Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Forcalquier schreef:Ik denk zomaar dat de eigenaar echt wel al meerdere malen is benaderd en gewaarschuwd door de stal eigenaar, je onderneemt namelijk niet van de één op andere dag actie.
Niemand weet wat er speelt tussen stalhouder en de eigenaar van het paard,maar ik kan best begrijpen dat je als stalhouder op den duur radeloos bent. Tja en dan lijkt dumpen op een plek waar de eigenaar zich regematig laat zien de beste oplossing, waarom? als meneer vaak op duindigt aanwezig is,weet vast wel iemand van wie het betreffende gedumpte paard is.
Wij zitten hier allemaal als groot paardenliefhebber met ongeloof het bericht te lezen,maar beeld je eens in dat je zelf stalhouder bent en je klanten stoppen met betalen....als bedrijf overleef je niet zonder inkomsten.
1 paard is nog te overzien,maar maanden lang? hoefsmid en DA,voer,verzorging.....allemaal leuk en aardig maar als stalhouder investeer je in een ander zijn eigendom en zelf kun je er geen inkomsten uithalen.
Wij denken nu in het belang van het paard, maar als bedrijf kun je geen sinterklaasje blijven spelen.
Forcalquier schreef:Ik denk zomaar dat de eigenaar echt wel al meerdere malen is benaderd en gewaarschuwd door de stal eigenaar, je onderneemt namelijk niet van de één op andere dag actie.
Niemand weet wat er speelt tussen stalhouder en de eigenaar van het paard,maar ik kan best begrijpen dat je als stalhouder op den duur radeloos bent. Tja en dan lijkt dumpen op een plek waar de eigenaar zich regematig laat zien de beste oplossing, waarom? als meneer vaak op duindigt aanwezig is,weet vast wel iemand van wie het betreffende gedumpte paard is.
Wij zitten hier allemaal als groot paardenliefhebber met ongeloof het bericht te lezen,maar beeld je eens in dat je zelf stalhouder bent en je klanten stoppen met betalen....als bedrijf overleef je niet zonder inkomsten.
1 paard is nog te overzien,maar maanden lang? hoefsmid en DA,voer,verzorging.....allemaal leuk en aardig maar als stalhouder investeer je in een ander zijn eigendom en zelf kun je er geen inkomsten uithalen.
Wij denken nu in het belang van het paard, maar als bedrijf kun je geen sinterklaasje blijven spelen.
Arizona schreef:Forcalquier schreef:Ik denk zomaar dat de eigenaar echt wel al meerdere malen is benaderd en gewaarschuwd door de stal eigenaar, je onderneemt namelijk niet van de één op andere dag actie.
Dan zijn er legio mogelijkheden om van het paard 'af' te komen. En dit is natuurlijk geen manier. Zal even lekker worden dat alle pension/manegehouders met niet betalende klanten een paard los laat lopen waar de eigenaar vaak komt....
Nee, dan moet je niet met levende wezens werken, dan begin je een caravanstalling ofzo.
. Dumpen is natuurlijk not done maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het hele verhaal. Ik snap de frustraties van sommigen in dit topic maar in feite wordt het hele verhaal nu van een kant verteld en worden er ontzettend veel aannames en speculaties gedaan
. Ik ben benieuwd wat het complete verhaal hier achter is als we daar ooit helemaal achter komen natuurlijk...
. In_Black schreef:ik heb de foto's eens goed bekeken en ze moeten zich wel realiseren dat er iets met dit paard aan de hand is. Geschoren spronggewricht, dus daar is aan gesleuteld. Verder pas gestart als vijfjarige dus in de voorgaande jaren was hij niet in staat om te koersen. Goeie afstamming, maar de tijden zijn zeer slecht. Waarschijnlijk een paard wat fysiek niet in orde is.
Ik mag het niet zeggen, maar soms zijn dergelijke paarden bij de slager beter af.
http://www.trabrennsport.de/index.php?i ... Pid%5D=669
En dat voor een paard wat als jaarling E 9000 opbracht op de veiling. 't Is triest.