Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KoudbloedKim schreef:Saskiaatje: Tja, ik zou haar wel tussen twee stangen in kunnen zetten, maar zij komt op die plek met haar buik net boven de stang uit.
Ik ben bang dat ze opzij springt/stapt en zichzelf dan verwond.
KoudbloedKim schreef:Sanne83: Bij druk komt ze inderdaad naar me toe en het klopt dat dat onbegrip is.
Met grondwerk heb ik haar al een heel stuk 'gevoeliger' laten worden, door achterwaarts te gaan etc.
Maar van sommige dingen weet ik niet hoe ik het aan moet pakken.
KoudbloedKim schreef:Sanne83: Probleem bij Kim is dat ze in de binnenbak heel goed op mijn lichaamstaal reageerd, maar als ik datzelfde buiten probeer te doen, trekt ze zich er niks van aan.
Dingen waarvan ik niet weet hoe ik het aan moet pakken is; (1) wijken voor de zweep, want daar reageert ze gewoon echt net op.
(2) Tegen houden door middel van de zweep voor haar te houden.
Ik kan er mee doen wat ik wil, maar ze loopt daar gewoon dwars door heen.
(3) Begrenzen; want het gebeurd nog wel eens dat we zeg maar rechtdoor lopen en zij wat sneller gaat lopen.
Ik zet haar dan stil en dat gaat meestal goed hoor, maar af en toe draait ze met haar lichaam 180 graden, waardoor ze dus tegenover me komt te staan.
KoudbloedKim schreef:Nee, dat denk ik niet.. ze gaat al ruim 3 jaar bij die pony's weg en weer terug en dit probleem heb ik nog nooit eerder gehad.
Bovendien reageert ze hier buiten ook totaal niet op.
Als je een pony tegen komt, loopt ze daar gewoon langs en doet ze niet raar omdat ze er achteraan wil ofzo..
Janine1990 schreef:Zonder alles te hebben doorgelezen... Heb het filmpje bekeken en vraag me af wat voor idioot paard ik dan rij. Ik haal paard uit de wei, zet 'm op stal om op te zadelen en hij gaat, met name aan het begin van het buitenseizoen, als hij de enige in de stal is, non stop heen en weer lopen. Ach, dat went hij zich wel af als hij eenmaal weet wat er gaat gebeuren.
Maar hij blijft wat heen en weer lopen. Zou ik 'm dan ook niet meer moeten herkennen? Kom op zeg, het is een paard, een kuddedier. Toch niet gek dat een paard wat onrustig is zonder soortgenootjes?
Als ik het zo zie, ik zie geen andere paarden, is het puur verveling, geen zin om alleen te staan? Ik zich echter bij dit paard geen onrust, zoals ik het van m'n 'eigen' ken. Je pakt haar bij de hand, paard weet hoe zwaar het is, en drukt zin door. Voilá, that's it.
Ik denk dat je apen en beren ziet vliegen hoor, lijkt me niets raars voor een paard.
Als een paard een keer door heeft hoe sterk het is, dan kan je er donder op zetten, is het elke keer hetzelfde verhaaltje. Aan jou om er een einde aan te maken.
De manier waarop je naar je paard toe loopt, komt op de camera al behoorlijk onzeker over, beetje voorover hellend, niet kordaat maar haastig.
gipsyboy schreef:nou nou nou, moet dat nou zo gezegd worden.
niet elk paard is hetzelfde. en als mijn paard net zo doet als kim, dan weet ik dat er iets niet goed is.
net als kim, die is normaal niet zo. anders zou ze het topic ook niet aanmaken.
antje_vip schreef:Ik weet niet hoor, maar is het niet zo dat als een paard bang is, en je gaat ze kort vastzetten, dat ze dan alleen maar onrustiger worden omdat ze niet kunnen vluchten mocht dat nodig zijn?