Equitana 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar equitana te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
288 (66%)
Ja, zeker meerdere dagen!
43 (9%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
81 (18%)
Nee, zeker niet.
22 (5%)

Totaal aantal stemmen: 434

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 01:20

Je kan heel wat koopjes doen; liggen ook vaak 'remakes' tussen de eskadron dekjes! :D

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 02:54

Maestroox3 schreef:
ik ben net terug van equitana!

handschoenen; frontriemen en nieuwe rijlaarzen!
[ Afbeelding ]

Oh wat een mooie laarzen hopen dat ik ze ook tegenkom daar.
Dit lijkt precies op de kleur die ik zoek.
Heb je ze boven of beneden weg?

Sammyoo

Re: Equitana 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 07:24

Mooie spullen komen er voorbij :P
Wij vertrekken over een half uurtje. Dat is heel erg vroeg, Maar we hopen naast het beursgebouw op P6 te kunnen parkeren. Het plan is om eerst de bovenverdieping te overmeesteren ~~}> , daar zal het wel zo druk worden dat je over de koppen kan lopen.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 08:13

Ik had een leuk rondgenaaid hoofdstel gezien voor 60 euro![/quote]

Die heb ik ook gezien, vond de neusriem alleen te breed :o
MAAAAAAAR, heb gister een HB turijn via marktplaats gevonden *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 08:53

Ik ben er geweest. 3 uurtjes om alles te zien. Drukte viel gelukkig erg mee. Patat was niet te vreten zo zout en heb ik teruggebracht, verkoper pissig. Eh, ik wil iets eetbaars hebben en 3.50 euro is te veel voor deze niet te vreten zoute troep waar je gewoon het zout als erop ziet liggen zoals de poedersuiker bij een oliebol. Na wat gemopper kreeg ik dan nieuw bordje zonder zout. Eigen schuld, je moet wel kwaliteit leveren, ook bij een andere willekeurige snackbar breng ik deze drek terug. Drinken zelf meegebracht. Volgende keer gaat ook eten zelf mee, want je krijgt veel te weinig voor je geld.

Verder weinig echte koopjes. Halsters vanaf 3.5 euro, dus normale prijs. Eskadron halsters met touw vanaf 15 euro, dus ook normale prijs. Ik koop halsters altijd alleen in de aanbieding en heb geen merk nodig. Maar ja, ik heb geen halsters nodig, dus niets gekocht. Hoofdstellen net zo, mooie hoofdstellen beginnen gewoon bij 50 euro en dat betaal je hier in de winkel er ook voor. Ik heb over eentje getwijfeld, maar toch maar niet gedaan, want tja, m'n paard heeft een goed hoofdstel.

Bitten in alle soorten en maten, ook voor trekpaarden e.d. en soms best netjes geprijsd. Zag een mooie dubbelgebroken rvs-koper bustrens voor 15 euro en dat zijn dan leuke prijzen als je net zo'n bit zoekt. Ook werd er veel rommel verkocht op het gebied van bitten en hoofdstellen. DAn waren ze maar iets goedkoper dan normaal en waren ze verkleurd, duidelijk smerig enz. Die koop je niet voor beetje korting, maar dan moet er minstens 50% af. Zo waren en stubben hoofdstellen voor 89 euro die duidelijk jaren in opslag gelegen hebben. Dan moet ik eerst weer flink poetsen wil dat er weer een beetje uitzien en dan zijn ze gewoon geen 89 euro waard. Dan komt 40 eerst eens.

Dekjes duur en nog duurder. Er waren wat stands met dekjes voor 15 euro of 3 voor 33 euro. Maar goed, gemiddeld genomen vroeg men nog wel 25 euro per dekje en dat betaal ik er niet voor. Had ook niets nodig, dus dat scheelt. Die 3 voor 33 euro waren leuk en niet te dik, leuke kleurtjes. Als je wat nodig hebt is zo'n prijs leuk.

Leuke westernhoofdstellen gezien vanaf 15 euro, maar ik rij geen western :O

Rijlaarzen helaas niet kunnen scoren. Mijn koopje van 4 jaar geleden, kalfslederenlaarzen voor 75 euro ging dus niet nog een keer door. Er waren wat leren laarzen van 80 euro, maar allemaal te kort, slecht leer enz. Petrie had perfects in de aanbieding voor 100 euro, maar ook mijn maat zat er weer niet tussen.

Boeken waren leuke aanbiedingen, uiteraard in het duits, maar dat maakt mij niet uit.
Ik heb 2 boeken gekocht. Eentje over de fokkerij in Lipica en eentje over dressuur.

Verder was er een standje met double-enders. Huh dacht ik, double enders en paardensport, wie gebruikt die dingen nu voor de paarden? Ik niet. Deze waren niet van rvs, maar wie weet blijven ze onder water toch langere tijd goed (ik heb ze wel eens eerder van niet rvs gehad en dan gaan ze ook paar jaar mee). 1 euro per stuk, dus ik heb er een paar meegenomen om te proberen.
Voor het duiken uiteraard. Niet voor de paarden. Ik denk niet dat iemand deze dingen kent in de paardensport:
Afbeelding

Dus mijn aankopen waren zeer beperkt.

Zadels te kust en te keur in alle prijsklassen.
En ik heb 10 van die kleine gratis zakjes met paardensnoepjes gescoord. Dus ik heb nu wel 47 paardensnoepjes. :+ Zal ze vanmiddag door m'n paard laten testen. LOL
Laatst bijgewerkt door germie op 15-03-15 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:03

Wist niet dat het een double ender heet, maar die heb ik aan mijn hooinet in de trailer zitten. Ideaal.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:09

Hooinet knoop ik gewoon vast, haha. Maar double-enders zitten aan spooltjes voor onder water, aan lampen enz. Ik heb ze ook van rvs uiteraard, een paar van messing en ga nu deze eens proberen, hopelijk doen ze het ook een paar jaar.

Shows heb ik eigenlijk niets van gezien. Je had van die ringen waar je wel langsloopt en wat ik zag was dramatisch. Laag niveau.
Laatst bijgewerkt door germie op 15-03-15 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:22

Ene kant knoop ik vast, andere kant klik ik aan de ring. Dan hangt die mooi vast.

Daniekvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:29

Ik ga ook vandaag. Helaas kunnen wij wel alleen maar de middag gaan. Zouden we dan nog kaartjes aan de deur kunnen kopen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:33

Je kunt kaartjes aan de deur kopen. Gisteren was het om half 11 abnormaal druk en slecht geregeld, wij hadden kaarten uit de voorverkoop en moesten zelfs in de rij staan om binnen te komen. Er stonden mensen tussen die nog kaarten moesten kopen en anderen hadden al kaarten. Was nogal onoverzichtelijk. Te weinig controleurs zeg maar.
Maar je kunt dus kaarten kopen en een volgende keer vinden wij 11 uur er zijn vroeg zat. Dan is het vast al wat rustiger. Zo groot is het ook weer niet, dus je kunt alles dan nog rustig bekijken.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:37

Daniek_Ylan schreef:
Ik ga ook vandaag. Helaas kunnen wij wel alleen maar de middag gaan. Zouden we dan nog kaartjes aan de deur kunnen kopen?

Dat denk ik wel, veel plezier *\o/*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:48

dus germie als ik jou begrijp is twee dagen absoluut niet nodig?

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:50

KarinvdM schreef:
xxsaffieraxx schreef:
Lang naar toe geleefd en vandaag was het zover.... Equitana.... al erg vroeg daar maar wel gratis kunnen parkeren :)

Niet veel van mijn lijstje kunnen vinden maar toch met volle zakken naar huis <3
[ Afbeelding ]

Wat moet je nou met 3 zweetdekens????

Gebruiken ;)

Ollie1 schreef:
ze hebben inderdaad kluisjes, direct bij de ingang waar de toiletten zijn en waar je de jassen op kunt hangen.

ik vraag me af waar je daar gratis kunt parkeren....

Wij parkeren normaal altijd in P9.
Als je echt op tijd daar bent (wij waren er al om 8:30 ivm dat we wisten dat de brug bij Duisburg dicht zou zijn voor wagens zwaarder dan 3500 kg en hier een versmalling was waardoor wij dachten dat het er misschien erg druk zou zijn) kun je aan de zijkant bij het tramstation parkeren en daar sta je dus voor niks ;)

@ Maestroox3 : wat een mooie spullen, vooral de laarzen, het is dat ik al helemaal gevallen ben voor andere bruine laarzen :)

Maestroox3 schreef:
Fellini dacht ik !:D de normale winkelprijs jammer genoeg! :D

Dat vond ik wel jammer ja, was best veel wat voor de nieuwprijs er hing (nu snap ik dat wel voor de nieuwe Next Generation collectie) maar ook andere collecties waren nog gewoon de nieuwprijs waardoor ik het niet meegenomen heb :P
Laatst bijgewerkt door SiSi1984 op 15-03-15 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:52

Alja schreef:
dus germie als ik jou begrijp is twee dagen absoluut niet nodig?

Nee. Wij gaan niet naar shows natuurlijk. Maar om alle hallen e.d. te zien hadden wij 3 uur nodig. Gelukkig was het ook niet zo druk dat je over de koppen moest lopen, want dan is het ergerlijk. Ik ga uiteraard niet elke standje in, ik kijk selectief naar waar ik in geinteresseerd ben. Dus stalbouw wandelen we door en klaar. Voer kijken we naarwat gratis mee te nemen is. Zadels gaan we wel op zitten natuurlijk. Hoofdstellen kijk ik eerst naar prijs en dan naar wat ik leuk vind en af en toe voel ik natuurlijk wel wat. Laarzen net zo. Pas als prijs en kwaliteit mij zinnen ga ik kijken of m'n maat erbij zit. Bitten kijk ik altijd wel uitgebreid naar. En boeken natuurlijk. Maar zo kun je dus alles zien in 3 uur. Als je het rustig aandoet is het 5 uur denk ik.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:59

Ik ga donderdag samen met een vriendin en ben erg benieuwd! Ben nog nooit eerder geweest :=

Ik heb weinig nodig (de afgelopen tijd al veel te veel uitgegeven aan nieuwe spullen) maar ben wel op zoek naar een bepaald bit en een nieuwe cap dus ben benieuwd of ik daar iets naar m'n zin vindt!

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:01

Weet iemand of er standjes zijn specifiek voor friezen of barokke paarden? :)

Daniekvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:06

Worden er overdag in die grote "show hal" -om het zo maar even te noemen- ook shows gegeven waar je gratis mag kijken? Ik weet van 2013 -toen wij er met onze fjordenhengsten waren- we daar zo binnen mocht en er daar van alles te zien was. Is dat dit jaar weer?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:10

Daniek_Ylan schreef:
Worden er overdag in die grote "show hal" -om het zo maar even te noemen- ook shows gegeven waar je gratis mag kijken? Ik weet van 2013 -toen wij er met onze fjordenhengsten waren- we daar zo binnen mocht en er daar van alles te zien was. Is dat dit jaar weer?

Dat is alle jaren wel zo geweest dus ik zou niet weten waarom ze daar opeens vanaf zouden wijken.

LiindseyV schreef:
Weet iemand of er standjes zijn specifiek voor friezen of barokke paarden? :)

Minimaal een hal vol....

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:26

Ik ben op zoek naar een stick (natural horsemanship), touwhalsters en barefoot inlages. Iemand hier al wat van gespot? Lees vooral terug over ''normaal'' harnanchement.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:29

Rachel_x schreef:
Ik ben op zoek naar een stick (natural horsemanship), touwhalsters en barefoot inlages. Iemand hier al wat van gespot? Lees vooral terug over ''normaal'' harnanchement.

Er staat altijd een Parelli stand, daar verkopen ze vanalles voor horsemanship.
Barefoot kom je ook vast wel tegen! :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:49

Gave spullen weer. Welke prijsklasse vielen de Fellini laarzen als ik vragen mag? :)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:55

Er is trouwens GEEN wifi, heb gister een paar keer geprobeerd, maar helaas, alleen beveiligde wifi

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:04

En helaas was het fjordenstamboek er niet jammer! Wel mijn zadelvormigdekje gescoord! Heb de parelli ook niet gevonden trouwens. Volgende week maar herkansing haha

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 11:10

Voor de mensen die vandaag gaan veel plezier!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:16

Mooie dingen zie ik voorbij komen :-D moet nog 3 dagen wachten. Wij kopen gewoon daar kaartjes.

Veel plezier voor die die vandaag gaan. Zou er voor mij iemand kunnenkijken of die ook schockemuhle hoofdstellen tegen komt