[WN] Ned. Kampioenschap Westernrijden FNW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:29

ik heb me ook ingeschreven. niet dat we er klaar voor zijn maargoed, allemaal kleine blessures etc. geschopt en gebeten door andere paarden. waardoor ik steeds niet kon rijden en ze is aan het puberen :D
Ik heb nog 1 vraag, ik had een engels hoofdstel gekocht maar nu zijn de teugels te kort. mag je ook met spring teugels rijden?

roni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:56

tja jammer dat ik het nk niet mee kan rijden alleen de aqha,ook al rijd je normaal amateur klasse bij de drha en al 20 jaar western en oojk al heb je eerder mee gedaan met het nk en werd je 4 de zelfs dan plaatsen ze je in een L 5 klasse bij de wran echt niet te geloven dit .ik weet wel dat een heleboel ruiters nu niet kunnen starten omdat ze geen level verhoging krijgen die normaal ook amateur zijn ,zo jammer want het had eeen top nk kunnen worden voor iedereen.

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:08

roni schreef:
tja jammer dat ik het nk niet mee kan rijden alleen de aqha,ook al rijd je normaal amateur klasse bij de drha en al 20 jaar western en oojk al heb je eerder mee gedaan met het nk en werd je 4 de zelfs dan plaatsen ze je in een L 5 klasse bij de wran echt niet te geloven dit .ik weet wel dat een heleboel ruiters nu niet kunnen starten omdat ze geen level verhoging krijgen die normaal ook amateur zijn ,zo jammer want het had eeen top nk kunnen worden voor iedereen.

Op basis van je uitslagen van wedstrijden bij een andere organisatie kun je hoger ingedeeld worden. Ook een verklaring van je trainer kan daarbij helpen! (voorbeeld: vriendin start M1 dressuur en L springen mag zelf kiezen of ze wil beginnen in de L3 of L4 na overleg met de wran) Neem gewoon contact op met het westrijdsecretariaat van de wran en vraag even na wat jouw mogelijkheden zijn. Ik neem aan dat ruiters die starten (amateur/open) bij andere westernverenigingen (apha Aqha Drha) en daar resultaten boeken ook L2 ingeschaald kunnen worden....zodat ze wel mee zouden kunnen doen aan het wran NK.
Laatst bijgewerkt door mienmien op 02-09-10 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

texas1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:11

roni schreef:

Geen wonder dat de kwaliteit op het open nk zo slecht is als ze dit soort streken leveren.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:31

roni schreef:

Tjonge zeg! Niet zo negatief hoor :n Het kost even wat moeite om het te regelen, maar als jij bewijzen hebt van prestaties, of een verklaring van een trainer, dan mag je zo in een hoger level instappen hoor ;)

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:32

Is er bij benadering een tijdsindeling bekend voor de donderdag? Hoe laat start het eerste onderdeel?

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:22

Given schreef:
belletjhee schreef:
Wie start er allemaal in de dphc jeugd en welke onderdelen??

Ik start de DPHC Jeugd Pleasure & Horsemanship!
Wilde ook graag bij de FNW starten dus ik moest keuzes maken, aangezien ik geen geldboompje heb :D

Ik ook!

Given

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:09

Wat leuk :D
Hey Isabelle start jij ook Showmanship? Als er weinig mensen starten moet je even een gil geven.. Dan kunnen we kijken of we wat kunnen regelen!

Lisa_western

Re: Ned. Kampioenschap Westernrijden FNW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:15

Ja het is de eerste keer dat ik meerijd in plaats van kijk :) Flint is nog maar vier dus ik ben benieuwd of we er iets van bakken :)

Given

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:48

Leuk toch! Gewoon proberen zo word de groep alleen maar groter en leuker :D Succes!

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:25

Given schreef:
Wat leuk :D
Hey Isabelle start jij ook Showmanship? Als er weinig mensen starten moet je even een gil geven.. Dan kunnen we kijken of we wat kunnen regelen!

Ja ik start showmanship.. Maar ik had haar al een email gestuurd over hoeveel starts er daarin zijn, en toen zei ze dat er wel een aantal waren.. maarja ik denk zelf dat er max 2 zijn ofzo, als jij er niet bent! En ik mag ook niet ergens anders showmanship starten! Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd toch *D ??!

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:25

Lisa_western schreef:
Ja het is de eerste keer dat ik meerijd in plaats van kijk :) Flint is nog maar vier dus ik ben benieuwd of we er iets van bakken :)

Voor mij ook eerste keer... Dus spannend!! :o

Cherry__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:35

kan je makkelijk hoor Isabell!

roni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:31

nou een vriendin van mij heeft wendy een mail laten sturen en die mag gewoon nu l2 starten die heeft nog nooit aan het nk wran mee gedaan .daar in tegen heb ik al meerdere jaren aan het nk mee gedaan en goede resultaten behaald mijn trainers hebben een mail gestuurd maar heb nog niks terug gehoord ,ik rij normaal bij de drha en de nrha amateur klasse ,ik vind het raar dat ik vorig jaar niet mee gedaan heb omdat mijn paard toen niet in orde was er nu niet meer bij kan heb ook 1 jaar maar gemist van het nk snap er de ballen niet meer van maar ik hoop toch echt dat ik nu wel de senior reining mag starten want ik vind het altijd zo gezellig en leuk al mijn vrienden rijden mee hebben voor de hele week een stal en camping plaats dat zou wel jammer zijn als je dan maar 1 keer kan starten op dinsdag bij de aqha maar goed we geven de hoop niet op en blijven positief want het moet een geweldige week worden dat staat voor op en ik wens iedereen dan ook een fantastisch nk met veel lol en gezellig heid en sportiviteit :D

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:43

Cherry__ schreef:
kan je makkelijk hoor Isabell!

Nou dat zullen we dan maar eens zien :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:43

@roni:

sinds wanneer heeft de nrha en drha een amateur klasse :?
je bedoelt non-pro neem ik aan?
Als je 1 jaar gemist hebt (2009 dus), dan heb je 2008 wel gestart?
Toen was het levelsysteem er al, dus heb je niet het wran NK gereden toch? Misschien was dat de apha dan?
En naar wie heb je het allemaal gemaild?

Mail je showresults van de drha en andere resultaten gewoon nog een keer naar het hele bestuur van de wran en bel ze op ;)
En als je een trainer hebt die vind dat je L2 kan, laat hem/haar ook mailen.
Dan weet je in ieder geval wat de status is van je aanvraag.

roni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:23

romkabouter
ik rij rookie 1 en 2 en lady,s reining dus non pro ,ik gebruikte amateur klasse als woord omdat de meesten dat snappen dus vind ik het wel een beetje raar dat je dan zo een vraag teken hoofd erbij zet net of ik een of andere dombo ben ,mijn mails zijn naar marijke gegaan waar het heen moet je moet ook een bekende trainer hebben die hun bij de wran kennen dat is wel discriminatie want mijn trainer is een open ruiter die een trainings stal heeft en heel veel les klanten maar niet bekend bij de wran dus verzoek afgewezen !!!!!! nu stuurt een hele bekende trainer een mail waar ik 15 jaar bij gelest heb nu maar even zien wat er dan gebeurd het is te gek voor woorden want je schrijft je toch niet in voor een klasse als je voor paal rijd en het nivo niet aan kan maar ja we wachten wel af .

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:52

Goed dat je er alles aan doet :)
En misschien had je ook beter de voorzitten en de andere mensen van het bestuur erbij kunnen mailen. Voor nu misschien niet zo belangrijk meer, maar ik zou dan toch ook bijvoorbeeld showresultaten van je trainer sturen, zodat de wran met weinig moeite kan bepalen of de trainer die je noemt ook echt trainer is ;)
Begrijp me niet verkeerd, maar in principe kan iedereen in westernland zich uitgeven voor trainer. Dus enig soort van bewijsachtig iets is wel gewenst ;)

Ik hoop dat het goed komt en dat je gewoon kunt starten op het NK :)

Maar euh, zou je misschien iets meer leestekens kunnen gebruiken :D

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:03

Ik ehb de WRAN geschreven toen ik 25 punten had in de L3 of ik aub over mocht naar de L2 midden in het jaar. Was geen probleem... regelboekje even goed lezen en contact opnemen met de WRAN heeft vaak meer effect dan op bokt wat spuien over top niveua omdat je voor je gevoel als AQHA `topruiter` niet mee mag spelen met de gewonen WRANruiters die dat topniveau alleen maar naar beneden halen. Je wordt bedankt!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:26

dapperdier schreef:
op bokt wat spuien over top niveua omdat je voor je gevoel als AQHA `topruiter` niet mee mag spelen met de gewonen WRANruiters die dat topniveau alleen maar naar beneden halen. Je wordt bedankt!

Nou ja zeg...? :? Zijn er posten weg gehaald of waar lees jij dat dan? Pffff..... :roll:

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:21

Ik hou niet zo van specifiek personen aanhalen die zich dan aangevallen voelen, maar baseer dit op wat ik tussen de regels lees over de gehele boktlinie. Misschien niet helemaal eerlijk van me idd. Mijn excuses als ik iemand in de haren strijk of heb gestreken.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:43

Ik ben benieuwd naar de patterns.... O:) +:)+

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:19

geduld is een schone zaak.... ;)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 07:13

Moderatoropmerking:
Enkele Off-Topic berichten verwijderd

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:21

Is er een tijdsschema bekend voor de donderdag APHA show?