sprongetje!
Ik ben ZO blij voor jullie en heb veel respect voor jou dat je het toch bent aangegaan! _/-\o_
Hopelijk mogen jullie samen nog heel veel mooie momenten meemaken, dat ze verdient zijn daar bestaat iig geen twijfel over!

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:55

Ik ben erg blij dat alles zo goed gaat met Lagune.
Van jeuk kunnen ze idd flink van slag zijn.
Hoop dat het zo goed blijft gaan! :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:13

Ook ik heb het verhaal gelezen. Wat een zielig verhaal, vooral de foto van Lagune die zo triest kijkt.
Maar oh wat fijn dat je weer je goede zorgen op hem los kan laten, en fijn dat er nog lieve buren zijn.

Ik hoop dat je nog heel lang een blij paard hebt!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:18

Hoi ik ken Lagune, of nou ja eigenlijks de vorige eigenaresse die hem in het Z gereden heeft.
Wat super jammer dat hij zo is afgetakkeld :(:) arme Lagune.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:19

Geweldig hoor!Ik vind Lagune een erg leuk paard en vind het fijn voor je dat je je sportmerrie weer terugkrijgt.

hopelijk gaat alles verder voorspoedig!