Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:55

_SteR_ schreef:
Ik wil je bij deze nogmaals héél véél sterkte wensen. Ik heb je uitslagen steeds gevolgd in de hoop dat het toch allemaal nog een beetje op zijn pootjes terecht zou komen, maar helaas lees ik hier ander nieuws..

We hebben wel de perfecte timing voor deze fotoshoot te pakken gehad, daar kunnen we in ieder geval heel erg blij om zijn!

Even over dit topic: kan dit gezeur nou eindelijk ook eens klaar zijn?! Alles wordt maar herhaald en herhaald en herhaald. De TS heeft ten eerste de boodschap allang begrepen (na 8 pagina's!)en ten tweede nu allerlei andere dingen aan haar hoofd.
Nu worden er weer allerlei andere dingen naar haar hoofd gesmeten, zoals: "dit paard is kapot gereden/paard is overvraagd" Kom op zeg?! We zitten hier allemaal achter onze computer, we weten geen van allen wat er met dit paard gebeurd is, het kan toch ook gewoon al in dit beestje gezeten hebben?! Dus ga alsjeblieft niet zulke teksten hier neer smijten.. dit maakt het alleen maar erger.

Jaqueline, veel sterkte in deze lastige tijd, de mooiste portretfoto op gróót formaat komt er zo spoedig mogelijk aan zodat je deze mooie kerel op canvas af kan laten drukken!

Dank je... en vooral voor de mooie shoot *D .

Een hele mooie herinnering voor mij....

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:56

ik wil je even sterkte wensen... Ik hoop dat je toch, ondanks alle nare reacties, kunt genieten van de foto's....

Maikee

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:10

Heel veel sterkte ermee! :(:)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:31

TS heel erg veel sterkte de komende tijd!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:49

Heel veel sterkte en wijsheid voor de komende tijd!
Hoe moeilijk moet dit voor je zijn... :(:)

Wat ik me wel afvraag, en ik vraag dit in alle redelijkheid, dus ik val je nergens op aan :o

Laat je het op de verzekering aankomen? En waarom?
Wat is wijsheid en hoe denk je er zelf over?
Genoeg is genoeg lijkt mij...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:17

He gadver ts, wat een naar bericht, had toch op betere berichten gehoopt.
Zolang jij er zelf achter staat is het altijd de goede beslissing, ongeacht wat anderen er van vinden.
Heel veel sterkte de komende tijd.......

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 08:55

Kaja schreef:
Heel veel sterkte en wijsheid voor de komende tijd!
Hoe moeilijk moet dit voor je zijn... :(:)

Wat ik me wel afvraag, en ik vraag dit in alle redelijkheid, dus ik val je nergens op aan :o

Laat je het op de verzekering aankomen? En waarom?
Wat is wijsheid en hoe denk je er zelf over?
Genoeg is genoeg lijkt mij...

Ik ben er wel blij om eingelijk, die man van de verzekering is ook een hele goede arts, die heeft 1,5 jaar geleden het paard van mijn zus nog gered van de dood.
Dus als deze man op basis van deze gegevens besluit dat hij niet afgekeurd wordt, op welk argument hij dat baseerd. Breng ik mijn paard desnoods nog naar soomeren naar de kliniek waar de verzekeringsarts werkt.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 09:02

Iedereen bedankt verder voor de lieve berichten ;)
Ik wacht nu vol spanning het besluit van de verzekering af.....

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:21

Heel veel sterkte met de verzekering.
Toevallig is mijn paard ook onder behandeling in Someren bij de verzekeringsarts vanwege artrose. Gelukkig nog niet met de verzekering zelf, maar dat kan nog komen (wat ik niet hoop). Het is zeker een goede da en kliniek.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:23

IK begrijp je besluit, maar toch heb ik er gemengde gevoelens over :o
Op deze discussie zit je natuurlijk niet te wachten, maar ben gewoon benieuwd naar je beweegredenen.
En aan de andere kant, misschien is mijn oordeel wel niet juist, ik bezit niet alle informatie.

Toch vraag ik me af waar jij je aan vast houd.
Wat heeft de DA nog meer gezegd naast de afkeuring, je paard heeft artrose en ik neem aan dat dat verergerd is en dat hij hem daarop afkeurt? Is het dan geen gepasseerd station of je verder gaat met behandelen?
Ik neem aan dat je vertrouwen hebt in het oordeel van je eigen DA?
Een dierenarts keurt een paard niet zomaar af, dan ziet hij er geen heil meer in, maar bovenal geen paardwaardig bestaan.
Wil je graag een second opinion, omdat je het er niet mee eens bent of is het het laatste stro-tje waar je je aan vast klamt?

Ik vind het nogal wat om het leven van je maatje af te laten hangen van een oordeel van een verzekeringarts.
Voornamelijk omdat ik vind dat IK diegene ben die over het leven van mijn paarden beslis, uiteraard in goed overleg met mijn DA.
IK ken mijn paarden het beste en ik vertrouw mijn DA blind! Als hij zegt dat het genoeg is, dan weet ik dat het genoeg is...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:04

Ik denk niet dat de verzekeringsmensen zomaar mensen zijn... gewone mensen kunnen geen oordeel geven over dit soort zaken. Ik vind dat TS een moeilijke keuze heeft gemaakt, maar kan me er wel in vinden.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 10:22

Kaja schreef:
IK begrijp je besluit, maar toch heb ik er gemengde gevoelens over :o
Op deze discussie zit je natuurlijk niet te wachten, maar ben gewoon benieuwd naar je beweegredenen.
En aan de andere kant, misschien is mijn oordeel wel niet juist, ik bezit niet alle informatie.

Toch vraag ik me af waar jij je aan vast houd.
Wat heeft de DA nog meer gezegd naast de afkeuring, je paard heeft artrose en ik neem aan dat dat verergerd is en dat hij hem daarop afkeurt? Is het dan geen gepasseerd station of je verder gaat met behandelen?
Ik neem aan dat je vertrouwen hebt in het oordeel van je eigen DA?
Een dierenarts keurt een paard niet zomaar af, dan ziet hij er geen heil meer in, maar bovenal geen paardwaardig bestaan.
Wil je graag een second opinion, omdat je het er niet mee eens bent of is het het laatste stro-tje waar je je aan vast klamt?

Ik vind het nogal wat om het leven van je maatje af te laten hangen van een oordeel van een verzekeringarts.
Voornamelijk omdat ik vind dat IK diegene ben die over het leven van mijn paarden beslis, uiteraard in goed overleg met mijn DA.
IK ken mijn paarden het beste en ik vertrouw mijn DA blind! Als hij zegt dat het genoeg is, dan weet ik dat het genoeg is...

Ik vertrouw volledig op mijn DA, maar ergens in je achterhoofd hoop je toch nog op herstel.
Het punt is, dat de artrose helemaal niet in zo'n erg stadium is, maar hij er wel erg veel last van heeft. Hij heeft hem gisteren uitverdoofd op zijn artrose en liep daarna nog niet helemaal rad. Hij heeft hem daarna nog helemaal onderzocht, pezen gescant ,nekwervel gescant ed. Waar verder niks te zien was.
Hij is er dus verzekerd van dat er naast de artrose niks aan de hand is en de kreupelheid van de artrose vandaan komt, ook gezien het patroon van de kreupelheid.
Ook is hij laatst op de kliniek rondom op de foto geweest van boven tot onder, waar verder ook niks te zien was.
Maar voor de verzekering kan het wel een punt zijn om zijn afkeuring te weigeren, omdat hij toch nog niet helemaal rad was.
Ik heb gisteren ook tegen mijn DA gezegd dat ik bang ben dat ik zou gaan twijfelen, maar dat was volgens hem niet nodig. Maar door de reacties van mensen ga ik toch een beetje twijfelen en ben ik bang, dat wanneer hij naar de paardenhemel gaat ik die twijfel blijf houden.
Dus als de verzekering eerst iets anders nog wil uitsluiten kan ik me daar ook wel in vinden, geeft mezelf toch weer iets meer rust.
Zelf ben ik er 100 % van overtuigd dat het door de artrose komt, maar omdat het niet 100% aangetoond kan worden, steekt het toch een beetje..

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:31

ik wil je heel erg veel sterke wensen met het verlies van dit prachtige paard !

en veder willen me even aansluiten op de reactie van _sterR_

ik hoop dat je nog wat mooie herhinngeren hebt aan deze mooie foto;s!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:41

Sterkte mocht het zover komen...
De foto's hebben voor jou veel waarde, ben er zuinig op en laat de mensen maar modderen ;-)
Niemand doet het immers perfect...

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:42

flugeltje schreef:
Vandaag de grote dag dat de DA komt... brrrrrrrrrr ben al helemaal zenuwachtig.
Ik heb hem gisteren nog even aan de longe gedaan om te kijken hoe hij nu was, na een paar dagen weidegang.
Nou... het ziet er niet best uit kan ik je zeggen.... pff wat liep die slecht zeg..

Maar ik hou jullie op de hoogte...

Heel veel sterkte wat een drama :(:)

Wel zeer mooie foto's wees er maar trots op jullie zijn een mooie combinatie kleine troost dat je deze mooie foto's hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:52

flugeltje schreef:
Hij heeft hem gisteren uitverdoofd op zijn artrose en liep daarna nog niet helemaal rad. Hij heeft hem daarna nog helemaal onderzocht, pezen gescant ,nekwervel gescant ed. Waar verder niks te zien was.

En de hoeven? Het SI-gwricht? Het bekken?

Ik vind het nogal wat om je paard op te geven. En helemaal om die beslissing aan een ander over te laten.

Laat ook een holistische DA komen, die zien veel meer dan een reguliere DA.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:20

JoviBan schreef:
flugeltje schreef:
Hij heeft hem gisteren uitverdoofd op zijn artrose en liep daarna nog niet helemaal rad. Hij heeft hem daarna nog helemaal onderzocht, pezen gescant ,nekwervel gescant ed. Waar verder niks te zien was.

Ik vind het nogal wat om je paard op te geven. En helemaal om die beslissing aan een ander over te laten.

Zomaar opgeven doe ik hem niet.
Hij heeft inmiddels nog 1 goed been van de 4, dus hoever moet ik nog gaan volgens jouw.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:23

"holistische" dierenarts, ook zo'n toverwoord de laatste tijd. Neem aan dat die ook gewoon zes jaar diergeneeskunde heeft gestudeerd? Alsof een reguliere dierenarts niet naar het hele paard kijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:32

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:44

Ilzas schreef:
"holistische" dierenarts, ook zo'n toverwoord de laatste tijd. Neem aan dat die ook gewoon zes jaar diergeneeskunde heeft gestudeerd? Alsof een reguliere dierenarts niet naar het hele paard kijkt.

Jep, dit zijn 'gewone' dierenartsen. Maar hun nadruk ligt op holistisch. Geen toverwoord dus, wel een mogelijkheid om je paard volledig door te lichten.
Het klopt dat een reguliere DA niet naar het hele paard kijkt; zij kijken namelijk alleen fysiek.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:45

En waar kijkt de holistisch dierenarts dan nog meer naar? Naar zijn karma ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:47

Ilzas schreef:
En waar kijkt de holistisch dierenarts dan nog meer naar? Naar zijn karma ofzo?

Het heeft geen zin om hier op te antwoorden.
Als je werkelijk geïnteresseerd bent, zou je er nl. niet zo sarcastisch over doen, en kun je ook google gebruiken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:00

flugeltje schreef:
JoviBan schreef:

Hij heeft inmiddels nog 1 goed been van de 4, dus hoever moet ik nog gaan volgens jouw.

Als je al zo'n tijd aan het dokteren bent, hij nog 1 goed been van de 4 heeft, en één dierenarts hem al heeft afgekeurd, dan heb je alles gedaan. Je doet het goed hoor TS. Je hoeft niet alle (hollistische) veeartsen van de wereld langs te laten komen om het goed te doen. Het is jouw paard, en jij weet wel hoe het zit. Sterkte!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 12:13

Anoeska schreef:
flugeltje schreef:

Als je al zo'n tijd aan het dokteren bent, hij nog 1 goed been van de 4 heeft, en één dierenarts hem al heeft afgekeurd, dan heb je alles gedaan. Je doet het goed hoor TS. Je hoeft niet alle (hollistische) veeartsen van de wereld langs te laten komen om het goed te doen. Het is jouw paard, en jij weet wel hoe het zit. Sterkte!

Ik raak verder ook niet onder de indruk van bepaalde reacties hier, ik ken mijn paard van binnen en buiten
Als ik de beslissing maak, dan staat mijn gevoel daar 100% achter, ik weet dan ook zeker dat ik het goede besluit.
In dec. 2008 en in juli 2009 is mijn paard geheel door de molen gehaald en is alleen de artrose gevonden, dus wat voor meerwaarde heeft het om hem nog een x door de molen te halen. Ik weet 100 % dat het de artrose is waar hij last van heeft, de DA bevestigd dat, dus ben ik er helemaal zeker van, nu de verzekering nog en dan kan het definitief worden.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 12:15

JoviBan schreef:
Ilzas schreef:

Jep, dit zijn 'gewone' dierenartsen. Maar hun nadruk ligt op holistisch. Geen toverwoord dus, wel een mogelijkheid om je paard volledig door te lichten.
Het klopt dat een reguliere DA niet naar het hele paard kijkt; zij kijken namelijk alleen fysiek.

Hij is in een halfjaar tijd al 2x helemaal doorgelicht, hoevaak moet ik dan wel niet gaan doen dan...