Appassionata 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Re: Appassionata 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:51

Lielle schreef:
ik ben net geweest, vond het wel aardig maar over het geheel genomen viel het me niet mee. Die Friezen carrousel was erg slordig, de meeste piaffes en passages waren het ook niet helemaal en verder vond ik ook de aankleding niet super. Mss was ik verwend na het Cirque du Soleil, maar ik had er meer van verwacht zowel qua show als rijtechnisch gezien. Eerlijk gezegd vond ik Lorenzo het beste Bloos!

Lorenzo en Sebastian Fernandez waren echt het beste, de rest was idd erg rommelig.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:56

helemaal mee eens Lielle. Ze maaken erge reclame over spectaculaire shows e.d. maar vond het amateuristisch. De show begon al 20 minuten te laat en duurde tot zeker 6 uur (15.20 begonnen). Jammer, want had er veel meer van verwacht. Vond het zonde dat de ring zo glad was, want 2 paarden gingen onderuit. Denk dat de choreografen niet werkten met de Kerst, hihi.

P.s. volgens mij was de plattegrond op internet anders dan die in de RAI, is het jullie ook opgevallen? Op de tekening zaten we namelijk aan de lange zijde van de ring, en in de RAI in een hoek...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:39

Cloris, was dat die garotcha rijder? dat vond ik idd ook wel leuk.

Pytje, geen idee wb de plattegrond. Maar we waren dus niet de enige die het matig vonden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:32

Ik vond dat die friezen slecht gereden werden Lips are sealed

Opengesperde monden , errug jammer

Lorenzo was idd top, en die spanjaard met dat korte dikke paardje ook.

Die schimmel van Sylvie had flink in de stront gelegen Clown

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:37

ow oke..
ik lees hier vanalles..
Ik heb morge de 1e keer dan dat ik daar heen ga.
En ik verwacht dus eigelijk wel een mooie show omdat ik er zoveel over hoorden..
maar als ik t zo lees viel t jullie dus tegen,..
ben benieuwd morge..
Ik zal wel laten wete wat ik ervan vond.
hopelijk gaat t beter dan wat jullie hebebn gezien..
zal eens even erop letten;)
groetjes

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:55

ponyparadijs schreef:
27 December
absque_dubio 27-12
Crossmonster 27-12 middagvoorstelling, geen idee waar
Ier 27-12 rang 1 rij 4
leeneliefje 27-12
Mary_Andor - 27-12, eerste rang, Rij 10
Ouwe - 27-12, eerste rang, Ingang H, Rij 1
ProudJustify 27-12
Equidea 27-12 (avondvoorstelling), 1e rang ergens in de 270. (H trib geloof ik?)
hindafree 27-12 avond voorstelling 1e rang rij 11
28 December
Axel_Valerie '28-12 eerste rang Rij 2
Avary 28-12 eerste rang Rij 7
brittje88 28-12 derde rang
fere16 -28 -12
Mii_Jessica - 28-12, tweede rang, Rij 16
peehtje - 28 -12 tweede rang Rij 16
takkie_muis - 28-12 derde rang Rij 22
EngeltjeS - 28~12 eerste rang rij ???
ponyparadij 28-12 middagvoorstelling tweede rang rij 19
jameyskatje 28-12 avondvoorstelling 2e rang rij 15
Haha! d_mr 28-12 middagvoorstelling 1e rang ry 5 stoel 116 en 117?of118 en 115 Haha!

antwerpen

2 januari
xLienepienx 1e rij stoel 4+5

3 januari

4 januari

foxy80 blok 236, rij 1
[/quote]

ik dus op de 28e

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:02

Ik ben vandaag ook geweest en ik vond het een leuke voorstelling. Wel minder multimediaal dan ik verwacht had.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:06

Hmm..
Mijn vader stelde voor erheen te gaan maar neit gedaan..

2006 ben ik wel geweest, maar ook toen verwachtte ik er meer van, en blijkbaar is dat nog steeds zo Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:09

Och op zich was het hartstikke mooi hoor. Ik kreeg het kado, maar zou een volgende keer niet zelf de kaartjes kopen

Rijtechnisch valt het gewoon erg tegen, maar voor leken is dat denk ik niet zichtbaar.

De schimmel die bij de friezen liep, kwam onregelmatig binnen, de tweede keer dat ie optrad was het al minder.
Een leek ziet dat niet..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:11

crossmonster schreef:
Och op zich was het hartstikke mooi hoor. Ik kreeg het kado, maar zou een volgende keer niet zelf de kaartjes kopen

Rijtechnisch valt het gewoon erg tegen, maar voor leken is dat denk ik niet zichtbaar.

De schimmel die bij de friezen liep, kwam onregelmatig binnen, de tweede keer dat ie optrad was het al minder.
Een leek ziet dat niet..

Ohh het is zeker mooi om te zien hoor! Ik heb 't toen ook kado gekregen..

Wat dat betreft kun je er beter als leek heen gaan dan als paardenkenner Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:13

Lielle schreef:
Cloris, was dat die garotcha rijder? dat vond ik idd ook wel leuk.

Pytje, geen idee wb de plattegrond. Maar we waren dus niet de enige die het matig vonden.

Yep de man met de Garrocha, voor mij juist een ding waar ik erg van kan genieten Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:14

crossmonster schreef:
Ik vond dat die friezen slecht gereden werden Lips are sealed

Opengesperde monden , errug jammer

Lorenzo was idd top, en die spanjaard met dat korte dikke paardje ook.

Die schimmel van Sylvie had flink in de stront gelegen Clown

Die schimmel had liggen rollen toen hij binnenkwam in de piste Clown

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:29

he, Ik ga morgenmiddag 1e rang rij 10 stoel 282 en 281. Weet iemand of het mogelijk is eerst als toerist A'dam te bezoeken of ligt het super ver uit elkaar.....

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:04

Ik ben er ook weer, vond het zeker verbeterd dan de vorige keer dat ik ben geweest (jaar of 3,4 geleden?).. Maar volgens mij kunnen ze het nog veel mooier en beter maken met muziek, licht, show e.d.
Met zo'n show is het vaak zo dat de paardenmensen alles opvalt wat mis gaat. Lorenzo bijv zat vandaag met de

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 00:18

ik vond dus ook dat mooie wel meevallen. Soms shows waarin de kleding niet mooi was afgestemd, rommelige choreografie, en die dansmariekes Tong uitsteken waren ook niet echt synchroon te noemen.
De schimmel redelijk op het eind (ik meen van die Portugees) kon wel aardig piafferen, alleen het eruit wegrijden was nog niet erg vloeiend.

Waren wijn de enige die die losse paarden (schimmel voor de pauze en na de pauze 3 waarvan mn de vos) van Suzy erg bijterig en dominant vonden?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-12-08 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 00:19

Wij zijn vanmiddag geweest. Dit was het derde jaar dat ik er ben geweest en ieder jaar vind ik het slechter worden. Vandaag was wel geinig, maar totaal niet wat ik ervan verwacht had (op Lorenzo na natuurlijk, strak kontje heeft ie trouwens Clown ). Ik vond het veel van hetzelfde en allemaal vrij amateuristisch. Ook de dansers vond ik totaal niet goed.. Voorgaande jaren vond ik de show veel mooier en gevarieerder. Jammer, volgend jaar komen we niet terug...

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:36

Ouwe schreef:
Wij zijn vanmiddag geweest. Dit was het derde jaar dat ik er ben geweest en ieder jaar vind ik het slechter worden. Vandaag was wel geinig, maar totaal niet wat ik ervan verwacht had (op Lorenzo na natuurlijk, strak kontje heeft ie trouwens Clown ). Ik vond het veel van hetzelfde en allemaal vrij amateuristisch. Ook de dansers vond ik totaal niet goed.. Voorgaande jaren vond ik de show veel mooier en gevarieerder. Jammer, volgend jaar komen we niet terug...

Haha ja zat me ook al af te vragen welk soort onderbroek hij aan had, ik denk dat hij stiekem gewoon niks aanhad, aangezien je geen randjes oid zag. (maar dat ff ter zijde) Knipoog
Vond de show wel mooi, ben heeelemaal verliefd op dat zwarte shetlandertje. De laatste schimmel vond ik ook goed. Verder vond ik de Friezen errug dieronvriendelijk gereden worden: kilo staal in de mond en zagen maar! En natuurlijk vond ik de IJslanders erg goed, met name de Nederlandse amazone met haar voskleurige hengst Knipoog Go jij! Go jij!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 08:15

Cloris, dat was niet alleen van het rollen, hij had diverse strontplekken Knipoog

De shetlander die spaanse rijschool deed, vond ik hilarisch, wat een grappig ding.

Idd waren die arabieren erg bijterig, maar vond ik niet storend, leek me meer kuddegedrag.

Vond de ijslanders wel grappig, die reden tenminste nog ietwat synchroon, in tegenstelling tot die friezen.

Vond alleen die zwarte ontzettend lelijk geschoren, zonde voor de show.
Ik heb weinig paarden gezien die zuiver passageerden, een enkele, die werd gereden door een man, weet ff de kleur niet meer.
Die bleef tenminste zuiver en kantelde als enigste het bekken, de rest was gewoon kunstmatig aangeleerd.
'

Ohw ja en in de pauze moet je als vrouw jezelf niet schamen om naar de mannenwc te gaan, bij de vrouwen stond een rij van 20 meter, bij de mannen was je zo aan de beurt (tip)

Wat ik ook erg jammer vond was het ontbreken van de standjes.
Ik was niet van plan iets te kopen, maar rommelen tussen paardenspullen is altijd leuk.
Nu stonden er alleen vreetstands, en een van Lorenzo en een van apassionata.

Overigens had Lorenzo wat ik kon zien,gewoon een ouderwetse onderbroek aan Huilen van het lachen

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 08:33

Vond vooral de parkeergelegenheid dit keer zwaar waardeloos.
OP de heenweg heb 1uur inb de file gestaan voordat kon parkeren.
En toen naar huis ging heb 3 kwartier stilgestaan in de garage!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 08:37

Wij hadden enorm veel geluk met parkeren, we waren er erg vroeg, lekker nog ff ergens geluncht, en daarna naar de Rai.
We stonden op een tijdelijk braakliggend terrein wat Parking moest voorstellen.
Wij stonden als je erin reed, aan de rechterkant.
Links stonden wat meer auto´s
Toen we savonds kwamen, stond links een parkeerwachter.
14 euro voor parkeren !!! BELACHELIJK!

Wij hadden binnen goed zien staan dat je een kaart moest kopen, ik zeg nou,eerst maar kijken of ze staan te controleren.
Onze kant werd niet gecontroleerd, ik heb zelf het hek open en dicht gedaan en we zijn eruit genaait.
Komop hey, ook nog eens 14 euro parkeer geld betalen, ja daahaag.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 09:00

crossmonster schreef:

Een leek ziet dat niet..

Ik ben ook geweest, Tweede Kerstdag. Lorenzo vond ik ook geweldig en verder die Sylvie ook. De Friezen ontsteeg het niveau van een manege carrouselletje inderdaad niet en dat zag mijn leken-vriendje wel hoor.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 09:04

Lielle schreef:
ik vond dus ook dat mooie wel meevallen. Soms shows waarin de kleding niet mooi was afgestemd, rommelige choreografie, en die dansmariekes Tong uitsteken waren ook niet echt synchroon te noemen.
De schimmel redelijk op het eind (ik meen van die Portugees) kon wel aardig piafferen, alleen het eruit wegrijden was nog niet erg vloeiend.

Waren wijn de enige die die losse paarden (schimmel voor de pauze en na de pauze 3 waarvan mn de vos) van Suzy erg bijterig en dominant vonden?

Ja, vond ik ook Lielle. Of gewoon historisch niet "correct". Die Guys from Dublin" en dan weer de IJslanders. IJslanders komen niet uit Ierland. Doe daar dan Tinkers bij. Maar goed, dan zal IK wel weer een enorme zeikerd zijn met dat soort dingen.
Maar ook dat Friezennummer dat dan "diep onder de zee" moest voorstellen en dat die meiden dan een soort politiepakken aanhadden op hun paarden, dat mis ik dan totaal.

Vriendlief had nog even uitgerekend dat ze met die toegangsprijzen deze vijf dagen anderhalf miljoen euro ophalen...

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 09:27

Ik ga vandaag.. Ben er nog nooit geweest maar aan jullie reacties te zien ga ik er maar niet te veel van verwachten...
Denk dat ik er maar heel open naartoe moet gaan zonder verwachtingen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 09:41

Die dansmariekes waren idd echt een lachertje, wat een mutsen Huilen van het lachen

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 09:51

Ik ga ook vandaag. Is het zo ( meer een vraag aan jullie lovers den ik Knipoog ) dat als je door de ogen van een ruiter de show anders ervaart als door de ogen van een 'niet paarden mens'?

Wandt laats waren vrienden van ons geweest die eigenlijk niet veel met paarden hebben, en die vonden het grandioos!

Ik denk dat het voor ons dan anders ligt omdat je op veel meer dingen let, zoals of een passage correct gereden wordt enzovoort