smeetjoew schreef:Ok de dierenpolitie vind ik overdreven evenals het dreigement van in beslag name.... Maar, ik vind het wel onnodig om paarden de hele dag met dit weer in de bagger te laten staan onder het mom van 'dierenwelzijn'. Hartstikke fijn zo'n droog stuk beton maar dat voegt toch helemaal niks toe? Het is gewoon een soort open stal met zwembad eromheen. Ben het er mee eens dat je met dit extreme natte weer gewoon even moet roeien met de riemen die je hebt, dus dan staan ze maar wat langer op stal.
Tuurlijk moeten die paarden lekker naar buiten en bewegen, maar dat doen ze ook als ze een uurtje naar buiten gaan. Kunnen ze even een sprintje trekken of een bok geven, eventueel ook wat vaker rijden maar ik vind het nutteloos om die beesten de hele dag in de bagger te zetten die daar maar een beetje staan te verpieteren. Je doet ze weinig plezier in zulke omstandigheden. Ze gaan maar weer hele dagen naar buiten als de omstandigheden daar naar zijn.
Bijna het hele etmaal in een ruimte van 3x3 en daar amper uitkomen, is natuurlijk niet verpieteren.