[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 20:19

Super grappig! :D

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:25

Da's zó leuk!! *\o/*

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:00

Ik heb mij al geabonneerd;)

Gombal
Berichten: 135
Geregistreerd: 22-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:22

Heel gaaf zo met z’n allen. Voor velen een droom.
Maar Vind het alleen heel eng en zelfs wat gevaarlijk dat de hond er zo los voor langs schiet. Wat nu als hij ineens stopt met rennen, je paard gaat in behoorlijk tempo. Dus je staat nooit op tijd stil voor je stippeltje.

ikke

Berichten: 37729
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:28

Gombal schreef:
Heel gaaf zo met z’n allen. Voor velen een droom.
Maar Vind het alleen heel eng en zelfs wat gevaarlijk dat de hond er zo los voor langs schiet. Wat nu als hij ineens stopt met rennen, je paard gaat in behoorlijk tempo. Dus je staat nooit op tijd stil voor je stippeltje.

Ik heb 15 jaar een paard gehad dat op honden joeg en er zelfs eentje behoorlijk toegetakeld heeft maar er is nooit een hond "opeens" stil blijven staan.
Hij doet af en toe inderdaad wat onhandig; lijkt op de film, maar ik zou me in ieder geval er niet druk om maken dat ie zomaar stil gaat staan voor je.

De kans dat je elkaar overhoop loopt omdat ie naast je loopt en een van beide opzij springt voor iets is echt vele malen groter. Juist dat zie ik hem nauwelijks doen.

Gombal
Berichten: 135
Geregistreerd: 22-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:32

Misschien is het meer vanuit m’n eigen hond. Als die voor de fiets rent en besluit dat ie moet poepen , stopt ie per direct

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:19

Denk dat TS daar zelf ook wel over nadenkt als ze op pad gaat. Sommige dingen kun je ook gewoon denken ipv ze uit te spreken.

Super leuk TS! De vlog ook :j Lijkt me zo lastig om te doen! Maar het gaat je heel natuurlijk af :j

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 20:11

Gombal schreef:
Heel gaaf zo met z’n allen. Voor velen een droom.
Maar Vind het alleen heel eng en zelfs wat gevaarlijk dat de hond er zo los voor langs schiet. Wat nu als hij ineens stopt met rennen, je paard gaat in behoorlijk tempo. Dus je staat nooit op tijd stil voor je stippeltje.


Tsja, ik kan een hond van 8 maanden die voor de eerste keer mee is moeilijk wijsmaken dat hij netjes naast ons moet blijven lopen. :D

Hij let echt wel op, en ook met de fiets zijn we nu meer aan het oefenen dat hij wat afstand bewaard als hij voorlangs gaat. Maar hij is niet dom en ontwijkt het eigenlijk heel makkelijk. Risico's zijn er toch wel, maar ook Latino houdt wat in als Dobbel precies voor ons rende, dus ook hij let op. En daarnaast is ook Latino flexibel genoeg om opzij te springen als het moet. Daar maak ik me dus niet zo'n zorgen om. :D

Haha ja die vlog, het voelt zó ongemakkelijk maar ik vind het wel erg leuk om te doen. :D

Mer1980 schreef:
Ik heb mij al geabonneerd;)


Super leuk, dank je wel! <3

Vandaag weer heerlijk gereden. Hij begint het contact te zoeken in draf steeds makkelijker te vinden, en het wordt ook al stukjes wat langer dan 1/2 stappen. +:)+
Volgende week vrijdag krijgen we voor het eerst les van een nieuwe instructrice. Heel jammer, maar mijn vorige is al sinds begin september niet meer te bereiken? Heel vreemd en ik baal er van maar goed, ik blijf niet trekken aan een dood paard (haha) dus verder gaan zoeken.

Wil dan denk ik elke twee weken les, zodat we echt aan de bak moeten! :D
Zie op de foto's dat het zadel iets verder naar achteren had gemogen. Weer voor de volgende keer!

Hij doet zo goed zijn best! <3 :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bolletje29
Berichten: 67
Geregistreerd: 03-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:38

Pfoe, dat duurde even, ik heb heel je topic doorgelezen maar heb daar toch wel een week of 3 over gedaan :') Toch maar besloten een account aan te maken zodat ik makkelijker mee kan volgen, want ik moest regelmatig aan Latino denken. En om dan elke keer terug op zoek te gaan naar dit topic om te kijken of er weer een update was... dat is dit toch vele malen handiger :j

Fijn paardje lijkt het me! Leuk dat je er zoveel verschillende dingen mee kan doen en dat hij echt alles leuk lijkt te vinden. Ik volg graag nog een tijdje mee! :D

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:32

Welkom Bolletje op Bokt!

Bolletje29
Berichten: 67
Geregistreerd: 03-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:47

pien_2010 schreef:
Welkom Bolletje op Bokt!

Dankjewel! <3 Ik lees al een aantal jaren regelmatig mee maar ik wilde er toch net iets meer bijhoren zegmaar haha. Dit is toch wel leuker dan enkel lezen er weer wegklikken :D

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:49

Bolletje29 schreef:
pien_2010 schreef:
Welkom Bolletje op Bokt!

Dankjewel! <3 Ik lees al een aantal jaren regelmatig mee maar ik wilde er toch net iets meer bijhoren zegmaar haha. Dit is toch wel leuker dan enkel lezen er weer wegklikken :D


Met je eens ! :D

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 11:49

Bolletje29 schreef:
Pfoe, dat duurde even, ik heb heel je topic doorgelezen maar heb daar toch wel een week of 3 over gedaan :') Toch maar besloten een account aan te maken zodat ik makkelijker mee kan volgen, want ik moest regelmatig aan Latino denken. En om dan elke keer terug op zoek te gaan naar dit topic om te kijken of er weer een update was... dat is dit toch vele malen handiger :j

Fijn paardje lijkt het me! Leuk dat je er zoveel verschillende dingen mee kan doen en dat hij echt alles leuk lijkt te vinden. Ik volg graag nog een tijdje mee! :D


Beetje creepy haha! _O-
Leuk dat je volgt! :):)

Gisteren weer gereden maar de bak is een grote waterplas dus konden we mooi oefenen met door water heen gaan. Toen ik er voor het eerst op zat kreeg ik hem echt met geen mogelijkheid door plassen heen. Dat is inmiddels anders. :D


Afbeelding

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 15:06

Weer genieten met alleen maar hoofdletters. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:39

Super zeg! Echt een droom die uitkomt.
Hoe is Latino nu buiten? Op de foto's ziet het er namelijk heel relaxed uit.

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:51

Wat een prachtige foto's en omgeving. Eens met jolien dat het zo relaxed overkomt.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 16:18

Jolien87 schreef:
Super zeg! Echt een droom die uitkomt.
Hoe is Latino nu buiten? Op de foto's ziet het er namelijk heel relaxed uit.


Ja. <3 Ik heb alleen maar met een glimlach rond gereden. Het was zo mooi in het bos, en met mijn eigen vreselijke knappe paard. <3

Als we gewoon met zijn tweeën gaan is hij SUPER chill. Kan gewoon halverwege afstappen om door een hek te gaan en vervolgens weer opstappen via een bankje.
Is echt zo relaxt! En op de terugweg lekker er naast lopen en dan de hele tijd hem horen murmwelen. <3 <3 <3 I'm in love! <3

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:20

Ohh dat lijkt me echt het allermooiste wat er is als je een eigen paard hebt :j Genieten hoor!

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:51

Oeh heerlijk, ben ook net terug van een buitenrit. Lekker nog even meepakken, rest van de week is het alleenmaar weer regen.

Bolletje29
Berichten: 67
Geregistreerd: 03-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:05

Wauwiee! <3 Hopelijk kan ik dit binnenkort ook met mijn paardje, ziet er echt fantastisch en heel ontspannen uit!

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 16:36

Daar zijn we weer! :D

Even denken wat hebben we allemaal gedaan.. _O-
Zondag dus die fijne buitenrit, op maandag alleen even wezen voeren.
Woensdag hebben we gereden in de bak, ging erg fijn.
Donderdag is de dierenarts geweest voor de vaccinatie en ontworming, ik kon zelf niet komen maar de mensen van stal konden hem schijnbaar makkelijk pakken. Dat lijkt sowieso de laatste tijd steeds beter te gaan! +:)+

Vrijdag kom ik stal en stond hij lekker binnen omdat het alleen maar aan het regenen was. Ondanks dat hij normaliter 24/7 buiten staat past hij zich weer heel makkelijk aan en stond lekker te chillen.
Afbeelding

Vrijdagochtend hadden we LES! Nieuwe instructrice, is altijd weer even wennen maar het ging super goed en weer fijne handvatten gekregen. Ik wil nu wat regelmatiger gaan lessen, dus de 25e komt ze weer. :D Ik ben zo blij met zo'n relaxed paard, ondanks dat hij dus de hele nacht op stal gestaan had kon ik zo opstappen en wegrijden. +:)+

Vrijdagmiddag is de hoefsmid ook weer geweest. :D

Vanochtend zijn we weer met z'n 4-en naar buiten gegaan maar het was een uitdaging vandaag. Man man man.. Dobbel was gisteren ziek, dus die heeft de hele dag liggen slapen en werd 's avonds pas weer zichzelf, en daardoor was hij vreselijk energiek vandaag. Tel daarbij op dat het enorm hard waaide en Latino van elk blaadje schrok, én dat we eigenlijk iets te laat gingen waardoor we half Nederland tegen kwam. :roll:

We gingen een groot rondje doen, echter kwamen we op driekwart van de route een hert tegen wat (we denken door de bronstperiode?) vreselijk agressief was. Het is dat er een hek tussen ons stond, maar hij viel steeds uit in de omheining. Latino wilde er pertinent NIET langs. Ik ben zelfs nog afgestapt maar ook aan de hand was het niet te doen.

Afbeelding

Dus moesten we weer terug en zijn we maar via het bos terug gegaan.
Eindstand: 11km voor Dobbel en mijn vriend, 15km voor Latino en mij want we moesten van stal naar het bos en van het bos naar stal ook nog lopen. :')

Ohja, en ik had mijn GoPro niet kunnen checken toen ik er op zat omdat ik mijn handen vol had. Stond hij dus veel te hoog én scheef op mijn cap. Zucht. :')

Afbeelding

Afbeelding

Op de terugweg was ik helemaal gesloopt, dus op de fiets gestapt en Latino er naast laten draven. Vond hij hardstikke leuk. :))
Ondanks dat heeft hij het weer super goed gedaan, en we hebben echt heel fijn gegaloppeerd vandaag.
Tevens ook het bontje onder het zadel vandaan gehaald want hij begon iets te schuiven, dus ik denk dat er weer een wijdere boom in moet. :)) Dus kunnen we het mooi zo even oplossen.

14 of 15 februari komt de zadelmaker.

Als allerlaatste heb ik mijn tweede vlog net geüpload. Ik ben zo blij met alles wat ik gefilmd heb.
Als je mijn gelul over wil slaan kun je het beste na 10 minuten kijken, daar zie je veel beeldmateriaal van de eerste week/weken en hoe nerveus hij daar was. Zo mooi om te zien dat hij nu juist steeds toenadering zoekt en half staat te slapen. <3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:02

Goede thumbnail wel bij je video. :j

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:07

Wat hebben jullie weer leuke dingen gedaan! :D Ook leuk dat hij zich nu goed laat pakken, is fijn altijd die dingen. Toch een teken dat hij vertrouwen krijgt in mensen :) mooi!

Zo fijn ook dat hij wel op stal kan staan. Ik vind dat wijs, ook al heb je ze 24/7 buiten. Het moet maar nodig zijn en dan wil je ook niet dat ze in de stress schieten.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 17:11

Mkango schreef:
Goede thumbnail wel bij je video. :j


Ach, ga fietsen.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:14

Leuke vlog weer :D