Marie Fjordien in het roze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:25

dat is niet waar Lachen Lachen de eigenaar van het dier is ALTIJD aansprakelijk Lachen

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 20:30

Mij hebben ze altijd verteld dat de persoon die het dier leidt, op de grond of erop verantwoordelijk is voor een eventueel ongeluk? Verdrietig Of zou dat anders zijn in België en Nederland?

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:34

Lord_Ik schreef:
Mij hebben ze altijd verteld dat de persoon die het dier leidt, op de grond of erop verantwoordelijk is voor een eventueel ongeluk? Verdrietig Of zou dat anders zijn in België en Nederland?

medeverzorgster bij mijn verzorgfjord, loopt te liegen om naar buiten te kunnen dat de pony verzekerd is als zij erop rijd, maar het beestje is verzekerd ongeacht wie erop rijd lijkt mij.
Bovendien beschik ik over de papieren en documenten van Paulgrid, omdat de eigenaar warrig is.
en ze is niet verzekerd en mocht er wat gebeuren is Piet (de eigenaar) aansprakelijk voor de brokken die er gemaakt worden Knipoog

verder heb ik eerder heel lelijk gereageerd tegenover jou ! dat spijt me heel erg, dacht echt dat je het serieus bedoelde enzo !

Verder stuur ik je even een PB met een offtopic reactie! Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:39

Lord_Ik schreef:

Hier in Nederland is altijd de eigenaar verantwoordelijk Lachen Lachen Zelfs als ik beroepsmatig op een paard van iemand anders stap om het dier te beleren of te corrigeren, en al staat het paard bij mij op stal........ en er gebeuren ongelukken dan is de eigenaar nog steeds aansprakelijk Lachen

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 20:46

De verzekering van het dier moet natuurlijk in de bres springen voor het dier,, maar dan moeten ze de verantwoordelijke hebben om te getuigen van wat er gebeurd is dacht ik en zijn de brokken voor de verantwoordelijke, maar ik zal het maar eens natrekken voor de zekerheid. Voor de persoon is het persoonlijke verzekering natuurlijk, maar die heb ik.

@Dante_: het is je vergeven hoor Lachen

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:33

Haha! Haha! Haha! Haha!

Jep..jeugdsentiment..ikke is ook al 30!

Al denk ik daar nog altijd met rode wangen van het schaamrood aan terug.. Bloos Clown

Je hebt gewoon hartstikke veel lol, de pony gooit je eraf als ze je zat is, duidelijke boodschap toch,
samen lekker idioot doen...soms mis ik die tijd echt Clown

Onbevangen puur lol hebben.

Ik reed ook met mijn eerste pony trapjes af (whhhhaaa..en dat ging nog ook altijd zonder problemen, terwijl ik nu
van een stoeprandje al de mount everst maak)..Ik lag zelfs met al mijn boeken in de wei en op de rug van mijn eerste fjord
mijn MAVO examen te leren. Ik nam mijn franse woordjes mee op buitenrit om te leren..hahaha..zat ik daar met mijn schrift op mijn new forester..(ik heb altijd de luxe gehad van eigen ponnies die bij mij aan huis staan, dus leren op het paard was grote onzin), terwijl ik nu al moeilijk zit te doen als ik wil kijken hoe laat het is en mijn horloge zit een beetje weggestopt in mijn jas. Haha!

Het rijden ziet er niet uit, maar als ik je op de schimmel in je profiel zie zitten, heb je een keurige zit.

Het is niet jouw paard, dus niemand kan jou iets kwalijk nemen over de voeding, als jonge meid heb je
dan gewoon weinig te vertellen bij ons ' volwassenen' (en nu doel ik even op de eigenaar van je verzorgponys hoor).

Geniet er maar van, en gewoon je verstand erbij houden..

Wissel het af en toe eens af met serieus rijden..komt wel, daar groei je naar toe Bloos Bloos Bloos zei deze oude taart

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:43

Hai, commentaar heb je al genoeg gehad heb ik inmiddels gelezen.
Tip voor je, bind even een stukje touw aan de voorkant van je zadel (door de voorste 2 ringetjes) zodat als ze begint te bokken je jezelf aan die touwtjes in het zadel kan trekken en heel goed blijft zitten, maar laat dan de teugels wel losser en drijf je pony vooruit.
Want als je je teugels kort houd en je geeft been sluit jij je pony op waardoor nog meer onbegrip ontstaat waardoor ze waarschijnlijk nog meer gaat bokken of steigeren. Schaf wel beugels aan want hiermee ga je wel de fout in, want als je pony eenmaal in de gaten heeft dat ze jou eraf kan krijgen zal ze hier wel mee doorgaan. Ik heb verschillende paarden beleerd en heb dit inmiddels gaandeweg wel geleerd.
Probeer in de buurt van waar je verzorgpony staat een bak te regelen waar je kan af en toe eens serieus kan rijden en je pony laat zien dat jij toch echt wel de baas bent. Dit is veiliger voor jou en je omgeving.

Hopelijk kan je wat met deze tips.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:04

ging het trouwens ook niet om het roze nieuwe dekje wat je wilde laten zien? Haha!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:52

Haha! Dat dekje wil ik ook wel hebben idd Haha!

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:08

Ben ondertussen een uur bezig geweest dit hele topic door te lezen.Clown

Maargoed. Wat een geweldige fjord heb jij.
Geniet lekker van dr, als je maar lol heb! Maarrrr, blijf wel voorzichtig natuurlijk, want rijd wel op de openbare weg.

Heb je er zelf beleerd eigenlijk?

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:54

Hmm... er mag ook wel ruim 100 kilo bij op zeg!

Wij hebben hier zo'n 35 fjorden lopen, maar die van jou valt bij allen in het niet!!

Ik ben ook voor lol met je knol en bedoel het niet aanvallend, maar voordat je zoveel van der vraagt , mag ze eerst wel een poos flink aankomen zeg...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:05

Ja, maar je leest al dat het dier 5 jaar oud is en drachtig van haar derde veulen, waarschijnlijk ziet ze er daarom zo mager uit. Er mag voor een fjord nog wel 100 kilo op. Ze is zeker drachtig van de halfarabische hengst in je profiel? Dan verklaard het een beetje hoe alles werkt...

Ik vindt het vreemd dat je op deze wijze buiten gaat rijden, onverantwoordelijk en helemaal niet veilig voor het verkeer eromheen... Als er een kindje loopt of fietst ben ik benieuwd hoe het af gaat lopen...

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 14:38

Wou idd even dekje showen Haha!

Daisy01 schreef:
Heb je er zelf beleerd eigenlijk?

Jah Lachen heeeel rustigjes aan. Ze had wel al leren trekken (met band).

Er is géén piste (behalve een drafbaan, waar ik wel op mag) in de buurt waar ik (regelmatig) op mag rijden, eentje waar ik enkel op mag rijden als de eigenaar thuis is (zijn vrouw heeft liever niet dat ik daar rij als hij niet thuis is) en die is er natuurlijk bijna nooit Clown.

Ze is idd meerdere keren gedekt door Tor maar of ze ook drachtig is valt af te wachten Koe de eigenaar laat niet scannen en na 3-4 maanden na de laatste keer dat ze hengstig is geweest is er nog steeds niks van bolling te zien terwijl de andere merrie al helemaal ontploft staat Clown (is een maand vroeger gedekt dan Marie de eerste keer). Ik weet niet of het kan dat ze gewoon niet hengstig wordt omdat het winter wordt?

Ze wordt niet zwaar belast ofzo,, ze staat 7/7 24/24 op stal en komt alleen buiten als ik rij of 'r buiten zet. Ze krijgt niet speciaal weinig eten ofzo (veel hooi, wortelen, halve schep (schep van 2 kg denkik) geplette gerst en halve schep sportmengeling, maar ze komt toch niet aan Verdrietig ze ziet er al een paar maanden zo uit,, soms lijkt ze weer wat bij te komen, maar de keer erop kan je weer piano spelen op 'r ribben. Ook m'n singel die vroeger nauwelijks lang genoeg was (hoogdrachtig Haha!) trek ik nu zowat tot op het kortst...

Ze is btw drachtig van haar VIERDE veulen Boos! (welke debiel heeft haar zo jong al bij die hengst gestoken Huilen => ze had toen andere eigenaar)

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:46

Waarom geeft haar eigenaar haar niet een jaar of twee rust, zodat het dier even bij kan komen? Je ziet duidelijk dat het dier hieronder lijdt?

Ik vindt het raar dat jullie zo met een die omgaan, ze ziet er echt niet gezond uit....

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:50

Ook in België is het zo dat de eigenaar altijd verantwoordelijk is voor het paard, ongeacht wie erop rijdt Knipoog Daar ben ik voor verzekerd nu Haha! tenzij je ervoor betaald wordt is het jou verantwoordelijkheid.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 14:54

Binckydenice schreef:
Waarom geeft haar eigenaar haar niet een jaar of twee rust, zodat het dier even bij kan komen? Je ziet duidelijk dat het dier hieronder lijdt?

Ik vindt het raar dat jullie zo met een die omgaan, ze ziet er echt niet gezond uit....

Net daarom hoop ik dus dat ze NIET drachtig is Verdrietig de eigenaar wil er niet van weten, ze moet en zal een veulen hebben,, is ze nu niet drachtig,, dan vind de eigenaar het niet erg, maar zolang ze gedekt kon worden voor dit jaar moest ze bij Tor blijven staan.

@chipieke: oeh dat weten we dan ook weer Koe dus ook voor de eventuele brokken die het paard maakt? (niet het paard zelf dat gekwetst is) -Ik word niet betaald neen Clown -

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:55

Onbegrijpelijk dat je zo met je dier omgaat...

Hij moet zeker flink aankomen zeker als hij nog drachtig blijkt te zijn ook....

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:59

Ik heb het weer gevolgt.
Drachtig van haar 4de veulen terwijl ze 5is.
Vind je het gek dat ze overbouwt is?
Geef haar eerst wat rust.
Net zo als de bovenstaande bij mij.
On-be-grijpe-lijk dat je zo met je dier omgaat.
Dan als noch maakt het niet uit dat je zelf niet de eigenaar bent

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:01

Bij mijn verzekering is het zo Haha!

- mijn paard mag gereden worden door derden en indien zij er niet voor betaald worden zijn zij door MIJ verzekerd. Als jij dan met mijn paard brokken zou gaan maken en het is JOUW fout ben je verzekerd Haha! Maakt het paard brokken door iemand anders zijn fout (bvb, auto komt aangehaast, paard wordt paniekerig, bestuurder ziet dat maar vertraagt niet en in het voorbijrijden ben jij/paard gewond of er is schade aan de auto, dan is dat voor de bestuurder!) dan moet die dat ook betalen Knipoog

Aangezien het een pony betreft wordt deze tot 1.45m sowieso opgenomen in de familiale verzekering! Pony is dus altijd verzekerd aangezien een familiale verzekering in België zo goed als door iedereen genomen wordt Knipoog

En als het diertje inderdaad 4 veulens op haar 5jarige leeftijd heeft gehad, gooi het beest dan toch twee jaar op de wei of het is tegen volgend jaar een paardje van 26 jaar...

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 15:08

Ze krijgt 'r 4e als ze 6 is.
En ik kan Tor toch geen condoom aantrekken Clown en als dat van de eigenaar mocht zie ik niet in waarom ik haar niet gewoon op de andere wei kon zetten.
En neen, ik ben niet verbaasd dat ze overbouwd is.

Iemand tips om 'r te laten dikken zonder een overdosis energie ? Die heeft ze al Tong uitsteken en de eigenaar heeft geen zin om 'r buiten te zetten,, want dan moet hij haar -o ramp- ook weer binnenhalen en zijn schoenen vuil maken. (Als hij gewoon 'r eten klaarzet in 'r stal staat ze waarschijnlijk bij het hek te drummen om naar 'r stal te mogen Cool ) om een of andere reden krijg ik het gevoel dat hij het met opzet niet wil doen omdat ik 't 'm vraag, dat hij vindt dat ik me daar niet mee te moeien heb ofzo en dat hij wel zal doen wat hij goed vindt en waar hij zin in heeft.

Ik heb idd familiale en ze ik denk dat ze net 1.45 is Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:15

Maismeel is een goede dikmaker....

waarom laat jij haar niet los op het land dan? Kun je haar ook zelf weer binnenhalen....

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 15:30

Ik laat haar als ik rij ook altijd even buiten, ervoor of erna, maar dan staat ze nog steeds 4/7 binnen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:37

Lord_Ik schreef:
Ik laat haar als ik rij ook altijd even buiten, ervoor of erna, maar dan staat ze nog steeds 4/7 binnen.

Tja, ik vindt het niet kunnen dat je met deze pony gaat rijden, laat haar lekker bijkomen zonder teveel van haar te vragen. Ze ziet er onderbouwt en slecht uit... Ik zou er niet trots op kunnen wezen als je hiermee aan zou komen....

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:38

Binckydenice schreef:
Lord_Ik schreef:

Tja, ik vindt het niet kunnen dat je met deze pony gaat rijden, laat haar lekker bijkomen zonder teveel van haar te vragen. Ze ziet er onderbouwt en slecht uit... Ik zou er niet trots op kunnen wezen als je hiermee aan zou komen....

Nou zeg dat wel, arm dier.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:41

de eigenaar moet familiale hebben Knipoog jij natuurlijk ook. Kun je niet gewoon wat met haar gaan wandelen ipv intensieve dingen doen? Vind het echt zonde voor het paardje, als ze nog magerder wordt is het echt niet goed meer...

Van waar ben jij ergens in oost-vlaanderen? Mag via pb