Millanka schreef:Silkaay schreef:@ Milanka
Hoe kijk ik naar mezelf??
Rijtechnisch, een instructeur ziet dingen die jij niet ziet, en zo andersom ookJij ziet weer dingen die zijn niet zien.
Ahja

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jorteee schreef:Leuk paardje! Het lijkt (op de foto's) ook wel steeds beter te gaan. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze (op foto's) niet heel fors en ook klein oogt!
Ben zelf niet zo'n voorstander van bijzetteugels/elastiek/slof etc. Longeren aan bijzet is prima, maar onder het zadel is het heel makkelijk om er misbruik van te maken. Zou ook zeker les nemen, is wel héél belangrijk, niet te lang mee wachten zou ik zeggen.
Citaat:Ik vind het alleen met rijden in de bak nog niet echt fijn uit zien. Na mijn idee heeft dat hulpstuk ook totaal geen nut.
Dorienn schreef:Neem een goede les extra ipv hulpteugels te kopen![]()
Je ziet het, zodra de stiek eraf gaat is dat hoofd toch weer zoals ie was. Over de foto zonder stiek: licht contact houden aan beide teugels, en vooral rechtdoor galopperen totdat je voelt dat ze ontspant. Dan gaan die voltes makkelijker en kan je haar wat naar binnen stellen.
bumper schreef:Al die mensen die zijken...
Kommop zeg, iedereen rijd wel eens een keer met schoenen en niemand gaat een normaal bit eisen bij de eerste keer proefrijden...
ik zie er zeker een combinatie in
mijn pony is nog smaller (ik heb overgewicht) dan die van jou en ik heb nog nóóit op een coupon gehat van niet zo'n mooie combinatie is, juist het tegenover gestelde!
Lekker trainen en lessen nemen, dan kom je een heel eind verder
Oja, nog één tip, als ze soms te sterk is in de mond is het beter om niet te 'crossen', het lijkt me een beetje dat je pony trekt als hij wil crossen
Veel succes met dit mooie dier!
twinducklin schreef:Als ik jou was zou ik de elastiek fijn eraf laten, die heeft totaal geen nut werkt meer tegen, paard hangt namelijk echt in het elastiek en zodra je hem eraf haalt gaat koppie toch weer de lucht in en dat zal alleen maar erger worden hoe meer je met hulpteugels gaat rijden. Hulpteugels zoals dit elastiek zorgt voor veel druk in de mond bij haar en dus zal ze proberen om die druk kwijt te raken, daarom gaat ze met haar hoofd omlaag zoals foto 4 maar elastiek staat nog steeds gespannen en paard loopt op voorhand.
Op de foto zonder elastiek valt me op dat je waslijntje in je buitenste teugel hebt, let erop dat je altijd contact hebt met je buitenteugel.
Verder leuk paardje!