Eerste keer op Moonlight :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 17:57

Millanka schreef:
Silkaay schreef:
@ Milanka

Hoe kijk ik naar mezelf??

Rijtechnisch, een instructeur ziet dingen die jij niet ziet, en zo andersom ook ;) Jij ziet weer dingen die zijn niet zien.

Ahja :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 17:59

Jorteee schreef:
Leuk paardje! Het lijkt (op de foto's) ook wel steeds beter te gaan. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze (op foto's) niet heel fors en ook klein oogt!
Ben zelf niet zo'n voorstander van bijzetteugels/elastiek/slof etc. Longeren aan bijzet is prima, maar onder het zadel is het heel makkelijk om er misbruik van te maken. Zou ook zeker les nemen, is wel héél belangrijk, niet te lang mee wachten zou ik zeggen :D .

Ze is helemaal niet klein (: Ze is ook aan het verbeteren (: Nuja, wel logisch als je elkaar leert kennen? :P
En een deftige longeersingel is in bestelling :D
Zeker, maar ik vind niet echt goeie in mijn buurt.. :o

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 22:49

Hoi bokkers :)
Weer een update. Foto's met én zonder rekker.

Losrijden draf-galop Hier is duidelijk zichtbaar dat ze al meer actiever is in de achterhand
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding

4. Ze is op weg.Dit was zonder dwang en de rekker speelde hier geen rol. Mijn handen lijken streng, maar op een of andere manier hou ik zo altijd zo bij 'aan-teugel-rijden'
Afbeelding

5.Hier zonder rekker. Aub geen commentaar op mijn houding hier. Tok was eigen keus, zoals je ziet heb rijd ik anders wel degelijk met tok.
Afbeelding

Hier weer met schoenen, ook geen commentaar op graag. Weet het nu wel al dat het niet verstandig is ;)

Ben er ook mee wezen wandelen :D
Dit weekend volgt er een grotere wandeling tesamen met de eigenaar :-)

1. Lol op je knol :P
Afbeelding

2.
Afbeelding

Graag commentaar op hoe we al 'verbetert' zijn. :) Zowel Moonlight als ik :)
We hebben nog een lange weg te gaan. dat weet ik. Maar ben al blij dat ik ze naar ontspanning kan rijden, iets wat niet ging in het begin. Soms zelfs met rekker :)

Daaag! :D

Mondy

Re: Eerste keer op Moonlight :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:21

Leuk paardje ,dat zeker.

Ik vind het alleen met rijden in de bak nog niet echt fijn uit zien. Na mijn idee heeft dat hulpstuk ook totaal geen nut.
Ik vind goed dat je ontspanning wilt gaan zoeken, ook naar buiten. Die foto's vind ik leuker om naar te kijken omdat jullie daar beide een stuk ontspannender ogen.
Wat al genoemd is , een goede instructeur zoeken en longeren e.d

In ieder geval veel plezier met elkaar !

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:15

Ik vind het jammer dat je de pony met rekker rijd, uiteindelijk schiet je daar niets mee op en heb je alleen maar meer werk omdat de pony daar stug van word in de mond. Ook vind ik je nog te streng in je handen. Ik zou eerst aan je eigen houding gaan werken, dus handen soepeltjes en mee geven zonder te sturen als op een fiets. Tenen naar binnen hakken uit drukken en beter op je kont zitten. Op foto 1 zet je je rechter hand over de hals heen, dat zorgt voor een onaangename druk.
daarnaast vraag ik me af waarom je met die schoenen rijd.

1 compliment je kijkt op bijna alle foto's goed voor je uit dat doet niet iedereen je na.

zoals vorige keer ook al aangegeven schort er nog al wat aan je hoofdstel, de riepjes zitten over elkaar onder elkaar gedraaid waar het niet hoort, zorg eerst voor een degelijk harnachement voor je gaat rijden.
jammer dat je niets met die tip heb gedaan.
edit: typo's

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:46

Misschien kun je hem beter met thielemannteugel rijden is denk ik iets vriendelijker als elastiek het lijkt op de foto's of hij daar juist tegen in gaat
Verder veel succes en lol met je knol is het allerbelangrijkst!!!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 14:00

@ Fenartoe
Citaat:
Ik vind het alleen met rijden in de bak nog niet echt fijn uit zien. Na mijn idee heeft dat hulpstuk ook totaal geen nut.

Leg eens uit :)
Op buiten rijden staan geen druk. Tuurlijk dat je dan ontspannender bent? :)
Dankuwel!

@ doerakje
Op welke foto ben ik dan zo streng?
Op foto 1 zit mijn hand idd meer rechts, maar dit zijn momentopnames.
Ik zit toch op mijn kont? :p
En ik rijd met schoenen, omdat ik dat gemakkelijker vind.
Nu zit het hoofdstel wel degelijk juist ;) Dit is een ander hoofdstel, dan hetgene waar de riempjes verkeerd zaten. En het is nu wél juist. Als ik nu kijk naar de foto's, lijkt het verkeerd, doordat de rekker er gewoon over ligt. Kijk maar eens naar deze. Is het juist of niet?
Afbeelding
Typo’s? ;)

@ yfkelover
Dit advies had ik al eens gekregen, heb dan aan de persoon gevraagd hoeveel die ongeveer kostte. Maar heb geen antwoord meer teruggekregen :p Dus nu dezelfde vraag aan jou, hoeveel kost die ongeveer? Alles voor het paard moet ik zelf betalen nl.
Zelf merk ik het toch niet dat ze ertegen vecht :p
Danku! :D

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:07

Neem een goede les extra ipv hulpteugels te kopen :)
Je ziet het, zodra de stiek eraf gaat is dat hoofd toch weer zoals ie was. Over de foto zonder stiek: licht contact houden aan beide teugels, en vooral rechtdoor galopperen totdat je voelt dat ze ontspant. Dan gaan die voltes makkelijker en kan je haar wat naar binnen stellen.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 17:48

Dorienn schreef:
Neem een goede les extra ipv hulpteugels te kopen :)
Je ziet het, zodra de stiek eraf gaat is dat hoofd toch weer zoals ie was. Over de foto zonder stiek: licht contact houden aan beide teugels, en vooral rechtdoor galopperen totdat je voelt dat ze ontspant. Dan gaan die voltes makkelijker en kan je haar wat naar binnen stellen.

Dit is de piste (hoefslag of hoe je het nog anders zegt) die ik rijd.. Geen volte. :P
Eigenlijk is dit een slechte foto (die zonder rekker) maar het was de enige die ik heb staan.. Tja, normaal gezien is haar hoofd wel lager, maar ze gaat meestal in 'protest' (omdat ik geen beter woord vind) als je benen geeft. En dan doet ze haar hoofd omhoog. Zal eens kijken of ik mss toch een betere heb staan :)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:28

Een thielemannteugel kost ongeveer 25 euro.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 16:55

yfkelover schreef:
Een thielemannteugel kost ongeveer 25 euro.

OK :) En kun je die in de gewone paardenwinkel kopen?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:21

dit soort dingen kun je ook gewoon even googlen lijkt mij :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:49

Al die mensen die zijken...

Kommop zeg, iedereen rijd wel eens een keer met schoenen en niemand gaat een normaal bit eisen bij de eerste keer proefrijden...

ik zie er zeker een combinatie in :j
mijn pony is nog smaller (ik heb overgewicht :o ) dan die van jou en ik heb nog nóóit op een coupon gehat van niet zo'n mooie combinatie is, juist het tegenover gestelde!

Lekker trainen en lessen nemen, dan kom je een heel eind verder :j

Oja, nog één tip, als ze soms te sterk is in de mond is het beter om niet te 'crossen', het lijkt me een beetje dat je pony trekt als hij wil crossen :)

Veel succes met dit mooie dier! :)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:59

Als ik jou was zou ik de elastiek fijn eraf laten, die heeft totaal geen nut werkt meer tegen, paard hangt namelijk echt in het elastiek en zodra je hem eraf haalt gaat koppie toch weer de lucht in en dat zal alleen maar erger worden hoe meer je met hulpteugels gaat rijden. Hulpteugels zoals dit elastiek zorgt voor veel druk in de mond bij haar en dus zal ze proberen om die druk kwijt te raken, daarom gaat ze met haar hoofd omlaag zoals foto 4 maar elastiek staat nog steeds gespannen en paard loopt op voorhand.

Op de foto zonder elastiek valt me op dat je waslijntje in je buitenste teugel hebt, let erop dat je altijd contact hebt met je buitenteugel.

Verder leuk paardje!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 20:08

doerakje schreef:
dit soort dingen kun je ook gewoon even googlen lijkt mij :+

En dat zijn?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 20:10

bumper schreef:
Al die mensen die zijken...

Kommop zeg, iedereen rijd wel eens een keer met schoenen en niemand gaat een normaal bit eisen bij de eerste keer proefrijden...

ik zie er zeker een combinatie in :j
mijn pony is nog smaller (ik heb overgewicht :o ) dan die van jou en ik heb nog nóóit op een coupon gehat van niet zo'n mooie combinatie is, juist het tegenover gestelde!

Lekker trainen en lessen nemen, dan kom je een heel eind verder :j

Oja, nog één tip, als ze soms te sterk is in de mond is het beter om niet te 'crossen', het lijkt me een beetje dat je pony trekt als hij wil crossen :)

Veel succes met dit mooie dier! :)

Dankuwel (: mag ik je er gewoon op wijzen dat Moonlight 1.63 is :o
Ze galopeert graag, maar ik vind niet dat ze erg trekt? :) Die crossfoto is toch een paar paginas terug geupdate zeker? :)
En nog eens bedankt (:

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 20:16

twinducklin schreef:
Als ik jou was zou ik de elastiek fijn eraf laten, die heeft totaal geen nut werkt meer tegen, paard hangt namelijk echt in het elastiek en zodra je hem eraf haalt gaat koppie toch weer de lucht in en dat zal alleen maar erger worden hoe meer je met hulpteugels gaat rijden. Hulpteugels zoals dit elastiek zorgt voor veel druk in de mond bij haar en dus zal ze proberen om die druk kwijt te raken, daarom gaat ze met haar hoofd omlaag zoals foto 4 maar elastiek staat nog steeds gespannen en paard loopt op voorhand.

Op de foto zonder elastiek valt me op dat je waslijntje in je buitenste teugel hebt, let erop dat je altijd contact hebt met je buitenteugel.

Verder leuk paardje!

Waar woon jij? Je mag altijd eens langskomen hoor.
Momentopname, teugel geven om aan te springen, moonlight is niet simpel ^^
Danku (:

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 23:01

Dit filmpje vond ik op de pc; geen idee van wanneer het is.
mijn benen bewegen, maar ik drijf moonlight in géén geval aan.
en de cameravrouw , nou ja, daar zeg ik niets over :p

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:41

Ik vind dat er wel al verbetering is hoor :)
Maar 1 tip: probeer op het juiste been te draven :P

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 11:42

Foulplay_ schreef:
Ik vind dat er wel al verbetering is hoor :)
Maar 1 tip: probeer op het juiste been te draven :P

Oeps :p

ann3l03s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:35

Er is zeker wel verbetering te zien in het rijden.
Heb je inmiddels al lessen gehad?
Je paard (is ze al van jou?) rijd alleen soms wel "aan de teugel" maar dat is iets heel anders als goed nagevelijk rijden.
Wat ik bij jou zie is dat de nek in de krul zit maar er gebeurd niets met de achterhand. Het is wel de bedoeling dat
je achterhand mee gaat en dat de rug van het paard zich ontspant. Ook vind ik het toch jammer van al die hulp stukken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:43

Snap idee achter rekker niet :n Vind het totaal nutteloos
zeker omdat het zonder rekker gewoon helemaal niet ontspannen uit ziet.

Ga eerst lekker daar aan werken ipv nu al dwingen naar bene te komen.

En je had je chaps op stal laten liggen staat ergens bij OP maar nu heb je weer geen rijschoenen aan.
Kijk ik ben dan niet zo zeikerd die 1 x daar moeilijk over doet maar nu doe je het weer

Vind het er totaal niet ontspannen uit zien meer idd in de krul.

Neem AUB les en laat al die hulpteugelsh*t lekker vallen (ja ik vind het echt troep )

Heb niet het hele toppic gelezen maar is ze nu van jou ??

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:01

Ziet er al wat beter uit ja...

Probeer alleen meer voor te bereiden op wat je gaat doen..
Alles ziet er nu zo gehaast en gespannen uit...

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:05

Silkaay schreef:
Afbeelding

Ik heb het hele topic niet gelezen en dat ga ik ook zeker niet doen :')
Alleen op bovenstaande foto viel me op dat het bit wel erg strak in de paardenmond ligt.
Ik zou de bakstukken 1 a 2 gaatjes langer doen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:08

Ach meid, wat ben jij lekker bezig met je paardje!
Kijk..dat het nog niet zo best gaat.....okee..dat je nog veel moet leren...ja, is te zien....maar dat je er voor gaat en ongelofelijk je best doet...dat is zo leuk om op je foto's te herkennen!
Ik beken tot mijn schande dat ik niet alles goed heb doorgelezen, maar neem aan dat je les hebt?