Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:45

Kimmej schreef:
Het beestje had een behoorlijke dikke buik, maar was voor de rest inderdaad nogal mager! Ik vind het erg moedig dat jullie dit beestje een thuis hebben gegeven. Maak inderdaad wel goede afspraken, zeker ook in verband met de kosten!

En sinds wanneer is verwaarlozing (waaronder valt: niet voeren, geen water bijvullen, niet ontwormen, niet injecteren, de hoeven niet laten verzorgen, ga zo maar door), geen vorm van mishandeling? Pas als het beestje zo geïnfecteerd is met wormen dat zijn darmen aan flarden liggen? Kom op bokkers, jullie reageren als een klassiek geval van: 'pas als het schaap verdronken is, dempt men de put'. Met de opmerkingen over 'geen verwaarlozing' 'niet netjes' 'die boer kan zich niet verdedigen'. Wat een flauwekul zeg.

ten eerste wil ik even zeggen dat ik het super leuk vind om te zien,
dat er nog mensen zijn die ruimte/tijd en geld en zin hebben om paardjes op te knappen en een goed leven te geven.
tentweede wou ik even reageren op de verwaarling-mishandeling discussie
je hebt verschillende soorten mishandeling
- geestelijk-lichamelijk
als er een kind rondloopt die luizen heeft en wormen waar niets aan gedaan word, mag je dit aangeven als kindermishandeling...
dus verwaarlozing is wel degelijk een onderdeel van mishandeling

EarthFocus

Re: Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 20:33

Het maakt voor derest voor mij niet uit wat bokt denkt van de verwaarlozing/mishandeling.

De dieren die in de wei stonden zijn niet mishandeld, wel verwaarloosd.
De dieren die naar de markten vervoerd worden zijn ook mishandeld, want die zijn de trailer in geschopt en geslagen.

De inspectiedienst is vandaag bij deze 2 kleintjes komen kijken, en het bleek dat deze man al 2 waarschuwingen heeft gehad, en dat de diertjes in de wei er met minimale gezondheid bijstaan, maar ze zijn dus nog wel net 'gezond'.
En dat de diertjes die op de markt verkocht worden niet 'gezond' zijn en mishandeld worden, dus de volgende keer als deze man de diertjes op de markt neerzet worden ze in beslag genomen!!

Verotje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:56

Veel succes met hem! Leuk dat je hem zo verzorgd! :)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:12

gabjj8 schreef:
Het maakt voor derest voor mij niet uit wat bokt denkt van de verwaarlozing/mishandeling.

De dieren die in de wei stonden zijn niet mishandeld, wel verwaarloosd.
De dieren die naar de markten vervoerd worden zijn ook mishandeld, want die zijn de trailer in geschopt en geslagen.

De inspectiedienst is vandaag bij deze 2 kleintjes komen kijken, en het bleek dat deze man al 2 waarschuwingen heeft gehad, en dat de diertjes in de wei er met minimale gezondheid bijstaan, maar ze zijn dus nog wel net 'gezond'.
En dat de diertjes die op de markt verkocht worden niet 'gezond' zijn en mishandeld worden, dus de volgende keer als deze man de diertjes op de markt neerzet worden ze in beslag genomen!!

Geloof mij, deze meneer wordt al jaren in de gaten gehouden door politie, dierenbescherming en AID, maar tot op heden durft niemand in te grijpen, omdat meneer zo agressief is!
Er lopen regelmatig pony's met grote gaten in hun nek, omdat hij weigert de wonden te verzorgen, en er verdwijnen ook heel wat pony's in zijn mestkelder... Zelfs op zondag (terwijl hij schijnheilig in de kerk zit) laat hij een pony creperen in een schuurtje achter in zijn weiland. Deze man kan wat mij betreft aangeklaagd worden voor mishandeling, onnodig dierenleed, en noem alle dingen maar op die je je kan bedenken!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 19:58

... :oo
Serieus dat wist ik allemaal niet!!
Hij komt op mij niet over als zo'n iemand, maar ik heb hem pas 2keer gezien, en hij is inderdaad schijnheilig!

Dus voor alle mensen die mij nog steeds niet geloven, lees het bericht hierboven!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:08

Maar hoeveel Shetten lopen daar nou eigenlijk bij die man ?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:10

ohhh... echt? ongelofelijk!!!
en dan nog mat die dieren om de PM gaan staan, %) !!
maandag 15aug. is er in Bemmel PM, kan ik dan nog iets doen (wij gaan daar heen)?
offtopic: wat is creperen?

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:15

ja, wat is creperen?

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:18

dominiquesr schreef:
ja, wat is creperen?

Hmm, hoe leg je dat uit .. soort van pijn lijden. :(:)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:22

Enya schreef:
dominiquesr schreef:
ja, wat is creperen?

Hmm, hoe leg je dat uit .. soort van pijn lijden. :(:)

oke ik begrijp het..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:31

Als iemand bvb. neergeschoten is en in zijn eigen bloed ligt te stikken zonder hulp , of idd. een beestje dat aan zijn lot overgelaten wordt in giftige dampen in de diepe drek in een mestkelder ligt water te trappen..... langzaam en pijnlijk doodgaan of net-niet-doodgaan , dat is creperen :(:)

Overigens kan ik me best voorstellen dat je bij het laden van een trailer van ponietjes wel eens een tik uitdeelt als die etterbakkies er niet in willen , het kunnen ook dwarse krengetjes zijn :P
Maarja om hem nu vol met ponietjes te proppen is ook niet helemaal de manier natuurlijk :(:)

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:40

Hai Gaby
Ik zie dat de 2 kleintjes het saampjes lekker gezellig hebben?!
Leuk hoor.
Wat erg joh, dat bericht van (somebody) hierboven...
Muffin&Beatle boffen maar met jou :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:56

Beatle is ook leuk,die wordt al helemaal leuk als hij een beetje op is geknapt.
Ontwormingsspuit erin,voer,water en die is vast zo weer bij (bedoel natuurlijk niet dat je ineens veel moet voeren,voor mensen die mij verkeerd begrijpen).
Muffin en Beatle zullen vast een leuk span vormen,ze hebben het goed bij jou :))

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:59

Creperen is gewoon pijn lijden. Je laat iemand creperen --> je laat diegene pijnlijden en helpt niet

Rebeccaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:00

Heej ,wat voor ras is de bruine of weet je dat niet.
Ik heb namelijk zelf een bruine welsh gehad die op die bruine van jou lijkt. die is verkocht aan iemand in Utrecht werd er gezegd.
Uit welke stad heb jij em gekocht op de paardenmarkt?

gr. Rebecca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:01

xxMaxx schreef:
Creperen is gewoon pijn lijden. Je laat iemand creperen --> je laat diegene pijnlijden en helpt niet

toevoeging: ernstige pijn,creperen is omkomen op een ellendige manier.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:03

Ja ik bedoel onder pijn lijden ernstige pijn! Creperen is niet per se omkomen? Het is gewoon heel veel pijn lijden

Edit; net opgezocht, het is wel doodgaan en dan op een ellendig pijnlijke manier

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:06

xxMaxx schreef:
Ja ik bedoel onder pijn lijden ernstige pijn! Creperen is niet per se omkomen? Het is gewoon heel veel pijn lijden

Edit; net opgezocht, het is wel doodgaan en dan op een ellendig pijnlijke manier

als die bijv. kreupel is, niks aan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:11

Sjors493 schreef:
xxMaxx schreef:

als die bijv. kreupel is, niks aan doen?

Nee,creperen is echt dat de pony (in deze situatie is het een pony,kan ook bijv. een kind zijn) doodgaat en erge pijn lijdt.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:17

Het topic gaat niet over creperen, wanneer je wilt weten wat dit inhoud kan hier je ook woordenboek open slaan ;)

TS: Leuk dat je een kleine shetter er bij hebt! Succes toekomstig in het 2 span :)

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:57

Aghh, Die zwarte is ook erg leuk, Hij had zeker een halster om ? dat is erg goed te zien, Echt supergoed dat je dit doet !! :D

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 08:20

Ja, het halster zat helemaal in zijn neusje, veel te strak!

Het zwartje kunnen we nog maar moeilijk te pakken krijgen, want het beestje is echt doods en doodsbang, maar het gaat met de dag beter :D

Vandaag laten we er toch nog maar even een dierenarts bijkomen voor Muffin, want hij blijft erg suf, dus misschien heeft die gewoon even een vitamine-shot nodig, maar kan ook iets anders zijn natuurlijk!
En dan kan ze Beatle ook meteen even nakijken :))

Het zijn echt 2 shetters, die man heeft 200-250 shetlanders staan, en geen enkele welsh, dus denk niet dat er uit shetxshet welsh komt hahaha :')
Heb hem gekocht op de PM in Alblasserdam, geen stad dus, maar een dorpie!

Het maakt voor de rest ook niet uit wat creperen is, ik weet wel wat het betekend, het betekend in ieder geval niets goeds ;)

Straks weer naar m'n 2 kleintjes, ben benieuwd hoe ze er weer bijstaan :D
Gisterenavond stonden ze in stal wat hooi te knabbelen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:50

leuk stel heb je zo, helemaal super :)

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:51

Ik vind je een kanjer! Heerlijk dat deze 2 er zo goed vanaf zijn gekomen. Kan iemand die andere 200 redden?
Je zou je kleintjes een keer kunnen scheren. Niet kaal natuurlijk maar op trimstand, dan is al dat pluizige (veulen)haar weg en zijn ze nog beter schoon te houden. In het najaar komt er vanzelf weer een (gelijkmatige) wintervacht.

wonder007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:01

Wat knap van je!
Ik vond hem er al pakke beter uit zien toen hij gepoetst was!