Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) maar ik heb wel enkele tips; (sorry als ik in herhaling val en ik ga niet zeuren over je eerste posts
)

maar ik ben overigens niet iemand die zich laat doen, ik heb ook enkele mensen met paarden geweten die dominantie-problemen hadden en dan ben ik ook niet zo 'zachtaardig' geweest, simpelweg omdat ze je anders te stal uit sloegen (ik heb het ook kunnen oplossen, eerst met harde aanpak en daarna met een zachte aanpak) maar ik moet zeggen dat ik zoiets nooit bij mijn eigen paarden ben tegengekomen omdat ik het niet toeliet, mijn paarden weten wat kan en niet kan en daarvoor ga ik zelden of nooit een schoppen of slaan... 
kazary schreef:Ik heb ook wel eens paarden aangepakt, zoals ik eerder schreef.
Maar niet uit frustratie, maar als correctie.
En dat zal dan wel niet geloofd worden, maar net als bij jou zijn dat ook niet mijn eigen paarden geweest die zulke correctie nodig hadden. Maar van andere die het al te ver hebben laten komen.
En mijn geduld is door de tijd ook vaak beproeft, ook opmerkingen gekregen van sla hem er toch door. Maar al de paarden die ik door de tijd heen heb gereden liepen daarna gewoon overal.
In een parcours, over straat, overal. En niet uit angst, niet met angst. Maar met plezier, vertrouwen en wederzijds respect.

ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo gekend ben met 'pirelli' methodes maar ik heb er wel al van gehoord ma ben er nooit actief mee bezig geweest. Ik heb overigens al rare figuren tegengekomen die dat wel deden
(ik heb het over mensen in mijn directe omgeving, niet over de ts)