Kimmej schreef:Het beestje had een behoorlijke dikke buik, maar was voor de rest inderdaad nogal mager! Ik vind het erg moedig dat jullie dit beestje een thuis hebben gegeven. Maak inderdaad wel goede afspraken, zeker ook in verband met de kosten!
En sinds wanneer is verwaarlozing (waaronder valt: niet voeren, geen water bijvullen, niet ontwormen, niet injecteren, de hoeven niet laten verzorgen, ga zo maar door), geen vorm van mishandeling? Pas als het beestje zo geïnfecteerd is met wormen dat zijn darmen aan flarden liggen? Kom op bokkers, jullie reageren als een klassiek geval van: 'pas als het schaap verdronken is, dempt men de put'. Met de opmerkingen over 'geen verwaarlozing' 'niet netjes' 'die boer kan zich niet verdedigen'. Wat een flauwekul zeg.
ten eerste wil ik even zeggen dat ik het super leuk vind om te zien,
dat er nog mensen zijn die ruimte/tijd en geld en zin hebben om paardjes op te knappen en een goed leven te geven.
tentweede wou ik even reageren op de verwaarling-mishandeling discussie
je hebt verschillende soorten mishandeling
- geestelijk-lichamelijk
als er een kind rondloopt die luizen heeft en wormen waar niets aan gedaan word, mag je dit aangeven als kindermishandeling...
dus verwaarlozing is wel degelijk een onderdeel van mishandeling