[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:58

Ik vindt dat het niks met 'NK waardig' te maken heeft. Je kan nog zo graag het NK willen rijden maar het moet financieel wel te doen zijn. Niet iedereen heeft zijn E rijbewijs dus vindt eerst maar eens een chauffeur. Daarbij komt wil die gene zover rijden je zal zijn benzine moeten betalen waar bij komt wat wil je dan starten is het 1 onderdeel en je gaat door naar de finals moet je dus waarschijnlijk 2 keer op en neer. Dus ik snap dat probleem wel niet iedereen verdient veel centjes er zijn sommige die bv nog op school zitten en met een kleine studie financiering kun je het niet betalen.

Anoniem

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:00

Maar wat is het verschil met het NK in Mariënheem dan??? Daar moeten mensen toch ook een paasei voor rijden? Met het risico dat ze niet door de voorrondes heenkomen etc etc?

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:06

Voor bv een vriendin van mij die moest naar mariënheem 1,5 uur rijden en naar den haag een 3 uren dat verschilt toch al aardig. Dus die zei ook dan wordt het mij te duur dat kan ik niet betalen.
Voor mijzelf maakt het niet veel uit den haag is een half uurtje langer maar ja ik start nog lang geen NK.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:09

Tja sneu voor je vriendin, maar er zijn al jaren anderen geweest die 3 uur in de auto moesten ervoor.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauw om daar zo moeilijk over te doen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:11

waar een wil is is een weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:12

:j De A4 bijvoorbeeld :j

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:14

Ik vind het echt een geweldig initiatief, ik hoop op ontzettend veel aandacht voor de westernsport, zo breed mogelijk!
En tja, soms moet je er wat voor over hebben ;) dus ook kilometers rijden, so be it. Soms heb je mazzel dat het eens dichtbij is, vaak niet.
Toevallig is Den Haag nu eens 'dichtbij', normaal rijd ik er ook 2,5 uur over naar Marienheem. Meestal blijf ik de hele week, dit jaar ben ik op 1 dag heen en weer gereden, als ik wil starten, hoort dat er bij. En ach, na de 16 uur heen en weer 16 uur terug naar Zweden is alles in Nederland dichtbij :D

Chapeau voor dit evenement!

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:20

Ik wil ook niet zeggen dat het niet een goed ding is hoor. Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit maar ik kan mij voorstellen dat er anderen zijn die er anders over denken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:35

En weer anderen zijn blij dat het nu eens een keer níet 2,5 uur rijden is. :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:47

quarterH schreef:
waar een wil is is een weg.

Precies! Zie mijn onderschrift das een mooi voorbeeld. Ben opruiming begonnen om zo mijn EK reining Arabieren 2011 te kunnen bekostigen O:) :D. Wilde hier het NK Marienheem 2011 voor overslaan, maar nu het in de Uithof is.....ben ik voorlopig nog aan het opruimen. :o :D
Laatst bijgewerkt door CounTree op 09-11-10 00:50, in het totaal 2 keer bewerkt

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:49

Ja dat snap ik ook wel dat zou ik ook doen maar niet iedereen kan dat. Maar goed ik vindt het nogmaals een goed innitiatief hoor ik hoop er de hele week aanwezig te zijn weliswaar zonder paard maar wel om gezellig te doen.

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:28

Ik ben dit jaar voor het eerst naar Marienheem geweest als toeschouwer en groom. Het was behoorlijk lastig om bij Marienheem te komen ivm het bomensnoeien wat rond de locatie op de wegen plaats vond. Jammer maar helaas!

Volgend jaar is het in de Uithof en doe ik er 15 minuutjes over met het OV. Helemaal top!

Met andere woorden: Soms zit het mee en soms zit het tegen!
Voor de 1 is dit een tegenvaller en voor de ander een grote kans!

Laten we gewoon met z'n allen zo'n groot evenement omarmen en zorgen dat het super wordt en dat het als bijkomend voordeel 1 grote reclame campagne kan worden voor de Westernsport!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:35

Heel lang geleden waren de NK's zowaar bij mij in de buurt........(klinkt als een sprookje :D )
Voor een NK moet je wat over hebben.
Ik vind het veel belangrijker dat de locatie prettig te bereiken (is Marienheem nooit geweest en dit jaar maakte ze er helemaal een potje van met hun gezaag), liefst dicht bij een snelweg en dat de locatie zelf een prettige plek is.
Als je eenmaal aan het boemelen bent met je wagen maken een paar km's extra niet zoveel uit.

Ik heb alleen mijn bedenkingen bij een rijhal met 2000 zitplaatsen die waarschijnlijk grotendeels leeg zullen zijn op de doordeweekse dagen overdag.
Of dat zo prettig overkomt weet ik niet, maar misschien kunnen ze de scholen wat kortingskaarten geven zodat de jeugd kan kennis maken met de westernsport :P

Hoe zit het trouwens met de entree van de toeschouwers, betalen die wel veel meer of kun je bijvoorbeeld korting krijgen als WRAN-lid op de WRAN dagen :P

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:42

Ja geld kost het sowieso maar om nou af te haken op 1,5 uur meer rijden dat is dus z'n 100 km verder weg. Nou leg elke maand 25 euro weg en je kan erheen!!!! Ik leg altijd een bepaald bedrag weg voor shows en maak gewoon keuzes welke ik wil rijden het overzicht is er al in het begin van het jaar dus kan je uitrekenen wat het allemaal kost en dan sparen!! Ik kan het ook niet ff ophoesten! moet oppas regelen voor de beesten thuis en voor mijn kleine man maar vandaag 9 november is dat alles al besproken en geregeld!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:13

spatter schreef:
Ik heb alleen mijn bedenkingen bij een rijhal met 2000 zitplaatsen die waarschijnlijk grotendeels leeg zullen zijn op de doordeweekse dagen overdag.
Dat is op een Worldshow en EK's niet anders. Mét publiek is leuker, maar doordeweeks de boel vol krijgen zal nooit lukken.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:21

Kreuth ia ook heel groot. En dan is het ook veel leeg. Nou en. Heb je toch geen last van? Lekker juist beetje plek.
Ajb geen hordes schreeuwende schoolkinderen die je paardjuh een suikerklontje voeren....

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:24

thillie schreef:
Ik vindt dat het niks met 'NK waardig' te maken heeft. Je kan nog zo graag het NK willen rijden maar het moet financieel wel te doen zijn. Niet iedereen heeft zijn E rijbewijs dus vindt eerst maar eens een chauffeur. Daarbij komt wil die gene zover rijden je zal zijn benzine moeten betalen waar bij komt wat wil je dan starten is het 1 onderdeel en je gaat door naar de finals moet je dus waarschijnlijk 2 keer op en neer. Dus ik snap dat probleem wel niet iedereen verdient veel centjes er zijn sommige die bv nog op school zitten en met een kleine studie financiering kun je het niet betalen.

Je hebt een jaar om geld aan de kant te leggen, doe ik ook.... En ja, mijn vader is chauffeur... maar als die niet kon had ik wel een oom of kennis ofzo die wel mee wou. Prioriteiten stellen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:29

quarterh quarters zijn toch zo relext, die kunnen daar toch wel tegen }> :+

DD weet ik, maar gezellig is anders

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:34

Quarters wel maar ik niet :-)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:37

:D met jou heb ik geen meelij ;)

Toch zou het een hele mooie kans zijn om de jeugd met de sport te leren kennismaken.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:51

Maar doe dan de lokale ponyclubs ofzo. Anders krijg je alleen maar irritante blagen die er niks aan vinden en de boel gaan lopen zieken.

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:04

Of bejaardenhuizen aanschrijven, die zijn misschien wat rustiger :D En hebben ze ook een leuk uitje!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:08

ja en die hebben teminste nog wat geld te sponsoren

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:13

birdybirdy schreef:
Of bejaardenhuizen aanschrijven, die zijn misschien wat rustiger :D En hebben ze ook een leuk uitje!

Nooit naar de Benidorm Bastards gekeken zeker :D

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:13

Het beste zijn de 50 plussers. Die hebben vaak redelijk wat te besteden. Die oudjes hebben vaak maar een klein pensioentje. Dus handig om je pijlen op de 50+ te richten ;)