En dan stort je wereld in elkaar :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:51

Het gaat erom dat TS klem zit.
Je kunt wel vínden dat de ouders moeten betalen, maar daar zijn TS en haar paard niet mee geholpen.

En als een inzamelingsactie ervoor zou zorgen dat vader en/of moeder inzien dat ze fout bezig zijn en alsnog over de brug komen, dan is dat ook een resultaat.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 07-12-10 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:53

LindyH schreef:
Als een inzamelingsactie ervoor zou zorgen dat vader en/of moeder inzien dat ze fout bezig zijn en alsnog over de brug komen, dan is dat ook een resultaat.

ja een tijdelijk resultaat...

Want als de pony wat mankeert gaan we dan weer inzamelen?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:53

LindyH schreef:
Als een inzamelingsactie ervoor zou zorgen dat vader en/of moeder inzien dat ze fout bezig zijn en alsnog over de brug komen, dan is dat ook een resultaat.

Ben bang dat de ouders dan nog steeds niet inzien waar ze mee bezig zijn.
Hoe kl*te het ook voor ts is denk ik niet dat inzamelen een oplossing zal zijn voor in de toekomst.

Hoe graag we ts ook willen helpen is ze niet onze dochter en dus niet onze verantwoording. Haar ouders zouden in moeten zien wat hun verantwoording jegens hun dochter is en zich wat minder met zichzelf en elkaar bezig moeten houden.
Er zijn heel veel meisje op bokt die graag een pony zouden willen of in een dergelijke situatie zitten. Als we ts helpen zouden we eigenlijk verplicht zijn iedereen die in de problemen zit te helpen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:56

jasminex schreef:
Nou de inzameling mag van mijn moeder als je meer info wilt kan dat via pb en niet via dit topic want dat is tegen de regels.

groetjes

ik snap dat het mag van je moeder, jee ik dacht er komt een echte oplossing, sneu voor je ts

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 14:57

Onassa schreef:
Heb het hele verhaal gelezen en vind het zwaar klo*e voor je meid.
aangezien het doneren op bokt niet mag, is het misschien een idee dat je een hyves aanmaakt en die hier in een link plaatst?
Dan kunnen daar de mensen die je hierbij willen steunen zich aanmelden en dan kan je ook duidelijk zien of het aantal "helpers" genoeg is om jou uit de zorgen te krijgen finacieel.
Want er word wel vaak geroepen dat mensen willen doneren, maar of ze het daadwerkelijk doen is een tweede.
En ik merk dat jij nu al heel blij bent dat het van je moeder mag, maar ik vrees dat als het erop aan komt je misschien blij gemaakt wordt met een dooie mus.
Je kunt dan die speciale hyves [agina weer in je onderschrift plakken zodat veel meer bokkers het zien en ja...je zult op die hyves je verhaal wel even moeten uitleggen zodat men snapt waar het over gaat.
Ik ben ook niet echt vermogend, maar wil dan ook best een duit in het zakje doen.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken lieve meid!!

Bedankt ik ga nu een hyves aanmaken!
Als je iets wilt doneren kun je ook bij LindyH terecht, zij helpt mij met inzamelen :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:57

easygoing ts is pas 13 :o en heeft denk ik ook geen benul van geld/waarde...op die leeftijd wist ik dat ook niet...

Maar € 600 moet toch te regelen zijn, anders hadden je ouders beter niet een pony kunnen geven....
Desnoods Pa wat bijklussen/werken, extra baantje (moeder schoonmaken bv),
of spullen verkopen op Marktplaats/opkoper, geld lenen van familie/vrienden, lening bank etc. GENOEG MOGELIJKHEDEN!!!
Als ouders zou ik alles doen om mijn dochter dit leed te besparen...
Maar ik krijg het idee dat het een gevecht/machtspelletje van je ouders is en waar jij en je pony nu de dupe van worden :(:)

Inzamelingsactie is maar een tijdelijke oplossing, maar geen oplossing voor het probleem ;-)
Ik vind het van de zotte dat bokkers hierin meegaan, met bovengenoemde oplossingen kunnen de ouders zelf HUN probleem oplossen!

garny95

Re: En dan stort je wereld in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:59

nou ik ga dat meisje helpen met een kleine bijdrage, kom maar op met je hyves..
ik denk dat ze blij is dat ze die pony heeft en hem kan houden, ik wind me maar niet meer op over hoe het gaat, dan heb ik mijn goede daad weer gedaan vandaag

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:01

listiglistje schreef:
easygoing ts is pas 13 :o en heeft denk ik ook geen benul van geld/waarde...op die leeftijd wist ik dat ook niet...

Heb zojuist idd haar profiel bekeken ;).
Maar hoe halen haar ouders het in hun hoofd om te zeggen dat ze wel een maandje zuinig aan willen doen als de pony ziek word en misschien wel een operatie nodig heeft. Dat arme meisje word gouden bergen belooft.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:01

garny95 schreef:
nou ik ga dat meisje helpen met een kleine bijdrage, kom maar op met je hyves..
ik denk dat ze blij is dat ze die pony heeft en hem kan houden, ik wind me maar niet meer op over hoe het gaat, dan heb ik mijn goede daad weer gedaan vandaag

En als ze de pony dan mag ophalen, hoe dan verder met de stallingskosten, smid, veearts ed?
beestje kost nu eenmaal geld en als de ouders nu alleen maar € 100,- kunnen missen, daar los je het probleem niet mee op....

garny95

Re: En dan stort je wereld in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:06

die pony moet daar gewoon weg en bij haar in de buurt, als ik aan die ouders denk dan denk ik ook zoek het maar uit samen, maar als ik de ts zo kan helpen, ach...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:06

Jullie hebben echt helemaal gelijk hoor!
Het IS absoluut de verantwoordelijkheid van haar ouders, maar door de vete die er nu tussen deze twee mensen is onstaan staat een onschuldig kind!
Haar mams gaat alle kosten dragen als de pony verhuisd is, dus dat is dan opgelost.
Ik snap haar mams in zoverre dat gezien haar vader al niets in kosten voorziening bijdraagt niet deze last ook nog kan of wil dragen.
Of ben ik een van de weinige die niet zomaar effe 600 euro kan ophoesten?
Uit ervaring weet ik dat een echtscheiding ook al heel wat kosten met zich mee brengt.

ik heb dit jaar mezelf voorgenomen om geen kerst kaarten te sturen maar dat geld wat ik daarmee doorgaans kwijt ben te doneren aan een goed doel.
Nee....niet haar ouders zie ik als het goede doel, maar wel de TS zelf en haar 24 jarige poown.
Misschien ben ik wat weker dan andere omdat ik geen kids heb kunnen krijgen maar je kunt je wel altijd aan je principes vast houden.....ik laat die dan maar een keer gaan in de hoop dit meiske een fijne kerst te kunnen bezorgen door mee te helpen om haar paardje te behouden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:08

Ik ga niet doneren
dan kunnen we wel meerdere mensen doneren die in een moeilijke tijd zitten ;)

Ik hoop dat de ouders tot inkeer komen en het gewoon zelf betalen

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:09

Onassa schreef:
Jullie hebben echt helemaal gelijk hoor!
Het IS absoluut de verantwoordelijkheid van haar ouders, maar door de vete die er nu tussen deze twee mensen is onstaan staat een onschuldig kind!
Haar mams gaat alle kosten dragen als de pony verhuisd is, dus dat is dan opgelost.
Ik snap haar mams in zoverre dat gezien haar vader al niets in kosten voorziening bijdraagt niet deze last ook nog kan of wil dragen.
Of ben ik een van de weinige die niet zomaar effe 600 euro kan ophoesten?
Uit ervaring weet ik dat een echtscheiding ook al heel wat kosten met zich mee brengt.

ik heb dit jaar mezelf voorgenomen om geen kerst kaarten te sturen maar dat geld wat ik daarmee doorgaans kwijt ben te doneren aan een goed doel.
Nee....niet haar ouders zie ik als het goede doel, maar wel de TS zelf en haar 24 jarige poown.
Misschien ben ik wat weker dan andere omdat ik geen kids heb kunnen krijgen maar je kunt je wel altijd aan je principes vast houden.....ik laat die dan maar een keer gaan in de hoop dit meiske een fijne kerst te kunnen bezorgen door mee te helpen om haar paardje te behouden.

En wat als ze er een volgende maand weer om vraagt? Want tja die 600 euro die ze heeft ontvangen van iedereen was voor 1 maandje want er kwamen toch onverwachte kosten bij..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:10

shilady schreef:
Ik ga niet doneren
dan kunnen we wel meerdere mensen doneren die in een moeilijke tijd zitten ;)

Ik hoop dat de ouders tot inkeer komen en het gewoon zelf betalen

Hoevaak zijn er geen acties die je op tv ziet en dan is Nederland ook altijd de grootste in doneren.
Ik doe lang niet overal aan mee omdat ik niet al te veel vertrouwen en vrees dat mijn geld aan een verkeerde strijkstok blijft hangen.
Dus...zo maakt ieders zijn eigen keuze waarin je wel een keer een donatie wil doen.
das ieders goed recht lijkt me!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:11

mebianca schreef:
En wat als ze er een volgende maand weer om vraagt? Want tja die 600 euro die ze heeft ontvangen van iedereen was voor 1 maandje want er kwamen toch onverwachte kosten bij..

Dan houd het op en ben ik een tientje kwijt....jeeeeee, wat erg zeg!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:11

Onassa je hebt ook helemaal gelijk hoor en als ik centen over zou hebben had ik ook heus wat bij willen dragen. Maar daarmee stellen we de toekomst van de pony voor ts niet zeker.
En dat is wat steekt.

Als het mijn dochter was geweest had ik werkelijk alles gedaan om haar geluk te waarborgen ongeacht wat de vader doet of juist niet doet.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 07-12-10 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:12

Onassa schreef:
mebianca schreef:

Dan houd het op en ben ik een tientje kwijt....jeeeeee, wat erg zeg!

Prima.. maar je houdt haar ook voor de gek.. iedereen geld inzamelen en het komt allemaal goed..echt niet hoor..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:13

mebianca schreef:
Prima.. maar je houdt haar ook voor de gek.. iedereen geld inzamelen en het komt allemaal goed..echt niet hoor..

Dat is ook weer zo.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:13

Als ik € 600 nodig heb is het er misschien niet vandaag of morgen, maar wel binnen 1 of 2 weken!

Zoals gezegd genoeg oplossingen!
Citaat:
Desnoods Pa wat bijklussen/werken, extra baantje (moeder schoonmaken bv),
of spullen verkopen op Marktplaats/opkoper, geld lenen van familie/vrienden, lening bank etc. GENOEG MOGELIJKHEDEN!!!

Maar als de ouders nu niet eens € 100,- kunnen missen....ben ik ook bang voor de toekomst.
Ben dan eerlijk naar je kind en zeg dat het houden van een paard/pony er financieel niet in zit...sorry maar dit is wel de realiteit!

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:16

Heee,
Wat super erg voor je!
Knap van je dat je ervoor gaat vechten met al die baantjes! Zet 'm op!
Laat maar zien dat ze niet je paard kunnen afpakken wegens de rekeningen!
Succes.
x

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:16

mebianca schreef:

Hoe weet je dat nou???
Haar moeder gaat de kosten dragen als de poown daar staat.
het is denk ik voor haar moeder nu meer een principe kwestie.

En als je zo gaat denken kan er nooit iets goed komen.
Tja....zo wil ik niet in het leven staan, ga nog altijd uit dat zaken die even moeizaam gaan weer opgelost worden.
Nu al te gaan gillen dat het nooit meer goed komt vind ik zo uhhhhh.....negatief gedacht.
Ik denk liever positief om haar met dit zetje in de rug te kunnen helpen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:18

listiglistje schreef:
Maar als de ouders nu niet eens € 100,- kunnen missen....ben ik ook bang voor de toekomst.
Ben dan eerlijk naar je kind en zeg dat het houden van een paard/pony er financieel niet in zit...sorry maar dit is wel de realiteit!

Kan jij in de portemonee van haar moeder kijken dan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:19

_Kelly_bokt schreef:
Heee,
Wat super erg voor je!
Knap van je dat je ervoor gaat vechten met al die baantjes! Zet 'm op!
Laat maar zien dat ze niet je paard kunnen afpakken wegens de rekeningen!
Succes.
x

lees even het topic....ts is 13 en kan/mag nog niet werken en de ouders willen/kunnen de stallingskosten niet betalen :roll:

mebianca

Kom op..Er zijn heel veel meisjes die een pony willen en ook geen geld hebben straks moet er voor al die mensen geld ingezameld worden dat kan toch niet! Als je (of je ouders) een paard /pony of ieder ander dier koopt moet er voor kunnen zorgen en rekening mee houden met onvoorziende kosten anders moet je er niet aan beginnen. En heb je al een paard pony en kan je er niet meer goed voor verzorgen of kom je in de financiële problemen zul je hem weg moeten doen.. Het is gewoon egoïstisch om hem dan wel te houden stel je voor hij heeft wat.. nee sorry kunnen we niet betalen maar ik wil hem wel heeeel graag houden.. dat kan toch niet!

shilady

Onassa schreef:
mebianca schreef:

Hoe weet je dat nou???
Haar moeder gaat de kosten dragen als de poown daar staat.
het is denk ik voor haar moeder nu meer een principe kwestie.

En als je zo gaat denken kan er nooit iets goed komen.
Tja....zo wil ik niet in het leven staan, ga nog altijd uit dat zaken die even moeizaam gaan weer opgelost worden.
Nu al te gaan gillen dat het nooit meer goed komt vind ik zo uhhhhh.....negatief gedacht.
Ik denk liever positief om haar met dit zetje in de rug te kunnen helpen.

Princiepe kwestie of niet het gaat over de rug van haar eigen dochter ! En dat is NOT DONE!