hesterve schreef:Ik vind dat je een erg mooi paardje hebt en vind het vooral van jou knap dat je door wilt zetten! Dat betekend ook dat de ene dag beter gaat dan de andere . Laat je niet meeslepen in de mindere dagen dat doet je geen goed.
je zegt Met het rijden gaat het goed, dus ze is niet te moelijk voor me. Maar kan je het aan om een jong paard op te leiden? ze is al een tijdje onder het zadel en je kan niet met haar rijden in een bak waar anderen ook zijn? Met het paard waar ik nu z mee rijd heb ik ook een moeilijk begin gehad. Hij wilde er ook ineens vandoor schieten en dan stond ik in 4 galopsprongen aan de andere kant van de bak. Heel vervelend! Vooral ook voor degene die daar aan het trainen waren. Maar niet gaan rijden daarom was voor mij geen optie. Gelukkig heeft bij ons iedereen er wel begrip voor dat je een jong paard niet altijd 100% onder controle hebt. Ik hoop voor jou dat dat op jullie stal ook zo is!(zegt desnoods even let op hoor ze wil nog weleens uithalen als je te dicht in de buurt komt!dan kijken ze zelf ook beter uit) Kan je niet als het druk is en je niet echt durft te rijden omdat ze soms misschien zou kunnen trappen alleen een paar rondjes kunnen gaan stappen onder het zadel. Zodra ze zich spant eis je haar aandacht weer op door een volte te rijden, halt te houden enz als dat een paar keer goed gaat dan krijg je hopelijk meer vertrouwen en weet je steeds beter haar aandacht bij jou te houden . Ik hoop echt van harte dat je doorzettingsvermogen beloond wordt en je over een tijdje ten alle tijden lekker met haar kan rijden!
Mijn probleem met rijden is dat ze vaak niet wil lopen.
En als ze naar anderen trapt gaat ze daarbij stil staan.
Dus dan word het probleem wat ik met haar heb niet opgelost.
Pas als dat opgelost is kan ik zeggen ik probeer het met anderen in de bak.
Ik heb er maar 5 minuten achter gezeten en toch 3 gevonden.. En ik heb mijn stalling ook via via gevonden. Ik zou gewoon hard op zoek gaan, dan weet ik zeker dat het wel lukt! 
!