Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:42

ZarcoTje schreef:
@crines: zijn er bij jou in de buurt geen bussen die rijden ? Op facebook zie ik er regelmatig voorbijkomen. Echt jammer als je niet kan gaan en je er zo lang naar uit keek

@foxy80: handig om te weten ! Dan ga ik er 's ochtends alvast even langs, kunnen ze goed engels praten trouwens ? Want ik kan helemaal geen duits -O-

Ene wel, andere niet...
Maar met handen en voeten kom je een eind ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:47

Ik ga waarschijnlijk dit jaar voor het eerst .. beetje last minute .. we gaan zaterdag of zondag (denk zondag). Is er nog voordeel de laatste dag? Extra kortingen/opruimingen ofzo? Of werkt dat zo niet? :+

Heb geprobeerd wat informatie te verzamelen .. ik denk dat we het zo gaan doen:
- navigeren naar de Lilienthalstraße, Essen want daar vinden we P10
- gratis pendelbus naar de hallen (zijn er uren dat deze rijden? Ook na de beurs bv?)
- tickets willen we aan de kassa kopen, moet je dan vroeg zijn of kan je er altijd wel in?
- parkeerticket kan je ook meteen aan de kassa kopen? (gewoon zeggen dat je op P10 staat?) Of moet dat anders?

Qua eten/drank zullen we daar blijkbaar niks tekort komen, eventueel wat meenemen om wachtrijen te overbruggen..

Als ik het zo doe heb ik geen sticker nodig als ik het goed begrijp? En altijd wel parkeerplaats? (we gaan wel 's morgens neem ik aan). Winterbanden zijn ook niet aan de orde gaan we maar even vanuit :+

Pinnen is een optie maar niet overal als ik het goed begrijp? Kan je wel ergens geld afhalen of moet je alles op voorhand meenemen?

Nog dingen die ik moet weten?
Dat het druk gaat zijn ben ik van op de hoogte, we gaan ook gewoon eens voor de ervaring en medereizigers kunnen jammer genoeg niet door de week ...

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:54

[***] schreef:
Ik ga waarschijnlijk dit jaar voor het eerst .. beetje last minute .. we gaan zaterdag of zondag (denk zondag). Is er nog voordeel de laatste dag? Extra kortingen/opruimingen ofzo? Of werkt dat zo niet? :+

Heb geprobeerd wat informatie te verzamelen .. ik denk dat we het zo gaan doen:
- navigeren naar de Lilienthalstraße, Essen want daar vinden we P10
- gratis pendelbus naar de hallen (zijn er uren dat deze rijden? Ook na de beurs bv?)
- tickets willen we aan de kassa kopen, moet je dan vroeg zijn of kan je er altijd wel in?
- parkeerticket kan je ook meteen aan de kassa kopen? (gewoon zeggen dat je op P10 staat?) Of moet dat anders?

Qua eten/drank zullen we daar blijkbaar niks tekort komen, eventueel wat meenemen om wachtrijen te overbruggen..

Als ik het zo doe heb ik geen sticker nodig als ik het goed begrijp? En altijd wel parkeerplaats? (we gaan wel 's morgens neem ik aan). Winterbanden zijn ook niet aan de orde gaan we maar even vanuit :+

Pinnen is een optie maar niet overal als ik het goed begrijp? Kan je wel ergens geld afhalen of moet je alles op voorhand meenemen?

Nog dingen die ik moet weten?
Dat het druk gaat zijn ben ik van op de hoogte, we gaan ook gewoon eens voor de ervaring en medereizigers kunnen jammer genoeg niet door de week ...

Ik weet van een kennis dat de laatste dag wel een stuk drukker is, ook omdat sommige hun spullen met korting eruit doen... Weet niet of alle stands dat doen, maar ga er maar van uit dat het druk zal zijn!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:56

ZarcoTje schreef:
@crines: zijn er bij jou in de buurt geen bussen die rijden ? Op facebook zie ik er regelmatig voorbijkomen. Echt jammer als je niet kan gaan en je er zo lang naar uit keek

@foxy80: handig om te weten ! Dan ga ik er 's ochtends alvast even langs, kunnen ze goed engels praten trouwens ? Want ik kan helemaal geen duits -O-

Ja super engels, ze komen uit de uk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:58

saabineex schreef:
Ik weet van een kennis dat de laatste dag wel een stuk drukker is, ook omdat sommige hun spullen met korting eruit doen... Weet niet of alle stands dat doen, maar ga er maar van uit dat het druk zal zijn!

Hmmja, waarschijnlijk ... Maar dat is dus nog wel zo van die kortingen? Want had dat eens gelezen en dat is blijven hangen, maar geen idee of dat ook echt (nog) zo is :+

Hoe zit het met de taal eigenlijk? Moet alles Duits? Want mijn Duits is nogal uh .. dramatisch ... :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:06

[***] schreef:
saabineex schreef:

Hmmja, waarschijnlijk ... Maar dat is dus nog wel zo van die kortingen? Want had dat eens gelezen en dat is blijven hangen, maar geen idee of dat ook echt (nog) zo is :+

Hoe zit het met de taal eigenlijk? Moet alles Duits? Want mijn Duits is nogal uh .. dramatisch ... :')

Ik denk het wel, ben er zelf nog nooit geweest maar denk dat er wel veel in de sales gaat. Ik las hier ergens dat er ook mensen buiten Duitsland staan, dus ik ga er vanuit dat de meeste wel Engels kunnen!

Josien_

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:14

Wij gaan ook zondag! Bereid me al voor op drukte maar dat komt wel goed.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:21

Je gaat naar een beurs in Duitsland, met veel Duitse standhouders, dus ja er wordt veel Duits gesproken, ook in de demo's en shows :+

De internationale standhouders redden zich met Engels, en natuurlijk sommige Duitse ook.
Maar het kan geen kwaad om een paar Duitse zinnetjes te spreken, vooral als het op afrekenen aankomt en simpele vragen ;)

Edit: klein spiekbriefje mee me een aantal basis dingetje (met pin betalen, bonnetje vragen, de weg vragen, etenswaren etc.)
Laatst bijgewerkt door Margrietjuh op 21-03-17 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:21

Josien_ schreef:

Oh, dus als ik wat vergeet, geef ik je een boodschappenlijstje :D

Ik kom met regelmaat in jouw woonplaats, dus opsturen hoeft niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:26

Margrietjuh schreef:
Je gaat naar een beurs in Duitsland, met veel Duitse standhouders, dus ja er wordt veel Duits gesproken, ook in de demo's en shows :+

De internationale standhouders redden zich met Engels, en natuurlijk sommige Duitse ook.
Maar het kan geen kwaad om een paar Duitse zinnetjes te spreken, vooral als het op afrekenen aankomt en simpele vragen ;)

Edit: klein spiekbriefje mee me een aantal basis dingetje (met pin betalen, bonnetje vragen, de weg vragen, etenswaren etc.)

Hmmja, daarom ben ik dus nog nooit gegaan :+
Laatste keer dat ik Duits heb gesproken is zo'n 16 jaar geleden op school geweest .. en dat was ook maar beperkt (heb maar 1 schooljaar Duits gehad). Dus ik voel me daar niet zo zeker over. Maar iets klaarmaken om bij de hand te hebben is wel een optie ;) En hopelijk hebben mijn medereizigers meer Duits gehad op school 8-)

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:31

[***] schreef:
Margrietjuh schreef:

Hmmja, daarom ben ik dus nog nooit gegaan :+
Laatste keer dat ik Duits heb gesproken is zo'n 16 jaar geleden op school geweest .. en dat was ook maar beperkt (heb maar 1 schooljaar Duits gehad). Dus ik voel me daar niet zo zeker over. Maar iets klaarmaken om bij de hand te hebben is wel een optie ;) En hopelijk hebben mijn medereizigers meer Duits gehad op school 8-)

Ik heb 1,5 jaar in Duitsland gewoond, de verhuizing was redelijk spontaan en ik sprak geen woord Duits. We woonden aan de grens, dus had mijn werk wel in Nederland, maar heb mezelf vrij snel dingen aangeleerd, het viel me enorm mee.
Woon alweer 7 jaar in Nederland, dus iedere keer equitana moet mijn Duits eerst ook weer ff 'op gang komen' :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:36

We zullen het wel overleven 8-)

Ik had ergens hier in het topic een mooi bitloos-hoofdstel van Loesdau dacht ik gezien .. Was 49 euro dacht ik maar dat bleek geen koopje ofzo. Kan echter op de site van Loesdau zelf dat hoofdstel niet vinden (of ik zoek niet goed natuurlijk). Hebben jullie een idee van de gangbare prijzen en modellen?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:49

ikke schreef:
Josien_ schreef:

Oh, dus als ik wat vergeet, geef ik je een boodschappenlijstje :D

Ik kom met regelmaat in jouw woonplaats, dus opsturen hoeft niet.

Doorgeven mag altijd maar ik geef geen garanties :D
Duits verstaan is geen probleem hier, spreken is soms wat lastig maar daar komen we wel uit.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:59

Hoi allemaal

Ben er nog nooit geweest maar zit er aan te denken om aankomend weekend te gaan (zaterdag). Is het dan nog de moeite waard of zal er dan al veel verkocht zijn bij de kraampjes? En wat voor shows kun je verwachten?

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:06

Alpha89 schreef:
Hoi allemaal

Ben er nog nooit geweest maar zit er aan te denken om aankomend weekend te gaan (zaterdag). Is het dan nog de moeite waard of zal er dan al veel verkocht zijn bij de kraampjes? En wat voor shows kun je verwachten?

Het zal dan wel erg druk zijn, maar er is voldoende aanbod, ook in het laatste weekend ;)
De shows en thema dagen vind je hier: https://www.equitana.com/show_programme_7.html

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:07

thanks! goed om te weten!
(had nog niet op de website gekeken ga ik nu gelijk doen haha)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:26

Crines schreef:
Dankje Margrietjuh, maar ik ben van België (West-Vlaanderen) dus ik betwijfel of veel bokkers me mee kunnen nemen. (ook al zou ik wel een heel eind kunnen rijden natuurlijk).

Helemaal alleen zo'n gigantische rit en dan nog helemaal alleen daar rondlopen, daar heb ik gene zin in eigenlijk. Vooral die rit zie ik tegen op. Is echt lang rijden en tegen de avond ben ik dan al moe en vind ik het zelfs redelijk gevaarlijk om dan zonder iemand mee in de auto nog zo ver te rijden.
Anders is het altijd gezellig kletsen en voel je de vermoeidheid zelfs niet zo.

Wanneer wilde je gaan? Wij gaan morgen, ik kan aan mijn moeder wel vragen of er iemand mee mag? Wij komen van Antwerpen (Turnhout - Eindhoven - Essen)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:29

Laurievc schreef:
Crines schreef:
Dankje Margrietjuh, maar ik ben van België (West-Vlaanderen) dus ik betwijfel of veel bokkers me mee kunnen nemen. (ook al zou ik wel een heel eind kunnen rijden natuurlijk).

Helemaal alleen zo'n gigantische rit en dan nog helemaal alleen daar rondlopen, daar heb ik gene zin in eigenlijk. Vooral die rit zie ik tegen op. Is echt lang rijden en tegen de avond ben ik dan al moe en vind ik het zelfs redelijk gevaarlijk om dan zonder iemand mee in de auto nog zo ver te rijden.
Anders is het altijd gezellig kletsen en voel je de vermoeidheid zelfs niet zo.

Wanneer wilde je gaan? Wij gaan morgen, ik kan aan mijn moeder wel vragen of er iemand mee mag? Wij komen van Antwerpen (Turnhout - Eindhoven - Essen)

Heel lief van je, maar ik kan helaas geen verlof krijgen deze week. Ik kan dus alleen komend weekend gaan.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:32

Is er eigenlijk ook harry's horse?
Ik wil 1 specifiek dekje namelijk
En ook zullen wij op zoek naar poortgrepen..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:00

Iemand die dit weekend omgeving breda gaat? :)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:07

Stamper schreef:
Iemand die dit weekend omgeving breda gaat? :)

ik heel misschien zaterdag..

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:16

Ik heb alles nog eens bekeken en alleen al aan benzine kost het me zo'n 85 EUR +22 EUR ingang + 10 EUR parking = 117 EUR en dan heb ik op de beurs zelf nog niets gekocht...

Het zou een beetje onverantwoord zijn om zo'n bedrag aan een dagje beurs te spenderen... :o

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 15:55

Wat balen van het last minute afhaakje zeg. -O-

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:19

Crines schreef:
Ik heb alles nog eens bekeken en alleen al aan benzine kost het me zo'n 85 EUR +22 EUR ingang + 10 EUR parking = 117 EUR en dan heb ik op de beurs zelf nog niets gekocht...

Het zou een beetje onverantwoord zijn om zo'n bedrag aan een dagje beurs te spenderen... :o

Is de trein geen optie voor je?

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:55

Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen, maar ik heb door omstandigheden 2 kaartjes voor morgen (Woensdag 22 maart)over. Deze mogen samen weg voor 15 euro. Graag bij interesse pb.