Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:43

Ugara schreef:
ow nee, er ligt een half dood muisje aan de deur, een van de poezen heeft ermee gespeeld ...
zal ik het nog reanimeren??? of da bellen?
of moet ik de poes laten verder spelen?
dillemma .... sorry , heb muisje onder de bomen gelegd...
neen, foto's krijgen jullie niet, die hou ik zelf .... :=

Nooit zelf mee gaan klooien, altijd hulp van een deskundige inschakelen. :Y)
Is het te laat?
Krijg je de volle laag dat je niet hebt gereanimeerd...

Lusitano

Air schreef:
Pertinent niet waar.

En dat kan niet onderbouwd worden?[/quote]

roofdieren die zwak zijn worden wel vaker gedood door prooidieren. Zeker als ze drachtig zijn of jongen hebben.
Lijkt mij een uiterst realistische reactie als je normaal als potentieel voedsel wordt gezien.
Nu is een vos niet direct een dreiging voor een volwassen pony maar het ruikt niet goed, dat is duidelijk te zien aan de lichaamshouding van de paarden.

Buffels doden ook welpjes als ze de kans krijgen. Op de lange termijn vermindert dat de kans om zelf opgegeten te worden.

Overigens denk ik dat vos nu relatief genadig aan zijn einde is gekomen.
Ik zou eerder mokken op de persoon/reden van de vergiftiging van dit mooie dier.

Anoniem

Moderatoropmerking:
Hier een laatste waarschuwing, als jullie niet met respect op elkaar kunnen reageren en willen openstaan voor andere visies en argumenten wordt dit topic er niet gezelliger en al helemaal niet leerzamer op. Steken onder water en kreten die niet onderbouwd worden voegen niks toe.

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:44

Heerlijke reacties van sommige... Ieder zijn mening natuurlijk maar om er nou meteen rotbokken van te maken en de TS van alles te verwijten en vooral de manier waarop gaat wel wat ver, VIND IK... :+

Ik neem aan dat de TS niet van te voren heeft bedacht dat ze foto's ging maken van een vos die doodgetrapt zou worden... En voor je het weet gebeurd er zoveel en snel dat het al gedaan is.
Hier lopen zo vaak vossen door de wei, maar die maken echt wel dat ze weg komen als er paarden aan komen. Ze weten altijd wel een weg te vinden om weg te komen.

Jammer voor de vos dat ie al niet lekker was en daardoor een verkeerde afslag nam de wei in, maar de pony's valt niks kwalijk te nemen... Die kijken eerst wat het is en krijgen dan tandjes te zien, tja dan krijgt vos hoefjes te zien...
Het is gelukkig voor de pony's goed afgelopen en gebeurd is gebeurd...
Achteraf is het altijd makkelijk praten wat je allemaal wel niet zou kunnen doen...

Ik vind het bijzondere foto's, niet 'leuk' om te zien, maar wel een natuurlijke reactie van de pony's.
Maar goed, dat is natuurlijk maar mijn mening ;)
Laatst bijgewerkt door Chantal22 op 30-03-11 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:44

Janine1990 schreef:
Ugara schreef:
ow nee, er ligt een half dood muisje aan de deur, een van de poezen heeft ermee gespeeld ...
zal ik het nog reanimeren??? of da bellen?
of moet ik de poes laten verder spelen?
dillemma .... sorry , heb muisje onder de bomen gelegd...
neen, foto's krijgen jullie niet, die hou ik zelf .... :=

Nooit zelf mee gaan klooien, altijd hulp van een deskundige inschakelen. :Y)
Is het te laat?
Krijg je de volle laag dat je niet hebt gereanimeerd...

Ja ik sta al in defensie-houding ! :D

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:45

oew Marjolein,ik vind het maar link!

Wel apart om zo te zien maar ik was als de wiede weerga naar mn ponys gerend om hem weg te jagen!

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:46

Chantal22 schreef:
Heerlijke reacties van sommige... Ieder zijn mening natuurlijk maar om er nou meteen rotbokken van te maken en de TS van alles te verwijten en vooral de manier waarop gaat wel wat ver, VIND IK... :+

Ik neem aan dat de TS niet van te voren heeft bedacht dat ze foto's ging maken van een vos die doodgetrapt zou worden... En voor je het weet gebeurd er zoveel en snel dat het al gedaan is.
Hier lopen zo vaak vossen door de wei, maar die maken echt wel dat ze weg komen als er paarden aan komen. Ze weten altijd wel een weg te vinden om weg te komen.

Jammer voor de vos dat ie al niet lekker was en daardoor een verkeerde afslag nam de wei in, maar de pony's valt niks kwalijk te nemen... Die kijken eerst wat het is en krijgen dan tandjes te zien, tja dan krijgt vos hoefjes te zien...
Het is gelukkig voor de pony's goed afgelopen en gebeurd is gebeurd...
Achteraf is het altijd makkelijk praten wat je allemaal wel niet zou kunnen doen...

Ik vind het bijzondere foto's, niet 'leuk' om te zien, maar wel een natuurlijke reactie van de pony's.
Maar goed, dat is natuurlijk maar mijn mening ;)

ik deel mee in jou mening :j
maar dat je had je al kunnen weten hé

minikatje

Cer schreef:
minikatje schreef:
waar zijn die mensen dan als de vos bijna in de neus van die merrie hangt?
of stonden die ook te "genieten" van de natuur?

Hoe snel wou jij erheen rennen dan :?

Bijzondere reportage :j

er stonden mensen bij volgens de ts.
haar ouders waren in de wei zegt ze.

en als mijn kat hier met een muisje speelt dat al beschadigt is draai ik wel zn nekje om.

liesjecryos

ik snap de ophef niet!echt niet!uit eigen ervaring weet ik ook hoe snel zoiets kan gaan.Ik vind het reuze interssant dat er nu fotos zijn gemaakt.En een gezonde vos was ie zo een geval even de tanden laten zien en wegggerent .Je kunt aan de hele hoduing zien dat ie gewoon niet in orde is.

Wolken

Sjoert schreef:
Air schreef:
En dat kan niet onderbouwd worden?

Dat doe jij ook niet, dus waarom zou ik :D

Mijn paard is in het weiland boven op een lammetje gesprongen. Nou, er is weinig bedreigends aan een lammetje kan ik je vertellen. Maar andere dieren horen niet in een een kudde en er zijn gewoon kuddes die dat dus ook gewoon niet accepteren.

Laat iedereen die hier kritiek op heeft vanavond of morgen eens kritisch kijken naar het stukje vlees wat ze op hun bord hebben liggen en vraag je dan eens af wie er beter vanaf is gekomen.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:48

Air schreef:
Verdedigen om een reden ja. Uit angst voor het prooidier.
Als deze vos zo verzwakt is hebben de pony's weinig reden om em een mep te verkopen :n
Deze vos is puur als speelgoed gebruikt en daar zit weinig natuurlijks aan.

Ugara: Ik verwijt de TS door de tekst die ze er bij geplaatst heeft. Prima dat ze dit wil vastleggen en wil laten zien, maar waarom moet er dan zo'n respectloze tekst bij geplaatst worden?

Ten eerste, op internet iets uiten kan heel anders worden opgevat.

Ten tweede, als speelgoed gebruikt? Wat hadden ze moeten doen? Hinniken dat het baasje naar Intertoys moet gaan? Kom op zeg... Die vos was een indringer en die moest weg, klaar!

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:49

MamboBeach schreef:
Ten tweede, als speelgoed gebruikt? Wat hadden ze moeten doen? Hinniken dat het baasje naar Intertoys moet gaan? Kom op zeg... Die vos was een indringer en die moest weg, klaar!

Wederom... _O-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:50

Sjoert schreef:
Air schreef:
En dat kan niet onderbouwd worden?

Dat doe jij ook niet, dus waarom zou ik :D

_/-\o_ _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:50

Wolken schreef:
Mijn paard is in het weiland boven op een lammetje gesprongen. Nou, er is weinig bedreigends aan een lammetje kan ik je vertellen. Maar andere dieren horen niet in een een kudde en er zijn gewoon kuddes die dat dus ook gewoon niet accepteren.

Laat iedereen die hier kritiek op heeft vanavond of morgen eens kritisch kijken naar het stukje vlees wat ze op hun bord hebben liggen en vraag je dan eens af wie er beter vanaf is gekomen.....

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heel mooi gezegd!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:51

Wolken schreef:

_/-\o_

Ik ga hier ook in mee!
Amen!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:51

Jolliegril;waar haal je het vandaan dat ze beschermd zijn?dat zijn ze helemaal niet!gelukkig maar want er zitten nu al veel te veel van die beesten.

wolken;ligt er aan waar het vlees vandaan komt.Komt het uit argintienie dan zit het vol met bse inentingen en komt het uit polen.Brr nee komt het uit Nederland of duitsland dan heeft het beestje een goed bestaan gehad.

Bomba

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:52

En even ter mededeling, vossen zijn nou niet de meest lieve dieren hoor.. Roven wat ze roven kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:52

Genoeg gewaarschuwd, hier een slotje voor overleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:28

Moderatoropmerking:
We hebben besloten dit topic te heropenen. Een permanent slotje zal echter onherroepelijk volgen als jullie op dezelfde voet verder gaan. Formuleer je mening op een nette manier die ruimte laat voor discussie en val gebruikers met een andere mening niet aan. Wanneer je dit niet kunt is het beter om helemaal niet meer te reageren. Honende opmerkingen en andere reacties die de sfeer alleen maar verzieken worden niet meer getolereerd.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:58

Ik vind het een mooi stukje fotografie! Zo iets zie je bijna nooit en nu is het op de "gevoelige plaat" (letterlijk en figuurlijk :D) vastgelegd.

Heel appart om te zien hoe de pony's op dergelijke indringer reageren. En als fanatiek fotograaf-mens, zou ik ook direct naar mijn camera hebben gegrepen...

(en je hoort nou niemand over dat die beesten minimaal 3 keer per jaar mijn kippenkooi leegvreten... vorige week zelfs inclusief de 4 dagen oude kuikentjes...... dus zielug??? Mwahhhh, valt in mijn ogen wel mee...)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:00

Goed besluit want een slotje vind ik toch weer erg ver gaan voor gewoon een discussie. dank je!

Het is vanzelf sprekend dat niet iedereen dit soort plaatjes waardeerd, maar deze vos was niet oke en behoorlijk ziek wat later uit onderzoek ook bleek.
Dat ts er foto's van heeft gemaakt is voor sommige heel raar, maar ik vind het mooie plaatjes ook om te zien hoe een kudde dit regelt.
Als je het naar vind om naar te kijken mag je je mening geven en verder zou ik dan niet meer kijken naar de foto's.

Ts had het dier niet kunnen redden, je gaat daar echt niet tussen staan, ts zag het nu toevallig maar als ze het niet had gezien was de vos ook gestorven.

Ts je hebt mooie plaatjes gemaakt!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:05

Ik vind de foto's niet leuk om te zien, maar ik begrijp wel dat het snel ging. Eerst denk je nog 'He, wat grappig, even snel foto maken' en het volgende moment slaan de pony's de vos gewoon dood..! Ik zou dat ook zeker niet verwacht hebben...

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:07

Erg mooi dat je dit zo vast kunt leggen, zielig voor de vos vind ik het niet.
Hij was al ziek en had waarschijnlijk veel pijn, nu is hij uit zijn lijden verlost. Ik denk niet dat de vos blij zou zijn geweest (en het ook niet helemaal veilig was) dat jij ertussen zou lopen om hem te redden.
En zoals jesito al zegt, de pony's hadden hem ook gedood als jij geen foto's had gamaakt.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:09

Vjestagirl schreef:
Arme vos,arme beschermde diersoort... arm
Ik zou naar buiten zijn gegaan om de paarden bij de vos weg te jagen, maar misschien kon dat niet...

Een vos beschermde diersoort?
je bent blijkbaar niet goed op de hoogte,
als je er 1 overdag ziet lopen er zeker 4 ( die je dan niet ziet omdat vossen nachtdieren zijn)
Je kan iveral op internet lezen en boekjes of vragen aan een jager dat de vossen een ware plaag zijn!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:10

peetje82 schreef:
Vjestagirl schreef:
Arme vos,arme beschermde diersoort... arm
Ik zou naar buiten zijn gegaan om de paarden bij de vos weg te jagen, maar misschien kon dat niet...

Een vos beschermde diersoort?
je bent blijkbaar niet goed op de hoogte,
als je er 1 overdag ziet lopen er zeker 4 ( die je dan niet ziet omdat vossen nachtdieren zijn)
Je kan iveral op internet lezen en boekjes of vragen aan een jager dat de vossen een ware plaag zijn!

Ik vroeg me net af waarom ze er dan wel op mogen jagen :=