gedumpt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Pleasure_

Re: gedumpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:14

Ik zie het nu ook pas...ik had al gereageerd op de 1e pagina...weer eens niet verder gekeken dan mijn kleine neusje lang is...

Ik kan me idd voorstellen dat de getuige compleet verrast was, en idd pas naderhand beseft wat er gebeurde...ik hoop wel dat het beestje een lief nieuw baasje krijgt (als 'ie dat al niet heeft...heb nog niet verder gelezen:D)

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:33

Forcalquier schreef:
Ik denk zomaar dat de eigenaar echt wel al meerdere malen is benaderd en gewaarschuwd door de stal eigenaar, je onderneemt namelijk niet van de één op andere dag actie.

Niemand weet wat er speelt tussen stalhouder en de eigenaar van het paard,maar ik kan best begrijpen dat je als stalhouder op den duur radeloos bent. Tja en dan lijkt dumpen op een plek waar de eigenaar zich regematig laat zien de beste oplossing, waarom? als meneer vaak op duindigt aanwezig is,weet vast wel iemand van wie het betreffende gedumpte paard is.

Wij zitten hier allemaal als groot paardenliefhebber met ongeloof het bericht te lezen,maar beeld je eens in dat je zelf stalhouder bent en je klanten stoppen met betalen....als bedrijf overleef je niet zonder inkomsten.
1 paard is nog te overzien,maar maanden lang? hoefsmid en DA,voer,verzorging.....allemaal leuk en aardig maar als stalhouder investeer je in een ander zijn eigendom en zelf kun je er geen inkomsten uithalen.
Wij denken nu in het belang van het paard, maar als bedrijf kun je geen sinterklaasje blijven spelen.

Dan zijn er legio mogelijkheden om van het paard 'af' te komen. En dit is natuurlijk geen manier. Zal even lekker worden dat alle pension/manegehouders met niet betalende klanten een paard los laat lopen waar de eigenaar vaak komt....
Nee, dan moet je niet met levende wezens werken, dan begin je een caravanstalling ofzo.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 17:09

Update mbt het paard. Hij is verhuisd naar prima plek waar hij blijft tot er of een eigenaar komt of een nieuwe gezocht worden zal. Zijn voeten zijn voor de 1e x behandeld, moet zeker nog 1x. Een van de ijzers zat ingegroeid en is door de smid verwijderd. Volgende week gaan ze verder met zijn voeten. Het is een erg vriendelijk dier, stond gewoon los tijdens de behandeling.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:11

Fijn te horen.
Dier ziet er ook zeer zachtaardig uit, plaatje om te zien ook.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:22

Forcalquier schreef:
Ik denk zomaar dat de eigenaar echt wel al meerdere malen is benaderd en gewaarschuwd door de stal eigenaar, je onderneemt namelijk niet van de één op andere dag actie.

Niemand weet wat er speelt tussen stalhouder en de eigenaar van het paard,maar ik kan best begrijpen dat je als stalhouder op den duur radeloos bent. Tja en dan lijkt dumpen op een plek waar de eigenaar zich regematig laat zien de beste oplossing, waarom? als meneer vaak op duindigt aanwezig is,weet vast wel iemand van wie het betreffende gedumpte paard is.

Wij zitten hier allemaal als groot paardenliefhebber met ongeloof het bericht te lezen,maar beeld je eens in dat je zelf stalhouder bent en je klanten stoppen met betalen....als bedrijf overleef je niet zonder inkomsten.
1 paard is nog te overzien,maar maanden lang? hoefsmid en DA,voer,verzorging.....allemaal leuk en aardig maar als stalhouder investeer je in een ander zijn eigendom en zelf kun je er geen inkomsten uithalen.
Wij denken nu in het belang van het paard, maar als bedrijf kun je geen sinterklaasje blijven spelen.

Toch zijn ze dat wel verplicht, dus de stal is in deze ook zeker fout :j
Zij mogen een paard wat zorg nodig heeft niet gewoon ergens anders neer zetten onder het motto 'zoek het maar uit'
Kan wel zijn dat het verklaarbaar is, maar dan nog is dit niet de juiste manier.

Ik had begrepen dat het paard gewoon op Duindigd zelf in een soort paddock neer gezet was, dus vind het nog iets anders dan als het dier gewoon op straat neer gezet was..
Gelukkig is het diertje nu in goed handen, en maar even afwachten wat er nu gebeurd..
Ben wel benieuwd naar wat nou het echte verhaal is, maar ben bang dat we daar nooit echt achter zullen komen..

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:04

Wellicht heeft iemand er een leuk recreatiepaard aan voor de toekomst. Hij heeft op de baan echt niet goed gepresteerd.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:19

In_Black schreef:
Wellicht heeft iemand er een leuk recreatiepaard aan voor de toekomst. Hij heeft op de baan echt niet goed gepresteerd.

Gevoelsmatig denk ik dat jij er meer van weet, van het paard, je hebt je speciaal geregistreerd om hier te kunnen posten?

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:28

Ja tuurlijk Gooiske. Ik heb hem daar uit de trailer gegooid :+ :+

Nee. Ik lees al een hele tijd mee op Bokt en besloot om me eens te registreren.
Dat ik reageer in dit topic, komt omdat we zelf ook dravers hebben en ik dit paard had nagezocht in de database van de NDR, en in het Duitse register. Ik was nieuwsgierig wie hem zoal hadden getraind en gereden. Dus vandaar mijn opmerking.
Momenteel staat er nog wel een naam van een eigenaar bij maar geen naam van een trainer.
Het paard is vier keer gestart en heeft nog geen euro gewonnen, de tijden zijn ook niet best.
Verder is hij vijf jaar oud dus het gaat hem met dit paard niet meer worden op de baan.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:40

Hmmm mn tante heeft nog wel een kennisje op duindigt miss dat hij het verhaal weet.. beetje apart dat iedereen zn mond houd.. je hoeft het niet hier te posten maar dat niemand de moeite neemt om de DB een tip te geven wie de eigenaar is... Zijn ze weer een stukje verder.. Lijkt me zo sterk dat nieeeeemand weet hoe of wat.. maja zal wel aan mij liggen!

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:50

De eigenaar staat gewoon vermeld op de site van de NDR, hoor. Dat kan iedereen toch zo opzoeken. Ook de Dierenambulance.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:53

Arizona schreef:
Forcalquier schreef:

Dan zijn er legio mogelijkheden om van het paard 'af' te komen. En dit is natuurlijk geen manier. Zal even lekker worden dat alle pension/manegehouders met niet betalende klanten een paard los laat lopen waar de eigenaar vaak komt....
Nee, dan moet je niet met levende wezens werken, dan begin je een caravanstalling ofzo.

Staat er ergens dat ik het eens ben met de gang van zaken?? Ik zeg alleen dat ik het wel begrijp...

Ik zou zelf niet weten hoe te handelen in zo'n situatie en ben dan ook nieuwsgierig hoe jullie dit zouden aanpakken.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 01:50

We weten de eigenaar, en die ervoor ook. Alleen geen telefoon nummers. Verder gaan we niet meer aktief op zoek met name door waarschuwingen via mails aan het adres van amivedi. De db staat hier overigens helemaal buiten. We wachten af of er zich iemand meldt zo niet dan wordt hij herplaatst. Maar als een paard niet presteert is dat toch geen reden voor zo'n handelswijze, in_black? We hebben een eventueel adres voor als er niemand komt, wat ik hoop voor hem.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 01:54

Wat niet wegneemt dat er misschien meer mensen zijn die hem willen adopteren. De adoptie kosten weet ik niet dat wordt door de opvang bepaald. Stuur me dan een pb kan ik de gegevens doorgeven. Maar voorlopig zijn de twee weken nog niet om! Dus hij kan nog opgeeist worden.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 02:41

ik heb de foto's eens goed bekeken en ze moeten zich wel realiseren dat er iets met dit paard aan de hand is. Geschoren spronggewricht, dus daar is aan gesleuteld. Verder pas gestart als vijfjarige dus in de voorgaande jaren was hij niet in staat om te koersen. Goeie afstamming, maar de tijden zijn zeer slecht. Waarschijnlijk een paard wat fysiek niet in orde is.
Ik mag het niet zeggen, maar soms zijn dergelijke paarden bij de slager beter af.

http://www.trabrennsport.de/index.php?i ... Pid%5D=669

En dat voor een paard wat als jaarling E 9000 opbracht op de veiling. 't Is triest.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:41

Geschoren spronggewrichten, wat houd dat in,wat kan daar de reden dan van zijn ??

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:43

Nixxs schreef:
Geschoren spronggewrichten, wat houd dat in,wat kan daar de reden dan van zijn ??

Dat ze geschoren zijn om een echo te maken????

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:51

Waar komt die info van dat geschoren spronggewricht vandaan ??
Op de foto is dat moeilijk vast te stellen en in de beschrijving van het
paard op de site staat ook niks over een geschoren spronggewricht ??

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:03

In een ander topic van TS staat oude lange wond bijnspronggewricht.
Misschien dat dat nu door elkaar wordt gehaald?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:10

Wel een heel leuk paard qua uitstraling!

Het was misschien NIET de eigenaar die het paard gedumpt heeft. Maar iemand die met deze actie probeerde het paard te redden???

Laten we hopen dat hij een fijn plekje krijgt!

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:15

Stille meelezer. :+ . Dumpen is natuurlijk not done maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het hele verhaal. Ik snap de frustraties van sommigen in dit topic maar in feite wordt het hele verhaal nu van een kant verteld en worden er ontzettend veel aannames en speculaties gedaan ;) . Ik ben benieuwd wat het complete verhaal hier achter is als we daar ooit helemaal achter komen natuurlijk... :j .

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:17

@ Nixx, Op de site van Amivedi staat een foto waarop kleurverschil van de vacht te zien is op de sprong....
Maar als dit een kaalgeschoren plek is, zou dat dan niet meer vierkante vorm hebben??
Dit lijkt me dan meer op een (oude) verwonding...

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 12:35

Het is niet geschoren. Het lijkt een oude wond, het haar is lichter teruggegroeid op plek.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:44

Ja dat dacht ik dus ook te zien,een oude wond !
@In-Black, hoe ben je erbij gekomen dat deze geschoren zijn ???

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:26

Nou Menubel heeft dier irl gezien, dus zij zal heel goed weten wat er op dat pootje zit....
Dus gesleuteld aan spronggewricht is wel erg snel getrokken conclusie...

Weet je, mijn indruk is dat het een beetje een stinkend zaakje is....
De halve, zoniet hele draverswereld weet waarschijnlijk van de hoed en de rand....
Maar houdt allen de kaken stijf op elkaar....
Is dit uit angst?? Velen kennen de eigenaar en stalhouder...
Maar gniffelend laten ze de instanties maar aanmodderen...
Is dit omdat ze de stalhouder niet willen afvallen?? Een hetze tegen de eigenaar??
Ik zou bijna denken dat er zo'n "ver van mijn bed" cultuurtje hangt rondom dit feit...
En als ik al eerder las dat die eigenaar best een agressief baasje kan zijn...................

Nogmaals, ik ben blij dat dit in handen is van de DB/Amivedi....
Menubel in haar eentje zou hier niet risicovrij zijn....
Nu is het een organisatie die de verantwoording draagt, en niet 1 persoon....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:11

In_Black schreef:
ik heb de foto's eens goed bekeken en ze moeten zich wel realiseren dat er iets met dit paard aan de hand is. Geschoren spronggewricht, dus daar is aan gesleuteld. Verder pas gestart als vijfjarige dus in de voorgaande jaren was hij niet in staat om te koersen. Goeie afstamming, maar de tijden zijn zeer slecht. Waarschijnlijk een paard wat fysiek niet in orde is.
Ik mag het niet zeggen, maar soms zijn dergelijke paarden bij de slager beter af.

http://www.trabrennsport.de/index.php?i ... Pid%5D=669

En dat voor een paard wat als jaarling E 9000 opbracht op de veiling. 't Is triest.

dit vind ik een beetje een onzin verhaal!
onze draver is ook pas vanaf zijn 4 de jaar gestart in de koers,dit omdat wij niet willen koersen met een 2 jarige,en sommige dravers zijn als 2 jarige nog niet sterk genoeg,dus een draver op 2 jarige leeftijd die niet koers is heel gewoon.ook willen veel eigenaren wat langer genieten van hun paard dus alles wanneer het paard er aan toe is.als je ook goed kijkt is het een oude verwonding waar weer haar op groeid,dus eerst goed kijken en dan pas schreeuwen.
dat het paard als jaarling veel geld heeft opgebracht betekend niet dat hij het ook waar gaat maken,een jaarling kan veelbelovend lijken maar enorm tegen vallen,ook de training en trainer kan een wereld van verschil maken,maar denk dat dit paard talentvol leek maar het niet waar kan maken.