Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:38

Hij is eigenlijk best braaf met de trailer, ging er bij die andere redelijk vlot op. Niet in 1 streep, maar binnen 5 minuten.. Geen idee hoe ik het beter voor elkaar moet krijgen. Hij is nog niet heel vaak op de trailer geweest, maar afgelopen weken steeds geoefend en hij ging echt goed. Maar dat was wel een andere trailer, steeds dezelfde.

Ik ben heel blij met de punten voor de tweede proef, ik had nog iemand anders zien rijden, zag er echt netjes uit en die had 176 dacht ik! Dus ben er blij mee!

Hebben jullie wel eens een trailer laad cursus gedaan? Ik zit eraan te denken om dat te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:41

Nog wel netjes dan!

Ik heb nooit trailer laad cursus gedaan. Mijn paard is ontzettend braaf op de trailer. Zet hem altijd voor de klep en zeg dan hup erin en dan gaat die zelf erin. kan ik mooi de klep en stang dicht doen :) .

Mijn paard op concours afgelopen weekend,

Afbeelding

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:50

Wateren mooie foto's hier zeg! Echt heel gaaf. AL, de ziesto is gaaf :j
Ik ga denk ik niet naar jonge paarden wedstrijden. Vind dat echt helemaal niks.

Hier een beetje een dip. E.t. is een beetje stout en ik durf er niet meer zo goed op. Longeer haar weer even voordat ik erop ga maar ze is bokkerig en springerig. Ik gespannen en daar maakt ze gebruik van :+

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:01

Wow het is weer druk hier! Gezellig :). Leuk om al die verhalen te lezen.
En bedankt voor alle leuke reacties :D.

Ik ga ook niet meedoen aan zo'n wedstrijd voor jonge paarden. Uberhaupt al omdat Bolero niet jong genoeg meer is, maar ook zeker omdat we daar nog helemaal niet klaar voor zijn. Ik kan haar nog geen heel proefje onder me houden dus dat gaat hem niet worden haha.

Vervelend voor je Madelein dat je er nou al zo lang mee rond loopt, maar wel fijn dat er in ieder geval verbetering in zit!

Haha Yelly, dat zou zo mijn verhaal kunnen zijn :'). Bolero kan ook echt ineens stilstaan dat ik er bijna af lig :P. Maar inderdaad, gewoon kilometers maken en ik dan komt dat vanzelf goed! Zeker bij jou.

Sharona95: Fijn voor je dat je er toch nog wat van hebt weten te maken, ondanks dat er dan zoveel mis ging! Je eerste wedstrijd hoeft ook niet perfect te gaan natuurlijk. Er zijn volgens mij niet veel mensen die dat voor elkaar krijgen :P.

Bolero heeft ook een tijdje moeite gehad met de trailer. Ze ging er altijd wel in, maar dan moesten we een longeerlijn achter haar kont doen. Op een gegeven moment liep ze er zo in zodra ze de lijn voelde. Toen geprobeerd zonder lijn, maar dan wilde ze er toch weer niet in. Wat wel werkte is dat mama gewoon met de stang direct achter haar aan liep, zodat ze toch nog een 'opgesloten' gevoel kreeg, en dan ging ze er dus ook gewoon zo in. En tegenwoordig kan ik haar er zelf in laten lopen met een zweepje. Die hoef ik alleen maar vast te houden en indien nodig even zachtjes tegen haar kont aan te leggen en dan staat ze erin.
Ze vindt het wel nog steeds super eng. Het zweet komt in stralen van haar af als ze de trailer weer af komt. Best wel sneu eigenlijk.

Martine: vervelend voor je! Ik ken dat wel (niet van mezelf). Zie het vaak gebeuren inderdaad dat de paarden misbruik gaan maken als iemand een beetje spanning heeft. Heb je een idee waar het door komt?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:33

Zilverkenny, het komt doordat ze me eraf heeft gegooid. De keer erop probeerde ze het weer. Ik weet van mezelf dat ik het dan de volgende keren echt eng vind :=
Dat voelt ze dan weer waardoor ze weer wat probeert en zo zit je in die cirkel.
Ik ga zeker wel rijden want anders stel ik het uit. Heb afgelopen dagen bijna allemaal gereden. Moet haar aan het werk zetten en dan gaat het prima. Maar vooral niet afwachten.

Vervelend is dat als ze niet op de trailer lopen...

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:42

Oefening baart kunst met trailerladen... Die van mij is en was altijd super braaf totdat ie op een vrachtwagentje moest (2paards) achteruit (kont naar voorcabine) heen al een hele heisa, terug 3 uur durende steiger acties en er echt niet in willen... Is iemand met de trailer me komen halen en zelfs dat duurde nog 20min. Week erna had ik oefenwedstrijd dus heb ik elke dag geoefend. Dag 1 erin, dag 2 rondje op erf dag 3 rondje over de weg dag 4 een groter rondje. Daarna geen enkel probleem meer gehad. Krijgt sindsdien wel wat lekkers op de wagen, nouja als die er daarmee in 1x ingaat, heb je mij blij :)

Heb de wedstrijd van aankomende zondag vergeten af te zeggen en ik denk dat ik hem gewoon ga starten. Toch weer ervaring rijker en ga ook absoluut niet voor de punten. Gewoon een soort uitje :)
Hij is slap in de achterhand wat we aan het trainen zijn en heb het even aan m'n nieuwe instructrice gevraagd en die vind het ook prima zolang ik maar voor correct rijden ga ipv presteren. Nouja dat was mijn insteek eigenlijk ook.

Martine vervelend zeg zo'n springding, voorjaar in de bol zeker? :P Hoelang is die nu onder het zadel?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:42

Yvank leuke foto!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:31

Ah dat trailer laden ken ik wel, Bright had er eigenlijk nooit last van, liep er altijd zo op. Maar hij is een keer op zijn knietjes gevallen op de klep, sindsdien vind hij de klep eng.. Hij stapt er dus nu via de zijkant op om maar zo min mogelijk op de klep te lopen.. Ik heb ook met hem geoefend daarna ging het weer goed. Ik doe het met druk, gaat hij stil staan, klein beetje druk op het halstertouw, blijft hij nog staan, iets meer ect ect. Zodra hij ook maar 1 klein stukje of het idee heeft om vooruit te gaan, alle druk weg. Dit heb ik van mijn instructrice en het werkt echt super goed! Als snel had hij door dat als hij een stapje naar voren deed, de druk weg ging. Dan liep hij er zo op!

Met Keetje nog niet weer iets gedaan, ze is nog steeds kreupel. Ze heeft stal rust gehad, we gaan vanavond even weer kijken hoe ze loopt aan de longe.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:46

Yes gisteren heeft vriendjelief ( onduidelijke ) foto's gemaakt van m'n kleuter <3
Helemaal trots maar ons grote probleem is om constante aanleuning te houden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Klaaaaar!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:37

Jammer dat de foto's zo donker zijn! En dan ook nog een donker paard :P
Volgende keer foto's buiten :D

Jantine; succes met je wedstrijd :j
Die van mij is sinds augustus onder het zadel denk ik. Rond die tijd iig.

Gister naar clubles geweest. Begin idioot doen aan de longe, toen ik er eenmaal op zat ging het goed.
Moet ook eens vragen of iemand foto's wil maken :j

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:07

Martine: Ja idd, lijkt me wel leuk om wat foto's te zien!
Malou9: Leuk paardje! Alleen inderdaad jammer dat de foto's wat donker/onduidelijk zijn.
jes_sam: Vervelend dat ze nog steeds kreupel is!!
Jantine_: Succes met je wedstrijd!

Ik heb vandaag wedstrijd gehad! Ging echt heel goed!! Ze was super braaf. Ze vond heel veel dingen wel spannend, maar ze is wel bij me gebleven deze keer! Inrijden ging echt heeeel lekker. In de proef wat spanning (omdat ik zelf wel een beetje zenuwachtig was), maar ze heeft wel echt goed haar best gedaan. Een hele verbetering t.o.v. de vorige keer :).
Heb ook 2 winstpunten en bij de tweede proef was ik 5e geworden (net geen prijs) :D. Dus helemaal bij.

En nog wat fotootjes:

Voordat we weg gingen:
Afbeelding

Wachten tot we de ring in mochten:
Afbeelding

En daarna was ze klaar!:
Afbeelding

Afbeelding

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:16

Mooi zilverkenny! Ook mooi paard!! Gefeliciteerd met je punten
Helaas zijn de foto's donker inderdaad, maargoed al blij dat ik beeldmateriaal heb.

Vandaag met mijn instructrice Solvej mee geweest die de eerste plaats heeft behaald met haar 5 jarige in het L2. Voel toch ook een beetje als een overwinning :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:18

@malou: gefeliciteerd met je instructrice :)

Zilverkenny: gefeliciteerd!2 winstpunten zijn mooi meegenomen.

@malou:mooie fotos:) rij je al westrijden met hem?

@jes-sam balen dat je paard kreupel is. Heb je een hoefzweer al kunnen uitsluiten?

@martine: vervelend dat ze je zo uitprobeert. Ik laat in zo'n geval mijn instructrice even eerst rijden voor ik er zelf op ga.Misschien voor jou een optie?

@yvank mooie foto

@sharona 95: toch nog redelijke punten voor de 2de proef dus :) Je trailer probleem is erg herkenbaar. Die van mij weigert pertinent, maakt niet uit of je het met geduld doet of doorpakt, of of je er een ander paard naast zet. Ze gaat er gewoon niet op. Gelukkig kan ik onder het zadel naar de dichtstbijzijnde wedstrijdlocatie, anders had ik een probleem.

Met Niki gaat het rijden wel goed, ze was wat lastig op de rechterhand, maar nu heeft mijn instructrice hem een paar keer gereden en is het stukken verbetert. Vanavond tijdens de les liep ze voor mijn gevoel superfijn :) Maar als ik mezelf op film terug zie ben ik toch minder enthousiast

https://www.facebook.com/photo.php?v=51 ... 7466343379

Bij mijn instructrice loopt ze veel beter :P

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:47

@ hinke, ja de eigenaren hebben de hoefsmid er al bij gehad. Was niks. Vandaag gaan we even kijken hoe ze nu loopt.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:06

@ Hinke, Zo op het filmpje te zien loopt paard toch lekker ontspannen.. Niet te streng zijn voor jezelf he. Rome is ook niet in één dag gebouwd :)

@ ZIlverkenny, gefeliciteerd met je punten!

Ik heb vanavond springclinic van Hester Klompmaker. Op het terrein waar het plaatsvindt rij ik wel vaker, dus hoop dat ze mij kan helpen met aanrijden op de hindernissen. Op onbekend terrein denkt paard dat hij even moet laten zien hoe stoer hij wel niet is en heb ik het de eerste half uur/ drie kwartier er al druk mee om paard te laten luisteren haha.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:40

@jes_sam en, is het verbetert vandaag?

@Marleen: daar heb je gelijk aan, misschien wil ik wel wat te veel voor nu :) Hester klompmaker is een bekende naam, dat zal vast een nuttige clinic zijn geweest ;) Ging het goed?

Zijn er nog mensen die op wedstrijd gaan dit weekend?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:14

Mooie punten zilver!!

Kan het filmpje niet openen op m'n iPad hinke, ga binnenkort ff ergens anders proberen.

Ik ben gister even zonder zadel met alleen een touwhalstertje op mijn aap gesprongen. Af en toe moet dat even. Ik houd het niet meer vol!!!!!
Super braaf ding is het. Ik had mijn krukken ook mee, want wilde hem even de wei rond stappen en daarna daar achterlaten ( we hebben ong. 2 km ruiterpad om ons weiland :)) dus moest ze wel meenemen. Dus ik met krukken en al op z'n rug gesprongen. Geen enkel probleem haha! Heerlijk, op zulke momenten vergeet ik alles en hou ik zo ongelofelijk veel van dat dier!! Hij is echt mijn allerbeste maatje.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:22

Doet hier iemand nog mee met oud-bijderladdse dagen

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:16

Zilverkenny wat een gaaf paard!! en lekker die twee winstpunten erbij!

Jes_sam, dat doe ik inderdaad wel altijd, zodra hij loopt is het helemaal goed en los, maar meestal is het ook dat hij gewoon niet oplet en daarom niet gaat. balen dat die niet goed loopt.. was het vandaag al beter?

haha Madelein toch, foei! Fijn dat je paard zo braaf is verder! die 'pennymomentjes' zijn zoooo fijn <3

Ik heb vandaag onze tweede wedstrijd gehad, trailer heen ging super! Daar regende het kei en kei hard.. Met inrijden was het aan het miezeren en met mijn proef begon de zon te schijnen, heerlijk kunnen rijden. Resulteerde in een tweede en vierde plaats en allebei 185! de eerste twee winstpuntjes zijn dus binnen *\o/*

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:44

Netjes sharona!! Top!

Haha ja hij is super braaf. Voordeel van hem al van veulen af aan in handen hebben :). En die pennymomenten zijn inderdaad heerlijk! Gewoon even lekker paarden meisje zijn hihi

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:34

Wat een leuke foto's van Bolero :) Gefeliciteerd met je punten!

Zo, wat braaf, Madelein :) Leuk! Ik heb één keer geprobeerd om zonder zadel op die van mij te stappen. Dat was geen succes. Ze vond het heel vreemd, dus het werd uiteindelijk een erg kort ritje :') Misschien zou het inmiddels wel gaan hoor, maar ik voel eigenlijk niet de behoefte om het te proberen :+

Gefeliciteerd, Sharona!

Esta was in het begin ook niet zo makkelijk met trailerladen, maar inmiddels kan ik haar heel eenvoudig alleen laden. Ze loopt er nu gelukkig zonder te twijfelen op. Wel zo fijn!

Vandaag was ik al onderweg met de trailer, toen ik las dat de wedstrijd waarnaar ik onderweg was af werd gelast -O- Outdoor is ze tot nu toe niet zo makkelijk te rijden, dus ik was donderdag al op de wedstrijdlocatie geweest om te lessen en dat ging erg fijn, ook was ze op die locatie totaal niet kijkerig. Ik baalde dus wel dat juist deze wedstrijd af werd gelast. Na een telefoontje bleek ik nog in Schoorl te kunnen starten (fijn secretariaat), dus de plannen werden op het laatste moment gewijzigd :D Met inrijden liep ze fijn (dat was binnen), maar helaas kwam ik buiten weer niet rond, ze was zo ontzettend kijkerig in de ring! Tijdens de eerste proef vonden zowel de jury en ik het na vijf onderdelen meer dan genoeg geweest :o De jury kwam haar auto uit en ik mocht gelukkig nog een tijdje doorrijden tot ik fatsoenlijk rond kon draven en galopperen +:)+ Zo kon ik het toch nog rustig en geduldig oplossen en haar belonen toen ze braaf door de baan ging. De tweede proef was in de naastgelegen ring en daar waren natuurlijk net weer andere enge dingen te zien. Ik kwam tijdens deze proef gelukkig wel rond, maar ze bleef wel wat kijkerig en ze werd een beetje heet. Ik kon er dus nog niet voldoende aan rijden en ze ging dus alsnog een aantal keer vol op de rem (dikke onvoldoendes) en ze sprong een aantal keer opzij. Voor de tweede proef hadden we 177 punten.

Nouja, we zijn weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen. Ik denk dat ze uiteindelijk wel makkelijker zal worden als we straks wat meer kilometers hebben gemaakt. Het was verder wel een gezellige wedstrijd :D Nog een aantal leuke complimenten gehad, ook kwam er nog iemand naar me toe om te zeggen dat ze vond dat mijn paard fijn kon lopen en dat ze het heel knap vond dat ik met zo'n lastig karakter om kon gaan _O- Nouja, het is over het algemeen een héél fijn en werkwillig paard, dit is echt een stukje onervarenheid :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:44

:wave:

Mooie foto's Zilverkenny! En gefeliciteerd met je punten :D
Yelly; he wat vervelend zeg... Fijn dat je iig nog even in de ring een rondje mocht rijden. Heeft ze dat mooi kunnen leren.
Madelein; wat leuk! :D Echt even een heerlijk pennymomentje, en daar is niks mis mee.
Sharona; gefeliciteerd met je winstpunten :j
Leuke clinic gehad Marleen?
Hinke; ga je filmpje een andere keer kijken. Kan hem nu niet openen. Ben benieuwd :)
Iemand anders erop laten heeft denk ik niet zoveel zin. Ik ben namelijk bijna altijd alleen.

Vandaag heb ik weer lekker gereden. Wel eerst nog even gelongeerd en daarna erop. Ze liep echt heel erg goed. Ben vooral bezig met aandacht bij mij. Heel veel overgangen en tempowisselingen en vooral geen gemiep :o
Maar het fototoestel vergeten dus geen foto's :')

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:09

Pffff balen Yelly!!! Nou wel weer een ervaring rijker inderdaad, maar toch.
Haha ja die van mij kan een enorme draak zijn, maar met dat soort dingen juist niet. Ik rij best vaak zonder zadel, spring ook zonder zadel. Hij is buiten ook prima te rijden op alleen een touwhalster. Hoe ie af en toe zo kan spoken onder het zadel... het is me een raadsel haha! Net alsof ie dan weet dat ie meer kan maken omdat ik er dan minder snel af lig :D

@ martine klinkt goed. Fotos houden we dus tegoed haha!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:57

Ach het gaat vast snel beter Yelly! Lijkt mij ook stukje onervarenheid, komt dan wel vanzelf! Toch wel een fijne jury in de eerste ring! En in de tweede ring bijna een wp!

Fijn dat je lekker hebt gereden Martine!

Vandaag liep Keetje weer goed! Vrijdag liep ze al veel beter maar nog niet goed genoeg, vandaag wel :D! Dus vandaag even met der gestapt, gewoon lange rechte stukken, lang en laag. 15 tot 20 minuutjes. Dan gaan we morgen even weer kijken hoe ze dan loopt en hopelijk is ze dan niet weer kreupel! Zo niet gaan we dan rustig weer opbouwen.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:29

Hey dames,
Ik moet alles nog even bijlezen, dat doe ik morgen!
Welkom aan alle nieuwe mensen in dit topic ;)

Ik wilde even laten weten dat ik gisteren met Nigel op oefencross ben geweest en hij was super braaf!!!
Zal morgen ook even een foto plaatsen ;)

Voor nu welterusten allemaal!