WAAR GAAT DIT OVER??????
Als iedereen zich nu eens ging bemoeien met zijn of haar eigen zaken, zou dat al veel helpen denk ik.
Ik vind het jammer dat TS alles eigenlijk al verteld heeft in haar eerste topic, maar dat er daarna nog allerlei verwijten komen, vervolgens excuses en zinnen van: 'mooi paardje, succes ermee' en 'sorry dat wist-ik-niet-toestanden'

Sjonge jonge!
Pharake bijvoorbeeld rijdt een Vlaams kampioenschap, WINT vervolgens en NOG blijven jullie zo door-eikelen tegen haar, wat ik überhaupt NIET netjes vind.
Kijk, als Bokt een soort van Penny-girl forum moet worden, zeg het dan he, want de meeste (lees: MEEST, dus NIET alle) reacties hier slaan helemaal nergens op. Dan haken de meeste ECHTE ruiters hier beter af.
TS: misschien inderdaad niet erg slim van je om hier zulk topic te posten en op deze manier. Maargoed, weer wat bijgeleerd. Hier zien ze liever klungelige kluns-foto's van penny's met een leenpony geloof ik. Kunnen ze die lekker afzeiken

Je hebt het over Reiner Klimke.... hm, NIET mijn favoriete man! Probeer het eens met het boek 'Ruiters en Rechters' van Ernest van Loon, daar ga je heel veel uit halen voor jouw merrie.
Ik ben het ook niet eens met die bijzetteugels, maar kan begrijpen wat je doelstelling is/was. Ook al denk ik niet dat het veel zal uithalen in dit geval. Paard gaat tegen de bijzetten aan blijven lopen en zo nooit de juiste aanleuning vinden. Als het mijn merrie was, ging ik haar longeren, longeren en nog eens longeren, de aanhouder wint. Laat maar sjezen aan die longe, dat veulen valt er heus niet zomaar uit!
Nadat het veulen geboren is zou ik ook niet direct gaan rijden, gewoon blijven longeren, aan de hand mee naar buiten wat wandelen... en eventueel NA het longeren eventjes erop om uit te stappen. Spaanse paarden worden vooral op de STEM gereden, zit verder weinig rijtechnische snuf aan. Misschien moet je dat ook eens proberen? Aan de longe beedoel ik he! Ze spreekt Spaans, en moet jij haar ff Limburgs leren (nee, Limburgs is geen Belgisch, dit ff voor de Nederlanders

Ik wil ook wel eens naar je paard komen kijken, ik woon 5 minuten van je af, in Lommel.
Pb me maar, of mail, of.... kom gezellig eens langs bij mij in mijn winkeltje, het ligt op de baan van Leopoldsburg-Lommel, recht tegenover de Kok O Folie (feestzaal).
Owwwwwwwwwja, voordat ik weer 'anti-Belgen' over me heen krijg hier, want zo gaat dat als ze je hier niet kennen en als je ze per ongeluk aanvalt: ik ben een Nederlander! Met 'anti-Belgen' bedoel ik de Nederlanders die het eeuwig beter weten en denken dat we hier in België nog altijd 20 jaar achter lopen.... DAT IS OOK WEL ZO HOOR, en dan ZEKER in de dressuur, maaaaaaaaaaaaaaaaar: er zijn uitzonderingen, ze zijn schaars hier, maar ze ZIJN er!
Enne, oja, misschien nog een kleine TIP: zie je in Nederland in de dressuur door de bomen het bos niet meer omdat IEDEREEN ZZ rijdt of hoger: kom gerust naar België! Daar behoor je gelijk tot de 'top' en krijg je nog kansen. Ik spreek uit ervaring overigens.
Pharake, nog ff wat tegen jou: hengsen zijn de FIJNSTE paarden die er zijn! Ze zijn slimmer, leuker, liever, toffer en weet ik veel wat nog meer dan ruinen en merries, maar ik ben ook al menigmaal uit de prijsuitreikingen gejaagd en niet omdat die organisatie altijd ongelijk had

Nou, de groeten!
Ps, ik zet hier niet een heel verhaal neer om mensen af te kraken, maar om mijn punt ff duidelijk te maken.
Al wie zich aangevallen voelt doet dat dus zelf en zal daar een 'reden' voor hebben vrees is, want bij mijn weten noem ik verder geen namen.
*edit: mijn 'e' deed het blijkbaar niet goed*