Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:05

e_horse schreef:
Best grappig om te zien hoe gedachten met mensen aan de haal kunnen gaan. TS plaatst foto's en filmpjes en mensen gaan roepen dat 'zij vindt dat het zo en zo wel en niet moet!'
Lees je echter de posts van de TS na dan zie je dat nergens staan :\

Nee ze plaatss enkel die foto's met een duidelijke boodschap en dat weet iedereen die ts in kwestie kent van andere topics.
In een normaal topic binnen dit forum van evenementen, maak je een inleiding van je dag en hoe je de dingen bezien hebt.

Hier zie je slowmotion filmpjes en dan vnl gericht op de teugelhulpen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:08

Desir_ee schreef:
_l_amanda_l_ schreef:
het filmpje van Arabesk zelf is toch gewoon een "bewegingsfilmpje"? gewoon slow-motion-galop? ik heb nergens zien staan dat zij vind dat het zó zou moeten en dat je het als "propaganda" van haar manier moet zien.. (en als je goed kijkt heeft het paard relaxed, 1 oor naar voren, 1 oor op de ruiter gericht, een los teugeltje en geen dwang in welk opzicht dan ook! dus waaruit maak jij op dat het paard het niet wil?)

Dus jij zou fijn met je paard over asvalt of stoeptegels galoperen???

als het alleen voor het filmpje is, waarom niet? het is een arabier (dacht ik te herkennen ;) ), die staan bekend om hun keiharde hoeven en sterke droge benen, dus dat stukkie stoep zal ie niks van merken..

wedervraag: zou jij je paard elke dag weer, met zijn kin op de borst willen sjorren, als hij daardoor soepel zou kunnen gaan lopen?

ieder zijn ding, tuurlijk moet je geen dagen achter elkaar over het asfalt galopperen, maar zoals gezegd bij beginpost: zo'n minifilmpje is maar een momentopname... ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:09

Desir_ee schreef:
Huertecilla schreef:
Doe dat dan niet :)*

Wat op de beelden getoond wordt is níet de bedoeling.
Wat daar aan moet gebeuren is niet het verbieden van de beelden maar veranderen van dat rijden.
Ernest van Loon heeft met zijn R&R aangetoond dat informeren niet helpt.
Je krijgt wat je beloont, dus ????? Objectiveer en beloon lichtheid :)*

hc

Heb jij dan een manier om het duidelijk te maken aan deze ruiters wat ze fout doen en hoe ze dat mogelijk kunnen verbeteren??
Want als jij daar een plan voor hebt luister ik graag!!

Dat is op dit topic al gepasseerd :)*

Op mijn site geef ik belangenloos informatie over gedragsleer mbt beleren van paarden.
Inge Teblick heeft nog veel meer en diepgaander informatie over hoe dan wel.

hc

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:13

ondertussen lacht de TS zich helemaal rot om de onderlinge discussies, en is ze
zelf nergens meer te bekennen ;). Kortom missie geslaagd

e_horse

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:16

Ik heb uit geheime bron vernomen dat ze op haar wollige arabier door de duinen aan het struinen is.. ;-)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:17

Al was ze dat niet, als het te heet wordt onder de voeten komt ze niet meer.............

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:17

Hmmm.. als die "arabier" op dit moment nog wollig is, dan is er iets goed mis...

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:20

_l_amanda_l_ schreef:
als het alleen voor het filmpje is, waarom niet? het is een arabier (dacht ik te herkennen ;) ), die staan bekend om hun keiharde hoeven en sterke droge benen, dus dat stukkie stoep zal ie niks van merken..

wedervraag: zou jij je paard elke dag weer, met zijn kin op de borst willen sjorren, als hij daardoor soepel zou kunnen gaan lopen?

ieder zijn ding, tuurlijk moet je geen dagen achter elkaar over het asfalt galopperen, maar zoals gezegd bij beginpost: zo'n minifilmpje is maar een momentopname... ;)

Excuses voor het typfoutje,, ik zal der wel meer gemaakt hebben, maar bedankt voor het melden.

Ik heb niet gekeken naar wat voor ras het is.. Laat ik het zo zeggen, ik denk niet dat het verstandig is op met je paard op
asfalt of op de stoep te galopperen ivm met zijn benen. Daar ben ik heel eerlijk in.
Hoe goed de hoeven en benen ook zijn.. Hoelang dat stukkie stoep is, maakt mij niet zo veel uit, maar het zal niet de eerste keer zijn..

Nee, ik zal zeker niet mijn paard met zijn kin op zijn borst trekken, opzij trekken met zijn hoofd of iets dergelijks.
Want dat vind ik ook niet kunnen, dat vind ik eigenlijk absoluut niet kunnen! Tis niet vriendelijk voor je paard.
Maar of dit constant gebeurt geen idee, en daar oordeel ik niet over.
En er zijn meerdere manieren om je paard los in zijn lijf te krijgen. En ik ben het er mee eens dat dit niet de manier is.

Dat er in de begin post over minifilmpjes gesproken, ja en je wilt er toch iets duidelijk mee maken.
Maar laat dan ook zien hoe de rest van tijd is ingereden, het blijven moment opnames!
Er worden maar enkele momenten weer gegeven, terwijl ik denk dat er niet constant zo gereden wordt.
Als ik het mis heb, das dan mijn fout.

Voor als nog je paard van voor met zijn kin op zijn borst trekken vind ik niet goed.
Maar om gelijk te zeggen dat die ruiters altijd en constant verkeerd bezig en dat dit strenger beoordeeld moet worden..
Nee dat weet ik nog niet zo zeker..

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:22

Huertecilla schreef:
Dat is op dit topic al gepasseerd :)*

Op mijn site geef ik belangenloos informatie over gedragsleer mbt beleren van paarden.
Inge Teblick heeft nog veel meer en diepgaander informatie over hoe dan wel.

hc

Dan zal ik dat rustig na lezen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:22

jasmijn78 schreef:
Spreek voor jezelf aub. Ik vind deze beelden niet echt heel onprettig/naar om te zien hoor.

Dat is de kern van het probleem. Dat dit soort beelden door veel ruiters als normaal ervaren worden. Dat zijn ze echter niet, vraag maar eens aan gelijk welke niet-paarden man/vrouw om daar een mening over te geven. Dat gaat van "moet dat echt" over "arm beest" tot "bah, dierenbeulen".

"Ja, maar weten die veel..die kennen toch niks van paarden" Niet in vergissen hoor, het is wel degelijk het publiek, Jan met de pet die niks met paardensport heeft, die de ethiek rond dierenwelzijn bepaalt. In de straat en politiek. Ook voor paarden dus.

Wie me niet gelooft, en denkt dat dit wel weer over waait, moet maar eens iets lezen over de totstandkoming van de hunting act in Engeland (in 2004-7) die de traditionele vossenjacht verbied. Dat steeds meer mensen vallen over in tradities verankerde zinloze dierenkwellerij is geen marginaal opstootje van softies, en het is ook niet 'Engels' of 'Nederlands', het is een diepgaande en doorlopende maatschappelijke verandering die in de hele westerse wereld plaats vindt. Die zal, zie ik in mijn glazen bol, ook de paardensport grondig veranderen in het komende decennium.

En ik kan niet wachten tot het zo ver is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:28

_l_amanda_l_ schreef:

Het gaat off-topic doch even als toelichting: voor mijn campocrossers is asfalt de prettigste, zachtste ondergrond waar ze op kunnen gaan. De gaan gráág in galop even lekker rammen dan.
Er is nul probleem met de hoeven want ze leven 24/7 waar de op bereden worden.

Ik heb drie dressuurbakken: de motorcrossbanen in de buurt.
Daar kan ik gericht dresserend oefeningen rijden onder gecontroleerde omstandigheden die vergelijkbaar zijn met de werkelijke wereld waarin mijn paarden bereden worden.
Ik rij door het verkeer, terrein naar de rijbakken toe. Net zo rijtechnisch correct en -licht tussen aanleuning&nageeflijkheid als in de rijbak.

Dingen die niet zo goed gaan als je zou willen zijn leermomenten. Dat zijn de allerbelangrijkste punten. Ik ben daarom altijd héél blij met terugkoppeling over de knelpunten. Die zijn er altijd.
Die ´slechte momentopnames´ zijn je grootste winstpunten :)* en als je niet weet hoe er mee vérder te komen, moet je hulp zoeken, vrágen, inhuren.
Dat is geen récht want het is JOUW probleem.

Bedankt Arabesk. Ik had je dit al per pm geschreven maar bij deze openbaar: ik koop graag opnames van mijn rijden van je.

hc

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:43

LovesHerPony schreef:
Verder ik hoop dat de mensen die er geweest zijn een geweldig evenement hadden en ervan genoten hebben. Sommige dingen wil je niet zien dan moet je er niet naar kijken of je afvragen waarom ze het doen. .

We draaien ons hoofd weg dus?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:44

Larissa3 schreef:
Ik snap het doel van dit topic dus totaal niet he, waarom zou je deze filmpjes + foto's willen posten? Wat wil je er mee bereiken? Sensatie? ;)

Daarbij weet niemand de achtergrond van deze paarden, het mag er dan wel niet zo fijn uit zien, maar misschien hebben ze het wel nodig.
Denk niet dat jij het zelf beter zou kunnen, helaas is commentaar leveren altijd gemakkelijk. :)

Nodig voor wat?
Om iets te doen wat ons plezier en geld verschaft.

Daar moeten we altijd rekening mee houden!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:49

Jannepauli schreef:
Hmmm.. als die "arabier" op dit moment nog wollig is, dan is er iets goed mis...

Haha, ja, daar heb je gelijk in :+ met 32 graden buiten..

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:57

e_horse schreef:
Jannepauli schreef:

Haha, ja, daar heb je gelijk in :+ met 32 graden buiten..

En of dan enkele uren de duinen in gaan nu met deze hitte zo dier vriendelijk is is ook nog iets wat je ter discussie kunt stellen.

Zonder hier de ruiters op bokt die zijn gefilmd,
zonder hun uitleg
is het een topic van helemaal niets.
De ts is zoals een ander al eerder zei in de missie geslaagd een rel topic te maken
En niemand van de ruiters kan zich verdedigen of nog beter vertellen hoe en waarom.
En een paar ruiters die zelf nog niet verder gekomen zijn dan in hun achtertuin altijd geweldig diervriendelijk te zijn vertellen wel even dat het zo niet hoort.
Wat is dan in godsnaam de waarde van een dergelijk topic?
Ogen openen, voor selectief beeldmateriaal?
Ja de ogen openen dat sommige bokkers erg ver gaan in lage berichten plaatsen, dat is hopelijk wel gebeurd. :)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:59

Ja, want dat heb ik tenslotte gezegd net, dat er een paard met deze hitte uren de duinen doorgejaagd wordt... :o?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:00

Vorame: ik vind de filmpjes wel interessant. Simpelweg omdat je er echt veel op ziet. Ik heb in de eerste pagina's geprobeerd om een rustige discussie aan te gaan en arabesk zelf heeft niks gezegd in eerste instantie over de filmpjes.

Het is enorm spijtig dat we dan maar gaan zitten roepen tegen elkaar.

WAAROM voelt iedereen zich collectief zo aangevallen door deze filmpjes van een ander?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:09

Arabesk zegt nooit wat in een topic wat ze zelf opent.
Maar met een paar weken op bokt te zijn heb je al zoveel berichten van haar gezien dat je wel weet waar ze op doelt.

En dat is voor mij ook waarom ik zo tegen de filmpjes ben.
Zonder toestemming ze wel willen laten bespreken met een lage ondertoon er in.
Filmpjes zonder te weten wat er is.
Filmpjes waar je enkele momenten op ziet, geen hele training of losrijden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:15

Maar NIEMAND komt met filmpjes van volledige trainingen. Een proef zien we hier zo vaak, maar niemand die 10 minuten staat te filmen bij het losrijden. Het zijn beelden die we niet te zien krijgen.

En ik vind het gewoon interessant om een paard eens zo in slow motion te zien, ongeacht wat de bedoeling ermee is van de TS. Daarom hoef ik ze toch niet zo op te vatten? Daar zit net de mogelijkheid tot discussiëren.

En als we dan dingen kritisch gaan bekijken van onze sport, begin ik graag met de boegbeelden voor we afzakken naar de minder getalenteerden, want dan wéét je dat het plaatje al veel minder zal zijn, toch?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:19

poes schreef:
Maar NIEMAND komt met filmpjes van volledige trainingen. Een proef zien we hier zo vaak, maar niemand die 10 minuten staat te filmen bij het losrijden. Het zijn beelden die we niet te zien krijgen.

En ik vind het gewoon interessant om een paard eens zo in slow motion te zien, ongeacht wat de bedoeling ermee is van de TS. Daarom hoef ik ze toch niet zo op te vatten? Daar zit net de mogelijkheid tot discussiëren.

En als we dan dingen kritisch gaan bekijken van onze sport, begin ik graag met de boegbeelden voor we afzakken naar de minder getalenteerden, want dan wéét je dat het plaatje al veel minder zal zijn, toch?

De ts kan ook kiezen hele trainingen te laten zien, van alle ruiters.
Maar ze kiest er bewust voor moment opname te laten zien van een van te voren uitgekozen onderwerp.

Als er nu ook filmpjes stonden van combinaties waar je geen diep rijden zou zien en die zijn er ook meeeeer dan genoeg.
Dan zeg ik ja, dan is het mooi om naar de beelden te kijken.
Dan kun je nog vergelijken.

Maar eigenlijk ga ik liever naar een les kijken.
Dan zie je een ruiter de fout in gaan en de instructie uitleggen wat de ruiter anders had moeten doen.

Nogal wat leerzamer dan filmpjes kijken van momenten die de ts graag in een slecht daglicht wil zetten.
Laatst bijgewerkt door vorame op 06-08-09 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:21

Ik zou ook graag andere filmpjes zien, heb er intussen al wat gezien en vind het interessant :j Zou het bijzonder interessant vinden om dergelijk materiaal van mezelf eens te zien.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:21

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:24

poes schreef:
Ik zou ook graag andere filmpjes zien, heb er intussen al wat gezien en vind het interessant :j Zou het bijzonder interessant vinden om dergelijk materiaal van mezelf eens te zien.

Ik zou ze ook best van mezelf willen zien.
Maar niet zonder het te weten op internet tegen willen komen.

Maar voor prive gebruik is het erg leerzaam.
Dat vind ik foto's van mezelf ook altijd.
dan zie je pas wat je instructrice nou de hele tijd al bedoeld. :+

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:26

Interessante filmpjes. Dat dit 'normaal' gevonden wordt vind ik nog wel het ergste.
En nee ik rijd niet perfect en heb nog nooit een gouden medaille gewonnen, maar ik kan wel zien dat dit niet goed is en dat dit anders moet.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:30

Als je daar bent geweest en je hebt achteraf zo'n uitgesproken mening.
Heb dan ook het lef om na de ruiter/amazone te gaan en te vragen waarom of er iets van te zeggen?
nee alleen achteraf en hier op bokt durven ze