Mijn meisje heeft haar pootje gebroken...Foto's op p 4,5en6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bandita

Re: Mijn meisje heeft haar pootje gebroken...Foto's op p 4,5en6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 22:05

Kreeg een uur geleden belletje van het revalidatiecentrum... De uitslag van de foto's is bekend. Zoals het er nu uitziet, is het niet wat we gehoopt hadden. Er heeft zich veel artrose gevormd, het bot is veel te actief bezig.. het is 50-50 of het nog goed gaat komen.. Maar waar ze nu staat heeft ze de meeste kans op een goed herstel doordat ze onbelast kan zwemmen. Over een maand wordt er weer een foto gemaakt, mocht de artrose dan verergerd zijn.... dan gaat er een streep door.......... heb een flinke knoop in mijn maag!!!

Er zullen toch wel medicijnen tegen de pijn zijn? Of andere mogelijkheden?? Ze is nog maar 5 jaar........

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:13

Wat balen!
Over medicijnen tegen pijn weet ik niets.

Ik hoop zo voor jou en je meisje dat het goed gaat komen.

Je hebt ontzettend hard je best gedaan.
Heel veel succes.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:14

Ik volg je topic al een tijdje, maar nog niet gereageerd.. Volgens mij ken ik je ook wel, kom bij je uit de buurt. Zusje van Antal? Wat een moeilijke tijd zeg, maar wat een tegenslag dan ineens even.. Hoop echt heel erg voor je dat de foto's meevallen.. :(:) Ken het revalidatiecentrum ook wel, daar zal ze zeker wel in goede handen zijn!!

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:14

Vervelend zeg.
Ik ben met die van mij toen gaan fokken. Heeft ook wel een tijdje pijnstillers gehad.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 22:33

@ linneke: Bedankt.... Ik ben ook nog lang niet bereid om het op te geven!!

@ naath86: Klopt ik ben het zusje van antal!! Idd een tegenslag zeg...

@ schorppie: Ik hoop dat het nog zo ver kan komen dat ik met haar kan fokken! Want op dit moment is het nog niet eens duidelijk of ze pijnvrij kan leven.... En om haar nou een leven met een zeer been te geven op haar 5e jaar, vind ik niet eerlijk!

Eerlijk gezegd wil ik nog niet eens nadenken over deze dingen......... bah.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:50

Dat soort beslissingen zijn altijd moeilijk.
De mijne heeft na een rustperiode nog lang pijnvrij kunnen leven en rondlopen. Helaas heb ik haar vorige maand in laten slapen, omdat ze na bijna 4 jaar ze toch weer pijn begon te krijgen.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 11:12

Klopt deze beslissingen zijn het moeilijkst.... We geven niet op, ik brand iedere avond een kaarsje voor dr!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:03

heel heel veel sterkte! ik lees je topic net pas! maar wat balen zeg!! hoop echt dat ze opknapt!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:11

Ik wens haar beterschap en jouw sterkte en moed.
Ik had zelf afgelopen zaterdag geen keuze, het pijpbeen lag finaal door en hing alleen nog aan het vel. Ergens is geen keuze hebben prettiger (hoe afschuwelijk ook) dan achteraf wellicht alsnog de beslissing moeten nemen om haar uit het lijden te verlossen.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 18:30

Lusitana schreef:
Ik had zelf afgelopen zaterdag geen keuze, het pijpbeen lag finaal door en hing alleen nog aan het vel. Ergens is geen keuze hebben prettiger (hoe afschuwelijk ook) dan achteraf wellicht alsnog de beslissing moeten nemen om haar uit het lijden te verlossen.

Jeetje wat erg!! Y;( Hoe is het gekomen?

Maar inderdaad..... Misschien is het waar wat je zegt. Want beslissen over een paardenleven is moeilijk... Als het allemaal acuut is, dan heb je geen keuze. Idd nog moeilijk! Maar dan hoef je er niet over te tobben...... Dan is het gewoon niet anders!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:47

Ja, precies, het MOET gewoon, er is geen andere keuze.
Ze heeft het gebroken bij het opstaan bij een boom voor zover ik het kan nagaan. Ze heeft er nog mee gelopen naar een beschut plekje dichter bij mijn huis, waar ik haar s'morgens vond toen ik ging voeren. Ik riep haar, want normaal staat ze al voor de deur, en ze "riep" terug, maar kwam niet, dus ik moest kijken waar ze was. Ik zag op een afstand al dat het halve been er aan bungelde en de realiteit drong dus meteen tot me door dat haar moest verliezen. Binnen een uur nadat ik haar gevonden had, was ze niet meer...
Heel onwerkelijk.

Maar goed ik heb een eigen topic, dus ik wil hier niet zoveel over die van mij kwijt, het gaat om jou en jouw paard.

Ik denk dat ik het waanzinnnig moeilijk had gevonden om te beslissen als er wel keuzes waren. Helemaal als je in het begin nog goede hoop hebt en alles gedaan hebt om haar te redden. Je staat er echt veel rotter voor dan ik. Het is waar je als paardeneigenaar vroeger of later mee geconfronteerd wordt, maar soms komt het gewoon onverwacht en dat is het moeilijkste.
Vorig jaar heb ik om dezelfde tijd (16 dec) haar moeder in laten slapen, maar dat had ik al een tijdje aan zien komen omdat ze oud was en artrose aan haar kaak had. Dat is heel anders.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:19

Jeetje ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat zal jij een zware maand tegemoet gaan. Ik heb een soort gelijk iets als Lusitana meegemaakt, en dat is heel erg, maar de keuze wordt voor je gemaakt. Als het zo ver zou komen moet jij bewust de keuze gaan maken en dat is heel erg moeilijk.

Maar voor nu ga ik eerst heel hard duimen dat ze iig zover opknapt dat ze pijnvrij kan lopen! Heel veel sterkte.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:14

Zo dat is niet de update waar ik op gehoopt had!

Ik ken iemand van een andere forum, wiens paard daar ook heeft gerevalideerd. Deze had een peesblessure die erg hardnekkig was. Dit paard is er boven opgekomen. Die persoon was erg positief over het paardenzwembad.

Het paardenzwembad is overigens vlakbij mij. Het ziet er daar netjes en verzorgd uit.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:25

Pff.. Wat balen zeg, zo'n bericht! Hopen dat het toch nog de goede kant op gaat.
Zwemmen lijkt me een fijne therapie in dit geval.
En mocht je ooit nog de beslissing moeten nemen.. dan weet je in ieder geval dat je er alles aan gedaan hebt.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:28

@ Lusitana: Tjee....... Maar dat is ook wel heel erg hoor als zoiets zo abrupt gebeurd! Dan heb je er niet aan kunnen wennen... Stel dat het nu met mijn meisje niet goed zal gaan en dat ze niet pijnvrij kan leven, kan ik wel er naartoe leven en rustig afscheid nemen... (vreselijk om dit te zeggen trouwens) Ach, het is allebei verschrikkelijk! ;(

@ Aukelizzy: Bedankt voor je steun...

@ Oh_oh: Nee dit is zeker geen fijne update.... Het paard van mijn nicht staat er ook, heeft een peesblessure. Maar over het algemeen is de kans van genezing na een peesblessure groter dan de kans van genezing nadat er flink artrose geconstateerd is... Maar, ik denk dat ik nog niet te snel conclusies moet gaan trekken!

@ Debbie: Idd, ik ga er nog steeds alles aan doen.....

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:29