Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:08

Wij zijn vegetarier, onze hond niet!
En dan een heule lelijke valse hond erbij. Duivel

En van die bordjes aan je draad, pas op: hoogspanning! Levensgevaarlijk! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:10

Ik ga niet met bakstenen aan de gang,wees niet bevreesd Haha!
Net kwam er nog een tip binnen van een niet nader te noemen gastenboek, en daar las ik het nodige over onze mishandelpraktijken, verwaarloospraktijken. Het klassieke verhaal zoals je dat op Bokt ook vaak leest over verwaarloosde paarden die zogenaamd geen aandacht krijgen en er ietwat verfomfaaid bijlopen. Kreten als een hengstenvlecht die er al meerdere dagen inzat en hoe zielig, was uitgezakt, en hoeven die er niet uitzagen. Net of paarden die feitelijk nog in de opfokfase zitten, maandelijks een smid zien, hahaha, laat me niet lachen. En verder zouden ze honger hebben want ze hinnikten als er iemand met brood kwam. Ach ja, welk paard doet dat niet....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:12

Dat is toch ook dierenmishandeling! Duivel
Welk paard hinnikt er nu niet naar brood? Haha!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:14

Jeetje, je moet er toch niet aan denken dat zulke pubers aan je paarden zitten! Boos! Bizar dat je ook in een gastenboek terug leest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:17

Was inderdaad heel bizar om dat tegen te komen. Eigenaar van de site waar het gastenboek van is, heeft nu mail van me.
Maar ik moet gelijk denken aan diverse topics hier op Bokt met dezelfde soort inhoud, en soms goedbedoelde pubers die dan ook ongevraagd als verzorger gaan optreden, of nog erger, de DB erbij halen, wegens bijvoorbeeld ongekamde manen en staarten die een beetje te lang zijn.
Dus, voor wie dit leest en ongevraagd aan andermans paarden zit, blijf in godesnaam van eigendommen van andere mensen af!!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:17

Wat ziekelijk zeg. bah ik word hier kotsmisselijk van. Ik ben in staat om naar je toe te gaan en dag en nacht op de loer te liggen. Heb toevallig een weekje vakantie Schijnheilig

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:19

Ik verbaas me nog het meest over die ouders..... Dat die moeder je durft te bellen over schade....... ongetwijfeld een BORD voor de niet al te slimme kop Blond
Ik zou me driedubbel doodschamen als mijn kind zoiets zou doen. Kwestie van waarden en normen, mijn en dijn.
Ik hoop dat al je maatregelen het gewenste effect zullen hebben, maar het is natuurlijk belachelijk dat het nodig is.
(gelukkig zijn jullie kakkers en tweeverdieners dus die extra kosten zijn geen probleem... Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:20

Ik heb besloten mijn bloed voor bedtijd niet meer aan de kook te laten brengen.... het lost niks op ben ik bang en de enige die ik er mee te pakken heb ben ik zelf, met mega koppijn.

En lang leve de DINKies, (Double Income, no kids) Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:23

suleilitha schreef:
Net kwam er nog een tip binnen van een niet nader te noemen gastenboek, en daar las ik het nodige over onze mishandelpraktijken, verwaarloospraktijken. Het klassieke verhaal zoals je dat op Bokt ook vaak leest over verwaarloosde paarden die zogenaamd geen aandacht krijgen en er ietwat verfomfaaid bijlopen. Kreten als een hengstenvlecht die er al meerdere dagen inzat en hoe zielig, was uitgezakt, en hoeven die er niet uitzagen. Net of paarden die feitelijk nog in de opfokfase zitten, maandelijks een smid zien, hahaha, laat me niet lachen. En verder zouden ze honger hebben want ze hinnikten als er iemand met brood kwam. Ach ja, welk paard doet dat niet....

linkje???? Lachen

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:30

Ben indd ook wel benieuwd naar een link.
Vind het nogal verbazingwekkend! Mijn paarden lopen ook wel eens (meerdere malen) met klitten in hun staart. Of met iets te lange manen. Het moet toch niet gekker worden!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:38

suleilitha schreef:

Hoe durf je!!!
wat een belachelijk verhaal zeg, en dan die moeder!!! Bloos!
Ik geloof dat mijn moeder ook was gaan aanbellen, maar dan met mij erbij om mij op mijn knietjes m'n excuses te laten aanbieden! Wat denken sommige mensen wel niet zeg!
En wat ik nog niet gehoord heb is dat kinderen tot 18jr misschien financieel enzo niet aansprakelijk zijn, maar dat zijn hun ouders toch! dus wat komen ze bij jou doen ?!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:52

Ik heb dit topic vol verbazing doorgelezen Bloos!
Die moeder!! Ik kan echt niet tegen dat soort mensen Normaal ben ik een heel rustig persoon, maar dat soort mensen halen me toch echt het bloed onder de nagels vandaan..
Echt ontzettend irritant dat ze maar vanalles roepen terwijl ze dus blijkbaar helemaal geen verstand van paarden hebben
Ik vind het echt heel knap van je hoe je reageert! Echt super! Afgod

Het lijkt me eigenlijk best grappig als de DB komt, die kan die mensen even mooi vertellen dat er helemaal niks mis is met twenters met klitten in hun manen/staart enz. Puur natuur toch? Haha!

En het feit dat je 2 auto's en paarden hebt tegen je gebruiken Jaloers? Schijnheilig
Dat argument van het hinniken naar mensen die brood bij zich hebben ROFL Die is wel heel slecht..

Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt, en ik hoop echt dat die moeder flink op haar nummer gezet wordt!

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door xSiep op 16-11-08 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:58

xSiep schreef:
Ik heb dit topic vol verbazing doorgelezen Bloos!
Die moeder!! Ik kan echt niet tegen dat soort mensen Normaal ben ik een heel rustig persoon, maar dat soort mensen halen me toch echt het bloed onder de nagels vandaan..
Echt ontzettend irritant dat ze maar vanalles roepen terwijl ze dus blijkbaar helemaal geen verstand van paarden hebben Ja
Ik vind het echt heel knap van je hoe je reageert! Echt super! Afgod

Het lijkt me eigenlijk best grappig als de DB komt, die kan die mensen even mooi vertellen dat er helemaal niks mis is met twenters met klitten in hun manen/staart enz. Puur natuur toch? Haha!

En het feit dat je 2 auto's en paarden hebt tegen je gebruiken Ja Jaloers? Schijnheilig
Dat argument van het hinniken naar mensen die brood bij zich hebben ROFL Die is wel heel slecht..

Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt, en ik hoop echt dat die moeder flink op haar nummer gezet wordt!

Helemaal mee eens ROFL

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:05

Ongelofelijk, vooral omdat het om twee pubers (en hun moeder) gaat, die toch echt beter zouden moeten weten.

Verstandig van je dat je je hoofd zo koel houdt. Wat je misschien nog wel zou kunnen doen is ze aangetekende brief sturen dat het hun uitdrukkelijk niet is toegestaan om op jouw erf of land te komen, jouw paarden te verzorgen of ermee aan het werk te gaan. En dat jij dus ook niet voor de gevolgen in kan staan. Mocht er in de toekomst dan nog iets voorvallen, dan is het altijd prettig als je dit soort dingen ook op schrift hebt staan.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:08

Heb dit met verbazing gelezen. Waar halen ze het lef vandaan zeg!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:14

Hopelijk helpt het nu wel, de maatregelen die jullie hadden genomen, en dat jullie hond nu het hele erf en wei op kan.

Ik blijf me er over verbazen.

Kijk ook ik heb vroeger het verzorgen geleerd van andere paarden en ponys, maar dan wel met hun toestemming, doordat ze het zelf aanboden, en of er was een verwaarloosde lippizanner merrie, dat al 5 jaar niet meer verzorgd was, had ik gewoon netjes gevraagd en het mocht, de reden dat ze geen verzorgster hadden genomen, omdat eerder iemand was die zo gek was, en het paard haar had afgeworpen en alleen naar de boerderij ging toen hoefde niemand meer haar te verzorgen, tot ik kwam, en had er 4 jaar plezier van gehad en veel van geleerd, echt een superbeest en erge lieve merrie met humor.

Maar als iemand nee zegt, blijf er dan vanaf, en ga dan niet op eigen houtje paarden "verzorgen"(verpesten/pesten), dat vind ik zoooo verkeerd en brutaal.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:24

Hehe...10 pagina's vol verbazing doorgelezen...

Ik kan je alleen maar vertellen dat ik een soortgelijke ervaring heb gehad.
Mijn paard stond op een manege en dat was echt een verschrikkelijk lief dier,elke dag lekker tutten.Ik had toen 2 bijrijders en dat ging lekker.Totdat ik van een van deze 2 te horen kreeg dat er iemand anders gezien was met mijn paard en of ik daar vanaf wist Verward eh nee.

Het werd dus uitvogelen en alle anderen op de hoogte stellen dat er geen toestemming was.Deze dame haalde hem uit zijn stal,wandelde met hem en borstelde hem.
Op een zaterdag kwam ik samen met een bijrijder onverwachts aan op een vreemd tijdstip en werd getipt door een van de pensionklanten daar.Ze was aanwezig en was weer bezig geweest...
Ik dacht dat ik plofte en was in staat om haar cappie tot aan haar enkeltjes over haar oren te drekken en dan een schop tegen datzelfde cappie,mét inhoud,te geven.
Gelukkig zag ik haar instructriece en heb haar aangesproken..aan haar gevraagt of ze aan haar door wilde geven dat ze met haar fikken van mijn paard af moest blijven Boos!

Ze is toen even gaan babbelen met dat stuk onverlaat(ik durfde dat op dat moment niet zelf te doen omdat ik niet kon instaan voor mezelf...ik kookte van woede)
Kreeg te horen dat ze hem zo lief vond en daarom had besloten hem als verzorgpaard te nemen Gestoord ....heb toen gezegt dat ik haar niet meer in de buurt van mijn paard wilde zien of horen dat ze daar was geweest.Ze heeft geen toestemming en zal die nu ook nooit krijgen en dat ik de manege volledig aansprakelijk zou stellen voor alle schade die mijn paard op zou lopen.

Heb haar nooit meer gezien/gehoort...geloof dat ze van de manege weg is gegaan en maar goed ook.Ze heeft niet eens de moeite genomen om mij aan te spreken en daar baal ik nog steeds van.Heb weken lang wakker gelegen,je weet niet wat er met je paard gebeurd als je er niet bent.Brrrrr...

Ik begrijp je dus heel goed Ach gut

Dat mormel wat zich moeder noemt moet zelf maar eens wat opvoeding krijgen(al betwijfel ik of dat nut heeft als je de herseninhoud van een afgestorven amoebe hebt Tong uitsteken )...dat jij 2 auto's hebt en meerdere paarden moet jij weten,daar heeft zij niets mee te maken.Dat zijn jouw zaken...al houd je er een heel wagenpark en een stoeterij op na.Dat geeft deze meiden geen recht om zich met jouw paarden te bemoeien Boos!
Waar halen ze het gore lef vandaan...ze zijn oud en wijs genoeg.Je hebt al vele goede tips gehad...

Ik wens je veel sterkte toe en neem nog een lekker wijntje Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 16-11-08 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:25

Echwel schreef:
Heb je geen grote hond of kun je die misschien lenen, bordje om zijn nek met
"make my day" Haha! Haha!

Heb ik wel voor je. Een amerikaanse bulldog van 60 kg is dat iets Haha!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:42

Vind de tip van Karl66 wel een goede, en aangifte doen natuurlijk...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:44

Precies, gelijk heb je, al had ze een heel wagenpark met een stoeterij, daar heeft die moeder niks mee te maken.

Ik had ooit iets soortsgelijks gehad, maar wel iets zonder mijn toestemming, ik ging helemaal uit me dak, hihi en dat arme meid trillen en huilen, maar ik pik het niet en heb er ook daarna noooooooooit meer last van gehad van niemand meer.
Hier komt het:

Ik was 19 jaar (nu 34) en wilde een eigen paard en een manegevriendin ook dus gingen we na overleg samen 1 paard kopen, zodat het dier niks te kort komt, want ja ik had pas een sinds kort een baan en de manegestalling was niet goedkoop, en de pensioenstallen waren er toen nog niet zoveel, in de buurt.

Ze had lak aan mij, liet constant al haar vriendinnen erop rijden, hallo, en ik dan? ik moet best veel betalen 400 gulden per maand, dus ik rijd als het mijn dagen is, of ik verzorg als het mijn dagen is, laat je vriendinnen maar rijden op jouw dagen, als je er zelf bij bent, dus niet zonder toezicht, want we zijn met 2 dus bijrijdster is niet nodig.

afgesproken was als ze ziek is of met vakantie is dat IK onze paard zelf verzorg en rijdt en niemand anders, en andersom dat ZIJ het ook doet, dat was afgesproken, ze zou zaterdag met vakantie gaan, maar in werkelijkheid ging ze al vrijdag, zonder dat ik het wist, zodat haar vriendin kon rijden, nou ik ging er vrijdag heen, om haar gedag en veel plezier te wensen met haar vakantie, maar zag haar nergens, wel stond mijn paard op de poetsplaats en daar was die vriendin, ze schrok van mij, nou ik erheen en vroeg waar ze is, zei ze ze is al weg met vakantie, ik helemaal uit me dak en kwaad dat ik was en vloekte haar verrot, en dat paard in de box gedaan en zadel en alles dr af, ging ik naar huis en kleedde me om en ging zelf mijn paard verzorgen en rijden, en die vriendin kwam naar me toe en gaf toe dat ik gelijk had, ook ze was overstuur over dat ik zo kwaad was, en dat de medeeigenaar niet netjes was, later ging ze ook weer over de schreef, toen heb ik haar gezegd hier veel plezier ermee, geef al me geld terug, alles waar ik voor had betaald en gekocht had, en je zoekt het maar uit, daag veel plezier, toen heb ik een jaarling arabier voor mij alleen gekocht, en er ook 7 jaar veel plezier mee gehad, en nu op dit moment...... ze kan nog steeds niks met dat paard, alleen rondjes in de bak, sneu he.

JordyMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:46

Belachelijk..!! heb net alles gelezen,,
Knap van je dat je zo rustig kon blijven in het gesprek met de moeder, natuurlijk beter omdat het ook is opgenomen.
Het meeste is nu natuurlijk al wel gezecht.
Morgen die aangifte doen en goed op blijven letten mogten ze weer komen weet je man wat hij moet doen.

Veel succes verder..!!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:47

Bloos! Jeetje Sul!!! Ik lees nu pas het hele verhaal, ik kan me voorstellen dat je WOEST bent!!! En nu heb je nog "geluk" dat die moeder is komen klagen want anders was je er misschien nog lang niet achter gekomen! Ik vind het echt ongelooflijk brutaal en te gek voor woorden dat die etters zo op je eigen erf komen en dat jij nu allerlei dingen moet gaan aanpassen en je dan ook nog ergens anders in een gastenboek moet lezen wat men over je zegt!

Ik hoop dat jullie ze pakken!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:48

*sluit haar mond weer*

Mijn god, wat een lef !
Ik denk dat de dames heel blij mogen zijn dat ze niet aan mijn paarden zijn gekomen, god wat zou ik uit mijn plaat zijn gegaan Lips are sealed
Verder hoop ik dat ze asomama een cursus "normaal gedrag" en "opvoeding" aanbieden, want god, die spoort echt niet

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:48

giotto schreef:
Ongelooflijk...
Man,man,man,waar gaat dat naartoe zeg??

En ik weet niet wie er het brutaalst is,die pubers of de moeder??
Het getuigd allesinds van heel weinig opvoeding,normen en waarden.
Als ze nu een klein beetje verstand in hun domme koppen hebben dan blijven ze voorlopig ver weg van je paarden.
Maar ik denk niet dat je daarop moet rekenen...

Kan je nergens een enorm valse,aanvallende hengst lenen die iedereen de wei uitjaagd?
Om ze even een lesje te leren Vork

Ik hoop allesinds voor jou dat je tweejarigen er niet teveel door getraumatiseerd zijn,door alles dat die rotkinderen er al met gedaan hebben...
En dat er snel een oplossing komt voor deze ellende!

Ik heb er een te leen Haha! Het beste kun je met een ritselende zak vol met brood bij hem de wei in gaan.
Hem vervolgens 1 boterham geven, de rest eist hij vanzelf wel op. Met flinke brul en zwaaiende voorbenen.
Als jij dan gelijktijdig even met een merrie of nog beter een andere hengst voorbij wandelt dan garandeer ik je:
Die zie je nooit meer TERUG!
Wanneer moet ik hem afleveren? Clown

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:53

Pessade, hihihi leuke monster heb jij, ik zie het al helemaal voor me, dan rennen ze het lijf uit hun benen en komen ze de wei niet meer in.