Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:37

Ik heb gezocht en nog eens gezocht... maar ik kan echt nergens een ongelukkig paard zien. En geloof me dat ik goed gezocht heb! Ik KON het me gewoon niet voorstellen dat dit paard pijnloos door het leven ging, zeker niet als er zo intensief mee gesprongen wordt....

MAAR
Wat ik steeds maar zie is een vrolijk, enthousiast paard, dat in de bloei van zijn leven staat en DOOR wil gaan.
Zelfs in de filmpjes kan ik geen spoortje van pijn of verzet vinden.

Conclusie: Chapeau voor de eigenaren, dat ze zo goed naar het paard geluisterd hebben. Dit paard WIL leven en dit paard WIL springen.

Wauw.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:41

Wauw....

De wil van een paard om te leven en gelukkig mensen die daar hun tijd, moeite en geld in gestoken hebben!

Ik ben van mening dat een paard wat pijn heeft écht niet een parcours op dat niveau springt...
Die gaan staken en zullen zeker (gezien de brandwonden op de rug) ook geen zadel dulden..
Dit is echt ongelofelijk, ontzettend veel respect en nog meer geluk voor in de toekomst!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 00:44

Moet ook nog even iets zeggen, en dat is niet in het topic gezegd, maar ik heb die vraag van iemand gekregen. Pacha maak soms eens een rare wip nadat hij een sprong neemt, een soort bok eigenlijk. Dit is NIET uit pijn, maar puur uit plezier. Want dit deed hij ook al van voor hij deze brandwondes had...

Dat kan je zien op dit filmpje, het is altijd een pittig paard geweest. En dat is hij nu ook...

Dit filmpje is trouwens van voor de brand.

xMayo

Re: Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:53

Wauw, ik heb echt respect voor jullie!
Ik weet zelf niet wat ik gedaan had, dat kun je niet zeggen, op zo'n moment dat je het zelf meemaakt kun je er pas over meepraten!
Ik vind het zo mooi dat hij zo is opgeknapt, diepe respect!
En ik vroeg het me eerst ook af, van die rare 'wipjes' maar inderdaad, op dat filmpje is het haast na iedere sprong zo. +:)+

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 01:01

Gaaf!
Hier zit heel veel liefde en geduld in
Enne uit eigenbelang van de eigenaren wat ik ergens las????
Kan me niet voorstellen dat ze ooit ook maar ene cent winst zullen gaan maken op dit paard als ik kijk naar de dierenartsrekeningen die hier op de mat liggen als ze geweest zijn en ook zijn er meer dan genoeg enorm goede paarden die je voor zo'n bedrag kan kopen waar ze direct weer mee de sport in hadden kunnen gaan.....nee deze mensen hebben in mijn ogen echt wel goed gekeken naar de wilskracht van en hun liefde voor dit paard. Respect!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 01:04

Kyaral schreef:
Gaaf!
Hier zit heel veel liefde en geduld in
Enne uit eigenbelang van de eigenaren wat ik ergens las????
Kan me niet voorstellen dat ze ooit ook maar ene cent winst zullen gaan maken op dit paard als ik kijk naar de dierenartsrekeningen die hier op de mat liggen als ze geweest zijn en ook zijn er meer dan genoeg enorm goede paarden die je voor zo'n bedrag kan kopen waar ze direct weer mee de sport in hadden kunnen gaan.....nee deze mensen hebben in mijn ogen echt wel goed gekeken naar de wilskracht van en hun liefde voor dit paard. Respect!

Goeie!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 01:07

Ik kende dit verhaal nog niet, maar tjee, wat hebben jullie een lange weg met Pacha achter de rug! Geweldig dat jullie dit paard gered hebben en dat hij weer op dit niveau loopt, super!
Ontzettend veel respect voor jullie, dat jullie hebben besloten om hem niet in te laten slapen! En wat al eerder gezegd is, als een paard echt zoveel pijn heeft, geloof ik nooit dat hij een parcours loopt op dit niveau!
En tja, er zullen altijd mensen zijn die van mening zijn dat het beter was geweest om hem in te laten slapen, maar zeg nou zelf, als een mens zware brandwonden heeft drukken we er toch ook geen spuit in? Een dier leeft net zo goed en heeft net zo goed het recht om gered te worden.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 01:07

pff wel heftig om die foto's te zien van dat paard, hoewel ik ook kan zien dat hij is opgeknapt, het blijft toch een naar gezicht. Ik heb wel heel veel respect voor jullie, dat jullie het paard deze kans hebben gegeven. Hij ziet er ook zeker blij uit, en zo te horen schort het hem aan niets.
Eigenbelang vind ik ook niet echt aan de orde, kan me inderdaad voorstellen dat je voor het bedrag waarvoor dit paard medicatie nodig heeft, nog wel 3 goede sportpaarden had kunnen kopen. Ik zie liever dit, dan mensen die hun paard maar weer wegdoen voor een nieuwe als het enkel een kleine blessure heeft.
Zeer veel respect dan ook voor de verzorgers maar ook zeker voor het paard!

edit: zag net het filmpje van voor de brand, vind dat er persoonlijk uitzien alsof hij last van z'n rug heeft, maar ik ken inderdaad wel meer paarden die erg jolig worden van springen en dan een bokje extra geven

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:45

Ben weer bijgelezen, maar wat belachelijk dat ts zich hier zo moet verantwoorden.
Alleen omdat sommige bokkers door het beeldscherm kunnen zien hoe dit paard zich voelt.
Als dit paard met pijn almaar liggend in de box, niet etend in de box had gestaan, dan was er echt wel een spuit gezet.
Maar nogmaals een spuitje is zo gezet en dan is het defenitief een beetje jammer als een paard als deze een spuit zou krijgen terwijl die zelf bereid is zo hard te vechten.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:58

Super mooi dier blijft het !!!...en ik zie wel degelijk haar op zijn hoofd groeien (de foto van dicht bij)..Heb respeckt voor de eigenaar.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:10

Ik vind het top. Als het paard er zodanig aan toe was geweest dat de eigenaren en veeartsen er geen heil in zagen, dan hadden ze wel een andere beslissing genomen.
En als ik de filmpjes zo zie dan is het paard de eigenaar uiterst dankbaar dat ie nog zo door het leven mag springen. Paarden zijn bikkels, geen zielige my little pony's met een vreselijk zelfmedelijden..

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 11:12

inderdaad dat klopt orchidee!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:15

Cassidy schreef:
Om te beginnen met een quote van een beroemde paardentrainer: "You don't throw away a life because it is banged up a little...."

Filmpersonage, geen beroemde paardentrainer :n

Ik stop ook met posten hier in het topic, ik verschil blijkbaar zodanig veel van mening met de rest(enkeling daargelaten) dat we toch weer op dezelfde discussie uitkomen keer op keer.
Ik hoop dat Pacha de rest van haar leven een pijnvrij en ontspannen bestaan mag lijden.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 11:22

Wildgirl, er zijn zeker mensen die jouw mening delen met je. Maar dat je de eigenaars van Pacha dierenmishandelaars gaat noemen, vind ik wel ver gezocht...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:24

jesito schreef:
Ben weer bijgelezen, maar wat belachelijk dat ts zich hier zo moet verantwoorden.
Alleen omdat sommige bokkers door het beeldscherm kunnen zien hoe dit paard zich voelt.
Als dit paard met pijn almaar liggend in de box, niet etend in de box had gestaan, dan was er echt wel een spuit gezet.
Maar nogmaals een spuitje is zo gezet en dan is het defenitief een beetje jammer als een paard als deze een spuit zou krijgen terwijl die zelf bereid is zo hard te vechten.

inderdaad....er bestaan geen paardenliefhebbers die nodeloos het kunnen aanzien hoe hun paard lijdt.
Ik neem aan dat het dragelijk was en dat het paard niet de indruk wekte dat hij niet meer wilde.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:48

Nou, nou, mensen! Wat een reacties worden hier geplaatst!

Zou bijna zeggen van laten we met z'n allen naar Pacha toegaan en hem vragen of hij pijn heeft, maar dat doe ik de eigenaren niet aan :')

Wees blij voor de eigenaren en TS dat ze dit hebben bereikt!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:57

Ik heb respect voor de eigenaren maar daarom moet ik het nog niet goedkeuren.

(ts brengt alleen maar het verhaal, heeft bij de behandeling en eindresultaat geen inbreng gehad ;))

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 11:59

Pacha heeft heel veel te danken aan de eigenaren Moelly, ik breng enkel maar zijn verhaal naar buiten. En binnenkort breng ik hem nog eens een bezoekje! :) Ik ben er niet bij geweest, bij de behandelingen. Maar volg het verhaal van Pacha al wel van in het begin... Dus weet ook dat hij zeer goede zorgen gekregen heeft, en die nog steeds krijgt. ^^ Ik begrijp iedereen zijn mening wel, alleen dat ze de eigenaren soms een dierenmishandelaar durven noemen vind ik erg overdreven... Ik denk dat je pas echt weet welke keuze je zou maken, als je voor dezelfde situatie komt te staan.. En ik hoop dat niemand dit ooit moet mee maken. Want het is niet enkel voor Pacha zwaar geweest, maar ook voor de eigenaren. En dat ze nu hun paard gelukkig kunnen zien, is mooi mee genomen vind ik dan persoonlijk...

Chanel, je zou me ook de kans kunnen geven om daar zelf op te antwoorden. Ben oud en wijs genoeg om dat te doen, bedankt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:14

Kan ik me niet een dicht verleden mij herrinneren dat jij antwoorden in iemands anders plaats en als je daar werd op aangesproken jij daar niets verkeerd in vond? Nu de rollen omgedraaid zijn, heb je daar dan wel een probleem mee.
En ik niet antwoorden op een specifieke vraag, maar gewoon reageerde op wat iemand schreef ;)

Hoe dat ik ook een reactie schrijf, je vat het altijd verkeerd op, ik weet niet meer op welke manier ik een reactie moet schrijven.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 12:17

Zou graag hebben dat je stopt met het off-topic gaan. Want het geen wat je nu zegt heeft hier niks mee te maken, als je een probleem met me hebt doe dat dan via privé bericht. Maar je hoeft niet in mijn naam te antwoorden. Heb dit topic geplaatst om mensen te laten weten hoe het met Pacha gaat, en niet om onze eindeloze discussie verder te zetten...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:20

Maar ik heb niet in uw plaats geantwoord en jij gaat off topic! Ik heb gewoon een reactie (dat is geen antwoord) geplaatst, Arabiertje!

Er was zelfs geen vraag, hoe kan ik dan antwoorden?
En als je mijn terrecht wijst , en dan nog onterrecht, dan ga ik daar op in!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 12:26

Doe dat dan via pb en verpest het topic niet.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:27

Jolliegirl schreef:
Ik blij erbij, net als voorgaande keren, dat ik het ongelooflijk vind dat dit paard in leven gehouden is....

Maar buiten dat, Wat een leuke foto's en wat fijn te zien dat het haar weer begint aan te groeien! :)

jumpiewumpie: Nooit weten of het dier pijn heeft gehad??
Wat denk jij.. als je verbrand bent...? Tuurlijk heeft dat dier pijn gehad! :wow: :\

* dat we nooit weten of hij pijn heeft gehad tijdens het rijden tuurlijk :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:30

Arabiertje* schreef:
Doe dat dan via pb en verpest het topic niet.

Maar ik verpest het topic niet, jij reageert aanvallend terwijl ik gewoon op een beleefde manier reageer en mij beschuldigt van iets wat ik niet gedaan heb.

Er was geen vraag gestelt, dus kon ik er ook geen antwoord opgeven, als je dit gewoon toegeeft, dat je daar verkeerd in was, is voor mij de kous af.
Ik wil dat gerust via pb doen, maar dan had jij het ook via pb moeten doen en niet openbaar, daar ben ik nogal gevoelig voor.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 13-11-11 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

amayziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:32

Wat een bijzonder verhaal zeg. Respect voor het paard, en voor de mensen die er zoveel liefde, tijd en geld in gestoken hebben.