poes schreef:Maar NIEMAND komt met filmpjes van volledige trainingen. Een proef zien we hier zo vaak, maar niemand die 10 minuten staat te filmen bij het losrijden. Het zijn beelden die we niet te zien krijgen.
En ik vind het gewoon interessant om een paard eens zo in slow motion te zien, ongeacht wat de bedoeling ermee is van de TS. Daarom hoef ik ze toch niet zo op te vatten? Daar zit net de mogelijkheid tot discussiëren.
En als we dan dingen kritisch gaan bekijken van onze sport, begin ik graag met de boegbeelden voor we afzakken naar de minder getalenteerden, want dan wéét je dat het plaatje al veel minder zal zijn, toch?
De ts kan ook kiezen hele trainingen te laten zien, van alle ruiters.
Maar ze kiest er bewust voor moment opname te laten zien van een van te voren uitgekozen onderwerp.
Als er nu ook filmpjes stonden van combinaties waar je geen diep rijden zou zien en die zijn er ook meeeeer dan genoeg.
Dan zeg ik ja, dan is het mooi om naar de beelden te kijken.
Dan kun je nog vergelijken.
Maar eigenlijk ga ik liever naar een les kijken.
Dan zie je een ruiter de fout in gaan en de instructie uitleggen wat de ruiter anders had moeten doen.
Nogal wat leerzamer dan filmpjes kijken van momenten die de ts graag in een slecht daglicht wil zetten.
Laatst bijgewerkt door vorame op 06-08-09 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt