Nare ervaring manege Grol Renesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper1

Re: Nare ervaring manege Grol Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:03

Lijkt me ook niet dat je nog gaat rijden als je zusje een uur er voor is verongelukt...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:11

Pepper1 schreef:
Lijkt me ook niet dat je nog gaat rijden als je zusje een uur er voor is verongelukt...

Zal wel verkeerd gebruik van verongelukt zijn :+ gebeurt wel vaker.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:13

@ Evelli, denk het ook, is een aparte woord keuze.

lovestable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:36

Evelli schreef:
lovestable schreef:
- future, Moest ik voor een een of andere snob rijden omdat die niet meer durfde doordat haar zusje verongelukt was in de les daarvoor. Die vader zat alleen maar vanuit de hoogt naar mij te kijken maar hij reed wel lekker.

Er is dus een meisje omgekomen bij een strandrit van Manege Grol volgens jou in de les voor jou?
Heb evel verhalen gehoord, maar niet dat er doden zijn gevallen :n

Ohw sorry nee dat bedoelde ik niet met verongelukt. Maar wel zwaar gewond ;(
Maar dat gebeurde eigenlijk altijd daar :(

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:43

Nounou, dat gaat allemaal wel weer een beetje ver zo, zo langzamerhand. Ze bedoeld waarschijnlijk gewoon dat ze er af is gevallen. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:47

lovestable schreef:

Altijd? Vind ik nogal een stelling die je daar inneemt. Denk dat het ook vaak gewoon goed gaat hoor :)

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:55

ik lees nu 10 pagina's lang over hoe slecht het wel die is op die manege. nu heb er zo'n 8 jaar geleden een jaar stage gelopen voor school. in die tijd ging het goed, ja er viel heus wel eens iemand van een paard. we waren ook altijd met 2 begeleiders in de zomer en als ik een nieuw/jong dier uitprobeerde ging ik niet als begeleiding mee. alleen kleine groepjes gevorderen in winter deed ik wel eens alleen. er werd in die tijd goed voor de paarden gezorgd en wanneer ik aangaf dat het tuig niet goed paste of stuk was, werd dat vervangen of gemaakt. dieren kregen voldoende te eten. wat minder ik minder goed vond was dat de paarden in de zomer een uur of 10 per dag lopen met weinig pauze. voor de rest hetb ik daar met plezier stage gelopen!

lovestable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:12

Evelli schreef:
lovestable schreef:

Altijd? Vind ik nogal een stelling die je daar inneemt. Denk dat het ook vaak gewoon goed gaat hoor :)

Hm misschien buiten het hoogseizoen, maar elke keer als ik kwam was er wel iets gebeurt of gebeurde er iets. Maar kan natuurlijk ook aan mij liggen ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:19

lovestable schreef:
Hm misschien buiten het hoogseizoen, maar elke keer als ik kwam was er wel iets gebeurt of gebeurde er iets. Maar kan natuurlijk ook aan mij liggen ;)

Zou kunnen, want heb daar 2 weken lang ongeveer elke dag 1 of 2 ritten gereden en die zijn allemaal zonder problemen verlopen :)

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:58

Ik hoor heel vaak sit soort verhalen over manege's aan de kust. ik heb zelf als meisje van 9 ook wel eens een strandrit gemaakt in noordwijk aan zee, alleen was het een korte bosrit (niks strand) en zat ik op een hele dikke fokmerrie (kwam er met mijn kleine beentjes maar net overheen) waar geen rem op zat, ze ging alleen maar achter de andere paarden aan en waar we gingen draven begon zij te galopperen. Ik vond het een vreselijke rit!

ponyjes107

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:38

oo zo iets heb ik ook meegemaakt in frankrijk
daar werd niet gekeken of je wel kon rijden of niet, ik zat op een kreupel paard. je kon zelf niet sturne of aandravne of galoperen. verder wisten de paarden precies waar ze heen moesten.
en er zat ook een vrouw in de groep die niet kon rijden en die er zon beetje de hele tijd afviel. daardoor mochten we bijna niet draven.
en er was ook beloofd dat we over het strand mochten. maar dat was niet zo we zijn niet eens in de buurt van het strand gekomen.
en de begleider was alleen maar aan het bellen.

gr.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:10

Oh mijn god. wat een ontzettende onzin wordt hier gekletst, en Cis.. van jou had ik toch wel beter verwacht ;) Ik heb tot 2 jaar terug op de manege gestaan met ons paard wat we toen hadden, en ben ik daar meer dan 10 jaar bijna dagelijks gekomen.
In al die tijd heb ik niet veel ernstige of lelijke ongelukken mee gemaakt. Ja er is wel eens wat gebeurd, maar niet ernstigs. Snap niet dat die verhalen er nu opeens wel komen. Er zijn daar zomers ook veel pensiongasten met hun eigen paarden, vaak Duitsers, waarvan de paarden nooit eerder zee oid gezien hebben, en ja, die kunnen wel eens gek doen.. hun probleem, niet van de manege.
En paarden met drukplekken, in die 10 jaar heb ik wel een aantal paarden gezien met drukplekken, of met kreupelheid, die werden uit de lessen en ritten gehouden, ook zomers.
En een oude zooi? Nou ja, zal aan mij liggen, maar een oude zooi.. neuh, kan ik niet zeggen. Er is een stal met stands ja, die stands zouden al tegen de vlakte zijn gegaan, ware het niet dat de manege nu aan een grote projectontwikkelaar op het eiland is verkocht, en die bepaald, niet de vorige eigenaar van de manege, die mag het nu, onder strikte regels, managen.
Ik ben er de afgelopen 2 jaar niet meer geweest, maar kan me niet voorstellen dat het zo enorm achteruit gehold is.. en ja, zomers werken de paarden er 8-10 weken enorm hard.. 's winters veel minder, paar buitenritjes en dagelijks zijn er een uur of 4 lessen, waar max 10 paarden/pony's in meelopen.. tenminste dat was 2 jaar terug.
AL met al, ik denk dat de verhalen zwaar overtrokken zijn.. en overdrijven is ook een kunst apart.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:17

Yavanna schreef:
Oh mijn god. wat een ontzettende onzin wordt hier gekletst, en Cis.. van jou had ik toch wel beter verwacht ;) Ik heb tot 2 jaar terug op de manege gestaan met ons paard wat we toen hadden, en ben ik daar meer dan 10 jaar bijna dagelijks gekomen.
In al die tijd heb ik niet veel ernstige of lelijke ongelukken mee gemaakt. Ja er is wel eens wat gebeurd, maar niet ernstigs. Snap niet dat die verhalen er nu opeens wel komen. Er zijn daar zomers ook veel pensiongasten met hun eigen paarden, vaak Duitsers, waarvan de paarden nooit eerder zee oid gezien hebben, en ja, die kunnen wel eens gek doen.. hun probleem, niet van de manege.
En paarden met drukplekken, in die 10 jaar heb ik wel een aantal paarden gezien met drukplekken, of met kreupelheid, die werden uit de lessen en ritten gehouden, ook zomers.
En een oude zooi? Nou ja, zal aan mij liggen, maar een oude zooi.. neuh, kan ik niet zeggen. Er is een stal met stands ja, die stands zouden al tegen de vlakte zijn gegaan, ware het niet dat de manege nu aan een grote projectontwikkelaar op het eiland is verkocht, en die bepaald, niet de vorige eigenaar van de manege, die mag het nu, onder strikte regels, managen.
Ik ben er de afgelopen 2 jaar niet meer geweest, maar kan me niet voorstellen dat het zo enorm achteruit gehold is.. en ja, zomers werken de paarden er 8-10 weken enorm hard.. 's winters veel minder, paar buitenritjes en dagelijks zijn er een uur of 4 lessen, waar max 10 paarden/pony's in meelopen.. tenminste dat was 2 jaar terug.
AL met al, ik denk dat de verhalen zwaar overtrokken zijn.. en overdrijven is ook een kunst apart.

Hoe kun je nou weten dat het allemaal overtrokken word als je er al 2 jaar niet meer bent geweest?
Conclusies trekken terwijl je het niet zeker weet, dat vind ik pas overtrokken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:29

Beter verwacht? Ik? Grol? Nee sorry ben er gewoon geen fan van.
Nu ben ik dat zowiezo niet van maneges, dus daar heeft het vooral mee te maken.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:35

Hoi Maris!Hoest?
Sinds Lara weg is zien de paarden er niet meer zo goed uit als voorheen,helaas.
Het gros zijn ook ongeschikte grote tuigers die door dat mulle zand moeten ploegen.
Maar goed,er moet gewoon geld verdiend worden.
Veel ongelukken gebeuren er niet,zeker niet als je er vanuit gaat hoeveel ritten er weg gaan.
De meeste ongelukken gebeuren in voor en naseizoen als de paarden minder lopen en dus fris zijn.
Heel de winter lopen de paarden maar een beetje te lummelen.
Zadels zijn oud,dekjes zoveel mogelijk schoon.Tis geen vetpot,een manege,anders lag er wel prachtig tuig op.
Iedereen doet zoveel mogelijk zijn best voor die dieren te zorgen .
Mbt begeleiding heb ik deze zomer eigenlijk niet zo heel veel gekke dingen zien gebeuren,maar je kunt altijd pech hebben natuurlijk.

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:38

ikke schreef:
Maar helaas voor jou, je zult geen manege vinden waar het wezenlijk anders gaat............

Dan denk ik dat jij niet verder kijkt dan je neus lang is, want er zijn wel degelijk maneges waar ze rustig galopperen op het strand. Neem bijvoorbeeld Ponyhof in Aagtekerke, of manege de IJslander en zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen. Bij Ponyhof staan de paarden er trouwens een stuk beter bij dan bij Grol!

Heb in het verleden ook wel eens strandritten gemaakt bij Grol, maar dan bleef ik er wel een eind vandaan in het hoogseizoen. In oktober of in mei (buiten de vakantie) was het redelijk te doen. Wat me de laatste keer dat ik daar was, wel opviel was dat veel paarden drukplekken hadden van het zadel. Ook dat de pony's de hele tijd opgezadeld stonden in een stand, sprak me helemaal niet aan. Voor mij ook geen manege Grol meer!
De strandritten waren wel oké. Er werd inderdaad flink hard gegaan, maar wij hadden wel ervaren begeleiding mee.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:17

Hoi,,
ik heb hier ook een strandrit gemaakt samen met een vriendin.
We kwamen aan op de manege daar, toen we naar de stallen (stands waren dat vgm) gingen, stonden we te wachten. wij hadden een man en vrouw als begeleiding.
De man heeft ons op paarden gezet, ik moest op Beer/Beertje, een soort van Fjord, maar dan anders, dunner als een normale fjord. M'n vriendin moest op Max, wel een rasechte fjord.
Ik had geen zweep nodig. Dit was mijn eerste keer op het strand.
We kregen van te voren wel uitleg, wat er ging gebeuren op het strand.
Ook bij ons werd er gevraagt voor eerst een rustig drafje, en een handgalopje, en ook bij ons ging dat niet.
Toenw e op het strand aankwamen, de voorste begeleider reed op Sanne, net zo'n paardje als waar ik op reed. Er reed een grote tinker voor me, en de begeleidster zou haar hand opsteken als we gingen galoperen.
(ik had liever gehad dat ze iets riep JA, of WE GAAN) de eerste galop kwam voor mij totaal onverwacht, dus niet voorberijd etc. etc. en hard dat die paarden gingen, ze leken wel een wedstrijd te houden!
Op een gegeven moment gingen er ook nog 2 paarden in het water liggen? Hier snapte ik niet echt de bedoeling van. De 2e begeleider werd erg boos op de ruiters, maar die kunnen er moeilijk wat aan doen, als de paarden ineens door hun benen zakken, en gaan liggen rollen??

Sorry maar voor mij geen Manege Grol meer...

lovestable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:26

Steffiee_ schreef:
Hoi,,
ik heb hier ook een strandrit gemaakt samen met een vriendin.
We kwamen aan op de manege daar, toen we naar de stallen (stands waren dat vgm) gingen, stonden we te wachten. wij hadden een man en vrouw als begeleiding.
De man heeft ons op paarden gezet, ik moest op Beer/Beertje, een soort van Fjord, maar dan anders, dunner als een normale fjord. M'n vriendin moest op Max, wel een rasechte fjord.
Ik had geen zweep nodig. Dit was mijn eerste keer op het strand.
We kregen van te voren wel uitleg, wat er ging gebeuren op het strand.
Ook bij ons werd er gevraagt voor eerst een rustig drafje, en een handgalopje, en ook bij ons ging dat niet.
Toenw e op het strand aankwamen, de voorste begeleider reed op Sanne, net zo'n paardje als waar ik op reed. Er reed een grote tinker voor me, en de begeleidster zou haar hand opsteken als we gingen galoperen.
(ik had liever gehad dat ze iets riep JA, of WE GAAN) de eerste galop kwam voor mij totaal onverwacht, dus niet voorberijd etc. etc. en hard dat die paarden gingen, ze leken wel een wedstrijd te houden!
Op een gegeven moment gingen er ook nog 2 paarden in het water liggen? Hier snapte ik niet echt de bedoeling van. De 2e begeleider werd erg boos op de ruiters, maar die kunnen er moeilijk wat aan doen, als de paarden ineens door hun benen zakken, en gaan liggen rollen??

Sorry maar voor mij geen Manege Grol meer...

Op die Max heb ik een duinrit gemaakt. Een schat van een beest <3

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:30

Die Max wilde ik eerst op haha, wasw beetje jaloers op mn vriendin, maar Beertje/beer was ook goed :)

lovestable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:01

als je er nog eens komt moet je op Baloe

Videl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:34

Jammer dat er zo veel negatieve reacties over de mangege zijn. Ik les er nu een paar maanden en ik ben heel tevreden, heb dan wel geen strandrit gemaakt maar daar ben ik sowieso nog niet zo van. Natuurlijk zullen er mensen zijn met vervelende ervaringen en die ontevreden zijn, dit heb je overal, maar vergeet niet dat er ook een hele hoop dingen goed gaan, deze topic zet de manege wel in een erg slecht daglicht. Jammer.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:13

Ik had wel gewoon een leuke ervaring had dat leuke bonte ponytje weet naam niet meer maar ik hou zelf ook van super hard gaan dus ik spoorde hem nog zelfs aan ipv dat ik hem inhield reed achteraan en ze weten al waneer ze mogen gaan hij begon te huipsen hield hem in tot het teken werdt gegeven en toen gingen we gewoon met zijn alle het was voor mij gewoon super leuke ervaring

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:33

O m'n hart breekt hier van.
Vriendin van mij haar pony is helaas hier terecht gekomen.
We zijn een keer daar op bezoek geweest en al m'n haren gingen overeind staan. Veel te grootte paarden in veel te kleine stands.
De pony die we bezochten was ontzettend mager, zijn ruggegraat lag bovenop z'n rug en had druk plekken. Stond ontzettend onrustig te hupsen en ijsberen in z'n kleine stalletje.
Overal en in alle hoeken stonden paarden weggestopt en toen we met de eigenaar spraken werd ik ook niet veel gelukkiger. Hij was echt financieel gericht..

http://www.youtube.com/watch?v=rSrHAYwKS4Y
Beetje vaag.. Meisje in de rode jas heeft het erg druk met paard bit door de mond snoeren. Je zou zowaar ook gewoon je paard normaal kunnen leren reageren. Het is allemaal alleen maar gedribbel en geruk en gepluk.

nadiaxnordal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:03

Grol is harstikke leuk en ze hebben super leuke paarden!

uJildXH0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:35

http://www.youtube.com/watch?v=rSrHAYwKS4Y
Beetje vaag.. Meisje in de rode jas heeft het erg druk met paard bit door de mond snoeren. Je zou zowaar ook gewoon je paard normaal kunnen leren reageren. Het is allemaal alleen maar gedribbel en geruk en gepluk.[/quote]

Cherm arme paardjes.. Hoe die persoon het bit door de mond aant snoeren is. En zo'n manege geeft de paarden zo mee?? Die beesten moeten helemaal doorgedraait zijn als er elke dag zoiets op hun rug komt!