Whauw trailerladen met Annemarie van der Toorn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:46

Leuk Annemarie, dat je zelf ook reageert in dit topic. Ik heb (helaas) niet het hele topic doorgelezen dus ik geef alleen even mijn korte mening over je werkwijze.

Ik denk niet dat een paard baat heeft bij deze methode, omdat ik op alle filmpjes een onrustig paard zie wat geen vooruitgang boekt. (dat hij de trailer ingaat is voor mij geen vooruitgang, want het gaat niet op een fijne, kalme manier).

Ik zelf heb trailertraining gehad van Wout Overbeeke, en daar hebben mijn paard en ik veel baat bij gehad.

Ik hoop dat Whauw en zijn eigenaresse baat hebben bij jouw training, eerlijk waar. Maar op de filmpjes zie ik dat niet. De hekken vind ik ook erg benauwend voor het paard, het lijkt toch een soort van dwangmethode. Wout probeert het paard juist vanuit eigen initiatief op de trailer te laten gaan, hij stimuleert dit initiatief alleen door het kalm te vragen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:49

anneliesdj schreef:
:oo weer wat geleerd

Tja het is niet dat je al 6 jaar op bokt zit. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:13

Jolliegirl schreef:
Het valt mij op dat ik nog NOOIT een topic heb gezien waarin NIET negatief word gesproken over Annemarie op HE!

Altijd is er wel iets op of aan te merken over de clinics die ze geeft.

Ga er dan lekker zelf staan.....Ga zelf al die mensen helpen met hun paarden....

Beste stuurlui staan aan wal geloof ik?

Ik denk persoonlijk dat dat niet alleen bij Annemarie v/d Toorn zo is :)
Dat is toch overal zo, met ieder onderwerp, op iedere mogelijke plek?
Iedere persoon, methode, werkwijze, enzovoorts heeft voor- en tegenstanders.. en logisch ook, want (dooddoener) iedereen is anders dus iedereen wordt aangesproken door andere dingen. (Slachten vs inslapen bijvoorbeeld al ;) :D )
Er bestaat denk ik geen onderwerp waar 100% van de mensen dezelfde mening over heeft.

Het wordt pas vervelend als mensen OF hard roepen en met vingers wijzen zonder onderbouwing, OF als mensen die gewoon hun kijk of mening ergens op geven worden afgebrand omdat 'ze het zelf niet beter kunnen'. En dat gebeurd nu allebei hier, en dat is zonde.. er zijn ook genoeg mensen die aan beide kanten een nette en onderbouwde mening geven of een andere kijk op bepaalde zaken. Het is jammer als dat dan (in mijn ogen) verpest wordt door mensen die Annemarie alleen maar afbranden zonder goede onderbouwing, zonder respect. Het is evenmin jammer dat er nu opmerkingen worden gemaakt als "Ga er zelf maar staan als je het zo goed weet".

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 00:05

eerlijk gezegd vind ik dit paard niet geschikt om als demonstratie te gebruiken
of in ieder geval niet om zover te gaan op die demonstratie dat hij de trailer in gaat
je kunt laten zien hoe moeilijk hij is maar dit ging te snel

wat me het meeste stoort is de totale desintresse van het paard in diegene die hem leidt

maar het is duidelijk een paard met een moeilijk karakter en Annemarie is wel diegene die het aandurft om met dit paard te gaan trainen
en uiteindelijk loopt hij er wel op

ik vond het een zeer intressant topic om door te lezen en wens TS heel veel plezier met haar paard als ze hem straks overal mee naar toe kan nemen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:13

Yonker schreef:
Ben het met Jollie en Bella eens :j
Er is nu al zo vaak gezegd in het topic de dingen die hierboven nog een keer worden aangehaald, ik zou zeggen lees de reacties van Annemarie nog eens als je het er niet mee eens bent prima maar ik heb op dit moment gewoon het gevoel dat mensen aan het mierenneuken zijn.

Idem.

Toad schreef:
Leuk Annemarie, dat je zelf ook reageert in dit topic. Ik heb (helaas) niet het hele topic doorgelezen dus ik geef alleen even mijn korte mening over je werkwijze.

Ik denk niet dat een paard baat heeft bij deze methode, omdat ik op alle filmpjes een onrustig paard zie wat geen vooruitgang boekt. (dat hij de trailer ingaat is voor mij geen vooruitgang, want het gaat niet op een fijne, kalme manier).

En hier ben ik al gestopt met lezen.

Hoe kan je nu het onderste zeggen als je het topic niet helemaal gelezen hebt en dus ook niet de rest van de filmpjes hebt gezien en het commentaar erbij?

Tancreda4

Re: Whauw trailerladen met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:40

Het is trouwens toch maar mooi dat er misschien wel mensen zijn die bij voorbaat kunnen ruiken dat een paard niet geschikt is voor demos etc. Ik zou willen dat ik dat ook zou kunnen, zodat je gelijk precies weet wat je in je handen hebt :j Zijn vast zat paarden die zich wel 'overgeven' en prima geschikt zijn voor demos ook na een heel moeilijk begin. Deze blijkbaar niet. Weer wat geleerd. En nogmaals, Annemarie heeft het al genoeg uitgelegd, verklaard, toegegeven en onderbouwd.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:45

+:)+ Het siert annemarie en haar team om hier open en eerlijk op deze casus in te gaan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:39

Ik ben het eens met degenen die hier schrijven dat iedereen werkt volgens zijn/haar manier en dat spreekt je aan of niet. Bovendien kun je van veel verschillende trainers dingen leren en zelf datgene toepassen wat voor jou en je paard goed werkt.

Wat ik wel in zijn algemeenheid blijf vinden: waarom zou je een paard dat een groot probleem heeft, uberhaupt meenemen naar een drukke clinic in een vreemde omgeving?
Dat is sowieso een van de minst rustige omgevingen die je voor een paard kunt bedenken om wat te leren en dus vanuit het oogpunt van het paard niet positief ... En daarop heb ik nog steeds geen goed antwoord gekregen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:13

spatter schreef:
eerlijk gezegd vind ik dit paard niet geschikt om als demonstratie te gebruiken

Dat dacht ik ook meteen!!!
Überhaupt vind ik niet dat je met "probleempaarden" demonstraties moet gaan doen, zoals o.a. Monty Roberts ook doet.

Annemarie zegt zelf in dit topic dat Whauw een groot trauma heeft, teveel reageerde op het publiek etc. waarom haar dan die extra stress aanbrengen?

Ik ben verder niet negatief over haar handelwijze hoor, zal allemaal wel met een reden gebeuren, daar zeg ik niks over.

Heb het puur alleen over het feit dat paarden (met trauma's/problemen) gebruikt worden voor evenementen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:32

IndianLady schreef:
Yonker schreef:
Ben het met Jollie en Bella eens :j
Er is nu al zo vaak gezegd in het topic de dingen die hierboven nog een keer worden aangehaald, ik zou zeggen lees de reacties van Annemarie nog eens als je het er niet mee eens bent prima maar ik heb op dit moment gewoon het gevoel dat mensen aan het mierenneuken zijn.

Idem.

Toad schreef:

En hier ben ik al gestopt met lezen.

Hoe kan je nu het onderste zeggen als je het topic niet helemaal gelezen hebt en dus ook niet de rest van de filmpjes hebt gezien en het commentaar erbij?

Omdat ik uitga van wat ik heb gezien in de openingspost, en dat staat me al niet aan. Ik geloof best dat het paard er later baat bij heeft, maar als de beginsituatie al zo slecht is...dan denk ik dat een kalmere, andere aanpak beter voor het paard zou zijn geweest.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:54

Ik herhaal maar eens wat ik al eerder opmerkte in dit topic: Voor een volgende demonstratie, zoals Horse Event en dergelijke, zouden Annemarie en haar team er verstandig aan doen de keuze van de aangemelde paarden in een vroeger stadium ( in hun thuissituatie) te beoordelen en te selecteren of ze al dan niet geschikt zijn voor dergelijke evenementen. Kost wat meer tijd en moeite, maar dan voorkom je dat de échte probleemgevallen zoals Whauw zo publiekelijk gepresenteerd worden. Annemarie is vermoedelijk 'paardenvrouw' genoeg om de hele lastige paarden te onderscheiden en te beoordelen dat je met een paard als Whauw in zo'n korte tijd als voor een demonstratie beschikbaar is, je publiek er niet van kunt overtuigen dat het inschakelen van haar trainingscentrum een goed idee is. Dat dit laatste wél het geval is, blijkt uit de opvolging: geef het dier de tijd en de rust en het komt in orde - uit de opvolging van het verhaal blijkt dat ook deze lastige klant het laden onder de knie heeft gekregen.
Zoals het nu verlopen is, blijft een negatief gevoel hangen, vooral bij de posters die niet de moeite nemen om het hele topic door te lezen of alleen maar als publiek bij HE aanwezig waren. En dat is jammer want dan krijgen Annemarie en team een eindoordeel dat ze niet verdienen.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:00

Ik vind dat de selectie niet bij Annemarie ligt. Het is een beslissing van de eigenaar om haar paard aan te bieden voor zoiets. Zij kent het dier het best, inclusief trailerlaadprobleem. Als ze de weg naar Annemarie weet te vinden via een Horse Event-selectie, waarom dan niet al veel eerder het dier door Annemarie laten trainen in een rustige situatie?

Voor toeschouwers wel interessant om eens een echt probleemgeval te aanschouwen, dat maakt reacties los. Hoevaak zijn dit soort demonstraties niet met paarden die voor hun eigenaar een ramp zijn maar waarbij het probleem echt bij de mens ligt, en niet bij het dier?
Zo op de filmpjes is dit echt een draak. Misschien gaat ze nooit helemaal enthousiast laden, maar als er een werkbare manier wordt aangeleerd is dat toch ook prima?
Laatst bijgewerkt door wittepit op 23-09-11 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:02

wittepit schreef:
Ik vind dat de selectie niet bij Annemarie ligt. Het is een beslissing van de eigenaar om haar paard aan te bieden voor zoiets. Zij kent het dier het best, inclusief trailerlaadprobleem. Als ze de weg naar Annemarie weet te vinden via een Horse Event-selectie, waarom dan niet al veel eerder het dier door Annemarie laten trainen in een rustige situatie?

Verantwoording ligt uiteindelijk inderdaad bij de eigenaar :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:14

Ja, uiteraard is het de eigenaar die het paard voor zoiets aanmeldt. Maar het lijkt me dan toch een goed idee dat het paard dan op geschiktheid voor publiekelijke evenementen beoordeeld wordt door een professional. Dan voorkom je verrassingen als bij Whauw. Heel simpel.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 13:53

Whauw is weer thuis en staat lekker in de wei te genieten. Terugreis is ook goed verlopen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:53

Fijn dat te horen! :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:04

Leuk :) !

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:16

66996236 schreef:
Whauw is weer thuis en staat lekker in de wei te genieten. Terugreis is ook goed verlopen

Fijn! Je hebt een geweldig paard en we hebben met veel plezier met haar gewerkt.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:29

Hoorde dat Annemarie Wauw zo mooi vond, dat ze hem wilde houden. Gelukkig heb je hem toch terug gekregen :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:39

TS vroeg me van begin af aan of je dat nou vaak hebt dat mensen Whauw als HEM bestempelen?
Merk dat het hier in het topic heel vaak gebeurd namelijk......en heb het ook bij een zwarte merrie gehad dat ze het altijd over hem hadden i.p.v. haar.
Viel me gewoon op :D

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:30

Super dat Wauw weer thuis is en dat ze al zoveel vooruitgang heeft geboekt, ben echt blij voor je!

Even over de 'discussie' of dit paard wel of niet thuis hoort op zo'n event: Mijn pony extreem angstig, nerveus en een echte vluchter voor bijna ALLES had ik ook opgegeven voor het horse event. Ze is uitgekozen en is daar idd naartoe gegaan! Alles perfect gegaan en ze was totaal niet onder de indruk van de drukte, de grote hal de weet ik veel wat dingen waar ik mn adem voor inhield of ze geen hartstilstand zou krijgen..... Nee hoor ze was bang van de dingen in de roundpen. Ik als eigenaar en alle andere eigenaren KIEZEN er zelf voor om zijn of haar paard op te geven. Waarom ligt dit dan bij Annemarie! Wie zegt dat Wauw haar gedrag kwam door de omgeving.... De eerste keer ging toch ook goed??? In haar eigen omgeving reageerde ze toch ook zo op de trailer?????

De discussie hierover kan ontzettend lang worden, maar het is en blijft de keus van de eigenaar!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:35

chantalhaf schreef:
Wie zegt dat Wauw haar gedrag kwam door de omgeving....

Annemarie zelf ;)

annemariev schreef:
Hij liet zien dat hij met veel adrenaline reageerde op het publiek.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:30

TS, je hebt een enorm mooi paard! Ik vind Whauw helemaal geweldig! Ik heb er volle vertrouwen in dat Whauw vanaf nu steeds beter gaat laden. :j (Ik was de stagaire die mee was met Whauw wegbrengen)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:54

Fijn dat ze weer thuis is. Nu doortrainen en vaak er op uit. Geniet van je paardje +:)+

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:30

Jannepauli schreef:
Zoals het nu verlopen is, blijft een negatief gevoel hangen, vooral bij de posters die niet de moeite nemen om het hele topic door te lezen of alleen maar als publiek bij HE aanwezig waren. En dat is jammer want dan krijgen Annemarie en team een eindoordeel dat ze niet verdienen.

Daarmee scheer je iedereen die kritiek heeft of kritische vragen stelt wel heel makkelijk over 1 kam! En dat is niet terecht!

Juist als je je verdiept in het paard en wat er gebeurde, kun je best - in mijn ogen terecht - kritisch zijn en niet overal positief oordelen over deze clinic.
En dan wordt Annemarie daar niet ineens een slechtere trainer van, maar de clinic had hier wellicht beter gekund (of niet moeten plaatsvinden met dit paard, al naar gelang ieders persoonlijk mening).

Overigens heb ik nu nog steeds geen antwoord gelezen van TS of Annemarie wat nu de (goede?) reden is om een paard met een trauma of probleem tijdens een clinic met publiek te trainen ...