Zomerinstructieweken 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Re: Zomerinstructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:44

Jammer dat ze het minder enthousiast was. Zeker van haar lactose vrije eten is wel erg jammer, dat moet beter zou ik vinden. Die clinics is altijd zo, kinderen hebben gewoon nog niet de instelling om naar zo iets 2 uur te kunnen kijken. Wel leuk van die fotografe! Hopelijk heeft ze toch ook een hoop plezier gehad. :) ze doen wel echt hun best bij de KNHS (die indruk kreeg ik zeker toen ik op sollicitatie ging).

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:50

Over die clinic schriktraining heb je helemaal gelijk. Ik vond het ook erg lastig om 2 uur lang te blijven zitten en ben al wel wat ouder. Ik kan het niet vergelijken met andere jaren omdat dit mijn eerste jaar was, maar ik vond het wel heel leuk, gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:52

Clinics vorig jaar waren ook erg saai als je niet mee mocht doen. Je hoorde niks dus ging iedereen maar weg

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:55

Hoe kan het trouwens zijn dan sommige al hun kamer weten, al groepen voor de kamers hebben en ik bijv. Niet?

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:00

Je mag zelf weten bij wie je op de kamer slaapt, daar zijn geen vaste indelingen voor. Ongeveer anderhalve week van te voren voordat je op kamp gaat, krijg je een mails net daarin de lesindeling en de indeling bij wie je in het rij groepje zit.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:29

Bij ons in de week willen veel mensen al samen maar geeft geen garantie dat dat lukt want je mag idd zelf weten! Wij hebben nu al een aantal dagen de les indeling voor week 8!

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:10

Ja was er vandaag, en zag al allemaal uitgeprinte lijsten met namen op deuren van kamers en dat ze vol waren..
Maar weet dus niet waar ik nou moet :')

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:13

O, nou bij ons was dat niet het geval. Dat is dan dus door mensen zelf gedaan en niet door de KNHS. Ik zou maar gewoon ergens bij gaan. De kamers zullen nou eenmaal vol moeten met zoveel mensen :')

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:27

Nog een vraagje over het eten, eet iedereen in de brasserie of in de oude kantine. Want passen er wel rond de 70 mensen in? :p

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:30

Iedereen eet in de brasserie. En dat past makkelijk. Je kunt vanaf een bepaald tijdstip eten en niet iedereen gaat tegelijk, dus je zit nooit met 70 tegelijk te eten. En als het lekker weer is, kun je ook op het terras voor de brasserie eten :)

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:37

okee mooi :) , en hoe zijn de kamers? is dat niet veel met 18 op een kamer? En ik had ook gehoord dat het 3 hoog stapel bedden waren ofzo :p

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:47

Stapelbedden zijn inderdaad 3 hoog. Onze kamer lag niet vol. Wij waren met 14 denk ik, dus er sliepen er maar een paar op het bovenste bed. Het is een hele klim naar boven, maar er zitten gewoon hekjes omheen. Ik heb het niet als vervelend ervaren om met veel op een kamer te liggen. Het was hartstikke gezellig met elkaar :). En ja... het wordt een zooi, maar dat wordt het ook als je met 8 op een kamer ligt Maar er zullen vast en zeker ook mensen zijn die het niet heel fijn vinden om met zo veel op een kamer te liggen.

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:49

okee dankjewel!! :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:19

Tja met die clinics moet je voor jou de informatie eruit kunnen halen. Toen ik 3 jaar geleden naar MZ was was ik gewoon niet volwassen genoeg om er voor mezelf zo naar te kijken dat ik het ook leuk vond en er iets van leerde. Andere 2 jaren daarna wel (al hebben we een clinic eventing gehad waar we verschrikkelijk melig van werden, een vriendin en ik, dat was ergens wel jammer en niet zo aardig van ons :P ).
Die lijsten op deurenplakken vind ik ergens flauw, maar heb het mn laatste jaar ook gedaan omdat als je met iemand samen op een kamer wil liggen het bijna niet anders lukt.

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:32

Ik vond het erg jammer dat er geen sping-en dressuurclinic was. De eventing clinic vond ik vond ik namelijk best leuk om naar te kijken en ook het meest leerzaam van alle clinics. Ruiterfitheid was ook wel leuk, maar dat had van mij niet gehoeven.

Als je gewoon op tijd bent kun je makkelijk nog met elkaar op een kamer. Is ons ook gelukt zonder iets te reserveren. Dat mocht overigens ook niet. Een meisje was er ook al zondag maar die mocht/kon echt nog geen kamers of bedden reserveren.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:35

Wij kijgen een eventing clinic van justin maarse, kijk er erg naar uit!
En een spring clinic van iemand waarvan ik de naam ben vergeten, vorig jaar van maikel van der vleuten was stom want de microfoon was kapot, toen ging iedereen weg. Leek me wel erg leuk, dus dit jaar misschien beter :)

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:37

Die eventing clinic was bij ons ook van Justin Maarse en die was inderdaad erg leuk. Niet heel spectaculair qua hindernissen, maar hij legde heel veel uit (en op een leuke manier) over hoe je nu precies rijdt in een cross en hoe je de hindernissen aanrijdt. Springclinic hebben wij niet gehad helaas :n

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:43

Oeh klinkt wel leuk, ben een beginnende crosser :)
Spring clinic krijgen wij wel en ruiterfitheid..

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:53

Dressuur hadden wij vorig jaar en 2 jaar daarvoor bart bax (vorig jaar heb ik mogen meerijden maar reed Z2, alleen was geen 60 meter ter beschikking dus toen M2 alleen toen verkeerde proef geprint dus M1 gereden uiteindelijk. Baalde wel maar hij heeft me toch veel uit kunnen leggen en in M1 zonder losrijden 70% gehaald en hij vond dat als ik zo op die manier in de Z2 reed ik dan ook mooie winstpunten zou krijgen en dat klopt helemaal want het hele Z nog geen proef zonder wp).
2 jaar geleden (2012 vlak voor OS) elaine pen. Ik vond het meer een les dan clinic maar zeker interessant. We hebben haar toen nog veel succes gewenst bij OS maar mocht niet helpen :(
Vorig jaar een clinic gehad van springruiter maar weet niet meer welke, wel een hele bekende. Die was echt de beste want was ook heel leuk naar het publiek gericht en legte vooral basis uit en liet de ruiters daarvoor oefeningen doen en liet je zien waaraan je in een parcours van hun kon zien dat daar nog aan gewerkt moest worden of juist al heel goed was. Geen absurt hoge hindernissen maar vooral techniek. Ik mocht eigenlijk ook in die clinic meerijden maar gekozen om niet te doen omdat ik ook al dressuur had meegereden, later vond ik het wel jammer want heel veel dressuur matig oefeningen en dat is precies wat wij vroeger wel in onze clublessen hadden en tegenwoordig niet meer ;)

Maar al met al vond ik de clinics over de jaren heen heel leuk. :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:41

Mijn instructieweek is al ten einde want m'n paard heeft een trap gekregen van een ander. Maandag avond al. Dus heb alleen maandag kunnen rijden :(

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:46

Balen! Blijf je wel in Ermelo?

Ik heb echt zin in het begeleiden bij week 9. Morgen al mn tas inpakken want komende week ga ik nog naar frankrijk op de camping en dan bijna gelijk door naar Ermelo :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:53

Nee ben al thuis. Kan niet rijden en heb dan daar heel de dag niks te doen..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:53

paljaslaura schreef:
Mijn instructieweek is al ten einde want m'n paard heeft een trap gekregen van een ander. Maandag avond al. Dus heb alleen maandag kunnen rijden :(

Die van mij had ook klappen gehad van een ander ! Tijdens de buitenrit, er werd 3 keer naar hem geslagen waarvan 2 keer raak maar gelukkig op zijn borst waardoor hij er niet kreupel op was.

Echt super vervelend voor je!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:55

Oh dat is ook naar! Nou hij heeft echt een wond. Dierenarts had het met krammetjes dichtgemaakt maar daardoor is er juist ontzettend veel wondvocht blijven zitten en liep ie dus hartstikke mank :(
Vanmiddag mijn eigen dierenarts die dingen er weer uit geknipt en begon meteen allemaal prut uit te komen. Dus nu veel koelen en stappen en dan is ie hopelijk snel weer de oude!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:23

Echt balen! Hopelijk is je paardje snel weer opgeknapt.
Ik vind persoonlijk dat er veel getrapt wordt op die buitenritten. Als een pony van ons dat doet heeft hij toch een probleem, dat tollereer ik echt niet dat die van mij zou schoppen. 2 jaar geleden kreeg een meisje in onze week zo'n trap tegen dr knie met de buitenrit. Zij kon ook niks meer (op krukken) maar is toen gebleven omdat ze het zo gezellig vond.