zware val na rijden op pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:52

mijn dochter is er met 5 jaar behoorlijk hard gevallen, ze heeft haar arm op een rotmanier gebroken toen.

ze blijft helaa onzeker met rijden, ik heb wel een nieuwe pony gekocht toen. een oudje, geen knappe maar 100 % braaf.

maar toch ....... rijden doet ze weinig, ze wil wel maar tussen haar oortjes blijft het spoken. ze poets en tutelt heel wat af met haar pony. en dat is ook leuk om naar te kijken.

moeilijk is het hoor, ook jou dochter heeft een beste deuk opgelopen, overleg het met haar wat wil ze zelf heel diep in haar hartje ??????????????

succes

NicoleWHS

Re: zware val na rijden op pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 15:56

Diep in haar hartje wil ze deze pony graag. Het is een 13-jarige, ook erg braaf maar wel voorwaarts.

En dat is ook het probleem, voor de val had ze daar mee om kunnen gaan, maar nu.....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:00

Ik zou inderdaad de keuze sowieso bij je dochter laten..
Misschien was de klik er met de bewuste pony dan toch niet voldoende?

Als ze aangeeft toch nog steeds graag een pony te willen is het denk ik niet onverstandig nog een aantal pony's te bekijken en eens te zien wat er dan gebeurt :) Ik ben zelf ook een tijdje nogal angstig geweest (hele tijd niet gereden en intussen wat ouder en wijzer én een flinke knieblessure opgelopen) en had toen met een verzorgpaardje een dusdanige klik dat ik dat angstige helemaal kwijt ben geraakt.. Voorzichtig blijf je echter, al is dat niet altijd slecht..

Hoe dan ook is het sowieso voor je dochter denk ik een leuke afleiding om het internet op te duiken om samen met jou leuke pony's te zoeken :)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 16:03

amyz de klik was er wel op stal met borstelen etc. Alleen met rijden niet meer, denk dat de pony ook wel de spanning voelde.

En nee ze wil niet op internet kijken, ze wil deze pony :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:09

Hihi nou, daar ben je mooi klaar mee :P Tsja, als ze zelf aangeeft ervoor te willen gaan, denk ik dat je het gewoon moet proberen... Je kan altijd nog 'veiligheden' als grondwerk of van tevoren longeren inbouwen... Grondwerk is sowieso voor haar wel goed denk ik, bouwt een hoop vertrouwen op :)

Succes er mee in ieder geval, is weer mooi een lastige situatie :P

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 16:28

Ja een lastige situatie is het zeker.

Diep in mijn hart denk ik dat ze op dit moment niet klaar is voor een eigen pony. Liever heb ik dat ze weer vertrouwen krijgt in het rijden en dan kijken we nog wel een keer.

Maar al die weken dat ze aan het revalideren is geweest, was het deze pony die haar overeind hield. En om nu te zeggen: nee meis, je ben er nog niet aan toe, heb ik het gevoel dat ze dubbel gestraft wordt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:43

Zou je niet een regeling kunnen treffen dat je wél de pony koopt, maar dat ze voorlopig nog even op manegepony's blijft rijden? Dan kan ze nu vast poetsen, tuttelen en fruttelen met haar éigen pony (want daar kan op die leeftijd toch echt niks tegenop), ze kan samen met haar pony gaan grondwerken en werken aan de hand, en dan het vertrouwen in het rijden terugkrijgen op de brave manegepony's. Het lijkt wat omslachtig om dan nu een pony te kopen, maar als dat echt is wat zij wil.....
Het is het overwegen waard.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:45

jeetje heb helemaal in het begin je topic gelezen en nu weer wat vreslijk dat ze zo bangig blijft

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:26

Lalidan op zich wel een goede oplossing.

De pony is wel een knuffelbeest, dus dat is geen probleem.
Ook kan ik hem wel rijden.
Alleen zit het probleem een beetje met de week op proef. Als zij er niet op rijdt, heeft die week minder zin. Als dan later blijkt dat die angst blijft, is deze pony niet geschikt voor haar.
Dan moet hij weer verkocht worden, en dat vind ik ook niet eerlijk naar de pony toe.
Of ben ik nu aan het zeuren?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:10

nicole3939 schreef:
Lalidan op zich wel een goede oplossing.

Of ben ik nu aan het zeuren?

nee tuurlijk zeur je niet, ik kan me nog herinneren dat ik met het zweet op m,n rug stond als bo weer op een pony zat ( dat is na 5 jaar wel over :+ )

het blijft moeilijk, het onbevangen zijn is er af voor je dochter, en dat is voor kleine meisjes niet leuk natuurlijk. sja en wat betreft de pony kopen blijft een punt.

mag je de pony evt niet wat langer proberen oid ?? of een afspraak dat als het echt niet wil, je de pony terug mag brengen ????

moeilijk hoor

succes

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:49

jeetje minaa!

nou sterkte demee hée!! met uw dochter!
maar hebben de mensen waarvan die pony was nog wat gezegd tegen jullie dan of niks meer van
zich laten horen???

nou groetjesw

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:40

Inmiddels is dit een oud topic.
Daarom een slotje.