de eigenaar van het dier is ALTIJD aansprakelijk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
de eigenaar van het dier is ALTIJD aansprakelijk
Of zou dat anders zijn in België en Nederland? Lord_Ik schreef:Mij hebben ze altijd verteld dat de persoon die het dier leidt, op de grond of erop verantwoordelijk is voor een eventueel ongeluk?Of zou dat anders zijn in België en Nederland?

Lord_Ik schreef:Mij hebben ze altijd verteld dat de persoon die het dier leidt, op de grond of erop verantwoordelijk is voor een eventueel ongeluk?Of zou dat anders zijn in België en Nederland?
Zelfs als ik beroepsmatig op een paard van iemand anders stap om het dier te beleren of te corrigeren, en al staat het paard bij mij op stal........ en er gebeuren ongelukken dan is de eigenaar nog steeds aansprakelijk
zei deze oude taart
Dat dekje wil ik ook wel hebben idd

Daisy01 schreef:Heb je er zelf beleerd eigenlijk?
heeeel rustigjes aan. Ze had wel al leren trekken (met band).
.
de eigenaar laat niet scannen en na 3-4 maanden na de laatste keer dat ze hengstig is geweest is er nog steeds niks van bolling te zien terwijl de andere merrie al helemaal ontploft staat
(is een maand vroeger gedekt dan Marie de eerste keer). Ik weet niet of het kan dat ze gewoon niet hengstig wordt omdat het winter wordt?
ze ziet er al een paar maanden zo uit,, soms lijkt ze weer wat bij te komen, maar de keer erop kan je weer piano spelen op 'r ribben. Ook m'n singel die vroeger nauwelijks lang genoeg was (hoogdrachtig
) trek ik nu zowat tot op het kortst...
(welke debiel heeft haar zo jong al bij die hengst gestoken
=> ze had toen andere eigenaar)
Daar ben ik voor verzekerd nu
tenzij je ervoor betaald wordt is het jou verantwoordelijkheid. Binckydenice schreef:Waarom geeft haar eigenaar haar niet een jaar of twee rust, zodat het dier even bij kan komen? Je ziet duidelijk dat het dier hieronder lijdt?
Ik vindt het raar dat jullie zo met een die omgaan, ze ziet er echt niet gezond uit....
de eigenaar wil er niet van weten, ze moet en zal een veulen hebben,, is ze nu niet drachtig,, dan vind de eigenaar het niet erg, maar zolang ze gedekt kon worden voor dit jaar moest ze bij Tor blijven staan.
dus ook voor de eventuele brokken die het paard maakt? (niet het paard zelf dat gekwetst is) -Ik word niet betaald neen
-
Maakt het paard brokken door iemand anders zijn fout (bvb, auto komt aangehaast, paard wordt paniekerig, bestuurder ziet dat maar vertraagt niet en in het voorbijrijden ben jij/paard gewond of er is schade aan de auto, dan is dat voor de bestuurder!) dan moet die dat ook betalen 

en als dat van de eigenaar mocht zie ik niet in waarom ik haar niet gewoon op de andere wei kon zetten.
en de eigenaar heeft geen zin om 'r buiten te zetten,, want dan moet hij haar -o ramp- ook weer binnenhalen en zijn schoenen vuil maken. (Als hij gewoon 'r eten klaarzet in 'r stal staat ze waarschijnlijk bij het hek te drummen om naar 'r stal te mogen
) om een of andere reden krijg ik het gevoel dat hij het met opzet niet wil doen omdat ik 't 'm vraag, dat hij vindt dat ik me daar niet mee te moeien heb ofzo en dat hij wel zal doen wat hij goed vindt en waar hij zin in heeft.
Lord_Ik schreef:Ik laat haar als ik rij ook altijd even buiten, ervoor of erna, maar dan staat ze nog steeds 4/7 binnen.
Binckydenice schreef:Lord_Ik schreef:Ik laat haar als ik rij ook altijd even buiten, ervoor of erna, maar dan staat ze nog steeds 4/7 binnen.
Tja, ik vindt het niet kunnen dat je met deze pony gaat rijden, laat haar lekker bijkomen zonder teveel van haar te vragen. Ze ziet er onderbouwt en slecht uit... Ik zou er niet trots op kunnen wezen als je hiermee aan zou komen....
jij natuurlijk ook. Kun je niet gewoon wat met haar gaan wandelen ipv intensieve dingen doen? Vind het echt zonde voor het paardje, als ze nog magerder wordt is het echt niet goed meer...