Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pitbullgup schreef:misschien met een furminator? die heeft ook hele fijne tandjes
of met zo'n horzel-eitjes mes
Yamcha schreef:Ik zou het wel doen, en er dan een lekker warme deken opdoen. Omdat ie zo skinny is, heeft zijn vacht toch al niet de kwaliteit die hij zou moeten hebben, en ik denk dat hij in deze conditie sowieso niet fijn door zijn haar gaat komen, dus dan help je hem alleen maar met scheren.
@ Ponyparadijs: met een wollen onderdeken valt dat wss wel mee, wel dekens met hele hals gebruiken, en dan een lichte bovendeken.
Bij gezonde paarden in een goede conditie ben ik er geen voorstander van, althans niet als er niet op hoog niveau mee gesport wordt, maar bij Haiko lijkt het me juist een goed idee.
Zal wel vloeken in de kerk zijn dit, maar scheer de benen ook op, inclusief sokken ivm risico op mok. Hij is nou gewoon wat vatbaarder, en het is fijn als je er gelijk bij bent.
Yamcha schreef:@ pp: Ja, dat is idd ff dubbel, daarom is 't wel goed om er goed over na te denken, aan de andere kant denk ik, als je wollen staldekens/onderdekens gebruikt, en er voor buiten een ongevoerde of fleecegevoerde deken overheen legt, moet dat meevallen, moet je alleen wel het buitendeken een maat groter hebben dat je een lange flap hebt, zegt maar (volgt iemand mij?)
Hou alleen dan wel in de gaten, dat als je hem poetst, dat je hem niet helemaal uitkleedt, wel een stuk deken op hem laten liggen, als je zijn nek en schouders doet, schuif je het deken naar achter, dat zijn rug en billen nog wel bedekt zijn, zeg maar, en andersom ook.