En toch.. Gaan we ervoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 22:30

hesterve schreef:
Ik vind dat je een erg mooi paardje hebt en vind het vooral van jou knap dat je door wilt zetten! Dat betekend ook dat de ene dag beter gaat dan de andere . Laat je niet meeslepen in de mindere dagen dat doet je geen goed.
je zegt Met het rijden gaat het goed, dus ze is niet te moelijk voor me. Maar kan je het aan om een jong paard op te leiden? ze is al een tijdje onder het zadel en je kan niet met haar rijden in een bak waar anderen ook zijn? Met het paard waar ik nu z mee rijd heb ik ook een moeilijk begin gehad. Hij wilde er ook ineens vandoor schieten en dan stond ik in 4 galopsprongen aan de andere kant van de bak. Heel vervelend! Vooral ook voor degene die daar aan het trainen waren. Maar niet gaan rijden daarom was voor mij geen optie. Gelukkig heeft bij ons iedereen er wel begrip voor dat je een jong paard niet altijd 100% onder controle hebt. Ik hoop voor jou dat dat op jullie stal ook zo is!(zegt desnoods even let op hoor ze wil nog weleens uithalen als je te dicht in de buurt komt!dan kijken ze zelf ook beter uit) Kan je niet als het druk is en je niet echt durft te rijden omdat ze soms misschien zou kunnen trappen alleen een paar rondjes kunnen gaan stappen onder het zadel. Zodra ze zich spant eis je haar aandacht weer op door een volte te rijden, halt te houden enz als dat een paar keer goed gaat dan krijg je hopelijk meer vertrouwen en weet je steeds beter haar aandacht bij jou te houden . Ik hoop echt van harte dat je doorzettingsvermogen beloond wordt en je over een tijdje ten alle tijden lekker met haar kan rijden!

Mijn probleem met rijden is dat ze vaak niet wil lopen.
En als ze naar anderen trapt gaat ze daarbij stil staan.
Dus dan word het probleem wat ik met haar heb niet opgelost.
Pas als dat opgelost is kan ik zeggen ik probeer het met anderen in de bak.

IMJ

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:03

Hulp in de zin van ervaren bijrijdster zie je niet zitten?

Blaadjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:07

Hmmz, ik heb je topic doorgelezen. En ik zie eigenlijk precies op welk moment je de hoop weer lijkt te verliezen. Erg zonde, maar wat niet gaat, gaat niet. Persoonlijk houd ik er ook niet zo van om te gaan haasten. Maar zoals je hebt gemerkt loopt je paard tot nu toe wel aardig mee. Kun je niet bespreken met je instructrise dat je haar hulp wilt behouden maar wel iets schappelijker wat betreft het aannemen van de teugels?

En daarbij...Soms lijkt iets nog zo zielig, maar je moet ook wat harder kunnen optreden. Niet gemeen zijn voor je paard, dat hoeft helemaal niet. Maar ik begrijp de methode van je instruc. ook wel. Sommige dingen gaan niet zoals je het wilt, maar werken wel...

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:07

Misschien heb ik er overheen gelezen maar als je niets mag op je pensionstalling ( losgooien etc....)waar je nu staat waarom verhuis je niet naar een andere waar het paard lekker op de wei kan staan....??

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:19

_Hackney_ schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen maar als je niets mag op je pensionstalling ( losgooien etc....)waar je nu staat waarom verhuis je niet naar een andere waar het paard lekker op de wei kan staan....??

TS zegt dat er nergens plek is.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:20

Calimero_ schreef:
Lieveranders schreef:

Bedankt voor het opzoeken!
Deze stallen zijn helaas te ver weg voor mij.

Maar die stalling Hitmanshoeve is maar 9 kilometer bij je vandaan :? Ik heb er maar 5 minuten achter gezeten en toch 3 gevonden.. En ik heb mijn stalling ook via via gevonden. Ik zou gewoon hard op zoek gaan, dan weet ik zeker dat het wel lukt!

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:25

mmm... liever wat langer rijden dan paardje laten verpieteren op stal...
Maar het is in iedergeval leuk paardje, hoop dat het gaat lukken allemaal!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:26

TS gaf eerder aan dat ze het niet fijn vindt bij een stalhouder te staan die ze niet kent.
@TS: gewoon is gaan kijken! Ik heb zelf op 3 stallen gestaan (niet dat ik wilde verhuizen maar stallingen werden opgeheven dus moest wel). In eerste instantie kende ik 3 stalhouders niet! Zo is dat meestal! Het gaat om je paard. Als je echt verder met dit paard wil zal je toch iets moeten. Zeker als je tijdgebrek hebt!
Mijn paard staat nu in principe elke dag buiten. Is zo goed voor ze! Je zal zien dat ze dan ook wat meer energie kwijt raakt en dat de kudde haar wel wat opvoed wat betreft haar gedrag!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:26

IMJ schreef:

Waarom? Het probleem is toch niet dat ik het niet kan of er geen tijd voor heb?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:28

Citaat:
Maar die stalling Hitmanshoeve is maar 9 kilometer bij je vandaan :? Ik heb er maar 5 minuten achter gezeten en toch 3 gevonden.. En ik heb mijn stalling ook via via gevonden. Ik zou gewoon hard op zoek gaan, dan weet ik zeker dat het wel lukt!

Nee hoor:

http://www.routenet.nl/route.aspx?task= ... 3%2022:30|

En dat is met de auto, maar waar je met de auto langs gaat kan je niet met de fiets en word het dus veel verder weg.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:34

Calimero_ schreef:
Dit is een jong paard wat in mijn ogen misschien nog te jong is om al bereden te worden en om de hele dag op stal te staan.
Een 1/2 jarige zet je toch ook niet elke dag op stal, maar een 8 jarige wel.
Ik heb het gevoel of ze er gewoon nog niet aan toe is en zich heel erg verveeld op stal.

Dan komt daar nog eens bij dat ik eigenlijk bijna niet kan rijden. Waardoor ze nog vaker stil staat.
Dat bedoel ik met paardwaardig.

Ik dacht dat je tijdgebrek had door deze opmerking.
Kan je op het erf geen andere dingen verzinnen als je niet rijden kan?

Een bijrijdster kan helpen met de 'opvoeding' en kan misschien net wel de knopjes vinden om haar met andere paarden in de bak te rijden..
Je hebt ook echt ruiters die dit als een uitdaging zien hoor! Jij krijgt er misschien wel een prettiger paardje door waar je op kan wanneer je wilt!

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:41

Calimero_ schreef:
IMJ schreef:

Waarom? Het probleem is toch niet dat ik het niet kan of er geen tijd voor heb?

Een aantal blz. terug gaf je toch aan dat je maar 1x per dag naar je paardje kan,
als je er dan een bijrijder bij hebt kan je toch met elkaar afspreken dat deze 's morgens gaat ?
Heeft je paard iig toch weer meer aandacht en kan hij weer eens uit zijn stal komen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:15

Maar wat wil je eigenlijk nu echt?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 02:14

mika11 schreef:
Maar wat wil je eigenlijk nu echt?

Dat is de grote vraag ja :P
En elke keer twijfel ik weer heel erg.

Maar ik denk toch een leuk paard waar ik elke dag plezier van heb, lekker de wedstrijden in en in de zomer buitenrijden.
En dan is de vraag of ik dat met deze wel of niet kan..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:02

Ik vraag me af of je voor jezelf al niet een beslissing genomen hebt.

Ik vind het een ontzettend leuk paard!
Ik zou toch echt eens willen zien hoe een ander er mee rijdt (als het mijn paard was). Wie weet, als een ander hem even lekker doorrijdt wat voor een leuk paard je er aan hebt!
Maar goed. Dat is aan jou ;-)!

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:19

Goedbedoeld advies :-)
Ten eerste, als je een ander paard koopt die makkelijk te rijden is, dan nog hoort die niet zo lang op stal te staan want dat is voor geen enkel paard goed. Dus ik zou sowieso hard op zoek gaan naar een andere stal. Je geeft zelf al aan dat deze pensionhouder moeilijk is en niet echt verstand van paarden heeft, dan zou ik er al niet willen staan. Als je zegt dat je je paard niet bij vreemden wilt stallen, dan sta je er zelf niet positief genoeg tegenover want a) ieder adres is toch beter als dit zo te horen en b) als je andere stallen (of particulier) gaat bekijken dan kun je toch zelf een indruk krijgen van hoe ze ermee omgaan etc.

Verder snap ik dat je twijfelt over houden of verkopen maar als je beslist haar te houden dan moet je het ook wel een kans geven. Ik denk dat de tip om een ervaren bijrijder te zoeken, een hele goede is. Je kunt ook aangeven dat het voor tijdelijk is, totdat het zelf weer goed gaat met rijden. Je paard krijgt dan meer beweging, wordt aangepakt door iemand die het kan en die ook jou misschien kan helpen.
Ik kan je uit ervaring zeggen: een vriendin van mij is hier heel erg mee geholpen met haar jonge paard en zelf kan ik ook terugvallen op dezelfde ervaren bijrijdster.
En ik zou vaak les nemen van je huidige of een andere instructrice.

Hoop dat je er wat aan hebt en dat je positief blijft!
Want eerlijk gezegd klink je alsof je het zelf al een beetje opgegeven hebt… En natuurlijk, als het echt niet klikt of je denkt dat het met rijden niet meer wil, dan is verkopen misschien de beste optie, maar ik zou zelf echt alles proberen voor het zover moest komen.

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:42

Volgens mij is een megagroot deel van je problemen al opgelost als je betere omstandigheden voor je paardje kunt vinden.

Het grijpt nu allemaal in elkaar:
Problemen door te weinig beweging.
Niet rijden, dus nog minder beweging.
Dus nog meer problemen enzenz.

Wat jij moet doen is een andere stal zoeken. En dan niet op google zoeken op 'pensionstalling', maar een nette advertentie schrijven en die op MP zetten. Het zal je verbázen hoeveel er te vinden is waar jij nog nooit van gehoord hebt. Hier in de omgeving was dat tenminste wel zo. Je loopt een tijd rond in het paardenwereldje, je denkt dat je alle stallen wel kent. Niets is minder waar. Een advertentie in MP heeft mij een pensionstalling opgeleverd, op 10 km van mn huis, mét binnenbak, kantine enz. En mijn beste vriendin (die al vanaf haar 8ste in het paardenwereldje rondloopt) en ik hadden er nog nooit van gehoord!

Ik heb ook heel veel reakties gehad van mensen met weides/stalling (zonder binnenbak dan wel) waarvan ik ook helemaal niet wist van het bestaan.

Dus. In de benen jij en AKTIE ondernemen! Stel die advertentie op, en zie wat er allemaal op je af komt.

Jouw jonge paard MOET ergens staan waar ze haar ei kwijt kan. Is dat niet op een door jou gezochte plek, dan wellicht bij een andere eigenaar waar ze wel haar ei kwijt kan, en/of die haar meer kunnen rijden.

Maar je moet wel iets gaan D O E N ipv overal maar het negatieve van inzien.

Ik zag je ergens schrijven "als ik 2x per dag ga, dan staat ze nog 22 uur op stal" alsof je daarom die 2x ook maar laat zitten. Zo moet je dat toch niet zien? Je moet denken 'alle beetjes helpen!'

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:52

Ik heb deze topic met verbazing gelezen.
Ik ga mee met vele andere
Ga op zoek naar een andere stalling waar je paard buiten kan lopen en haar energie kwijt kan
je hebt een super paard onder je kont.
en je zult zelf merken als je paard mer buiten komt dat het rijden en de verveling ook minder wordt.
Sucses en je komt er wel maar twijfel niet aan jezelf maar ga voor je paard

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 13:39

Bedankt voor alle reacties en tips!
Ik heb hieruit mijn keuze kunnen maken en zal dus niet meer reageren in dit topic.

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:42

Nou, dat is lekker handig. Iedereen denkt met jouw en je merrie mee en dat was het dan?

Houdoe en bedankt?

Kun je dan in ieder geval vertellen welke keuzes je hebt gemaakt?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 13:47

Circel schreef:
Nou, dat is lekker handig. Iedereen denkt met jouw en je merrie mee en dat was het dan?

Houdoe en bedankt?

Kun je dan in ieder geval vertellen welke keuzes je hebt gemaakt?

Daarom bedank ik toch iedereen?
Alleen ik merk dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien door alle reacties.
En als ik dan elke keer weer ga reageren begin ik weer te twijfelen.

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:54

Ik geloof toch dat de reaktes behoorlijk éénduidig zijn (kan menig topic alleen maar van dromen) en dat is: zorgen voor andere omstandigheden voor paardlief.

Waar twijfel je nog aan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:55

Meisje toch! Je laat je toch niet uit het veld slaan door een paar reacties hier op Bokt? Je ging zo goed met volle moed er voor! Waar is je motivatie gebleven? Ik volg je topic net zoals andere mensen. Ik vind dat Chrystal een kans verdient!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:57

+:)+ +:)+ +:)+
Waarom nu al verkopen terweil het over een jaar ook nog kan, gewoon alles proberen wat er te proberen valt, veel succes :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 14:03

Ik heb al heel veel pech gehad het laatste jaar.
Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan met alle gevolgen van dien.
Toen kwam Linda, mijn vorige pony die artrose bleek te hebben.
En door die omstandigheden ging het slecht op school.
Dat is de reden dat ik nu niet naar school ga.
Daarbij komt Christal nog. Een geweldig paard, en ik wil ook zeker doorzetten. Maar de klik is er niet.
Met linda ging het ook wel eens slecht, maar dat maakte niet uit, ik wou altijd doorgaan.
Dat heb ik met Christal niet. Dit is al de 4de keer dat ik twijfel. Dat zegt toch ook iets?
Als je het paard van je dromen hebt gevonden dan wil je toch juist doorzetten en maakt het je niet uit hoe lang het gaat duren?
Dat heb ik niet. Hoe leuk en mooi ze ook is. We passen niet bij elkaar.
Daarbij komen de omstandigheden voor haar. Ik heb 2 mensen die haar willen kopen waarbij ze bij de ene een jaar lang lekker nog op het land mag genieten en bij de andere elke dag ook lekker in he land komt..

Dat lijkt mij de beste keuze voor ons allebei. Dan kan ik rustig aan op zoek naar mijn droompaardje en Christal genieten van haar leven.