Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Evelli schreef:lovestable schreef:- future, Moest ik voor een een of andere snob rijden omdat die niet meer durfde doordat haar zusje verongelukt was in de les daarvoor. Die vader zat alleen maar vanuit de hoogt naar mij te kijken maar hij reed wel lekker.
Er is dus een meisje omgekomen bij een strandrit van Manege Grol volgens jou in de les voor jou?
Heb evel verhalen gehoord, maar niet dat er doden zijn gevallen
Evelli schreef:lovestable schreef:Ohw sorry nee dat bedoelde ik niet met verongelukt. Maar wel zwaar gewond![]()
Maar dat gebeurde eigenlijk altijd daar
Altijd? Vind ik nogal een stelling die je daar inneemt. Denk dat het ook vaak gewoon goed gaat hoor
Ik heb tot 2 jaar terug op de manege gestaan met ons paard wat we toen hadden, en ben ik daar meer dan 10 jaar bijna dagelijks gekomen.Yavanna schreef:Oh mijn god. wat een ontzettende onzin wordt hier gekletst, en Cis.. van jou had ik toch wel beter verwachtIk heb tot 2 jaar terug op de manege gestaan met ons paard wat we toen hadden, en ben ik daar meer dan 10 jaar bijna dagelijks gekomen.
In al die tijd heb ik niet veel ernstige of lelijke ongelukken mee gemaakt. Ja er is wel eens wat gebeurd, maar niet ernstigs. Snap niet dat die verhalen er nu opeens wel komen. Er zijn daar zomers ook veel pensiongasten met hun eigen paarden, vaak Duitsers, waarvan de paarden nooit eerder zee oid gezien hebben, en ja, die kunnen wel eens gek doen.. hun probleem, niet van de manege.
En paarden met drukplekken, in die 10 jaar heb ik wel een aantal paarden gezien met drukplekken, of met kreupelheid, die werden uit de lessen en ritten gehouden, ook zomers.
En een oude zooi? Nou ja, zal aan mij liggen, maar een oude zooi.. neuh, kan ik niet zeggen. Er is een stal met stands ja, die stands zouden al tegen de vlakte zijn gegaan, ware het niet dat de manege nu aan een grote projectontwikkelaar op het eiland is verkocht, en die bepaald, niet de vorige eigenaar van de manege, die mag het nu, onder strikte regels, managen.
Ik ben er de afgelopen 2 jaar niet meer geweest, maar kan me niet voorstellen dat het zo enorm achteruit gehold is.. en ja, zomers werken de paarden er 8-10 weken enorm hard.. 's winters veel minder, paar buitenritjes en dagelijks zijn er een uur of 4 lessen, waar max 10 paarden/pony's in meelopen.. tenminste dat was 2 jaar terug.
AL met al, ik denk dat de verhalen zwaar overtrokken zijn.. en overdrijven is ook een kunst apart.
ikke schreef:Maar helaas voor jou, je zult geen manege vinden waar het wezenlijk anders gaat............
Steffiee_ schreef:Hoi,,
ik heb hier ook een strandrit gemaakt samen met een vriendin.
We kwamen aan op de manege daar, toen we naar de stallen (stands waren dat vgm) gingen, stonden we te wachten. wij hadden een man en vrouw als begeleiding.
De man heeft ons op paarden gezet, ik moest op Beer/Beertje, een soort van Fjord, maar dan anders, dunner als een normale fjord. M'n vriendin moest op Max, wel een rasechte fjord.
Ik had geen zweep nodig. Dit was mijn eerste keer op het strand.
We kregen van te voren wel uitleg, wat er ging gebeuren op het strand.
Ook bij ons werd er gevraagt voor eerst een rustig drafje, en een handgalopje, en ook bij ons ging dat niet.
Toenw e op het strand aankwamen, de voorste begeleider reed op Sanne, net zo'n paardje als waar ik op reed. Er reed een grote tinker voor me, en de begeleidster zou haar hand opsteken als we gingen galoperen.
(ik had liever gehad dat ze iets riep JA, of WE GAAN) de eerste galop kwam voor mij totaal onverwacht, dus niet voorberijd etc. etc. en hard dat die paarden gingen, ze leken wel een wedstrijd te houden!
Op een gegeven moment gingen er ook nog 2 paarden in het water liggen? Hier snapte ik niet echt de bedoeling van. De 2e begeleider werd erg boos op de ruiters, maar die kunnen er moeilijk wat aan doen, als de paarden ineens door hun benen zakken, en gaan liggen rollen??
Sorry maar voor mij geen Manege Grol meer...