Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:43

Hallo!
Mag ik mij hier ook melden? :D
ik heb 6 juni mijn debuut in de B met mijn "undercover" jonkie haha.
het is een 9 jarige fries, maar is altijd moedertje geweest, en kent niet zo veel onder het zadel (is alleen wat recreatief bereden). Dus nu is het tijd voor een sport carrière :D

dit zijn wij:
Afbeelding

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:54

Hee wat is het rustig in het topic :( hebben jullie je jonkies nog uitgebracht dit weekend?
Ik heb een startpas aangevraagd met de 4jarige van Lord Loxley en zijn debuut staat gepland over twee weken! :-)

Welkom UltimOo! Leuk dat je met je fries de sport in gaat.
Heb je al nakomelingen van haar onder het zadel waar je straks ook mee de ring in gaat?

@Martine: Leuke foto's!
@flooredking: Is jou jonkie zich al weer aan het gedragen of nog steeds zo vervelend? Gelukkig heb je in ieder geval al veel goede stukken. Hou vol!
@Yelly: Wat naar van je vader :( gaat het inmiddels weer de goede kant op? Sterkte!!
@madelein: Haha wat een 'feestbeest' :+
Mijn schimmel was gisteren jarig, maar we hebben het niet gevierd.. Hij houdt zijn feestje nog te goed :P

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:57

Jazeker!!
Gisteren dressuur, voelde ontspannen en dat bleek ook: 2e geworden, met 188 punten!
Rode rozet + 10 euries :D

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:09

Ik heb volgende week weer onderlinge, wordt zijn tweede wedstrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:24

Gefeliciteerd!

Ik Ben met mijn jonge haflinger inmiddels L1 startgerechtigd! Binnenkort debuut maar plannen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:30

Ha dames, sorry voor mijn afwezigheid de laatste tijd. Ik ben megadruk met het afronden van mijn bachelor en heb ook bijna niet meer gereden. Gefeliciteerd met jullie prijzen, ik zie mooie filmpjes en foto's voorbij zien komen. Heel blij voor jullie en blijf vooral posten :D

Elena vond het werk allemaal erg zwaar en ze was ook een beetje schraal geworden dus ik mijn startplannen zijn voorlopig van de baan. Ik ben van plan om vanaf vandaag of anders vrijdag de training weer op te pakken. Ze staat nu op het land en is al wat bijgetrokken. De fokker wil graag volgend jaar een veulen van haar dus ze gaat geinsemineerd worden en daardoor ben ik ook een beetje terughoudend met het aanvragen van een startkaart. Aangezien ik elk paard meteen in de L2 mag uitbrengen, mocht ik dat willen, vrees ik niet voor een al te grote 'achterstand'. Met die andere tante die ik rij hoop ik nog deze maand mijn M1-debuut te maken als ze het werk een beetje goed oppakt naar de vakantie (waar ik wel vanuit ga).

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:10

Ik lees wel mee maar heb even niet de puf om op iedereen te reageren... Frustraties!!!!

Ik heb vandaag gehoord dat ik as dinsdag een kijkoperatie moet ondergaan omdat m'n knie niet beter wordt. Dus wij zijn voorlopig nog niet aan het rijden toe.... -O-

Veel succes en plezier iedereen!!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 00:08

madelein schreef:
Ik lees wel mee maar heb even niet de puf om op iedereen te reageren... Frustraties!!!!

Ik heb vandaag gehoord dat ik as dinsdag een kijkoperatie moet ondergaan omdat m'n knie niet beter wordt. Dus wij zijn voorlopig nog niet aan het rijden toe.... -O-

Veel succes en plezier iedereen!!

Vind het echt jammer Sanne :( .
Je ging zo goed... En dan dit.
Maar het komt wel goed hoor schatje :)). Als het nu niet is dan wel over een halfjaar of een jaar. Gelukkig heb je nog een jong paard. Maar snap dat het flink balen is!!!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:34

He jasses Madeleine, word je ook niet vrolijk van. Veel sterkte

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:26

Thanks dames!
@ Jantine: Ja weet dat het wel weer goed komt, maar ik wil zoooooo graag weer aan de gang! Gelukkig kan ik Ed nog elke dag lekker poetsen en knuffelen dus dat scheelt wel een hele hoop!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:50

Ja dat kan ik me voorstellen dat dat nog super fijn is. Al begrijp ik je ook compleet dat je goed baalt!!!
Gelukkig rijd degene die hem nu rijd hem erg fijn en doet 'ie t goed!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:22

Ik schuif ook aan op de krankenbank. Gister na mn laatste tentamen meteen naar stal te gaan om eeeeindelijk weer te beginnen met trainen. Moest alleen nog even een van mn merries halen die van haar vakantie op het achterste land stond te genieten. Nou de eerste pas die ze zette nadat ik het hek had dicht gedaan was meteen raak, boven op mijn voet. Naar het ziekenhuis voor foto's, gelukkig is de boel nog heel maar wel zwaargekneusd en ik kan gewoon helemaal niet lopen. Tot zover het moment waar ik me zo lang op verheugd had. Nu lig ik op bed (en morgen ws ook nog) en moet vriendlief werkelijk alles voor mij doen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:16

balen dromenlies!
De bank is wel een beetje doorgezakt inmiddels, maar plek zat hoor ;)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:42

Jeetjemina madeleine, daar word je toch gek van. Hoe is het gegaan? En dromenlies beterschap!! Goed dat je je paardje de tijd gaf! Gefeliciteerd yvank en mette!

Ik ben vandaag op wedstrijd geweest, zaten mooie stukken tussen maar kon veel beter! Uiteindelijk 192 en 190 punten en een 2e en 3e prijs! Dus we zijn alweer B+4!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:53

Balen madeleine! En sterkte dromenlies.
Nette punten sharona95, gefeliciteerd!
Ik kan ook eindelijk weer posten, keetje loopt weer goed en we pakken haar rustig aan weer op. Heb nu maandag en dinsdag even gereden, 20 minuutjes ofzo, daarna is ze ook wel moe. Vandaag rustdagje, we willen der niet overvragen. Maandag ging het eigenlijk barre slecht, ze wou niet meer langs de enge sloot en was behoorlijk schrikkerig. Gister ging het vele malen beter ! Paar keer geschrokken van een tak die mijn cap raakte maar verder niks, ook langs de enge sloot gereden! Ik krijg nu elke keer als ik keetje pak les, dat is wel heel fijn. Merk duidelijk dat het dan wel sneller verbeterd! Nu rustig door trainen en dan zien we wel wanneer we weer aan wedstrijden toe zijn. (sorry voor eventuele typfouten, op mobiel typen is toch niet zo handig, haha )

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:03

Ha fijn dat er weer verbetering in zit jes-sam.

Sharona: op scoren in de 190 mag je echt supertrots zijn hoor. Laat wel zien dat jullie goed op niveau zijn en eventueel al langzaam aan een niveau hoger kunnen gaan denken.

Ik zit zelf nog steeds met mijn poot omhoog. Ik kan inmiddels wel weer lopen maar ben nog niet rad en als ik mn voet naar beneden heb langere tijd, vooral bij het stilzitten voel ik m weer volstromen en dan loopt de druk toch weer op. Wil eigenlijk graag weer rijden vandaag maar twijfel nog of dat wel handig is. Ook omdat ik best wel een stukje moet lopen aangezien ze in de wei staan.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:50

@ sharona: Uhm.. ik stond bij een andere arts gepland en dit was niet de bedoeling. Gelukkig kwam ik hier vrijdag al achter! Operatie is verplaatst naar maandag as. Prima!
Super mooie punten!!

Haha klinkt herkenbaar jes_Sem!

@dromenlies, balen dat het nog zo lang duurt! Eventueel koelen nadat je wat gedaan hebt? Al geprobeerd? Helpt vaak wel tegen de pijn en zeker tegen de zwelling. Even een coldpack erop voor een half uur of zo.

Ik heb vandaag even lekker gelest met Eddy. Ik moest er toch echt even op voor ik onder het mes ga. Moet dan ook weer minimaal 2 maanden revalideren, dus dan komt het er ook niet van. Heerlijk om weer in het zadel te zitten! Voelde me wel een beetje een trekpoppetje, balans en spierkracht is echt enorm veranderd... Maar dat komt straks wel weer! Voor nu even enorm genoten!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:45

Snel weer de lappenmand uit allebei! Wel vervelend zeg, heel vervelend -O-

Mooie punten langs zien komen!
Wat ik me afvroeg, gaan jullie allemaal direct over bij 10 punten?

Ik heb zondag mijn eerste echte wedstrijd :#

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:37

Ik meld mij ook weer eens! Ik lees wel nog trouw mee, maar omdat ik het zo druk heb heb ik weinig tijd om te reageren.

Ik wilde jullie wel even deze foto's/filmpje laten zien. Enza, een 4 jarige Voice x UB40, ze staat te koop. Voor intresse stuur maar even een PB.

http://www.youtube.com/watch?v=luAVYqNt ... e=youtu.be

Afbeelding
Afbeelding

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:39

Ziet eruit als een makkelijk paardje met een goede galop!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:17

Oh lijkt me heerlijk om zo vaak les te krijgen jes_sam, en dat kijkerige had die van mij ook maar nu echt 0!

Oh gelukkig nu bij je eigen arts madelein en geef je groot gelijk dat je lekker gaat rijden, ik zou echt niet zo lang zonder kunnen!

Ahh spannend martine, officieel dus? Op bekend terrein?

Aukelizzy, die is echt gaaf, je mag der zo komen brengen!!

Ik had vanavond weer wedstrijd, 194 en 187!! Dus nog 4 puntjes tot het L! Ik ga wel direct over denk ik, ligt aan mn punten! Maar zo rond de 190 is toch idd wel bevestigd dan!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:27

Leuke foto's :j

Mijn wedstrijd is niet op bekend terrein. Maar wel een mooie afgesloten inrij bak. Toch fijn.
En inderdaad officieel!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:29

Oke dat is fijn! En op gras of zand gewoon?

Ik ben nu al 5 stiften kwijt geraakt!! Hebben jullie dat ook?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:50

Losrijden op zand, proef op gras.
Mijne heeft geen ijzers, dus niks verloren.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:08

hier mijn kleintje op wedstrijd eergisteren en gisteren:

Afbeelding
Afbeelding