Reina weer op Bokt!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:39

@laura, dat klopt! Tja 9 pagina's.. dan lees je de eerste en de laatste

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:46

xxMaxx schreef:

Dan ga je niet alles doorlezen, logisch ;). Ik had voor de verandering eens het hele topic doorgelezen en hier is de verandering duidelijk zichtbaar. TS krijgt begeleiding van een bokker over een paar dagen(?).

En ik ben het er wel mee eens dat er erg veel gesproken wordt over 'aan de teugel' rijden door de TS, zeker aan het begin. Maar ik denk dat er nu wel een stuk minder 'aan de teugel gedachten' bij de TS zijn, vanwege alle tips/commentaar/kritiek in dit topic. ;)

Gaat helemaal goedkomen met TS, heb er wel vertrouwen in zo :j

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 12:54

Laura_x_ schreef:
xxMaxx schreef:

Dan ga je niet alles doorlezen, logisch ;). Ik had voor de verandering eens het hele topic doorgelezen en hier is de verandering duidelijk zichtbaar. TS krijgt begeleiding van een bokker over een paar dagen(?).

En ik ben het er wel mee eens dat er erg veel gesproken wordt over 'aan de teugel' rijden door de TS, zeker aan het begin. Maar ik denk dat er nu wel een stuk minder 'aan de teugel gedachten' bij de TS zijn, vanwege alle tips/commentaar/kritiek in dit topic. ;)

Gaat helemaal goedkomen met TS, heb er wel vertrouwen in zo :j

Ik krijg inderdaad dinsdag les van een andere bokker.
Misschien dat er wel foto's gemaakt worden, en dan zal ik die uiteraard ook op bokt zetten en het jullie laten weten hoe het gegaan is,

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:55

korbakimmy8 schreef:
Misschien dat er wel foto's gemaakt worden, en dan zal ik die uiteraard ook op bokt zetten en het jullie laten weten hoe het gegaan is,

Ben benieuwd :j

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:10

MaritAriel schreef:
korbakimmy8 schreef:

Ik ook :j
Ben benieuwd naar eventuele foto's :)
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 31-12-11 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:10

Klinkt goed! Ben erg benieuwd!

Somebitch

Re: Reina weer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:14

Van welke bokker?

Ik zie ook eerder foto's dat je buiten met haar springt? Toen nog wel met ander bit, waarom toen wel en nu niet meer TS?
Ook past je zadel niet.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 13:16

ik zal vragen aan de bokker die mij les komt geven of ze foto's wil maken. Dan zal ik proberen ze savonds meteen op bokt te zetten zodat julie ze kunnen zien

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 13:18

van Maritje1991

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:20

Ik heb die foto's met dat andere bit ook gezien en zonder elastiek! Ziet er zoooooooooooooooooo veel beter uit! Echt super! En je paardje kijkt zo veel gelukkiger! Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat je dat elastiek en bit er nooooit maar dan ook echt nooooit meer bij pakt *\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:23

Ik denk dat er persoonlijk ook met de eigenaar gesproken moet worden want zij staat het toe dat die 2 andere verzorgsters dat bit en elastiek gebruikten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:14

MaritAriel schreef:
korbakimmy8 schreef:

Ik ook! :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 14:51

Hier nog even een foto, zo galopeerd ze dus ook als je op haar aan het rijden bent.

Afbeelding

In het begin heb ik haar altijd zo gereden maar na een tijdje ben je dat wel zat, en ga je dingen proberen. (en dat heb ik nooit boos of verkeerd bedoelt)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:23

korbakimmy8 schreef:
Hier nog even een foto, zo galopeerd ze dus ook als je op haar aan het rijden bent.

Afbeelding

In het begin heb ik haar altijd zo gereden maar na een tijdje ben je dat wel zat, en ga je dingen proberen. (en dat heb ik nooit boos of verkeerd bedoelt)

Dit deed mijn merrie ook!

Maar dat is nu heel anders!

Komt wel goed joh, je wil er iniedergeval iets aan.

Aan alle mensen die nog steeds nare dingen roepen, lees het topic even door. Er is al meerdere malen verteld dat er aan gewerkt wordt!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:27

kijk maar :P

Afbeelding

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:31

wat een commentaar zeg! tut tut tut XD ik vind het hele leuke foto's! Vooral die laatste blijkt wel hoeveel je om je pony geeft :) Hij ziet er ook goed uit :) dat met die elastieken verwacht ik wel dat je daar enige reden voor hebt anders doe je zoiets niet dacht ik zo.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:33

@maritje1991: jouw paard is gewoon een ballerina :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:01

Maar als ze zo ook onder het zadel gallopeert moet je het probleem 'oplossen' en niet 'verbergen' wat je met hulpteugels en een zwaarder bit doet. :)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:29

Inderdaad totaal overbodig en duidelijk worden de werkelijke problemen niet gezien of genegeerd.

De mijne liep ook met de neus in de lucht.
Ze had ook moeite met buigen enz.
Spieren in de rug waren het probleem.
Veel, heel veel oefeningen doen om spieren los te rijden en ontspanning zien te vinden.

Jammer dat dit dier zoveel verzorgers heeft en waarvan er niet 1 is met genoeg ervaring en inzicht.

Goed dat je nu hulp krijgt en ik hoop dat je in het vervolg wat meer open staat voor adviezen.
Een mens is nooit uitgeleerd en iedereen denkt net weer even anders.'
Luister naar alles en neem mee dat jij denkt dat het beste is voor het dier.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 16:37

jes_sira schreef:
Inderdaad totaal overbodig en duidelijk worden de werkelijke problemen niet gezien of genegeerd.

De mijne liep ook met de neus in de lucht.
Ze had ook moeite met buigen enz.
Spieren in de rug waren het probleem.
Veel, heel veel oefeningen doen om spieren los te rijden en ontspanning zien te vinden.

Jammer dat dit dier zoveel verzorgers heeft en waarvan er niet 1 is met genoeg ervaring en inzicht.

Goed dat je nu hulp krijgt en ik hoop dat je in het vervolg wat meer open staat voor adviezen.
Een mens is nooit uitgeleerd en iedereen denkt net weer even anders.'
Luister naar alles en neem mee dat jij denkt dat het beste is voor het dier.

Ik heb geen ervaring inderdaad met elastieken enzo. Maar zoals ik al eerder zei, Ik had geen keuze, ik moest ze gebruiken omdat ik de ''nakomeling'' ben van die stel verzorgsters. het is voornamelijk 1 verzorgster (ook de lieveling vna de eigenaar volgens mij) die aldoor van dat soort dingen verzint. En omdat die andere verzorgster het beste vrieninetje is van die lieveling, spannen hun altijd samen. Ik heb dus weinig in te brengen ookal zijn hun een stuk jonger.
Voor de rest heb ik wel ervaring met paardrijden enzo hoor. En kan het ook gewoon heb veel paarden gereden op verschillende manieren. Ook bitloos. Maar hier heb ik eigelijk geen keus.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:44

Zitten haar verzorgsters niet op bokt? Kun je ze dit eens laten lezen mischien? :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:33

Oej jeetje, dit is dus Rana die eerder van Leandra was :oo ;(
:(:) Waarom krijgt 't paard altijd de schuld van alles, als de betreffende ruiters klaarblijkelijk niet kundig en ervaren genoeg zijn om het paard te rijden zoals het gereden kán worden? Waarom hebben jullie daar allerlei hulpteugels voor nodig, een vreselijk scherp bit en dan nog flinke kracht ook nog?!

Weetje wat het vervelende en gemene van zo'n pessoa-bit is? Zo'n bit heeft hefboomwerking maar mist een kinketting, waardoor die hefboomwerking niet begrenst wordt. Ondertussen is het mondstuk vaak enkel- of dubbelgebroken, wat nog eens een extra notenkraak-effect met zich mee brengt. Vind je het gek dat ze dan haar mond wagenwijd openspert?! Beest heeft gewoon pijn en laat dat duidelijk zien ook, en dan wordt die mond nog eens flink dichtgesnoert met een sperriem.

Jammer dit, echt heel erg jammer. TS; laat dit topic alsjeblieft aan de huidige eigenaren lezen én aan de verzorgsters!
En ik hoop dat je nieuwe 'instructrice' wat gaat worden.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:41

Ronnie25 schreef:
Leuk om reina terug te zien. (bij mij heette ze Rana ;) )

Ze is mijn pony geweest (zie profiel foto's). Heb haar 2 en half jaar geleden verkocht
aan de mensen waar ze nu nog staat in blokker:)

Leuk dat jij haar nu verzorgt. Maar ik schrik wel een klein beetje van het bit wat je erin
hebt hangen, hoeft namelijk niet. En het elastiek ook niet. :n

Hoe gaat het verder met haar? Ben zeer benieuwd!

Jouw Rana? Die had ik hier zeker nooit in herkend :oo

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 18:49

Nee die andere verzorgsters zitten niet op bokt.

Ciscoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:07

Dat elastiek zit ook te stak zijn/haar hoofd moet iets voor de loodlijn zijn als de elastiek op spanning staat, dat zie ik hier niet niet! En dat bit daar zeg ik niets meer over:X
Ziet er niet erg vriendelijk uit allemaal!
Als je foto's hier plaatst kun je commentaar verwachten, als je daar niet tegen kan moet je geen foto's plaatsen.
Dit is alleen maar goed bedoelt voor jou en je pony.