[WN] Split van Do's en don'ts voor de wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:05

heb geprobeerd maar krijg de foto niet in dit bericht geladen

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:07

dofuzz schreef:
heb geprobeerd maar krijg de foto niet in dit bericht geladen

linkje?

Romkabouter

Re: Do's en don'ts voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:09

Afbeelding

:P

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:22

Romkabouter schreef:
Afbeelding

:P

you started it :Y)

Ik zag in het wran foto topic weer een aantal prachtige schoolvoorbeelden van hoe het niet en hoe het wel moet.. :D
Met mooie sluikreclame waar je aan goed betaalbare showspullen kan komen.. :Y)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:34

HumbleTalent schreef:
you started it :Y)

8-)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:23

Voordat iedereen nu denkt dat ik mensen te pas en te onpas van advies ga lopen te voorzien, nee, dat doe ik ook niet.
Meestal zit je te wachten met een paar man te paard tot je weer aan de beurt bent(ben altijd een allround ruiter geweest) en dan klest je wat links en rechts met elkaar over elkaars paardjes, over de proeven,enz en dan komen dingen als kleding, tuig , pads, soort paarden, vanzelf aan bod .
Net zoals als je met een aantal een trailparcours moet rijden en je samen zit te kijken naar de deelnemers die starten dat je dan ook bespreekt waar de struikelblokjes zitten in het parcours en hoe je die het beste zou kunnen nemen.
Of in de reining dat je merkt dat een plek wat gladder is of juist dieper.

:D
Laatst bijgewerkt door spatter op 06-09-10 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Re: Do's en don'ts voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:41

Hoofdletters en punten is toch internationaal :?

Romkabouter

Re: Split van Do's en don'ts voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:34

hey, het is gesplit, nu mogen we offtopic :))

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:43

Ik heb niet dit hele topic gelezen hoor, maar ik wil wel even mijn gedachten kwijt hierover in de hoop dat iemand mij wat zelfvertrouwen kan geven. Mijn grote probleem is namelijk niet het geld voor een show outfit, dat moet haast wel meevallen. Maar meer; heb ik het ervoor over? Door gebrek aan financiele middelen zijn meer dan de 2 wedstrijden per jaar in Bleiswijk voor mij helaas niet mogelijk. Wel heb ik het eerste jaar veel les gehad met mijn paard en is ze gereden door mijn instructrice. Helaas werden de kosten van die stal te hoog en sta ik nu ergens anders. Ik probeer nu elke 2 weken een privé les te nemen. Wij rijden niet de sterren van de hemel, maar ik vind het wel leuk om die 2 keer per jaar te peilen waar we staan.

Ik heb dan alleen zo het gevoel dat ik overdressed ben als ik een onwijze show outfit aan doe. Met onze eerste wedstrijd in juli ging de pleasure niet bepaald lekker. Kom je daar met je showblouse, chaps en weet ik veel wat. En dan rijd je alsof je merrie hengstig is en opeens vergeten is wat ze heeft geleerd en alleen nog maar achter haar grote liefde aan wil (ohja, dat ging echt zo :S). 'Dan moet je maar niet mee doen' hoop ik hier niet te horen, daar kan ik niks mee. We zijn aan het leren. Maar moet ik me dan beter voordoen dan ik ben om überhaubt een kans te krijgen?

Ook las ik dat een spijkerbroek eigenlijk not done is. Maar ik heb nog nergens een zwarte broek gevonden met mooi uitlopende pijpen. Ook vind ik het vreselijk als het strak zit. Ik heb wat vakantiekilootjes waar ik niet blij mee ben en dan voel ik me heel onzeker als ik me ook nog in een strakke broek met rechte pijpen moet wurmen. Bovendien zijn de schachten van mijn laarzen vrij breed dus als die broek dan opkruipt ziet het er helemaal niet uit. Ik ga geen nieuwe laarzen kopen, deze waren erg duur dus dat zit er dan weer niet in. Dus mocht iemand daar een adresje voor weten, ik hoor het graag.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:50

je moet ook geen breed uitlopende pijpen nemen. bootcut is goed.je hebt ook jeans voor het rijden. die kruipen niet op.en bij shepler's en andere zaken zijn ze regelmatig in de uitverkoop.
maar als je merrie zich niet gedraagt tijdens een wedstrijd, vind ik dat je toch echt meer moet oefenen. al is het maar bij een manege in de buurt, of een plaatselijke ponyclub om tussen de anderen door te rijden in een andere omgeving.je kan het op die manier ook voor een ander verpesten.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:02

Een onderdeel van het showen is ook een smile op kunnen zetten van "niks-aan-de-hand-zo-hoort-dit-zie-mijn-paard-de-beste-zijn" of een blik van doettie-anders-nooit.

Chaps een een mooie showblouse zijn gewoon de basis dingen. Een jury is veel vergevingsgezinder als je helemaal netjes verzorgt bent en je paard loopt te klooien dan als je er al uit ziet alsof je een rodeo gaat rijden en het gebeurt dan ook nog.
Je kan beter eruit zien als een winnaar en blijken dat je paard zijn dag niet heeft, dan dat je eruit ziet als een loser omdat je bijvoorbaat al wist dat je paard zijn dag niet ging hebben. Never underdress!!

De vraag is of je het allemaal wilt aanschaffen voor 2 wedstrijden. Het antwoord is ja en nee.. De chaps zou ik laten, tenzij je het geld er voor hebt.. een mooie zwarte spijkerbroek bedoelt om mee te rijden (wrangler of cruel girl bijvoorbeeld) zijn voor de l5 ook voldoende. Een showblouse hoeft helemaal niet duur te zijn dus die zou ik zeker aanschaffen al koop je er maar 1 die je op beide wedstrijden draagt.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:10

spicegirl schreef:
je moet ook geen breed uitlopende pijpen nemen. bootcut is goed.je hebt ook jeans voor het rijden. die kruipen niet op.en bij shepler's en andere zaken zijn ze regelmatig in de uitverkoop.
maar als je merrie zich niet gedraagt tijdens een wedstrijd, vind ik dat je toch echt meer moet oefenen. al is het maar bij een manege in de buurt, of een plaatselijke ponyclub om tussen de anderen door te rijden in een andere omgeving.je kan het op die manier ook voor een ander verpesten.

Dat heb ik misschien verkeerd uitgelegd. Ze gedraagt zich wel goed naar andere paarden toe. Maar ging die wedstrijd gewoon niet in de ontspanning die we bij training zo lekker voor elkaar hadden. We gingen niet als een tornado de bak door hoor. Dan zou ik er inderdaad niet aan beginnen. En al helemaal niet als anderen er last van zouden hebben.

HumbleTalent schreef:
Een onderdeel van het showen is ook een smile op kunnen zetten van "niks-aan-de-hand-zo-hoort-dit-zie-mijn-paard-de-beste-zijn" of een blik van doettie-anders-nooit.

Whaha. Ja dat moet ik nog even oefenen. Mijn blik was eerder "wat-een-regelrechte-ramp-waarom-laat-die-stomme-merrie-me-nou-precies-vandaag-zitten-een-plaatsing-kan-ik-volkomen-vergeten-nu-en-damn-wat-is-het-heet-het-zweet-druipt-mijn-beha-in"

Ga nog even op zoek naar een wrangler. Maar ben zo bang dat het toch over mijn laarzen omhoog kruipt :o

Edit; Ohja. Ik vind het ook zo zonde dat ik als de vakantiekilos weg zijn ik waarschijnlijk de broek niet meer pas :o

Ik weet het, wát een problemen he :z
Laatst bijgewerkt door RoosvanBlue op 07-09-10 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:12

hihi roosje , kan me er iets bij voorstellen :D

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:59

Hoi Roosje, de enige manier dat die van mij zich gedraagt is heel veel starten. :o

Maar ben altijd in mijn showkleding gegaan. Zwarte spijkerbroek, merk Wrangler en showblouse. Lijkt het toch nog ergens op! :+

Je kunt eens kijken op de Dorpsstraat in Zoetermeer. Zit een spijkerbroekenzaak met broeken waar kleine foutjes aan zitten. Scheelt heel veel geld en vaak is het foutje amper te vinden. Verkopen ook Wrangler. Persoonlijk zweer ik bij de Texas of de QBabe (alleen in Amerika te koop of via Marktplaats). Neem een lengtemaat langer, dat werkt erg goed! *D

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:12

Of gewoon een goed zittende spijkerbroek, merk maakt niks uit, staat nergens beschreven dat je een wrangler aan moet ;)
Alleen rekening met de lengte van de pijpen houden, niet dat je te paard zit met een hoogwaterbroek ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:51

Hoogwater is bij mij vrijwel niet te voorkomen, mijn normale lengte maat is 36 en dat ziet er tijdens het paardrijden eigenlijk niet uit dus moet lengte 38 hebben (maar liefst eigenlijk 40..). Heb werkelijk stad en land binnen nederland afgezocht naar een zwarte met lengte 38 nou vergeet het maar |(

Mocht iemand wel adresjes hebben gevonden dan houd ik me aanbevolen..

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:52

Ik had ooit bij Countrymill een zwarte broek aan met lengte maat 38.. maar dat is al wel weer even geleden.. misschien kan je het daar proberen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:16

Dan ga ik daar binnenkort een belletje heen doen, dank! Lengtemaat 40 is zeker iets wat niemand ooit is tegen gekomen? Dat zou namelijk nog beter zijn (maar ik tel mijn zegeningen en ben met zwart en 38 ook al best tevreden hoor).

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:38

Miss_Fancy schreef:
Je kunt eens kijken op de Dorpsstraat in Zoetermeer. Zit een spijkerbroekenzaak met broeken waar kleine foutjes aan zitten. Scheelt heel veel geld en vaak is het foutje amper te vinden. Verkopen ook Wrangler. Persoonlijk zweer ik bij de Texas of de QBabe (alleen in Amerika te koop of via Marktplaats). Neem een lengtemaat langer, dat werkt erg goed! *D

Thanks! Ik ga daar zeker eens kijken. Ben er vaak genoeg in de buurt.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:39

smax schreef:
Of gewoon een goed zittende spijkerbroek, merk maakt niks uit, staat nergens beschreven dat je een wrangler aan moet ;)
Alleen rekening met de lengte van de pijpen houden, niet dat je te paard zit met een hoogwaterbroek ;)

Maar ik las dat jeans-kleur eigenlijk een DON'T was?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:43

klopt! maar spijkerbroeken zijn niet per se alleen in de blauwe kleur. Die zijn er ook in het zwart en beige..

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:04

Ja dat snap ik. Even verkeerd geïnterpreteerd dus :)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:56

.
troi schreef:
Hoogwater is bij mij vrijwel niet te voorkomen

ik zou zeggen, niet op zoek naar een broek, maar investeer in mooie lange, op maat gemaakte showchaps :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:58

Dat is ook idd mijn uiteindelijke doel maar ik hoopte tot die tijd (lees:tot ik het over mijn hart kan verkrijgen zo'n klap geld uit te geven) met een fatsoenlijke spijkerbroek te kunnen rijden, ook voor tijdens de trainingen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:07

Spijkerbroek met die lengte zal ook niet goedkoop zijn ;)