Clinic - Gert van den Hof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: Clinic - Gert van den Hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:48

haha ja heel veel concoursen ook hele hoe noem je dat belangrijke concoursen. Kampioenschappen enzovoort.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:40

Ik vraag me af waarom iedereen er op springt dat je een paard niet 100% kan inschatten als ik dat nooit beweerd heb := (en ik dat ook nooit iemand heb zien beweren)

Ik vroeg me idd af of die meer kon dan goed blijven zitten en paarden inschatten. Ook al is dat op zich al een gave waar maar weinige over beschikken. Maar bij mijn weten ben ik nog altijd vrij om die vraag te stellen... ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:52

Hij kan dus meer haha goed springen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:31

pharagirlke schreef:
Ik vraag me af waarom iedereen er op springt dat je een paard niet 100% kan inschatten als ik dat nooit beweerd heb := (en ik dat ook nooit iemand heb zien beweren)

Ik vroeg me idd af of die meer kon dan goed blijven zitten en paarden inschatten. Ook al is dat op zich al een gave waar maar weinige over beschikken. Maar bij mijn weten ben ik nog altijd vrij om die vraag te stellen... ;)

Nou dat weet je nu toch? Er is al gezegd dat hij ook concoursen rijd ;)

En zoals ik al eerder heb gezegd; hoe iemand zit bij het inrijden is nauwelijks representatief voor zijn 'normale' rijkunsten, bij het inrijden ben je tenslotte bezig met 2 dingen; zo goed mogelijk blijven zitten en het paard zo min mogelijk storen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:49

:roll: Ik stel de vraag toch ook niet meer? Ik bevestig gewoon het gedacht van iemand. En ook al is zijn zit niet "representief" dan nog kan de stijl van het inrijden me niet aan staan ;) Dat had ik inderdaad wat duidelijker kunnen plaatsen. Ik kan idd niet oordelen over zijn algemene stijl :)

Yvonne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:10

Ik ben ook naar de clinic van Gert geweest, :D
Hij is mijn buurman, woont een paar huizen verderop..
Ik zie hem dus ook regelmatig bezig met paarden africhten..
Hij rijdt idd alleen springconcoursen, geen dressuur..
Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:56

En dan nog, Yvonne, zal hij een paard dresuurmatig goed moeten kunnen rijden, waar ik ook niet aan twijfel, anders wordt het verhipte lastig om alleen al rond te komen ;)
Anneliesdj, wat je zegt over inrijden klopt als een bus, het is een kwestie van 1. erop blijven zitten en 2. het paard niet in de weg zitten. Zou je proberen om met het inrijden van een groentje het dressuurmatige plaatje zo mooi mogelijk te krijgen, dan vlieg je er echt in de meeste gevallen geheid af, vooral als je een niet te makkelijk dier onder je billen geparkeerd krijgt ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:24

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:28

ja,dat is het probleempaard van dit topic.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:10

pharagirlke schreef:
:roll: Ik stel de vraag toch ook niet meer? Ik bevestig gewoon het gedacht van iemand. En ook al is zijn zit niet "representief" dan nog kan de stijl van het inrijden me niet aan staan ;) Dat had ik inderdaad wat duidelijker kunnen plaatsen. Ik kan idd niet oordelen over zijn algemene stijl :)

Nee maar je vraagt je wel af of hij beter zit als hij een ervarener paard heeft, dat heeft toch niets te maken met de manier van inrijden?
Ik vind het prima als jij het er niet mee eens bent, ik denk dat dit een betere manier is dan veel van de 'manieren' die ik om mij heen zie, wat overigens niet wil zeggen dat ik het zelf ook zo doe ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:36

poes schreef:
Neen idd, maar ik vraag het me ook wel af :) Inrijden/zadelmak maken is echt een kunst apart en dat doet hij heel goed, maar ik zou hem dus ook eens willen zien op een doorgereden paard :) Blijkbaar springt hij dus concoursen.

Wat ik gehoord heb is dat hij Z springen is, of is geweest.

Je kunt kritiek hebben op zijn manier van beleren maar feit is wel dat hij de meest idiote probleempaarden corrigeert en hij heeft al héel veel paarden beleerd. Ik concludeer daar uit dat zijn manier werkt.

Ik vind het altijd geweldig om naar zijn clinics te kijken :D Ik wou dat ik zo goed kon blijven zitten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:39

Klopt Hinke, ik heb hem wel op startlijsten van Z-parcoursen zien staan. En nu blijkt achteraf, ook wel zien springen. Hij staat ook bekend om zijn stuurmanskunst in het parcours.
Verder kunnen we er lang en breed over banketstaaf maar de paarden die de meesten niet zadelmak krijgen, krijgt hij wel aan het werk, zonder wrede toestanden, en in no time, en als je dan alle plussen en minnen tegen elkaar wegstreept, vind ik zijn methode beter dan methodes die uren, dagen, maanden, jaren vergen met als resultaat een paard wat nog steeds niks wil met een ruiter op de rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:44

wat kan die gast zitten he :Y) zo veel respect voor hem!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:44

Ik vind het ook knap, het lijkt soms wel of hij lijm aan de kont heeft :D

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:00

Nog even over onze super Gert, hij had afgelopen vrijdag mijn paard waarvan ik wat foto's had geplaatst zadelmak gemaakt. Hij heeft er dus maar 1 keer op gezeten en ik heb mijn paard gisteren bij een amazone gebracht en die stapte vandaag dus zo weer op dus nee mijn paard heeft er geen trauma aan over gehouden maar waarschijnlijk een goed gevoel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:21

Snap ik best Kajanus, ik weet wel zeker dat de dieren van zijn methode geen stress oplopen, dat krijg je juist als je er zelf niet goed op durft en eerst al aarzelt met opstijgen, en dan ook nog eens met verkrampte billen in het zadel gaat zitten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:25

ik geloof niet dat veel mensen hun paarden naar iemand zouden brengen die op die manier erop gaat sul ;) das dan weer het uiterste nemen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:27

Nee maar al die mensen die denken dat ze het zelf kunnen zijn vaak wel te aarzelend en dat hebben ze zelf niet eens door.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:28

jep, maar Gert is een professional lijkt me? Dus waarom dan niet vergelijken met een professionele "traditionele" zadelmakmaker ipv er mensen bij te halen die zichzelf overschatten :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:39

Omdat er veel van die mensen zijn en ook vast wel hier zeggen dat ze het niet eens zijn met zijn methode ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:42

En moet je zelf professioneel zijn om het ergens niet mee eens te zijn dan? :) Ik heb bv nog nooit een paard zadelmak gemaakt in mijn leven. En als ik het al zou doen, zou dat beslist onder degelijke begeleiding zijn de eerste keren. Then again heb ik ook nog nooit grand prix gereden en tòch kan ik wel zien of mijn vriendinnen die wel richting dat niveau gaan, een goede dag hebben met rijden of niet. :) Dus dat is sowieso "onzin". Het is niet omdat je het zelf niet (beter) kan dat je niet kan zien of er wat fout gaat en of jij je kan vinden in die stijl.... (zoals zoveel bokkers tegen LDR van Anky zijn terwijl ze het haar ook weer niet nadoen... En dat mag dan weer wel) :) Mijn lesgeefster is daar al helemaal het bewijs van.

En da's dan weer wat me irriteert, op sommige dingen mag je wel commentaar geven als je het niet kan, en op andere krijg je meteen heel het topic over je heen ;) Maar goed, daar kan jij natuurlijk niets aan doen. Maar om maar even duidelijk te maken hoe ik de reacties in dit topic in het algemeen "zie" :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:44

pharagirlke schreef:
ik geloof niet dat veel mensen hun paarden naar iemand zouden brengen die op die manier erop gaat sul ;) das dan weer het uiterste nemen.

Pharagirlke, het merendeel van de paarden die bij Gert terechtkomen, zijn al ernstig verprutst, vaak door te aarzelende en te voorzichtige mensen, waar paardlief een loopje mee heeft genomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:46

En dat vind ik dan weer zonde voor die dieren (net als jij waarschijnlijk) :(:) Als je iets niet kan moet je er niet aan beginnen... Maar als iedereen zo dacht dan zouden we sowieso nog maar weinig problemen hebben in de wereld dus daar kan Gert dan weer niets aan doen :')

En puur uit interesse, dus niet om zijn methode af te breken. Maar zou er nog een andere manier mogelijk zijn voor deze paarden? Even daar gelaten of dat langer zou duren of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:49

suleilitha schreef:
Ik vind het ook knap, het lijkt soms wel of hij lijm aan de kont heeft :D

heb lekker filmpjes van m zitten kijken op youtube... wow....
echt niet normaal hoe die kan blijven zitten.....!!!
respect!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:51

pharagirlke schreef:
En moet je zelf professioneel zijn om het ergens niet mee eens te zijn dan? :) Ik heb bv nog nooit een paard zadelmak gemaakt in mijn leven. En als ik het al zou doen, zou dat beslist onder degelijke begeleiding zijn de eerste keren. Then again heb ik ook nog nooit grand prix gereden en tòch kan ik wel zien of mijn vriendinnen die wel richting dat niveau gaan, een goede dag hebben met rijden of niet. :) Dus dat is sowieso "onzin". Het is niet omdat je het zelf niet (beter) kan dat je niet kan zien of er wat fout gaat en of jij je kan vinden in die stijl.... (zoals zoveel bokkers tegen LDR van Anky zijn terwijl ze het haar ook weer niet nadoen... En dat mag dan weer wel) :) Mijn lesgeefster is daar al helemaal het bewijs van.

En da's dan weer wat me irriteert, op sommige dingen mag je wel commentaar geven als je het niet kan, en op andere krijg je meteen heel het topic over je heen ;) Maar goed, daar kan jij natuurlijk niets aan doen. Maar om maar even duidelijk te maken hoe ik de reacties in dit topic in het algemeen "zie" :)

Het gaat mij er helemaal niet om of iemand het proffesioneel doet of niet (er dus geld voor vraagt en er 10 op stal heeft tegenover iemand die er 1 in het jaar heeft), het gaat mij erom of het goed gebeurt.
Nu denk ik dat er bij de profs niet heel veel zijn die erg aarzelend te werk gaan maar er zijn er wel veel die gewoon fout te werk gaan, dat zie ik geregeld om mij heen bij paarden die 'proffesioneel' zijn ingereden.

Ik ben zelf ook geen prof maar toch heb ik een uitgesproken mening over veel manieren en dat krijg je ook als je zelf veel paarden onder je gat hebt gehad, of dat nu prof is of niet, wil niet zeggen dat die mening altijd de juiste is ;)