zosja solitair X samber mager

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:41

Erg he dat je op sommige stallen echt niet weg kan gaan zonder dat ze hun afspraken al niet meer nakomen. Mijn paard heeft ook een op een stal gestaan waar ze de helft eten kreeg (ze was te druk volgens hem) zonder dat dat mij verteld werd voordat ik eens ging informeren omdat ze mager werd, ze als ik er niet was in haar eigen pis stond te zwemmen omdat de stal niet meer uit werd gemest (ze at gewoon veel stro volgens hem) en tot overmaat van ramp 5 dagen binnen heeft gestaan terwijl mij werd verteld dat ze keurig op de wei werd gezet. Toen ik daar achter kwam had ik gelukkig de mogelijkheid haar dezelfde dag nog naar haar oude stal te brengen. Ik hoop dat ts snel een ander plekje vind!

detour

Re: zosja solitair X samber mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:43

Maar dan ben je toch zelf verantwoordelijk het dier te herplaatsen?.. Die paar tientjes per maand extra voor normale tot goede zorg is toch criterium nummer 1?..

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:51

detour schreef:
Maar dan ben je toch zelf verantwoordelijk het dier te herplaatsen?.. Die paar tientjes per maand extra voor normale tot goede zorg is toch criterium nummer 1?..

Dan zal ik maar niet zeggen wat ik op die stal betaalde :Y) . En zoals je leest heb ik haar dezelfde dag nog verplaatst!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:56

Viootjuh schreef:
Erg he dat je op sommige stallen echt niet weg kan gaan zonder dat ze hun afspraken al niet meer nakomen. Mijn paard heeft ook een op een stal gestaan waar ze de helft eten kreeg (ze was te druk volgens hem) zonder dat dat mij verteld werd voordat ik eens ging informeren omdat ze mager werd, ze als ik er niet was in haar eigen pis stond te zwemmen omdat de stal niet meer uit werd gemest (ze at gewoon veel stro volgens hem) en tot overmaat van ramp 5 dagen binnen heeft gestaan terwijl mij werd verteld dat ze keurig op de wei werd gezet. Toen ik daar achter kwam had ik gelukkig de mogelijkheid haar dezelfde dag nog naar haar oude stal te brengen. Ik hoop dat ts snel een ander plekje vind!

ik vind dat toch schandalig dit soort praktijken,dan gaat het alleen maar erom om zo weinig moelijk kosten te maken zodat er financieel meer overblijft.....ben blij dat mijn paarden aan huis staan.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:01

ik vind dat toch schandalig dit soort praktijken,dan gaat het alleen maar erom om zo weinig moelijk kosten te maken zodat er financieel meer overblijft.....ben blij dat mijn paarden aan huis staan.[/quote]

Ik ook! Ik heb er nog aan gedacht om alle dokterskosten op hem te verhalen (ik heb alles laten controleren toen mijn paard mager werd en ontstoken benen kreeg (door de slechte hygiëne) enz. enz.) Maarja het belangrijkste is dat ze er nu weer super goed bij staat op ons oude vertrouwde plekje en ze in een maand 50 tot 100 kg is bijgekomen. Ik wil eigenlijk gewoon niets meer met die man te maken hebben.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:04

Goed Viootjuh dat je haar meteen verplaatst hebt!
Ts weet/kan/doe je al meer?

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:05

Wow :oo Succes met haar weer dikker te krijgen en anders ga je gewoon niet rijden maar wandelen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:11

De D.A. komt vandaag,dus ik denk dat we vandaag wel meer horen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:12

Mager paardje.. ;(
Maar ze is wel een mooi paard denk als ze weer aankomt!
Succes ermee!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:13

gohya schreef:
De D.A. komt vandaag,dus ik denk dat we vandaag wel meer horen.

Ja ok, maar je zei dat het geen onafhankelijke is dus ik vestig mijn hoop daar maar niet op... Arm paard..

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:15

Heb hele topic doorgelezen, ben benieuwd wat de DA zegt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:17

Helaas is het geen onafhankelijke D.A. het is die D.A. die daar altijd komt.Ik heb het wel gezegd tegen TS dat ze een andere moet laten komen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:18

gohya schreef:
Helaas is het geen onafhankelijke D.A. het is die D.A. die daar altijd komt.Ik heb het wel gezegd tegen TS dat ze een andere moet laten komen.

Waarom heeft ze dan een afspraak gemaakt met die DA als ze weet dat die samenwerkt met de manege?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:20

;(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:22

Die afspraak stond al voordat ik haar vertelde dat ze een andere moest nemen.

sj_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:22

ik rij op een manege en daar waren ze in de winter ook iets te dun je kon somige ribben zien,,
ik zei toen tegen de eigenaar van de manege van geef alle paarden maar 2x per dag subli daar komen ze goed van aan!!
nu in de zomer/bijna herfst hebben de paarden aalemaal een rond buikje en de ribben zijn weg!
daar in tegen hebben ze ook dag en nacht op wei gestaan daar komen ze ook van aan!
ik wou dit ff zeggen zo dat je een paar tips hebt wat je er tegen kunt doen!!

xxsj

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:25

sj_sanne schreef:
ik rij op een manege en daar waren ze in de winter ook iets te dun je kon somige ribben zien,,
ik zei toen tegen de eigenaar van de manege van geef alle paarden maar 2x per dag subli daar komen ze goed van aan!!
nu in de zomer/bijna herfst hebben de paarden aalemaal een rond buikje en de ribben zijn weg!
daar in tegen hebben ze ook dag en nacht op wei gestaan daar komen ze ook van aan!

xxsj

Een weiland waar hun eigen mest op uit gereden word,dat gras eten ze niet.
Je kan een paard wel 24/7 op het land zetten maar dan moet dat land wel schoon zijn.Al staat er een meter gras op,ze eten dat gras niet waar hun eigen mest in ligt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:26

ik ben benieuwd wat de DA zegt!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:27

er bestaat gelukkig nog zoiets als afspraken afzeggen.
dezelfde da is al eerder geweest alsof hij nu zijn mening in eens bij zal draaien :n
sorry maar vind ts toch wel een beetje nalatig

gohya dat is onzin, wij hebben eerder ook onze eigen mest uitgereden over het land en de paarden aten er niks niet minder om.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:28

Tjah verplaatsen.. Er is al iemand die een plaatsje aangeeft in dit topic...En waar een wil is, is een weg.. Ik geloof best dat de TS haar best wilt doen, alleen ik heb het gevoel dat ze dat niet genoeg doet... Misschien heb ik het mis, maar imo had ze in de tussentijd al veel meer stappen kunnen ondernemen...

sj_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:32

gohya schreef:
sj_sanne schreef:

xxsj

Een weiland waar hun eigen mest op uit gereden word,dat gras eten ze niet.
Je kan een paard wel 24/7 op het land zetten maar dan moet dat land wel schoon zijn.Al staat er een meter gras op,ze eten dat gras niet waar hun eigen mest in ligt.

jaa,, neej dat klopt maar ze had extra mensen aan genomen om de wei elke dag uit te mesten en ze heeft 3 hele grote weilanden
dus dan gingen ze eerst op die eerste en dan een paar paarden op de 2e en zo werd dat af gewisselt en wanneer het niet zo mooi weer was stonden ze binnen!

xxsj

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:34

Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:48

Pashon schreef:
dezelfde da is al eerder geweest alsof hij nu zijn mening in eens bij zal draaien :n

gohya dat is onzin, wij hebben eerder ook onze eigen mest uitgereden over het land en de paarden aten er niks niet minder om.

Maar staan je paarden dan gelijk in dat land als je mest hebt uit gereden?
Ik bedoel als de mest in de grond is getrokken,ja dan eten ze dat gras wel.Maar niet als het er vers op ligt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:50

gohya schreef:
Pashon schreef:

Maar staan je paarden dan gelijk in dat land als je mest hebt uit gereden?
Ik bedoel als de mest in de grond is getrokken,ja dan eten ze dat gras wel.Maar niet als het er vers op ligt.

Dat uiteraard niet, inmiddels doen we het ook niet meer we laten nu mest injecteren.
We bemesten, laten het land gemiddeld een maand bijkomen en dan gaan ze erin. de andere landen wat langer omdat ze niet in alle landen tegelijk kunnen, maar als minimum hebben we wel een maand nadat het bemest is en ze erin gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:51

@Pashon

Ja zo hoort het ook zoals jullie het doen.Maar daar word de mest uit gereden in het land waar ze gewoon de volgende dag weer instaan.