Dit is dan het einde voor mijn paard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 14:36

Sommige mensen hebben de openingszin met het dikgedrukte deel niet gelezen, daar kan ik nog even overheen komen. Immers, foutje, ik lees ook de openingspost wel eens niet :o

Maar ik heb inderdaad van sommige bokkers pb's gehad die dus inderdaad zeiden ik doe het toch... daar hoef ik er nog één van en die haal ik op met de auto om even naar Bart te komen kijken. :o onder dwang.

byjou1983

Re: Dit is dan het einde voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:43

En toch blijft het jou beslissing en jou paard.
In alles wat je schrijft ben je tot het uiterste gegaan.
Ik heb respect voor je! Het is niet een van de makkelijkste beslissingen die je moet nemen....

Probeer je maar niet te druk te maken om de mensen hier waar je PB van krijgt.....
Focus je op jou en Bart....en op je eigen verdriet.
Je hebt het al moeilijk genoeg......

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:49

Roane schreef:
Dat ik zelf sta te juichen aan de zijkant omdat ik zie hoeveel moeite Bart dan heeft met opstaan, en hoe trots ik dan zal zijn 'als hij toch weer staat.'
Dus of het te vroeg, ik denk dat ik gewoon blijf bij 'liever te vroeg dan te laat.'

Ik blijf in mijn verdriet maar vergeten dat de winter komen zal, dat de zomer niet voor eeuwig is, en als ik dan voor de geest haal hoe hij vorige winter liep, en de artrose is nu erger. Dan kan deze keuze alleen maar de juiste zijn. :n
Dus ik begin een beetje vrede te krijgen met komende woensdag.

Maar ik maak nu al zo'n zooitje van werk omdat mijn gedachten continue ergens anders zijn, schaam me een beetje :o Het is begrijpelijk, maar ergerlijk, dat ik echt alles door elkaar haal in m'n verwarring. :o

Inderdaad, beter te vroeg dan dat alles straks nog moeizamer en pijnlijker is.
In deze situatie moet je denken wat voor je paard beter is.
Veel sterkte met je moedige besluit.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:01

Ro, ik wil nog even zeggen dat ik je super sterk vind! Bart heeft het echt getroffen met een baasje als jij, die hem laat gaan voor het leven een hel voor hem wordt!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:18

Jongejonge, van die pb's :(
Jij kent je paard het beste; jij ziet hem iedere dag en in tegenstelling tot wat de pbmensen zeggen: soms is het kwartje ooit op |( (= eigen ervaring)
Lees al vanaf begin af aan mee, ook je vorig topic en ik neem m'n petje voor je af :o

Probeer de komende dagen nog lekker te genieten van Bart. Dat klinkt raar maar doe alles met hem wat je nog 1 x zou willen doen...Lees en leef met je mee :(:)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:51

pff heftig verhaal zeg.. Je hebt gewoon het beste voor met je paard. Op een gegeven moment is het klaar, als je beste maatje alleen nog maar pijn heeft.. Een paard is een vluchtdier en zal niet snel pijn laten zien, tegen de tijd dat hij dus echt niet meer kan lopen, overeind kan komen dan ben je imo idd al te laat. Ik kan je keuze helemaal begrijpen, ik had wrs hetzelfde gedaan..
Heel veel sterkte en geniet de komende dagen nog lekker van hem!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 18:16

Zo gaan we morgen met een heel lief stalgenootje eindelijk eens naar het bos!!! :D het enige wat nog echt op de Bart-to-do list stond; met Bart een keer naar het bos.
Dus dat word gewoon (als Bart een beetje meewerkt want die heeft een fobie voor grote hoeveelheden bomen :+ ) een lekker stapritje :j ik ga er denk wel voor de laatste keer nog op. Bart hobbelt toch wel door, en ik ben geen zwaargewicht... (60kg)
en als hij wel last krijgt, lopen we gewoon verder.

Woei, bos! :D *springt op en neer*

xDeniiseex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:20

Wat een moeilijke beslissing! Heel knap dat je hem kunt maken.

Heel veel sterkte de aankomende tijd !

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:23

Wat leuk om nog met hem naar het bos te gaan. Geniet ervan... Vergeet niet om heel veel foto´s te maken. Die zul je straks nog vaak bekijken en aan die dag terug denken. Laat je niet van de wijs brengen door die PBtjes.. Die mensen begrijpen echt niet wat ze je aandoen met hun opmerkingen. Houd jezelf voor ogen dat je de juiste keuze gemaakt hebt..

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:28

heb niet het hele topic gelezen, maar wat een dappere beslissing heb je gemaakt zeg.

Heel veel sterkte komende tijd, geniet er nu nog even van. En heel erg veel plezier met je ritje morgen. Geniet er echt van..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:31

veel plezier morgen :D

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:33

Heel veel sterkte! Heel moedig van je om deze moeilijke, maar eerlijke beslissing te nemen.
Geniet nog van jullie tijd samen!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:37

Potverdorie! |( |(
Ik krijg tranen in me ogen! Wat is dit verschrikkelijk zeg!! |(
Ik heb er geen woorden voor, dit is iets wat niemand wilt overkomen en wat je ook niemand wenst!
Sterkte!

(ik weet niet waar je woont, als je dichtbij woont wil ik wel fotos komen maken! )

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 18:48

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:52

foto's zijn prachtig meid!!!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:41

De foto's zijn heel erg mooi geworden, ik wist overigens niet dat Bart 16 jaar is (dacht veel jonger), ik denk dat je een goede beslissing maakt en hoop dat je van je bosrit kan genieten en Bart natuurlijk ook.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 19:44

16 jaar of ouder. Zijn geboortejaar is niet bekend. Hij kan net zo goed 21, of 25 zijn.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:47

Ik denk dat mensen daarom misschien PB's sturen om dat ze denken dat Bart veel jonger is en misschien nog kansen heeft.
Ik heb het ook verkeerd begrepen, en misschien is hij dus zelfs wel ouder. Ook dan wil je hem absoluut niet missen, maar kan ik heel goed begrijpen dat je hem nu wil laten gaan en niet wilt wachten.
Zo te horen heeft Bart hele leuke dingen met jou gedaan. Dat zijn mooie herinneringen en door hem nu te laten gaan kun je hem nog op goede manier herinneren. Als een paard ernstig ziek is en erge pijn heeft denk je altijd had ik de beslissing maar eerder gemaakt.

Morgen zullen de gevoelens plezier en verdriet heel dicht bij elkaar komen, geniet er wel van het is je laatste keer.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:18

Wauw meid, wat zal jij het zwaar hebben nu. Ontzettend, super, geweldig dapper van je dat je deze keuze hebt genomen.

Ik heb zelf ook mijn pony in laten slapen een aantal jaar geleden, en ik vind het niet erg dat het bij mij wat sneller ging.. zaterdags kon ze niet meer zelfstandig opstaan, maandags is ze ingeslapen. En dat waren al 2 verschrikkelijk lange dagen.
Ik herken zeker ook je twijfel, ook ik dacht die maandagochtend te zien dat ze toch écht wat beter liep...maar weetje, wat beter is niet goed genoeg. Mijn geval was weliswaar ataxie, maar evengoed een hopeloze zaak. En ja, de ene dag gaat het beter dan de andere, maar onthoud, het wordt nooit meer goed genoeg!!
Dat is echt waar je je aan vast moet houden, het is de enige manier om er uiteindelijk vrede mee te hebben. Je zal hem altijd blijven missen, maar de twijfels en de pijn van het maken van deze keuze, die slijten wel. En dat moet ook, anders maak je jezelf er gek mee...

Heel veel sterkte, je hebt 9 jaren mogen genieten van een prachtige lieve stoere vent, en nu is het jouw beurt om iets terug te doen...oneerlijk, maar waar. Je bent echt een topper, laat niemand je iets anders wijsmaken!!
Hele dikke troost-knuffel...

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:04

Heel veel plezier morgen in het bos!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:16

heey meis,

ik wil je heel veel sterkte wensen voor komende woensdag.
vind het echt heel knap van je dat je deze keuze hebt gemaakt en bart niet meer wil laten lijden.
mocht mijn paardje ook er zo aan toe zijn, dan kan ik alleen maar wensen dat ik net zo sterk ben als jij om zo'n beslissing te maken.

uiteindelijk is houden van ook moeten loslaten, deed het alleen maar niet zo verdomde veel pijn.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:15

Ik wil je heel veel sterkte. alles wat je maar nodig hebt aankomende woensdag!
Je hebt een moedige beslissing genomen waar ik heel veel respect voor heb.
Er wordt aan je gedacht......

meesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:27

Heel veel sterkte!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:30

Dus toch Bart, in je profiel spettert de liefde voor je maatje er van af! Ik kan alleen maar zeggen: Respect dat je hem dit gunt! Je hebt er alles aan gedaan om hem te helpen en je durft de laatste stap ook te maken voor hem en je bespaart hem veel pijn. Dat hij in vrede mag vertrekken op zijn laatste reis.

STERKTE!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:42

Ik vind je beslissing heel dapper, en ik bewonder je dat je zo goed voor hem weet te kiezen. De laatste foto's waren prachtig!

Geniet van jullie laatste dagen samen. Heel erg veel sterkte. Ik wens jullie nog prachtige laatste momenten toe!