30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:41

Raggel schreef:
Ja Baexem was nog een optie, maar Sevenum wil het niet meer, Stamproy niet, Horst niet.. Enja hier in het Zuiden is er gewoon de plek niet voor..

Sevenum wil wel, maar had zover ik begrepen heb naar de regio aangegeven alles op 1 dag te willen doen. Leek eerst geen probleem te zijn maar daar heeft de regio toch van afgezien (en niet Sevenum, die hadden zelfs de organisatie al een heel eind op touw gezet)

Raggel

Re: 30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:04

Nja het lijkt me persoonlijk ook niet echt super handig om alles op 1 dag te doen. Aangezien alleen paarden of pony al super veel werk is met heel veel deelnemers. Daar is toch geen overzicht over te houden als het dubbel zo veel wordt.
Wat ik begreep mocht het niet van de brandweer, ivm met veiligheid. Is ook wel wat voor te zeggen.
En op 2 dagen wilde ze het niet doen, dusja dan houdt het op..

Kampioenschappen organiseren schijnt financieel zeer onaantrekkelijk te zijn (lees: je komt veel aan het bijleggen) En vind maar eens de mensen en de tijd om het allemaal te organiseren..

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:34

(tussendoor even ontopic :D : de uitslagen staan weer op startlijsten.nl)

Ik vind in 1 dag ook geen goed idee hoor, veel te druk inderdaad.
Helden heeft wel een mooi terrein en heeft wel de wil om te organiseren, we hebben hier echter een paar weken voor de kampioenschappen het HMT festival, en als het dan slecht weer is zijn erna de terreinen echt een grote modderbende door al die tractoren. Beetje veel risico dus.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 14:37

Ik wist niet dat ze nu aan het zoeken zijn wie Outdoor Kampioenschappen wilt doen. Voor wanneer moet dat uiterlijk bepaald zijn dan?

Ik vind 2 dagen veel fijner. Ik heb toendertijd Ravi 4x van de trailer af moeten halen. Die was kapot!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:41

Saskia: hierboven gaat het erom dat Sevenum paarden en pony's op één dag wilde, ipv 2 zoals in Horst dit het geval was. Mij lijkt het inderdaad wel veel organisatie en drukte, dat is toch bijna niet te verwerken sochtends met al die trailers :=.

Qua rijden/afkampen, doe mij maar 1 dag. Zeker als het ook nog ver reizen is. Het zijn toch al slopende dagen, dan liever 1 dag ipv 2.

Zoals ik van Baexem begreep heb die er een aardige cent aan verdient, maar heeft wel veel inzet gekost van de leden.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 14:43

Ow sorry dan heb ik het verkeerd begrepen :)

Maar ben eens benieuwd welke vereniging het doet!

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:04

Ja ik ben ook erg benieuwd.
@SaskiaKur: Heb vanmorgen je website bezocht en de foto's gezien die er al op stonden. Echt super mooie foto's die je gemaakt hebt. Ben erg benieuwd naar de rest :o

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 15:05

Prijsuitreiking L1 op zaterdag en zondag wil ik voor 6 uur erop hebben. En de Klasse L2 vanavond voor 11 uur van beide dagen.

Bedankt voor het compliment :)
Heb jij het M2 gereden op de Kampioenschappen?

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:08

We wachten maar eens af, zeker als er toch miss een kandidaat blijkt te zijn. Voor het kampioenschap zou het zo in elk geval leuker zijn. De organisatie is nogal wat werk, maar vooral de terreinen vinden is problematisch.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 15:09

Moet zeggen dat ik Horst een al op en top vond! Geweldig :j Mooie terreinen en strak georganiseerd! :j

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:10

hoi,

Heb even alles wat opgeschreven werd gevolgd, maar wilde toch even reageren. Dat met die enquetes, is inderdaad voor verbetering vatbaar, er worden overigens per wedstrijd 16 mensen geënquêteerd, Ook 32 (want 16 is op alle starters toch wel weinig) amazones/ruiters is geprobeerd, maar dat was niet te doen organisatorisch gezien. Het lijkt niet veel tijd te kosten, maar in de praktijk toch wel :+ haha. uiteraard is ook al eerder de optie van een vast panel bekeken, maar nog niet uitgevoerd (welke mensen, hoeveel, gaan die naar alle CH's). Helaas is op alle mogelijke manieren van het toewijzen van een selektie wel commentaar te geven, dat maakt het ook zo moeilijk, je kan het helaas niet iedereen naar de zin maken !! Maar in ieder geval wordt er nu niet toegewezen op basis van de eerder genoemde vriendendienst of traditie! De selekties voor paarden zijn dit jaar in (niet op datum volgorde) Echt, Hingen, Graetheide, Beek, Bocholtz en Ravensbosch. Ook is al eens gekeken naar de mogelijkheid van het uit elkaar trekken van de selekties springen en dressuur, dus afhankelijk van de geschiktheid van de terreinen per discipline, maar uitvoering daarvan is nog toekomstmuziek. Wat betreft de regiokampioenschappen, dat zal inderdaad spannend worden en we doen onze uiterste best om het zo goed mogelijk en kampioenschapswaardig voor elkaar te krijgen, helaas zijn we hierin ook afhankelijk van wat kan met de vereniging(en) die dit alsnog wil gaan organiseren. Hopelijk komt het allemaal helemaal goed!
Overigens is dit Boktforum misschien ook wel een goed medium om te peilen hoe de outdoorconcoursen zijn.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 15:12

We zijn in ieder geval benieuwd, Kim!

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:19

Ik eigenlijk ook wel hahaha!!!
Maar wat vinden jullie hier dan de fijnste concoursen in kring zuid (jaja ik rij soms qua terreinen ook liever in Midden hihi), ik heb er al een aantal langs zien komen, maar ben wel benieuwd naar nog wat meer commentaar !

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:39

SaskiaKur schreef:
Heb jij het M2 gereden op de Kampioenschappen?

Nee toch, in de tekst eronder staat toch dat ze 27-2 haar m2 debuut gaat maken ?
en 2 weken later gaan we eens kijken naar elkaar!
Zij start als 1e in de M2 en ik als laatste op de oefenwedstrijd, hihihi,nog meer bokkers??

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:25

Ik had te horen gekregen dat het idd een handvol mensen zijn die geenqeteerd werden. Het is natuurlijk super om te horen dat dat in elk geval niet waar is. Ik vind de poging om de uitreiking van selectieste verbeteren wel een goede insteek! Tuurlijk dat het bij de 1e poging niet direct perfect loopt, is logisch en niet als kritiek beschouwd. Ik ben in elk geval blij dat de kring wel al afgestapt is van het idee traditie, want naar mijn mening waren sommige wedstrijden niet echt selectie waardig en ander verdienden juist wel een selectie ! Namen noemen wil ik dan eigenlijk weer niet doen op een forum. Een vereniging kan veel energie erin gestoken hebben en dan wil ik dat niet gaan bekritiseren op een algemeen forum zonder verweer van een vereniging.

Ik denk dat de fijnste wedstrijden toch wel genoemd zijn, voor kring zuid neem ik nu even aan dat je bedoeld?
Graetheide , Echt ( sorry eigen belang, hihi) Beek is altijd fijn te rijden en bocholtz was ( voorgaande jaren) ook altijd heel fijn georganiseerd.
Ik zelf vind een mooie bodem toch wel erg fijn, met name dan niet vals plat en dat is nu eenmaal in het zuiden lastig te vinden.
Dat wil dan niet zeggen dat de organisatie geen goed concours organiseerd.
vb, mijn paardje duikte nog wel eens graag in de hand als ik haar er niet echt goed aan had staan. Als je dan een proefje moet gaan rijden in een ring die bergafwaarts ligt, dan werkt je dit nog meer in de hand. Resultaat natuurlijk niet zo'n fijn gevoel dus ben ik over mijn prestatie in de ring niet tevreden en de jury uiteraard ook niet zo. Dat soort wedstrijden mijd ik dan weer liever.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:03

Heee ik ken maar 1 Kim die zoveel achtergrond informatie hierover zou weten, zit ik goed? :)*

Wat jammer dat Hulsberg geen selectie meer is, was 2 jaar geleden echt fijn :j Is Posterholt geen optie voor een selectie?

Persoonlijk vind ik Graetheide (ok eigen belang, maar het ook echt zo :+ ) en sinds vorig jaar Bocholtz de fijnste wedstrijden! Beek ben ik al jaren niet meer geweest, mede omdat terrein en organisatie niet altijd ideaal waren. Hingen ook heel fijn, maar ook mede omdat het maar 5 min rijden is :D Naja Geleen is denk ik genoeg over gezegd hoe de huidige opstelling is.. Ravensbosch is helaas het terrein vaak een beetje heuvelachtig.
Wat me wel zeer postief is opgevallen afgelopen outdoor seizoen, is dat de coupons heel snel nadat je gereden hebt werden meegegeven en je wist dan ook direct de punten. Dit was altijd ellende nadat de prijzen bekend waren gemaakt, dringen met zijn allen. Maar nu was het rijden, paard verzorgen, coupon ophalen en kon je zelf kijken of je wilde blijven. Dit viel een beetje tegen toen ik in Midden ben gestart, daar moest je gewoon ouderwets wachten (of iemand anders vragen, he Nath :o :D )

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:57

Inderdaad, bij ons moet je eigenlijk altijd wachten tot de ringen klaar zijn. Over het algemeen valt het wel mee, ze zijn vrij snel. Meestal heb je toch wel rond half 2-2 uur de uitslag, uitzonderingen daargelaten :+.

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:04

Ja ja..ik ben het :D, :o .

Ja jammer van Hulsberg, vind het zelf ook hele fijne dressuurwedstrijd!! Alleen jammer dat m'n paard beetje stressed (hij vind het eng :(:) ) van dat zandheuveltje naar wedstrijdterrein toe. En nadeel: het is errruuug ver lopen van trailer naar tent en terug :) Vind zelf Arensgenhout voor dressuur wat minder, maar ze doen er wel altijd veel aan om het zo goed mogelijk te krijgen, gewoon niet zo'n goede grond, maar zij zijn wat betreft springen weer uitstekend. En daarom zijn bv de uitslagen van sommige enquetes wat geflatteerd omdat die twee disciplines samen voor 1 resultaat zorgen.

Posterholt is te vroeg in het seizoen voor selektie. In april selekteren voor kampioenschappen in augustus is beetje te. Dus hebben we de grens gelegd bij mei, Helaas dan wel weer gelijk tig selekties achter elkaar maar goed, het is niet anders. In sommige kringen nemen ze gewoon de laatste drie voor de kampioenschappen, is ook een insteek natuurlijk.

Tja Echt was gewoon een superconcours, daar is niks op af te dingen!!! Graetheide is al jaren mijn persoonlijke toppertje (al is dat hegje met paarden erachter waar alleen het hoofd erboven uitsteekt natuurlijk wel heel erg eng.... >;) . Zelf vind ik Posterholt ook erg fijn zo aan het begin van het seizoen. Hingen is heel goed als je in de ringen voor het terras kan rijden, Beek dressuur is ook altijd ok. En Maalbroek, lekker handig bij mijn stal!

Verder rijd ik graag in midden: Heibloem, reuver, helden, roggel, stramproy.

Gelukkig dat in ieder geval het initiatief tot een andere manier van selektie toewijzen gewaardeerd wordt, door jullie in ieder geval ;) .

Ughm... voor de duidelijkheid: de meningen over de wedstrijden zijn die van mij persoonlijk als wedstrijdganger, wat betreft als kring/regiobestuurslid kan ik daar natuurlijk geen oordeel over vellen 8-).

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:10

Ik vind Posterholt niet bepaald een goede keuze, naast dat het vroeg in het seizoen is, gezien de bodem daar, ook niet bepaald goed te noemen :=

Ik ga persoonlijk ook liever voor de wedstrijden in het midden, Heibloem, Helden, Roggel en Stramproy, goede terreinen :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:16

Excuus dat ik even in jullie topic kom vallen, maar ben een trouwe meelezer!

Jullie hebben het nu over dressuurwedstrijd Echt, neem aan georganiseerd door de paardenvrienden Echt.. (weekend 3/4 juli)
Is dit dezelfde wedstrijd als die vorig seizoen in de kalender als St. Joost aangeduid werd?
Ik vond dat namelijk een superwedstrijd en baalde al dat deze nu niet op de kalender te vinden was...

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:20

Die staat als Echt aan gegeven, maar is wel dezelfde wedstrijd toch Au3?

Posterholt was vorig jaar inderdaad niet zo fijn terrein, jaren daarvoor wel. Maar het is inderdaad vrij vroeg in het seizoen. Vind het jammer dat Herkenbosch niet meer is, was ook een fijne wedstrijd. Maar daarvoor hebben we er wel eentje in Hingen terug gekregen :)

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:41

@Saskia: Nee ik heb geen kampioenschappen gereden en heb inderdaad in Helden mijn M2 debuut :D
Herkenbosch was inderdaad ook echt fijn alleen lag alles ver uit elkaar...
@ Au3: De selectie Echt is niet bij manege op de berg he?? Stond die vorig jaar niet op de kalender aangegeven als Sint Joost?? Ik ben vorig jaar niet kunnen gaan maar heb van veel mensen vernomen dat die wedstrijd top was!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:55

Dat was dus inderdaad ook mijn vraag WinkyTinky. De terreinen lagen toen wel in Echt naar mijn idee..
Op de kalender stond ie als St. Joost toen.
Wedstrijd was echt super georganiseerd!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:06

Ik vind de volgende concoursen altijd een van de beste:

- Bocholtz
- Graetheide
- Stramproy

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:42

zag net dat jullie het over de kampioenschppe van de zomer hadden. Ik zit bij Baexem in de club, en zij zijn idd gevraagd om de kampioenschappen te houden. maar na mijn weten doen wij dit niet. de jaren dat we wel de kampioenschappen hebben gehouden hebben we echt heel veel werk gehad en heel veel stress dus doen we het nu niet meer

ben benieuwd wie wel