KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 07:23

Balen coquette :( Volgende keer weer beter

Ik ook brief met rekening gekregen. Knoop door gehakt; IK GA!
Volgende week meteen goede afspraken maken met mijn projectgroepje dat ik die week er niet ben en er voor zorg dat ik mijn aandeel af heb voor dat ik weg ga. Ook neem ik mijn laptop mee dus jullie zullen me soms een paar keer tijdens de borrel met een laptop op schoot zien :+
En dinsdag ben ik er de hele dag niet omdat ik dan 2 tentamens heb... Maar goed heb het ervoor over liever 1 dag er niet dan de hele week niet! Er wil die dag vast wel iemand voor zorgen dat mijn paard een keer naar buiten komt en ff kan grazen :Y)

Straks naa SGW Renswoude!! Foto's van de cross gezien tjonge super mooi, ben benieuwd bij welke hindernis we stranden :+
Ach ga er heen voor de lol, afgelopen week amper kunnen rijden en helemaal geen crosstraining gehad door omstandigheden dus neem het haar ook niet kwalijik als ze wat kijikerig is.
De zon schijnt, ik heb er zin in :)

gabiiy

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:45

ik kan echt geen keuze maken!
wat is er mis met Marrigje?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:09

Emma, hoe was het in renswoude? Lekker gereden? :)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 23:19

Tuuuurlijk ik neem Ventje wel een keer mee naar de grasjes!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:48

Super mooie maar pittige B cross.
Ging er zonder verwachtingen heen aangezien ik afgelopen week nauwelijk had gereden en mijn paard en ik dit jaar nog geen crosshindernis hadden gezien.
Paard was met losspringen fris en heeel jolig :+
Springen ging goed, beetje ontstuimig door de frisheid maar wel fijn.
Los rijden cross helemaal fris, springen stuiteren en doen. Tot mijn verbazing pakte ze fijn aan, hindernis 1 en 2 goed, 3 was een sky jump die best stijl naar beneden ging, daar had ik 2 stops (zo'N hindernis hadden we uberhaupt nog nooit gedaan). Door die sprong had e daarna heel veel spanning, hindernis 4 ging nog maar helaas nog een stop op 5. Maar kon haar ook niks kwalijk nemen, niet echt de allerbeste voorbereiding gehad :+ ging mij vooral om het springen en dat ging fijn.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:52

Gister eigenlijk best poedersuiker nieuws, gister heeft de drachtige merrie (van stal) veulen er afgeworpen. 3 weken voor dat ze uitgerekend was. Totaal geen tekens gegeven, en waarschijnlijk veulen dood geboren omdat er totaal geen verandering in het lijf was als hoe een veulen normaal geboren word.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:09

Toch fijn dat je er een fijn gevoel bij had Emma! :)

Dat is geen leuk nieuws Anke..

Mijn veulentje was gisteren ineens heel erg ziek, met spoed de DA er bij gehad. Arm ding, wat kunnen ze dan hulpeloos zijn. Vandaag gaat t gelukkig wel een stuk beter met dr :) Koorts is gezakt en ze staat nu even buiten en ze speelde ook alweer.

Ik heb net mail dat ik Willow op zondag mag brengen, dus Penny, ik slaap dan ook zeker bij jou :)
Zal straks ff de rekening betalen en dan kan de voorpret beginnen. Maar eerst nog een week naar Curaçao kom ik uitgerust op instructieweek aan! :))

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:13

Jeetje wat een veulenleed hier :(:)

Ik heb afgelopen maandag afscheid genomen van het M2, ik was 2 x 1e met 201 en 200 punten en 35 punten los van nr.2 :P
Volgende week vrijdag Z1 debuut, spannend :):)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:16

Wat super! Gefeliciteerd! :):)

Ik zou zondag weer wedstrijd hebben, maar lig zelf ook alweer de hele week met buikgriep. dus een voorbereiding van niks. Dus ga me maar afmelden.. Volgende week donderdag maar weer proberen om te gaan.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:20

Venthe, Renswoude was mijn tweede B-cross en ik moest ook wel even slikken hoor, bij de hindernissen. B. en ik zijn allebei groen op dit gebied en pas net een jaartje begonnen met springen. Gelukkig pakte hij super aan, ben heel trots dat we de cross zijn rondgekomen met slechts één weigering (op de koeientank, hindernis 8).

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:36

Ook goed gedaan MissBay!

Zeg, hoe gaan we dat nu met de shirtjes doen? Anders bestel ik eentje voor mezelf, denk dat dat toch het makkelijkste is met betalen enzo.

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:33

ik kom me ook melden! ben net door de KNHS gebeld dat ik van de reserverlijst af ben!!! ik ga de dressuurweek doen daarvoor altijd jaren SGW week t/m 21 jaar gedaan. heb er zin in! echter zal ik donderdag avond al weg gaan omdat ik vrijdag weekendje naar pinkpop ga!

bij mij aan de telefoon melden ze ook direct dat de paarden in tenten worden gestald en geen normale stallen beschikbaar zijn. en ach mooie ervaring voor die paarden als ze ooit internationaal moeten hebben ze ook geen keuze en staan ze er ook 4á5 dagen in ook al stormt onweer en hageld het.
Heb er niet zoveel moeite mee, zolang ze maar goed verzorgd worden hebben die paarden er echt niet zoveel last van, ze zijn immers van de dag toch wel moe van alle indrukken en lessen.

klopt het trouwens dat je één les springen of sgw krijg bij de dressuurweek?? ben dat namelijk vergeten te vragen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:29

Gefeliciteerd Chico!! :D

Ik heb net ook nog maar een keer met de KNHS gebeld. Ik sta op beide lijsten als eerste reserve, maar ja... -O- Zolang ik nog 3 winstpunten mis en er bij de eventers geen plek is... := Spannend!!!

Voor de rest: wat een pech met de paarden zo links en recht in dit topic. Mn veulenverdriet ;(
Linda, super gefeliciteerd met je resultaten in je laatste M2 wedstrijd!! Ik hoor altijd dat dat moeilijker is dan Z1, dus daar zal het met jullie ook wel goed komen :)
De crossers: goed gedaan hoor! Ookal is het niet helemaal foutloos gegaan. Komt wel goed :)

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:40

Zucchero schreef:
Gefeliciteerd Chico!! :D

Ik heb net ook nog maar een keer met de KNHS gebeld. Ik sta op beide lijsten als eerste reserve, maar ja... -O- Zolang ik nog 3 winstpunten mis en er bij de eventers geen plek is... := Spannend!!!

Voor de rest: wat een pech met de paarden zo links en recht in dit topic. Mn veulenverdriet ;(
Linda, super gefeliciteerd met je resultaten in je laatste M2 wedstrijd!! Ik hoor altijd dat dat moeilijker is dan Z1, dus daar zal het met jullie ook wel goed komen :)
De crossers: goed gedaan hoor! Ookal is het niet helemaal foutloos gegaan. Komt wel goed :)

Zou zeggen snel die 3 wp halen!! Want volgens mij bellen ze gewoon lijstje af. Als iemand niet opneemd bellen ze de volgende en kijken ze ook naar de winstpunten want ik heb me vrij laat pas opgegeven en eigenlijk meer voor de grap.
Wist ook totaal niet met welk paard ik zou gaan.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:07

Missbbay, haha ja het was een uitdagende cross maar ze hadden er echt wat leuks van gemaakt! Wat goed dat je zo fijn hebt gereden :)

Linda, stoer joh! Ik las het al op facebook gaat helemaal goed komen in het Z :)

Ik gisteren ook op springwedstrijd geweest in soest. B gewonnen en L foutloos of ii in het L nog prijs had wee ik niet toen was ik al naar huis :p 9 mei nog een rondje B en L rijden tijdens hemelvaart concours in waddinxveen en dan 11 mei nog2 rondjes L ttijdens jumping maassluis .

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:18

Gefeliciteerd chico_lama!!
Een vriendin van mij heeft vandaag ook te horen gekregen dat ze van de reserve lijst af is!
Dat er toch nog zoveel mensen op het laatst af zeggen..

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:51

gabiiy schreef:
Een vriendin van mij heeft vandaag ook te horen gekregen dat ze van de reserve lijst af is!

ik zie dat je ook bij het HTC Noord-West zit ik zit/zat daar ook maar dan springen!! *\o/*

ik denk omdat het toch vrij prijzig is en de rekening is binnengekomen en mensen zich mischien toch bedenken.
en de laatste twee weken komen pas echt veel afmeldingen.
paard is verkocht of is kreupel, ruiters die iets mankeren..

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:41

chico_lama schreef:
gabiiy schreef:

ik zie dat je ook bij het HTC Noord-West zit ik zit/zat daar ook maar dan springen!! *\o/*

ik denk omdat het toch vrij prijzig is en de rekening is binnengekomen en mensen zich mischien toch bedenken.
en de laatste twee weken komen pas echt veel afmeldingen.
paard is verkocht of is kreupel, ruiters die iets mankeren..

JA! Wat leuk, welk seizoen deed jij mee?
Doe je nu ook springen met de instructieweek of doe je nu dressuur?

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:00

gabiiy schreef:
JA! Wat leuk, welk seizoen deed jij mee?
Doe je nu ook springen met de instructieweek of doe je nu dressuur?

Dit is me 4e htc seizoen :j alleen mag ik zelf niet meer springen ben daardoor in januari gestopt.
Doe alleen dressuur maar las dat er ook een spring/eventing les erbij zit maar daar kan ik helaas niet aan mee doen -O-

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:35

Sjonge ik net weer de schrik van mijn leven gehad. De hond van mij en mijn vriend d(die we laatst ook kwijt waren) loopt bij ons los op het terrein. Maar als mijn vriend de jonge paarden binnen gaat halen vind die hond het mooiste wat er is om er achteraan te rennen. Dit mag natuurlijk niet maar is soms zo snel dat je hem echt niet tegen kan houden. En vandaag zat hij dus onder een paard.. we dachten serieus dat hij dood was, lag met zijn nek op zijn rrug in het weiland, reageerde nergens op en had zijn ogen weg gedraaid.. hij ademen nog wel dus meteen naar de dierenarts gegaan, toen we bij de da waren was hij weer bijgekomen (hij is zeker 5 minuten van de wereld geweest) maar hij vertoonde wel uitvals verschijnselen . Da heeft hem helemaal na gekeken maar kon zo op het eerste gezicht niks ontdekken gelukkig. Tegen de tijd dat de da klaar was met onderzoeken gedroeg hij zich gelukkig ook weer helemaal normaal wat resulteerde in een knauw in de hand van de da (zo kennen we hem weer :+ ) alleen zijn tandvlees was wat wit dus dat moeten we even in de gaten houden omdat kan wijzen op een inwendige bloeding . Maar ook dit kleurt weer langzaam roze. Hij heeft nog een spuit tegen een shock gekregen en pijnstillers , als het goed is komen we er met de schrik af...

Trouwens anne-marie, mogt jij niet met de even eventing week mee mogen maar wel met de dressuur week dan mag jij mijn crossles op dinsdag wel over nemen, ik moet dan namelijk naar school voor mijn tentamens

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:34

Jeetje Venthe, dat is even schrikken zeg! Ik kan mijn hond helaas niet mee naar stal nemen vanwege dezelfde reden; hij gaat achter de paarden aan. Ik heb van alles geprobeerd, maar ze gaan gewoon niet samen. Zelfs bij een paard die op drie benen hooi staat te eten, wil hij de boel nog ophitsen.

En ja, was erg trots dat we Renswoude met een winstpunt hebben uitgereden. Voel ik me ook wat zekerder voor de instructieweek, een jaar geleden hadden we namelijk daar onze eerste crossles dus we zijn nog niet zo ervaren. En ik zou me als totale beginner ook best wel opgelaten voelen :D.

Ik kom met een vriendin, wij nemen waarschijnlijk een caravan mee als het kan. Met name vanwege de ruzies op de slaapzaal van vorig jaar, die ik eerder noemde. Gelukkig vind ik jullie nu al gezelliger dan die groep (allround)... Betekent niet dat we niet sociaal overal aan mee willen doen hoor! Ik heb er heel erg veel zin in!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:41

Ja wij wonen op stal dus we kunnen niks anders.. mijn vriend doet hem nu in een s5al alsbhij de paarden binnen gaat halen. En we zitten aan een halsbandje te denken waarbij je met een afstandsbediening een klein schokje kunt geven, dit omdat hij zo snel is en je hem dus met de hand toch niet kunt straffen. Maar daar ben ik nog niet zo'n voorstander van.. maarja hij moet het wel een keer leren.

Snap dat je caravan mee wilt nemen (al weet ik niet of dit mag..) maar kan je vertellen dit word mijn 3e jaar in de eventing week en heb nog nooit ruzies mee gemaakt!

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:44

Gaat er nog iemand naar outdoor Gelderland?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:40

Eventing/dressuurweek zijn veel oudere deelnemers, vorig jaar ging iedereen super met elkaar om, echt gezellig :j veel dezelfde weer dit jaar dus ik verwacht gezelligheid :D

Geruzie is voor kinders :7 zal vast in andere weken erger zijn.....

Leuk chico_lama! Hoeveelste reserve stond je? Want de lijst is nog niet geupdate op inschrijfsysteem.nl

Over de shirtjes, _coquette_ regelt ze, dus ik maak gewoon het bedrag over naar haar :) (NOTE: Ikke nog even mijn bestelling/maat aanpassen :o )

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:48

Moeten we nu al iets doorgeven over de shirts?

Wat een pech met je hond Venthe! Gelukkig viel het uiteindelijk mee.. wil wel geloven dat je je dood geschrokken bent!

Wij zijn gister voor het eerst sinds heeeeele lange tijd weer eens op wedstrijd geweest. Viel me niet tegen, hadden 180 en 185. Nu weer helemaal zin in het komende seizoen :)