KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:21

Ahwww *smelt*

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:25

Awwhhhhh te schattige foto!! :o Is de week van ej dan niks voor jou en Cavella? Kan ze gewoon naar buiten en geen 2 uur per dag intensieve training..

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:27

Ik had al gekeken, maar dat is me veelste ver, moet uit zuid-limburg komen. Ermelo was nog net te doen. En zit dan sowieso weer met vrij vragen op me werk.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:29

jeetje zuid limburg!! :O Dan zou je moeten regelen dat je al een dag eerder kan komen wat ik ook aan het overwegen ben. Ik moet ook een goede 3/3,5 uur rijden er naartoe.. Maar agh je moet er iets voor over hebben he.. haha

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:31

Ja dat klopt :P Had Ermelo er net nog voor over. Zou dan ook een dag eerder komen. Kom anders het terrein bij de manege niet op. Maar nu kan ik ook rustig oefenen met trailer. En rustig trainen voor volgend jaar zodat we er elkaar voor zijn.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:33

hahaha groot gelijk! Ik sta af en toe ook nog te klungelen met Wyron hoor met de vrachtwagen. Had op een wedstrijd zelfs dat meneer echt niet wou, ben toen op de laadklep gaan zitten en maar wachten totdat hij zoiets had van ok hier blijven is ook geen optie.. dan maar erin.. Dat duurde een goede 40 minuten.. agh het blijven dieren he haha. af en toe gooien ze letterlijk hun kont in de krib :P

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:35

Haha Eten doet wonderen anders sta ik er over 3 jaar nog :P

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:36

Hahaha dan heeft die wel meegedacht zeg _O- 40 minuten is nog knap, sommige doen er uren over :+ Nou vroeger hebben we vaker geoefend met Cavella met de trailer en ze liep er gewoon op maar nu zou ik het echt niet weten.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:28

:wave: was ik weer :D een heerlijke vakantie gehad! Super mooi weer gehad en lekker helemaal niks gedaan, alleen maar lezen, slapen en zwemmen :P

M'n nieuwe singel is ook binnen en Gadget loopt echt super fijn :j heb echt het gevoel dat hij ruimer is, beter loslaat en soepeler beweegt, vooral in de galop merk ik verschil. Knap paard :):)

Myour wat balen van je wedstrijd vorige week, altijd jammer als de bak zo vreselijk zwaar is. Dan lopen ze toch altijd minder fijn door het lijf vind ik. En wat schrikken tijdens de buitenrit, gelukkig goed afgelopen! Wat jammer dat je niet meer meegaat naar Ermelo.

Kirsten, al gebeld? Komt vast goed de komende weken :j hoeveelste stond je op de lijst?

SRY: leuke foto's van het springen :)

Nog maar 6,5 week en dan is het zover! Heb er superveel zin in!
Gaan jullie op maandagochtend of zondagavond al? Ik neem ook wel voer mee voor na het rijden en extra hooi, normaal gesproken krijgt hij overdag veel hooi (hit actief)

Ik baal er ook wel van dat hij 24/7 op stal moet staan, maar aan de andere kant: ik ben er de hele dag. Dus ik kan hem regelmatig z'n stal uit halen om te wandelen en de benen te strekken voor de spierpijn. Thuis staat hij ook niet rustig om stal (breekt na een half uur de tent af :+ ), maar ik denk dat het daar wel mee valt om dat hij dan helemaal uit de kudde is van thuis.

Wat betreft die tenten: ik neem aan dat er iets is geregeld qua temperatuur of niet?

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:12

Hebben we de laatste koninginnedag allemaal overleefd mensen? Wat een feest he!! :D Heb de inhuldiging en alles ook gevolgd jezus wat duurde het lang hahaha! XD Gisteravond ook Ron nog ff gereden, hij liep heerlijk, trots op me ventje :D Overgangen gaan steeds vloeiender en streken worden steeds minder, er is nog hoop :P

@ Sizzy Wat fijn dat je vakantie zo lekker was, ben jaloers hoor! Wil ook wel lekker richting de zon, zee en strand haha maar dit jaar zit het er niet in denk ik zo. Ik ben ook nog niet gebeld maar ik ga niet meer naar de KNHS weken dit jaar ook.. Ik zit er al heel de tijd mee in me maag dat hij 24/7 op een stal moest staan maar goed als de boxen dan gewoon koel waren en goed geventileerd met voldoende afspuitplaatsen en dergelijke kon ik er nog wel mee leven. Maar ik vind wat ze nu hebben gedaan met die gigantische ciscustent eigenlijk gewoon schandalig. Je zit daar met 68 paarden waarvan er zoveel tegelijke tijd gaan lessen en dan maar 1 afspuitplaats? En dan ook nog is in die tent, moet je nagaan als het 25 graden is met volle zon erop. Die paarden komen allemaal verzuurd eruit, nee dat ga ik hem echt niet aan doen. Heb een goed alternatief gevonden en daar kan hij ook lekker de wei op wat mij toch wel heel dierbaar is. Ook zit ik zelf dan in een hotelkamer met je eigen sanitair en dergelijke wat toch ook wel een prettig idee is. Volgend jaar wil ik er echt bij zijn als alles weer normaal is, maar dit vond ik net een stapje tever gaan. Je betaalt bijna 400 euro en word in tenten gezet.. Het is dat het via de KNHS is en dat veel mensen het daardoor pikken, als iemand anders dit had georganiseerd zouden meer mensen afhaken door het onderkomen en prijs kwaliteit vergelijking. Welzijn van me paard staat bij mij voorop en ik weet dat als ik nu naar de knhs zou gaan ik met een doodongelukkig paard terug zou komen. Dus vandaar.. Degene die alsnog gaan wens ik veel plezier toe en hoop ik dat het tegen die tijd al iets beter is daar en wil natuurlijk jullie ook niet afvallen dat jullie je paard daar wel wegzitten. Maar ik weet van Wyron dat hij echt depressief en agressief word als hij niet lekker in zijn vel zit en veel op stal moet staan. Dat komt onze relatie niet ten goede dan.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:12

Ik las het inderdaad, wat jammer dat je niet gaat!
Wat betreft de tenten, ik ben hier ook niet heel gelukkig mee. Had liever een box met buitenluik ;) Deze tenten worden ook gebruikt op internationale wedstrijden toch? Dus ik ga er vanuit dat dit wel zo geregeld is dat het er geen 30/40 graden wordt?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:44

Dat hoop ik inderdaad ook,
er waren toch wel los gooi bakken wat ik hoorde?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:45

Nee tegen die tijd zijn paddocks afgebroken.
Dus we mogen wandelen en aan de hand grazen...

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:46

Een goede voorbereiding voor het paard scheelt Al veel spierpijn voor het paard en verzuring.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:48

die van mijn krijg ziezo spierijn 13 mei komt de ostiopaat :P dus eer dat ik dan weer op zit ;)
is het al bijna zover :P

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:49

@ Sizzy: fijn dat de singel ook bij jou zo goed bevalt!

@ moonforever: er waren paddocks maar die zijn ook gesloopt, geen mogelijkheid dus om je paard los te gooien.

Ik heb maandag de KNHS mail gestuurd om me terug te trekken, sta echt achter m'n besluit. Als je een paard hebt die rustig blijft, dan hoeft het die vijf dagen geen probleem te geven. Maar Mexx kan echt de hele dag pacen (vooral als er steeds mensen in en uit lopen met paarden) en eet dan niets, dus was echt bang dat ik dan geen paard zou overhouden. Vind het evengoed wel jammer hoor, zit al paar maanden met iedereen te kletsen hier en weet zeker dat het super gezellig gaat worden!
Qua ventilatie hebben ze alleen aangegeven dat er 2 zijdes open kunnen (zullen de korte zijden wel zijn denk ik?) maar als het niet veel waait of uit de verkeerde richting, dan kan het zomaar heel warm worden.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:20

Krijg ik dus een stuiterpony :-) Longeer altijd voor het rijden :O

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:21

Jongens, ik ga me waarschijnlijk ook afmelden hier. Vind het ook geen fijn idee om met een jong paard in zo'n tent te moeten, twee keer per dag rijden en niet naar buiten kunnen.. Mijn instructrice zei ook al dat het misschien verstandiger is om naar Drachten te gaan.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:31

wel jammer dat er zoveel mensen afzeggen :(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:07

Ik zit heel erg te twijfelen,
Die tent zie ik heel erg tegenop

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:22

Floor kom naar week 27 in Drachten! Dan ben ik er ook :D En ja ik vind het ook erg jammer omdat we toch hier al een band op hebben gebouwd, maar ik vind het teveel nadelen die het nu brengt en te weinig voordelen. Maar als volgend jaar alles weer spik en span is en de paarden gewoon lekker in een paddock kunnen en fatsoenlijke stallen ben ik er zekerste weten bij! Belang van mijn paard staat echt voorop en ik weet dat hij er echt kapot aan zou gaan. Ookal zijn het maar 5 dagen, het is 5 dagen fysiek erg veel inspanning leveren zonder dat ze echt een uitlaat klep hebben door middel van minstens een paddock..

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 05:29

Of naar week 28 floor :P idd Kirsten, volgend jaar hopelijk beter.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:28

Hahahaha, ik hoor alle weken daar voorbij komen behalve 27, heb denk een kamer voor me eigen daar :P

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:03

Dat heb ik tent voor me eigen :P als iedereen afmeld :P

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:22

Ik meld Niet af hebben we met zijn tweetjes een tent hahaha