Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:25

Iedereen bedankt voor de reacties! Erg leuk om te lezen allemaal :D.

Hinke: ik vind toch niet dat het er slecht uitziet hoor! Helemaal niet. Het is ook een jong paard he. Daar werk je stapje voor stapje aan tot je uiteindelijk hebt bereikt wat je wil. Ik wil zelf ook veel te graag dat ze perfect loopt, maar dat zit er gewoon nog niet altijd in.

Madelein: Dat is toch wel echt gaaf! Dat je dat zo kunt doen. Zeker als je verder niet veel kan. En knap dat je erop bent gekomen :P. Als ik zonder zadel op bolero stap dan heb ik wel een krukje nodig van 50 cm ofzo haha.

Sharona95: Wat goed! Dat zijn betere punten dan de vorige keer, en dan nog de tweede plek ook!! Dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen.

Yelly: Bij mij is ook een wedstrijd afgelast waar ik super graag heen wilde! Zo jammer is dat! Wel fijn dat je nog ergens anders kon starten! En dan hopen dat ze de volgende keer minder kijkerig is! Wanneer ga je weer? En wat leuk dat je van die complimenten krijgt!

Martine: fijn dat je nu wel weer normaal kunt rijden :).

jes_sam: hoe gaat het nu met Keetje? Nog steeds beter?

Ik heb morgen weer wedstrijd :). Ben alleen heel benieuwd hoe dat gaat! Ik heb namelijk 4 dagen niet kunnen rijden vanwege het weer! De bak is één groot zwembad geworden! En ze houdt ook niet van regen (daar wordt ze een beetje chaggie van haha), dus haar humeur zal ook niet al te best zijn :P. Maarja we zullen zien. Gelukkig geen regen voorspeld tijdens de wedstrijd!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:12

Ik zou eigenlijk morgen weer op wedstrijd gaan, maar ik ga niet. M'n vader heeft dinsdag een hartaanval gehad en gister in het ziekenhuis heeft hij nogmaals een hartaanval gehad. Hij zou sowieso al geopereerd moeten worden in de loop van volgende week, maar hij is gister dus al met spoed overgebracht naar een ander ziekenhuis. Daar hebben ze hem moeten reanimeren en 's avonds met spoed moeten opereren. Hij wordt nu kunstmatig in coma gehouden. De meest kritieke uren is hij al doorgekomen, maar het blijft afwachten.

Gister had ik na vier dagen rust weer even gereden (ik was 's ochtends nog bij mijn vader geweest en toen ging het naar omstandigheden goed), de eerste rondjes voelde aan alsof ze net zadelmak was. Nouja, even vakantie doet haar verder vast wel goed.

Succes morgen!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:17

He bah, dat zijn minder goed berichten. Sterkte Yelly! :(:)
Zilverkenny, succes morgen!

Ik ben vandaag voor de eerste keer weggeweest. Oefendressuur :) Ze vond het allemaal errug spannend maar bleef wel braaf. Helaas ging de galop de mist in, maar ze heeft voor de rest fijn gelopen zo voor de eerste keer!

Laatst bijgewerkt door KimE op 18-05-13 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:19

Jeetje yelly wat een gedoe!! Jammer van je punten!

Wat leuk een oefencross, waar heb je dat gedaan?

Ik heb gisteren een trailerlaadcursus gehad van Esther de Vries en hij is nu zo braaf!! Vandaag weer alleen geoefend en meteen erop maar hij ging zelf eruit dus weer erin, toen iets protest en dankzij esther wist ik wat ik nu moest doen, en hup daar ging die! Helemaal blij!!

Iemand nog wedstrijd verder dit weekend? Succes Zilverkenny!!

Jeetje Yelly ik lees het nu, wat erg! Echt schrikken, heeeel veel sterkte en hopelijk knapt hij op!

madelein

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:33

Sterkte yelly... Wat een nare berichten. Mag ik vragen in welk ziekenhuis hij ligt? ( pb mag ook natuurlijk!) ik werk zelf op de intensive care dus even benieuwd of hij misschien bij ons ligt.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:14

Oh jeetje, dat is echt niet leuk Yelly! Sterkte!!

Olympus: Wat een gaaf paardje zeg! Je kunt zien dat die echt goed kan lopen! Wel grappig om te zien hoe gespannen ze is. Zo ging ik met Bolero ook de eerste paar keer.
Ik weet niet of ze het erbij hebben gezegd, maar ik zou als je de proef echt voor punten meerijdt wel zorgen dat je nog een keer in galop aanspringt als ze terugvalt in draf. Anders krijg je namelijk voor het onderdeel na de volte (overgang naar arbeidsdraf) een 0 omdat je die niet getoond hebt. Dat heb ik een keer meegemaakt zelf, dus vandaar dat ik het zeg. Misschien weet je dat wel en deed je het nu gewoon niet omdat het een oefendressuur is, maar ik wilde het toch even zeggen.

Sharona: fijn dat hij nu de trailer wel goed op gaat :).

En iedereen bedankt! We gaan ons best doen en hopen op weer wat winstpuntjes :). Vandaag in ieder geval heerlijk gereden (de bak was ineens verbazend snel droog genoeg geworden :D) dus heb er wel een goed gevoel over!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:29

Je hebt gelijk hoor! Ik zat op het moment zelf nog te twijfelen of ik een extra volte zou rijden en haar dan nog eens rustig in galop zou laten aanspringen. Voordat ik dat bedacht had was de oefening al voorbij en mijn lezer ging uiteraard gewoon door met lezen dus ik liet het zitten. Maar je hebt zeker een punt! :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:19

Bah Yelly, wat een rotbericht. Sterkte.

Zilverkenny; hoe is het gegaan?
Olympus_; ga straks je filmpje even bekijken :j

*Denkt aan het meenemen van het fototoestel naar stal*
Zul je zien dat ik hem straks nog vergeet...

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:43

Wedstrijd ging goed!!!
Het juryhokje was wel héél eng, maar ondanks dat liep ze echt super fijn! Wel wat dingen die voor mijn gevoel wat minder gingen (lijn slingerend omdat ze niet richting het hokje durfde etc.) maar toch over het algemeen een goed gevoel.
En dat vond de jury blijkbaar ook :). Ben 2e geworden en heb er 3 winstpunten bij (195 en 186) :D! Ik ben zo trots op haar, aangezien ik ook al amper heb kunnen rijden de afgelopen week.

Misschien zet ik er straks nog meer foto's op, maar hier alvast eentje:
Afbeelding

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:44

Ben je in Hulten gestart? Gefeliciteerd met je punten, netjes hoor! :D

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:58

Dankje! Dat was inderdaad in Hulten ja :).

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:43

Ahh wat super! Hele mooie punten!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:26

Nog wat foto's :).
Sharona: bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:51

En leuke foto's! Ziet er ontspannen uit hoor! En ik heb dat jasje ook!!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:03

Ow grappig :). Ik wil eigenlijk wel heel graag een bruine want dan past het bij de rest, maar hij is wel mooi.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:16

Super gaan jullie hier allemaal! Wel een beetje te veel om op alles te reageren. Sorry! :o

Yelly; wat een rot nieuws zeg.. Heel erg veel sterkte!!

Wat een prachtige paarden hebben jullie allemaal zeg, en ook dat ze het allemaal zo braaf doen.. (jaloers := ) die van mij is soms zo'n rotzak..
Gelukkig gaat het steeds beter, al een paar héle fijne lessen gehad! Nu even knallen voor mijn examens en waarschijnlijk 8 juni mijn eerste oefenwedstrijdje! Heb ook al mijn startkaart aangevraagd, dus we zullen zien!
Ook heb ik een nieuw zadel, ben er heel blij mee!!
Afbeelding

Zo, vanaf nu ga ik het beter bijhouden en meer reageren! :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:30

Hoe is het met je vader yelly?

Haha floored! Hoezo rotzak? Ik durf inderdaad wel te zeggen dat ik de liefste en makkelijkste gup heb die ik ooit heb gezien. Hij was zaterdag jarig, 4 jaar alweer! We hebben hem behangen met slingers en een feest hoedje op gezet :+ zal straks even een foto uploaden.

Gister voor het eerst weer enigszins gereden. Lekker 20 min gestapt en af en toe een stukje weg laten draven. Heerlijk! Nu weer de klos natuurlijk, pijn en dik weer. Maar moet er wat voor over hebben :o .

Gister nogal bijzonder bericht gehad. Ik heb de scan aan iemand anders laten zien, en die ziet meer dan in aanvankelijk gehoord heb ( bandletsel aan buitenste banden, en mogelijk zelfs een breuk daar). Dus komende week weer door de mri, en naar een andere orthopeed.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:08

wat voor zadel heb je nu flooredking? en bruin of zie ik dat verkeerd?

Ik krijg over 2 maanden pas mijn nieuwe zadel.. Mijn 'oude' zadel lieten we ongeveer 3 of 4 weken geleden nakijken en die moest worden opgevuld wat een paar dagen zou duren (volledig nieuwe kussens etc.). Dus we mochten een zadel lenen, een tribal, en ben er helemaal verliefd op haha. Mijn vorige zadel duwde mij naar voren, maar deze zit echt heerlijk. Dus tot de conclusie gekomen dat we een nieuwe tribal laten aanmeten, heb nu de voorkeur doorgegeven qua wrong en zit en ook de boommaat is opgemeten, dus nu wachten geblazen tot hij klaar is!!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:06

Ik lees alles later weer even door, moet nu stiekem oefenen voor mijn examens komende week -_-" .. Maar wou even snel op bokt kijken en las een vraagje hoe keetje nu is.. Helaas, ze is weer kreupel. Ze staat weer stil, die dag toen we er even op gingen ging alles goed. Dus nou volgende dag maar weer even stappen, kwam ik de bak in. Begon ze me daar toch een partij te bokken! Was een compleet bommetje onder mij, dus zodra ik der stil kreeg ben ik er meteen afgesprongen en naar de eigenaar toegelopen. Hebben haar toen maar even gelongeerd, liep ze al niet heel zuiver. Verstapte ze zich ook nog, nou toen was het weer helemaal verkeerd. Dus nu maar weer even afwachten. Ik begin me af te vragen of het zadel ook wel goed ligt, want zo'n ontploffing ben ik niet van der gewend. Ach ja eens er vandoor gaan of een bokje doet ze wel maar dit was eigenlijk niet normaal. Ze stond bijna te shaken onder mij zeg maar, misschien van teveel energie maar misschien ook wel omdat het zadel haar zeer deed. Heb het ook gezegd tegen de eigenaar zovan Ligt dat zadel wel goed? Want dit was gewoon abnormaal.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:22

jeetje jes_sam wat een ellende. Heb je de dierenarts er al bij gehad?

Hier de foto's van Edje zijn feestje ;)
Afbeelding

pennyyyyy!
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:39

Martine schreef:
Hier een beetje een dip. E.t. is een beetje stout en ik durf er niet meer zo goed op. Longeer haar weer even voordat ik erop ga maar ze is bokkerig en springerig. Ik gespannen en daar maakt ze gebruik van :+

Klinkt bekend, dat had ik met die van mij ook. Heb nu een handig soort bokriempje en dat werkt heel goed. :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:51

Gefeliciteerd, Zilverkenny!

In welk opzicht kan het dan een rotzak zijn, Floor?

Die van mij kan af en toe wat apart uit de hoek komen, maar het is absoluut een eerlijk en werkwillig paard. Ik vind het een paard met een heel fijn karakter, ik geloof dat de toeschouwers daar afgelopen zondag alleen anders over dachten :+

Gefeliciteerd met Edje!

Balen, Jes. Veel beterschap.

Bedankt voor de lieve berichtjes. De toestand is eigenlijk ongewijzigd. Ze houden mijn vader nog in slaap, hij is min of meer stabiel maar de arts en verpleegkundigen noemen zijn situatie nog wel zorgwekkend. Afwachten dus ;( Het rijden staat dus een beetje op een laag pitje, ik heb haar deze week slechts één keer gereden.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:59

Ik heb nu een bruin (inderdaad :) ) Kentaur dressuur zadel. Wel twee de hands, maar ben er erg blij mee!
Hij is soms erg vervelend, ik kan nou niet echt zeggen dat hij super werkwillig is. Hij probeert er vaak onder uit te komen. Of in eens sprintjes trekken in de hoek, of er vandoor gaan (gelukkig zonder bok en steiger) wel erg vervelend, probeer altijd rustig te blijven en veel oefenen met halthouden. Maar zit er wel is huilend op van de frustratie haha. Er zitten de laatste tijd al wel heeel veel goede stukken tussen hoor!!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:33

Mooi zadel flooredking!
Suzanne; gewoon een simpel bokriempje aan je zadel? Het het al van meerdere mensen gehoord. Kan ik wellicht eens proberen :j
Madelein; wat een brave! :D Alle slingers eraan!

Ik heb gevraagd of mijn moeder foto's wilde maken. Ze zijn een beetje ver weg, maar het gaat om het idee :Y) :D
Kan op de foto's echt goed zien dat ze achter ineens een heel stuk hoger is dan een tijdje terug :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:55

Martine schreef:
Suzanne; gewoon een simpel bokriempje aan je zadel? Het het al van meerdere mensen gehoord. Kan ik wellicht eens proberen :j

Nee, geen gewoon bokriempje. Ik heb een speciale uit Engeland laten komen.
De RS-tor. :)
http://www.polypads.co.uk/acatalog/RS-tor.html