Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:32

Welkom JoycexLynn12!

Ik heb vandaag even wat foto's gemaakt van Bolero omdat de zon zo mooi scheen :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(beetje jammer dat haar neus er net niet helemaal op staat)

Afbeelding

Bloem24

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:54

Mooie foto´s!

Ik heb trouwens weer met mijn neus gekeken want ik heb niet helemaal een jonkie, oeps haha..

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:45

Hoe oud is ze? Bolero wordt dit jaar ook al 7 hoor ;). Alleen is ze wel pas laat zadelmak gemaakt en ze heeft dit jaar dus ook pas haar eerste wedstrijd gelopen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:37

Ze is al 10 haha, maar ze gaat onder mij voor de eerste keer mee sinds 3 jaar.

Ze is daarvoor niet zo leuk behandeld zeg maar dus op die manier is ze wel ´groen´.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:39

Wat zijn jullie allemaal goed bezig met de jonkies. Wat zijn jullie vooruitzichten mbt de jonge paarden wedstrijden? Subli/Pavo?

Ik heb mijn 4 jarige 2 weken terug voor het eerst meegenomen in de L1, outdoor. Hij was er toch wel van onder de indruk. Proefje vooral erg braaf gereden om hem te laten wennen aan dit soort ervaringen. Uiteindelijk 1e plaats met 198 punten. Er is nog een kort filmpje gemaakt van het losrijden, vanaf telefoon gemaakt en niet spectaculair.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:46

Netjes!

Ik heb vandaag mijn mijn jonkie een kür op muziek gereden in een aangklede ring met van alles en nog wat overal te zien. Super braaf was die!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:00

mooie punten en mooie foto's!

Ik heb vandaag voor het eerst weer een klein beetje grondwerk gedaan met mijn aap. Viel niet mee, zal nog heel lang gaan duren voor ik weer op mijn oude sterkte zit... GRRR!!

Wel even een leuk filmpje tegen gekomen vandaag, van onze gup toen ie 4 maanden oud was. Eigenlijk is ie nog precies hetzelfde, alleen wat groter hihi!

http://www.youtube.com/watch?v=nnwmedtGhvM&sns=em

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:11

Fijn paard heb je Olrike!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:24

Fijn dat je al iets kon doen, om het een beetje positief te houden San :)

Vandaag fijn les bij je op stal gehad. Balkwerk wat Edje al achter de rug heeft.

Sorry dat ik weer kom binnen vallen. Heb me tijdje geleden gemeld maar daarna niet meer meegekletst. Lijkt me toch weer leuk aangezien ik met een planning weer bezig ben :)

Moest met de les aan de longe eerst korte stapbalken 4 achter elkaar stappen zodat ie z'n benen meer optilt daarna drafbalken en uiteindelijk drafbalken en de laatste balk hoog waar die op moest aanspringen.
Hij was helemaal kapot.. Daar even in de paddock laten staan en toen terug naar huis gewandeld.
Ben wel trots :D :D

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:25

Winner91 Wat een prachtig paard heb jij, wauw :9

zilverkenny knappe blacky!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:29

Ah wat staat Bolero lekker te suffen zo in de zon!
Ik kan je filmpje niet bekijken op mijn telefoon Olrinke, ben benieuwd! Die subli cup etc moet je toch bepaalde klasse rijden?

Leuk Yvank!! Dat wil ik ook heel graag, echt leuk.

Gaat het al wel beter Madelein?

Ik heb morgen mijn debuut met mijn jonkie, heb er echt zin in!! Ben heel benieuwd hoe hij reageert!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:02

Spannend heel veel succes!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:08

Wat een fijne paarden zie ik hiervoor bij komen!
Ik heb mijn ook eindelijk weer een wedstrijd op de planning. 19 mei a.s. mijn 2e wedstrijd.
Ben benieuwd hoe ze het doet =)

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:09

succes sharona95

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:40

Bedankt voor de leuke reacties.

Ze is van 2009, Winner :) Dit jaar vier dus! Bedankt :D Ik vind je pony erg aansprekend! Hoe groot is hij? Ik vind het zelf fijn om mijn jonkie wat lager en ronder in te stellen en daarin vervolgens veel te schakelen. Ik probeer veel de binnenhoefslag mee te pakken.

Fijn dat het nu goed gaat met lessen, Zilverkenny! Mooie foto's, Bolero is een aansprekend paard :)

Gefeliciteerd, Marleen. Mooi debuut :)

Hey, Joyce! Gezellig :D

Onwijs netjes, Olrike! Gefeliciteerd!

Fijn, zo'n braaf paard, Yvank!

Wat een leuk filmpje, Madelein. Bijdehandje :D

Succes, Sharona!

Wij gaan morgen weer op wedstrijd, daarna 19 mei weer en in juni gaan we ook twee keer op pad.

Afbeelding

Maandagavond gaan we denk ik weer even lekker naar het strand. Heerlijk <3 Daarna heeft ze lekker twee vrije dagen.

Ik ga niet deelnemen aan de wedstrijden voor jonge paarden :n De Pavo- en Subli-cup et cetera zijn naar mijn mening weggelegd voor de wat getalenteerdere paarden en amazones en ruiters, ik heb daar dus weinig te zoeken, haha ;) Je moet toch wel een beetje handig kunnen sturen en een apart paard hebben om op zo'n wedstrijd een beetje leuk mee te doen, haha! Hebben jullie wel plannen om deel te nemen aan de competities voor jonge paarden :)?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:07

Gave foto! Lekker hoor op het strand... Die van mij is buiten super braaf maar strand durf ik nog niet aan :P

Ik wil heel misschien 22 september mee doen aan een jonge paarden competitie. Ik zal niet hoog uitkomen maar alle toeters en bellen (aerdenhout) is echt super meegenomen...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:49

Romy als jij je niet aanmeld doe ik t voor je! Jij HEBT een getalenteerd paard!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:51

Sharona95 schreef:
Ah wat staat Bolero lekker te suffen zo in de zon!
Ik kan je filmpje niet bekijken op mijn telefoon Olrinke, ben benieuwd! Die subli cup etc moet je toch bepaalde klasse rijden?

Leuk Yvank!! Dat wil ik ook heel graag, echt leuk.

Gaat het al wel beter Madelein?

Ik heb morgen mijn debuut met mijn jonkie, heb er echt zin in!! Ben heel benieuwd hoe hij reageert!

Spannend!!! Succes!

Gaat wel beter, maar heel langzaam. Zit nog steeds thuis. Loop nu wel kleine stukjes zonder krukken, maar het is al snel te veel waardoor ik weer een dag verga van de pijn. Maar heb goeie hoop dat ik komende maand 1 a 2 dagen mijn paardje zelf kan werken ( wel vanaf de grond dan hihi). Ik heb voor mezelf juli als doel gezet om er weer op te zitten. Dan kan ik ook eindelijk mijn springzadel laten komen, die ligt al 2 maanden voor me klaar bij de zadelpasser... Gelukkig is zij super relaxed, dus dat scheelt weer.
Ben bang dat mijn eerste wedstrijden pas weer in augustus gepland gaan worden. Had het toch iets anders bedacht dit jaar..!! :')

Mooie strand foto Yelly! Jaloers!!

Klinkt leuk Jantine! Ik pas even, misschien volgend jaar.

Succes iedereen die vandaag de ring in gaan!

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:59

Olrike schreef:
Wat zijn jullie allemaal goed bezig met de jonkies. Wat zijn jullie vooruitzichten mbt de jonge paarden wedstrijden? Subli/Pavo?

Ik weet nog niet als ik denk ik mee doe is het de pavo, maar moet me er nog even in gaan verdiepen :o... Daarbij is die van mij Gelders, weet dus niet of ik hier gewoon aan mee mag doen...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:15

Goede resultaten lees ik hier! Gefeliciteerd voor de gene die goed gereden hebben.

Gaaf paard Olrike!

Succes vandaag Yelly!

Ik heb nog wel een aantal jonge paarden waar ik van de zomer mee op de pavo cup wil rijden. :) Maar ik moet nog wel even met de eigenaar overleggen welke we wel en niet gaan doen.

Ik heb nog een paar foto's van een paar weken terug.
De 3,5 jarige Ziësto:

Schouderbinnenwaarts:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En een 3,5 jarige voice, helaas wat klein gebleven en daarom pas laat beleerd. Hier op de foto voor de 2e keer los. Inmiddels zijn we 6 weken verder en kan ze een knappe B proef lopen. Voor de geïnteresseerden ze staat te koop... ;-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:54

Haha, Joyce :D Voorlopig kwamen we niet eens rond in de B vandaag :')

Tijdens het inrijden liep ze heel fijn (dat was binnen), maar buiten in de ring was ze helaas heel gespannen en kijkerig. Dat resulteerde in behoorlijk wat fouten (halthouden en achterwaarts gaan vanuit galop, wegspringen, omhoog komen en hoeken afsnijden) en dus een rits onvoldoendes :+ Uiteindelijk hadden we 168 en 171 punten, oeps :+ De jury zei nog wel tegen me dat ze het een paard vond met uitstraling en met een goede draf en galop. Ze adviseerde me om gewoon heel veel kilometers te maken in de ring. Ik denk zelf dat ze ook gewoon nog net wat beter aan de hulpen moet komen te staan. Ze sluit zich nu toch wat af bij spanning of wanneer ze heet wordt, mijn hulpen komen dan ook niet meer (fijn) door. Ze galoppeert dan aan wanneer het niet moet (vanuit stap, bijvoorbeeld) en gaat stilstaan vanuit galop et cetera (waardoor ik er bijna af lig, ze stop namelijk echt abrupt). Nouja, ze is pas vier, dus we hebben als het goed is nog meer dan genoeg tijd om ervaring op te doen ;) Mijn instructeur heeft wel liever dat ik dat in de L1 doe als we straks de punten hebben behaald (die klasse dan uitrijden bijvoorbeeld), maar dat weet ik zelf zo net nog niet.

Leuk om foto's te zien, Aukelizzy! Die Ziësto is gaaf :) Heb je die ook al op wedstrijd gestart?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:00

Klinkt idd of ze gewoon ervaring op moet doen yelly. Veel kilometers gaan maken dan komt dat vast goed!

De Ziësto is heel gaaf en heel spectaculair. Ik verwacht daar heel veel van in de toekomst. Ik heb haar nog niet gestart, ze heeft als 3 jarige een pittig jaar achter de rug. ( Merrekeuring, jonge paardenwedstrijden, IBOP ) In januari heeft ze vakantie gekregen tot begin april en ik heb haar nu dus net weer onder zadel. Ik zal haar volgend jaar in het M gaan starten. Ze is heel makkelijk op ander terrein dus een rondje in het B/L heeft weinig toegevoegde waarde. :-)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:44

Ah Yelly, ik ben jaloers, heerlijk zo op het strand! en jammer van je punten!
Madelein, ik hoop voor je dat je dat gewoon lekker kunt gaan doen en in augustus weer eens kunt starten!

Ik had vandaag dus mijn debuut, en werkelijk ALLES ging mis!
Allereerst wilde mijn paard niet op de trailer, ongeveer een uur bezig geweest. Vervolgens dacht mijn vader dat we naar nijkerk moesten, maar we moesten naar Leusden. Volledige omweg dus, toen kwamen we daar aan, moest ik meteen mijn proef rijden (ongeveer 2 minuutjes kunnen rijden daarvoor). Die proef ging dus voor geen meter en ik vloog 1 keer langs een letter en 1 keer volledig de bak uit, vond het wel vreemd dat ik door mocht rijden, was liever gediskwalificeerd! De tweede proef was in een andere bak, veel fijner en rustiger! Ging ook al een stuk beter, sommige stukjes liep hij redelijk fijn! Kreeg een aantal mensen die vroegen wat voor bloed erachter zat en dat het echt een leuk paard was, helemaal trots was ik.

Bleek dat we daar niet konden pinnen, maar dat had mijn vader maar even niet eerder gezegd dan na mijn tweede proef haha, uiteindelijk helemaal goed gekomen.

Toen naar de trailer gelopen en meneer wilde er niet meer in, echt niet.. op alle manieren geprobeert maar echt NIET. Na anderhalf uur kwamen er echt super lieve mensen die zeiden dat we mochten proberen ons paard naast die van hun te zetten en dan zouden ze ons wel thuisbrengen! Dat lukte echt binnen 5 minuten, zooo fijn.

Toen gauw protocol opgehaald, had echt in de 140 verwacht in de eerste proef en ongeveer 175 voor de tweede! Had de eerste proef 154 en de tweede 179! *\o/*

Ben heel trots op hem, en we gaan maar weer blijven oefenen met de trailer, dit was een andere dan normaal, zou het daar dan aan liggen? Of is het echt een pubertje.. =:) Leuk was het in ieder geval niet, maar ben trots op hoe hij zich verder op de wedstrijd heeft gedragen!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:37

Balen van het trailergedoe, dat is echt vervelend. Fijn dat je 2e proef goed ging.
Is ook een stress moment voor jou, alvorens al stress met in de trailer dan nog omgereden en dan te horen krijgen dat je meteen mag starten. Volgende keer beter! Is die altijd zo met de trailer?

Aukelizzy die Ziesto is echt een heel gaaf paard, veel potentie. Is van iemand waar je hem voor rijd of van jezelf?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:20

@Sharona95: jammer dat hij niet op de trailer wilde zeg.. Hoe vaak is hij al mee geweest? Ging het met die andere trailer die je normaal gebruikt wel goed?
Het is niet een debuut zoals je ze graag hebt, als je aan komt meteen moeten starten. Maar ik denk dat je dat nog heel netjes voor elkaar gekregen hebt. De tweede proef zijn toch al wel oké punten (bijna winst! ;-) ), als je bedenkt dat je er toen pas een kwartiertje op zat en weer in een nieuwe omgeving kwam.

@Yelly: leuk om zo'n compliment te krijgen van de jury! Inderdaad lekker veel ervaring op gaan doen en kilometers gaan maken in de ring. Moest je wel gewoon op zand starten?

@Aukelizzy: wauw de Ziesto is zeker heel leuk! Die moet je meenemen naar de pavo :D hihi!
Ik heb ook een 4jarige van Voice, en zij is ook nog klein gebleven (1.62). Heb me laten vertellen dat Voice nakomelingen laat groeien, dus wie weet komen er nog wat centimeters bij... :-)