2x vallen in 1 wedstrijd haha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:01

Abeltje77 schreef:
Ik zou nog maar eens even gaan oefenen. Je kunt niet springen (blijft constant achter de beweging) en je kunt duidelijk niet rijden, want je valt eraf als de pony..... tja, wat doet de pony in filmpje twee eigenlijk dat je eraf moet vallen? Stoppen? Draven? Hij doet in ieder geval niets spannends en je ligt er al naast.

Ga nog maar eens even flink oefenen zou ik zeggen.

Wat denk je dat ze aan het doen is dan?!
Dit is oefenen, en vallen en opstaan en weer doorgaan dat hoort er nou eenmaal bij,en onderlinge wedstrijdervaring opdoen ook!
Laat dat kind lekker leren rijden zonder door al die betweters hier de grond ingeboord te worden, aan haar doorzettingsvermogen te zien komt het helemaal goed!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:04

Moderatoropmerking:
Voor de 3de en laatste keer, graag het verzoek je aan de regels te houden. Als je rijtechnisch commentaar wil geven dan gelden nog altijd de regels van RT-HAW! Dat wil dus ook zeggen, positief opbouwend en geen herhalingen.
Dit is nu dus de 3de moderatoropmerking in dit topic, wordt deze wederom genegeerd zullen er ongetwijfeld sancties komen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:35

Ik zit net even een beetje te peinzen.... maar eerlijk gezegd weet ik zo net nog niet hoe ik zou rijden als je me nú, na ruim 12 jaar niet meer actief in de springsport te hebben gereden, in een parcours zou donderderen op een paard dat ik niet ken......
Denk eerlijk gezegd ook niet dat dit er zo fraai uit zou zien. Zou zowieso de weg kwijtraken :P En denk dat ik met een zeer vergevingsgezind paard te maken zou moeten hebben want denk ook niet dat het allemaal van een lijen dakje zou gaan.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:15

Haha lijkt op mijn pony vroeger, die zag in het parcour een hindernis en draaide zich binnen 1 tel om.
uit schrik trok ik ook wel eens flink om als ik er ook half naast hing, maar ja dat is een moment opnamen. thuis ging het altijd goed.
maar echt pijnlijk, vallen is nooit leuk.
Op die momenten reed ik ook wel eens, waarvan ik later terug zag op tv dat ik me dood schaamde :o dat ik dat was,

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:09

Abeltje77 schreef:
Oh, en laat in het vervolg alsjeblieft de teugels los als je valt. Nu lig je op de grond en wordt de pony alsnog even lekker in zijn mond gerukt.

Ben ik toch wel heel benieuwd wat je zou doen als dit bij een buitenrit in een onbekende omgeving gebeurt.. Ik hou altijd de teugels vast, anders loopt dat peerd er mooi vandoor..

Daphaan

Re: 2x vallen in 1 wedstrijd haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:54

Ik ga niet alle 10 pagina's doorlezen :')
maar bij die tweede val, had je je knien wel in de wrong gedrukt? Want je verloor een beugel en verloor meteen de balans. Probeer je bovenbenen en knien ook te gebruiken.

Succes ermee

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 18:15

Ik heb veel tips gelezenen ga ze zeker gebruiken 18 april met nieuwe springwedstrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:16

Goed zo, veel plezier en succes alvast!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:17

sorry maar ik vind je titel nogal raar overkomen? '2x vallen in 1 wedstrijd haha :?'
verder ben ik het er mee eens dat het puur ruiterfout is dat ie zo met zijn koppie in de lucht steekt. en tja... waarom je nou steeds valt?? mag jozef weten :P

mijn tip voor jou is, neem goed les (als je dat nog niet hebt) en zeker doorzetten! succes

edit: typo

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:06

_XrebekahX_ schreef:
Ik heb veel tips gelezenen ga ze zeker gebruiken 18 april met nieuwe springwedstrijd

waarom zou je dan alweer een wedstrijd doen, terwijl het hier nog helemaal niet lekker loopt :?

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:13

xXxdesiixXx schreef:
_XrebekahX_ schreef:

waarom zou je dan alweer een wedstrijd doen, terwijl het hier nog helemaal niet lekker loopt :?

Dan heeft ze ruim een maand ..:S in ruim een maand kan ze echt die fouten wel verbeteren hoor!

_XrebekahX_ ; als je wil/kan zou je dan die wedstrijd ook willen filmen? Kunnen we allemaal zien dat je heus wel beter kan als dit!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:15

xXxdesiixXx schreef:
_XrebekahX_ schreef:

Ze heeft zo ongeveer al 10 keer gezegt dat ze normaal niet op deze rijd maar op een andere pony waar ze ook mee geoefend heeft.
Op de andere pony gaat het wel goed dus waarom zou ze daar dan niet over een maand aan mee doen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:17

maar waarom ging ze toen wel op die pony dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:18

Je kan ook LEZEN.... ;)
Pony waar ze eigenlijk op zou gaan kreeg net voor de wedstrijd koliek.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:18

Omdat haar favoriet de ochtend voor de wedstrijd koliek kreeg. En deze pony net nieuw en dus wel erg spannend was om op mee te doen.

De rest liep ook al te vaak, omdat er gepland was met die andere pony.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:23

ladypaard schreef:
Ik vind deze reacties echt te gek,
iedereen loopt elkaar weer op te fokken,

ik heb niet meer alle pagina's doorgelezen,

maar even 1 ding,

Meisje is 12,
reed op een pony waar ze nooit op rijdt, want paard waar ze op zou gaan had koliek.
plus dit paard was echt lastig, (er waren er meer afgevallen).
Dit paard draagt zijn hoofd heel hoog, en in de les is het al moeilijk om hem wat ontspannen te laten lopen. Dit was zijn eerste wedstrijd dus erg spannend.

Tuurlijk had zij m beter tussen twee teugels moeten rijden, en ja ze had m dezelfde kant weer op moeten sturen, maar in het heetst van de strijd gaat het allemaal snel, en ik denk dat ze gewoon wat paniekerig reageerde. Dat had anders gemoeten, maar zo'n wedstrijd is er om te leren, en ik vind het goed dat ze het heeft geprobeerd want normaal rijdt ze op een paard wat toch wel springt en al automatisch naar de hindernissen rijdt. Dan is dit toch wel een verschil.

Nou wil ik haar niet ophemelen, maar afkraken is wel een vak.

even een correctie over commentaar instructrice, zij krijgt les van die man die in de bak staat. als je goed luistert zegt hij wel degelijk dingen, maar het klopt hij blijft niet schreeuwen, (in tegenstelling tot mij :') )

kom ik het net tegen :o
sorry voor mijn reactie :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:27

het enige wat ik wil zeggen:
leer eerst de basis, dan pas verder en dan pas wedstrijden.
ik zou je heel graag zeggen dat t leuk is, maar ik vind t vreselijk om te zien, sorry.
gelukkig doe je wel wat met t commentaar hoervoor, helemaal goed!
vind t eigenlijk ook slecht van de manege dat ze je dan laten deel nemen gezien je ervaring en op zo'n pony die ook al zo vaak gelopen heeft.
Ik hoop dat je veel zal oefenen en wat met t commentaar hiervoor zal doen,
ik moet je één ding nageven, je bent niet bang! ;)

succes de volgende keer!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:28

waar haalt iedereen toch vandaan dat de pony al zo vaak gelopen heeft. Heb al meerdere keren aangegeven dat dat echt max 2/3 keer was.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:32

_XrebekahX_ schreef:
Het is niet mijn eigen hij is manege paard reageerde niet goed heeft sal tientalle keren voor mij gereden

hiervandaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:34

newmom schreef:
hiervandaan.

En je had geen zin om de 15 keer dat er verteld is dat dat achteraf bezien niet klopte ook te lezen?

bluegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:38

Zorg eerst dat je je ontspanning terug vind. Succes.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:39

Shadow0 schreef:
newmom schreef:
hiervandaan.

En je had geen zin om de 15 keer dat er verteld is dat dat achteraf bezien niet klopte ook te lezen?

nee, sorry, ik ga echt geen 10 pagina's door spitten.
maar buiten t feit dat t dier maar 2 a 3 x heeft gelopen vind ik t nog een slechte zaak om een meisje op zo'n nieuwe pony te laten deelnemen terwijl haar rij capaciteiten daar duidelijk niet voldoende voor zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:44

newmom schreef:

Maar als jij daar geen zin in hebt, waarom denk je dan dat andere mensen wel zitten te wachten op iets dat al tig keer gezegd is, en uitgelegd?
Je bent niet verplicht om te reageren in zo'n topic. Als je geen zin hebt om de moeite te nemen om even te kijken of je opmerkingen kloppen (ook je andere opmerking is al tig keer gemaakt en al tig keer toegelicht) reageer dan gewoon niet :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:45

Ik heb niet alles doorgelezen maar sjongejongejonge wat wordt TS hier afgezeken....

TS is niet op een officiele wedstrijd maar rijdt een onderling wedstrijdje op haar manege. Dat is een onderdeel van de opleiding van deze ruiter en daarnaast gewoon leuk. Je kan tenslotte alleen maar leren springen door het te doen.

Ik vind het hartstikke leuk dat je meedoet en tja, alle begin is moeilijk! Blijkbaar zijn alle experts hier vergeten dat ze ook ooit zo begonnen zijn...
Hee, je hebt er lol in daar gaat het om. De rest komt wel!

Ik snap trouwens nog niet waarom je er nu zomaar afvalt, vooral die 2e keer maar ik zal eerst de rest eens doorlezen.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 09-03-10 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:46

Shadow0 schreef:
newmom schreef:

Maar als jij daar geen zin in hebt, waarom denk je dan dat andere mensen wel zitten te wachten op iets dat al tig keer gezegd is, en uitgelegd?
Je bent niet verplicht om te reageren in zo'n topic. Als je geen zin hebt om de moeite te nemen om even te kijken of je opmerkingen kloppen (ook je andere opmerking is al tig keer gemaakt en al tig keer toegelicht) reageer dan gewoon niet :)

zucht.. ik vond mijn opmerking wel redelijk gepast, en niet eens zo heel negatief.
maar er zijn gelukkig altijd van die leuke wereld verbeteraars die altijd wel iets vinden om over te muggeziften,
ik mag bij mijn weten mijn mening hier geven, mits ie onderbouwd is, en dat is ie.