Eeen eigen paard. OMG.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:18

Babico3 schreef:
Of heeft iemand nog een leuke staan? xD

Ik heb natuurlijk de allerleukste staan, maar die is niet te koop... ;) Ik zal mijn ogen en oren eens open houden (wie weet kom ik nog iets leuks tegen), want ik gun je natuurlijk best een paardje... ik vond alleen dat je ook de minpunten goed moest horen... ;)

Anoniem

Re: Eeen eigen paard. OMG.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:19

Okee, dankjewel dan alvast.. :)

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:24

upendo schreef:
absque_dubio schreef:
Oh dus ik met mn vmbo-papiertje zou later dus niet een paar paarden kunnen hebben? Aardig van je zeg. :+

Nee, dat bedoel ik niet.. :)
Het wordt imo echter wel een stukje moeilijker.. :j

En het maakt wel degelijk uit of je gym of 'gewoon' VWO hebt gedaan.
Hoor ik vaak. :)

Haha, wat een kletspraat. Jij denkt dat je er al bent met je VWO, wat je nu nog niet eens gehaald hebt? Wacht maar tot je een studie gaat doen, kind middelbare school stelt niks voor. Dat jij nu al 6/7 uur per dag moet leren is in mijn ogen echt niet normaal en dan kun jij het nog moeilijk gaan krijgen op de universiteit. Ik wil niet zeggen dat ik en al mijn klasgenoten fluitend hun examens hebben gehaald maar 6/7 uur leren per dag hebben we allemaal niet gedaan hoor. Plus voor een goede baan heb je ook sociale vaardigheden nodig dus ik zou af en toe maar de deur uitgaan met vriendinnen want dat moet je niet verwaarlozen ;) TS, veel plezier met je zoektocht, ik weet nog hoe het was om mijn paard het erf op te zien lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:31

Okee, maar dat 6/7 leren gaat niet over mij he? xD Dus even ontopic blijven graag.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:07

Babico3 schreef:
Veel. xD Ze heeft er kijk op, en heeft zelf jarenlang paarden gehad, etc etc..

Ik heb ook jarenlang paarden, maar veel mensen zijn dan nog zeker geen kenner, neem de beenstand, hoeven, gebit.... als mensen hun best doen iets te verbloemen zie ik het niet hoor.
Laat het paard keuren door een DOOR JULLIE GEKOZEN dierenarts voor in ieder geval een klinische keuring. Dat kost ongeveer 100,= en ze kijken hem helemaal na, ook op punten die jouw kenner wss niet ziet.
En zorg dat je het paard in ieder geval een aantal keer proef kunt rijden, of op proef een maand op stal kunt krijgen (een handelaar zal hier misschien mee instemmen, een particulier ws niet).

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:45

Erg leuk zeg, hopelijk gaat het door en krijg je een eigen paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:16

Ja, ik zorg er wel voor dat hij/zij klinisch is gekeurd hoor. xD Ben niet gek.. (Nog niet.) xD

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:42

Maar dan met name door een door jullie gekozen arts, niet een door hun gekozen ;)

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:01

Ik ben nu ook een paardje aant kopen. Heb ook men eigen arts gebeld hoor...
Die andere kan betrouwbaar zijn, maar er wordt toch veel mee geprutst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:42

Ja, toch altijd zo jammer dat je mensen niet gewoon kan vertrouwen..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:58

Als je nog een leuke pony zoekt, ik heb er nog eentje te koop staan. :))

Wel echt super dat je binnekort misschien een paard krijgt!!

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:02

ik heb mijn paard niet late keure, ben ik nu gek?:')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:17

alissaaa schreef:
ik heb mijn paard niet late keure, ben ik nu gek?:')

Ja

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:20

@alissaaa: Nee je bent niet gek. Ik heb Ankie ook nooit laten keuren en ze is kerngezond en heeft nog nooit een pas kreupel gelopen. Maar zij was toen ik haar kocht ook nog maar 2, bij een ouder paard zou ik liever wel iig een klinische keuring ook doen.
Een klinische keuring kost maar 100 euro, dus daar hoef je het niet om te laten ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:22

Abel was ook nog maar 2 toen ik hem kocht, maar ook dan kunnen ze OCD hebben, artrose, spat whatever. Aangezien ik Abel ook heb verzekerd als sportpaard was die keuring ook verplicht.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:24

Ja maar als je daarvoor wilt laten keuren moet je rontgenfoto's laten maken, en dat is een stuk duurder. Dat doe je niet met een haflinger van 1500 euro, of een recreatiepaard, dat doe je alleen als echt serieus wedstrijden gaat rijden (en daar is in dit geval toch geen sprake van?)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:28

Hoezo niet? TS zoekt een KWPNer, en die zijn over het algemeen heel geschikt voor wedstrijden hoor.

En ook haflingers en recreatiepaarden kunnen artrose hebben. Beter voorkomen dan genezen toch? En ja, een rongt. keuring is wat duurder, maar hoeveel geld ben je kwijt als je paard OCD heeft, of artrose oid. Niet elke verzekering dekt namelijk artrose en spat. En zo wel, heb je ook nog eigen risico. Dat alles bij elkaar gaat dan ruim over je ront. heen

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:56

Ik hoop voor je dat het doorgaat!
*ik duim voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:23

Jaa, dankjewel allemaal voor het hopen. :) Laat jullie meer weten als er iets is gebeurt. ;)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:45

Babico3 schreef:
Waar hebben jullie allemaal je paard vandaan? Internet?

marktplaats :+
de derde keer dat ik bij een paard ging kijken was het raak 8-)
was overigens ook mijn eerste paard! :D

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:48

via mensen adres gekregen

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:17

Uhmm, tsja van verzorgpaard naar leasepaard naar eigen paard :D

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:38

Ik ben nu echt heel jaloers, :o Ik droom ook al heel lang van eigen paard. Maarja wie niet. Ik weet ook wel dat mijn ouders het niet kunnen betalen enzo. Ja kunnen ze wel maar willen ze niet :P Maar ik heb nu vz pony en daar doe ik het voorlopig wel mee :) Maar echt super voor je, hou ons op de hoogte ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:15

I will. :)

gwnncherinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:46

haha leuk dat je een eigen paard krijgt heb je al iets gevonden?
ik heb een merrie sinds april ze heeft een hele eige karakter en dat is super leuk en kan lief zijn ma idd soms hengstig
wel is se minder bang dan me ruin die ik sinds november heb de merrie heeft namelijk meer pit:P
als maar als je een rustig betrouwbaar p[aard wil die al iets kan sou ik als ik jou was naar eentje gaan zoeken die al een wedstrijd heeft gelopen en ook op trailer heeft gestaan(en nooit op een plaats die nooit van de stal is afgeweest)
daar heb ik namelijk een probleem mee gehad met de ruin dat hij toen ik er onderweg op reed(is vlakbij koop adres ons huis) had hij heimwee en steigerde en viel achterover.
dus weet er zijn risicoos aan en als se al iets kennen is het makkelijker maar die van mij waren alleen maar onder het zadel gereden en met veel geduld bereik je veel:D
na een zware hersenschudding heb ik eindelijk mijn ruin zover gekregen dat hij vertrouwen had onder het zadel:D

dus veel geluk:D hoop dat je een leuk paardje of pony vind:D