horse event 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:01

stef schreef:
Ben erg benieuwd wat "niet mini mensen" van het EK vonden :j

Ik vond die mini's echt geweldig :D :D :D Die wilt ik ook :D Alleen dat van top tot teen inpakken wat sommigen deden heb ik dan weer niet zoveel mee, maar dat heb ik ook met grote paarden ;) Heb niet zo zeer bijgehouden dat er een EK gaande was.

Judith_ schreef:
Dat ben ik wel met je eens.. (beide punten trouwens) Vijf euro om te kunnen parkeren in een modderpoel en vervolgens die kaart nog voor niks gekocht ook aangezien niemand controleerde. Vond de prijsverhoudingen niet helemaal netjes.

Met name dat toiletgebruik... kom op zeg :+

Judith_ schreef:
Dat het paard omhoog kwam konden lang niet iedereen zijn. We stonden naast de voorlezer en zagen echt niet wat er gebeurde. Jammer dat ze daarna zo 'tekeer' ging terwijl het paard mede dankzij haar op gefokt wordt door het applaus aan te moedigen.

Die laatste opmerking schoot mij echt in het verkeerde keelgat, als ik de ruiter geweest was was ik achteraf zeker een gesprekje met haar aangegaan. Zo arrogant :r

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:03

Sugarfoot schreef:
Die val heb ik ook gezien, heb er nog een foto van gemaakt net voordat ze eraf viel.

Vond die omroepster ook echt een vreselijk mens @IkbenEllen.... Jakkes

Zo dat was echt heftig he??? Kan ook niet anders als dat hier meer mensen iets op Bokt over zeggen, wij zaten echt met kin op de knieen, horen we dat nou goed???

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:07

IKbenEllen schreef:
stef schreef:
Ben erg benieuwd wat "niet mini mensen" van het EK vonden :j

Ik vond die mini's echt geweldig :D :D :D Die wilt ik ook :D Alleen dat van top tot teen inpakken wat sommigen deden heb ik dan weer niet zoveel mee, maar dat heb ik ook met grote paarden ;) Heb niet zo zeer bijgehouden dat er een EK gaande was.

Tja, beetje banketstaaf als op een EK de manen ineens recht overeind staan, of je witte onder de mestvlekken zit :P

Mallootje

Re: horse event 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:08

Wow, die val en bijhorend commentaar heb ik niet gezien..

Heb heel erg koud gehad door alle regen maar verder wel een fijne dag! Standjes vond ik wat teleurstellend, wel leuke clinics gezien!

Wat vonden jullie van het trailerladen met Annemarie?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:09

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:11

Andere discussie is wellicht: Heb je wat in die piste te zoeken als je paard van aplaus kennelijk over de zeik gaat

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:11

Was dat een lippizaner of een Andalusiër?
Ik weet dat Andele gister op een Andalusiër reed in het rassendefilé.
Daar had ze ook een slipjas en zo aan :j

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:12

Ik kom er net vandaan.
Maar het was zeker de laatste keer.
Belachelijke prijzen (€9,50 voor patat met sate ???? !!! :(:) 30 cent voor wc gebruik.... ect)

Ook het programma vond ik zeker ter wensen over laten!!!
Vond er niks aan! Alleen "genoten" van de kur van Angela Krooswijk! Petje af ;)

Verder vond ik het terrein heel slecht. Natuurlijk ook door de regen (waar organisatie HE niets aan kan doen)
maar voornamelijk de opzet.!

Tja zo kan ik nog wel even doorgaan,
Voorgaande jaren bleef ik altijd tot het eind v/d dag.
Nu zijn we om 3 uur weer huiswaarts gekeerd.

Nee.. voor mij geen HE meer... }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:14

stef schreef:
Andere discussie is wellicht: Heb je wat in die piste te zoeken als je paard van aplaus kennelijk over de zeik gaat

Absoluut mee eens. :j
Maar omdat vervolgens aan te moedigen om nog een keer te aplaudiseren en te keer te gaan tegen de ruiter als het paard niet rustig is vind ik net zo ongepast. Probleem van beide kanten imo

[edit] Ook wat betreft clinics e.d. vond ik het allemaal redelijk teleurstellend. De regen is natuurlijk niet bepaald goed voor je humeur maar een van de weinige positieve dingen is het dekje wat ik na lang zoeken gevonden heb. Maar of dat de 6 uur reizen en 23,- intree kosten waard was? Mwoh, denk ook hier geen HE meer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-10 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:15

Oh dat zeer zeker Judith, maar weet niet (was er niet bij) in hoeverre de speaker een paardenmens was? (zou wel moeten IMO).
Met het omslaan van de wagen vrijdag bleef de speaker juist heel rustig en maande het publiek ook tot rust.
Als je dat niet kan, moet je niet speakeren :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:17

Tja of ze echt een paardenmens is weet ik niet. Weet wel dat als al jaren de defile doet en dat ze een shetlander heeft. Maar of dat haar nu tot een paardenmens maakt? :+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:18

stef schreef:
Tja, beetje banketstaaf als op een EK de manen ineens recht overeind staan, of je witte onder de mestvlekken zit :P

Dat zal wel meevallen in die standjes/stalletjes waar ze in stonden :D
Maar ieder zijn ding hoor ;)

stef schreef:

Misschien terecht, achteraf. Maar op dat moment moet je er toch het beste van zien te maken, en dan krijg je er nog zo'n k*topmerking bovenop.

ladyisabelle schreef:
Was dat een lippizaner of een Andalusiër?j

Een Lippizaner ;) de linkse op de foto.
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 12-09-10 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:22

stef schreef:
Oh dat zeer zeker Judith, maar weet niet (was er niet bij) in hoeverre de speaker een paardenmens was? (zou wel moeten IMO).
Met het omslaan van de wagen vrijdag bleef de speaker juist heel rustig en maande het publiek ook tot rust.
Als je dat niet kan, moet je niet speakeren :n

Ze is in ieder geval een ervaren omroepster, roept ook bij Indoor Brabant om. Volgens mij (daar was ik dan niet bij :+ ) riep ze gisteren met die val van IJsbrand ook om. Maar misschien maakt de naam IJsbrand ook wel iets meer indruk op haar dan "hoe heet die mevrouw op die Lippizaner eigenlijk" :+
Het was echt bij de konijnen.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:23

Ik neem aan dat dat Pam was die omriep?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:24

Ja dat was ze, ik kon niet op de naam komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:24

Pam riep inderdaad om :j

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:29

Ondanks de regen vond ik het wel een leuke dag!
Had wel langer willen blijven maar door het weer ben ik weer rond half 4 weggegaan.

JulieDR schreef:
Wow, die val en bijhorend commentaar heb ik niet gezien..

Heb heel erg koud gehad door alle regen maar verder wel een fijne dag! Standjes vond ik wat teleurstellend, wel leuke clinics gezien!

Wat vonden jullie van het trailerladen met Annemarie?

Trailerladen vond ik echt interessant,aangezien mijn paard echt een drama is met de trailer dus heb er echt iets aan gehad.

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:38

Ik was er vandaag ook bij, maar wat die pam zei ging echt te ver. Bij ons op de tribune was er geen goed woord meer over haar. Ik denk ook dat diegene er niet meer aan mee doet.
Al sneu genoeg dat je eraf valt en daarna nog zo afgesnauwt worden :S. Ik had achteraf toch even een praatje gemaakt }> . Het programma vond ik dit jaar ook minder vergeleken met vorige jaren. En ondanks de regen was het toch best leuk :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:41

Judith_ schreef:
F3nn3 schreef:
oh wat leuk! Zolang mensen niet joelden was hij heel braaf en relaxt. Heb nu oornetje en pompons :)

Het ging vandaag best goed toch? Tenminste toen ik keek rende er niets panisch door de bak heen. :')

Wel zijn we verliefd geworden op Töa, het Noord Zweedse paard wat er rond liep. 'Helaas' heb ik al twee paarden en past er momenteel geen derde bij. Heb haar thuis nog wel even via hun site laten zijn aan mijn moeder (vader heeft haar op HE gezien) en echt tot de conclusie gekomen dat we op den duur een Kallblödig Travare willen hebben. :+:
(en dat terwijl ik eigenlijk van plan was om over een jaar of twee een paard voor de endurance te kopen. )

Inderdaad, als ik een paard had gemogen, had ik Töa zo snel mogelijk gekocht :P
Wat een heerlijk dier was dat, prachtig uiterlijk, sterk, en hij was gister ook gewoon zoo relaxed met het rassendefilé ;)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:43

IKbenEllen schreef:
Zo ook weer thuis van een verregend Horse Event :D Leuke dag gehad maar echt heel jammer van dat weer.

Ben benieuwd of de eigenares van de Lippizaner bij het rassendefile ook een Bokker is :=
Want wat daar gebeurde... ik vond het echt belachelijk.

Eerst werden alle rassen voorgesteld, maar mocht er niet geapplaudiseerd worden, omdat er ook kinderen tussen zaten bladiebla. Komt er een vrouwtje op een Lippizaner, zo heet als wat. Aan het einde moesten ze op de middellijn opstellen, en mocht er dan geapplaudiseerd worden. Eentje werd er nog tussenuit gehaald wegens ontploffingsgevaar. Affijn, men begint te klappen en die Lippizaner gaat OMHOOG :oo :oo :oo en klapt zo met ruiter en al achterover. Gelukkig weinig schade, ruiter stapte weer op. Zegt dat mens dat omriep: ja ik zie het niet zo goed, er was er 1 afgevallen? Zit de ruiter er weer op? Want dan doen we het gewoon nog een keer! Applaus!!!
Iedereen op de tribune zat nee nee nee :oo :oo :oo er klapte dus helemaal niemand.
Toen moesten ze weer allemaal achter elkaar door de bak stappen, maar die vrouw op die Lippizaner draafde in het midden, op tempo was ie in ieder geval nog te hanteren. Riep dat mens om: JA EN WIL DIE MEVROUW OP DIE LIPPIZANER OOK GAAN STAPPEN, JE MOET WEL NAAR ME LUISTEREN EN ALS JE DAT NIET DOET REGEL IK HIER WEL DAT JE ER ZO WEER LANGS LIGT HOOR!!!
Echt mijn bek zakte af!!!!

Ook een puntje van kritiek richting organisatie: bijna 30 euri entree vragen, 5 euri voor in een natte wei te parkeren, en daar bovenop nog 30 (achterin) tot 50 cent (voorin) durven vragen voor toiletgebruik. Dat durven ze in de Efteling zelfs niet!

Zooooooooooo jij ook al. := Ik zat me kapot te ergeren aan dat wijf := :=
Als ik het goed heb begonnen die 2 schimmels (waaronder dus die PRE) te stuiteren omdat die mini ernaast ook begon te stuiteren.
En toen viel die ene dus om.

En toen lag ze daar, gilt die omroepster, oooh ze zit nog ze zit nog, niets aan de hand mensen! ach ik zie ook geen kloot vanaf hier.

Ik dacht echt, shut up. :+
Laatst bijgewerkt door TessaVB op 12-09-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:46

Ik heb het rassendefile ook gezien, de reden dat de lippizaner omhoog kwam was omdat de andalusier steigerde en naar hem draaide.
Wij stonden er recht voor, dat meisje en haar lippizaner konden er niks aan doen, ik denk dat veel paarden zo gereageerd hadden.
Het commentaar wat ze later kreeg sloeg idd ook helemaal nergens op.

Ik ben gisteren en vandaag geweest, gisteren met paard voor een clinic van lammert haanstra en vandaag zonder paard.
Jammer van het weer maar wel 2 hele leuke dagen gehad.

Prijzen vondt ik idd ook belachelijk hoog dit jaar helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:47

Het was hartstikke leuk! +:)+ Jammer van het weer...
Jammer van die lippizzaner ja, maar ach... Kan gebeuren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:52

TessaVB schreef:
[

Als ik het goed heb begonnen die 2 schimmels (waaronder dus die PRE) te stuiteren omdat die mini ernaast ook begon te stuiteren.

Grote paarden zijn bang van mini's :j (don't ask me why, maar das wel mijn ervaring op gemengde (grote paarden en mini's) evenementen)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:55

ik vind het zo jammer dat ik niet kon gaan dit jaar!!! ;( ;(
vind het zo super dat er zo veel te doen en te zien en te leren valt. <3

volgende keer hopelijk meer geluk.
*D

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:02

stef schreef:
TessaVB schreef:
[

Grote paarden zijn bang van mini's :j (don't ask me why, maar das wel mijn ervaring op gemengde (grote paarden en mini's) evenementen)

Ja het was volgens mij dat kleintje, met dat HUGE paarse lintje. :')
Gut die zou ik wel willen hebben. <3